Собор всех святых, в земле Русской просиявших
СЛАВА БОГУ, МЫ ХОДИМ В ХРАМЫ, ЕЗДИМ ПО СТРАНЕ НАШЕЙ РОССИЙСКОЙ ПРАВОСЛАВНОЙ, ПОЛУЧАЕМ МНОГО ИНФОРМАЦИИ О СВЯТЫХ ЗЕМЛИ РУССКОЙ. ЛЮБИМ, УВАЖАЕМ ИХ, ПОКЛОНЯЕМСЯ ИМ, УЧИМСЯ У НИХ, ПОДЧАС МЫ И НЕ ЗАДУМЫВАЕМСЯ О ТОМ, ЧТО ВЕРА НАША ПРАВОСЛАВНАЯ, КОТОРАЯ НАХОДИТСЯ В ДУШАХ И ХРАМАХ НАШИХ, ЗИЖДЕТСЯ И РАЗВИВАЕТСЯ НА ИХ ПОДВИГАХ СЛУЖЕНИЯ ГОСПОДУ. СЕГОДНЯ В ДЕНЬ ИХ ПАМЯТИ, СОБОРА ВСЕХ СВЯТЫХ, В ЗЕМЛЕ рУССКОЙ ПРОСИЯВШИХ, ПОМЯНЕМ ТЕХ НАШИХ СВЯТЫХ, КОТОРЫХ ЗНАЕМ И ЛЮБИМ, И ТЕХ, КОТОРЫХ ОБЯЗАНЫ УЗНАТЬ. ПОМОЛИМСЯ ИМ. ОБЯЗАТЕЛЬНО ПОСМОТРИТЕ В КОНЦЕ ВЕСЬ СПИСОК СВЯТЫХ С ЖИТИЕМ. ПОЛЕЗНО ЗНАТЬ. (АДМИН)
[spoiler]
Идея соборного празднования памяти российских святых появилась в сер. XVI в., после прославления сонма рус. святых на Московских Соборах 1547 и 1549 гг. Первая служба в честь «новых российских чудотворцев» была составлена Григорием, иноком суздальского Спасо-Евфимиева мон-ря, и предназначалась для пения 17 июля; этот день стал первоначальной датой празднования Собора русских святых. Служба переписывалась в рукописях (Сергий (Спасский). Месяцеслов. Т. 1. С. 385), но не вошла в печатные московские издания богослужебных книг XVI–XVII вв. С кон. XVIII в. она издавалась старообрядческими типографиями (Краков, Б. г.; Гродно, 1786, 1789; Супрасль, 1786, 1787; М., 1911). После XVII в. это празднование сохраняется только в старообрядческой среде и совершается в неделю (т. е. в воскресенье) после памяти прор. Илии (20 июля). Последование включает тропарь 3-го гласа: «Пречестная верста Богом возлюбленная, отцы преблаженнии», кондак 8-го гласа, на подобен «Яко начатки»: «Яко благочестия проповедники и нечестия обуздатели», канон 8-го гласа, ирмос: «Песнь возслем, людие», нач.: «Вси песньми духовными, иже постом просиявшая». По певч. рукописям с XVII в. известны распетые стихиры (славники) из этой службы. Набор из славников (обычно 6) устойчиво приводится в рукописях поморской традиции (Певческие книги. 2001).
Ок. 1643 г. иером. Мелетий Сириг, протосинкелл К-польского патриарха, по просьбе митр. Петра (Могилы) написал службу «преподобным отцам Киево-печерским и всем святым, в Малой России просиявшим», т. е. укр. аналог службы в честь Всех Русских святых. В кон. 40-х гг. XVII в. по образцу службы иером. Мелетия соловецкий иером. Сергий (Шелонин) написал службу «всем святым, иже в Велицеи Росии в посте просиявшим» (известна по единственной ркп. XVII в. – РНБ. Сол. 877/987). Несмотря на названия, службы иеромонахов Мелетия и Сергия посвящены не только преподобным, но и святым, прославленным в др. ликах; названия обусловлены тем, что обе службы составлены по образцу службы в честь Всех преподобных отцов в Сыропустную субботу (Панченко. 2004). Большого распространения в богослужебной практике последования, составленные иеромонахами Мелетием и Сергием, не получили.
Помимо гимнографических произведений, для службы рус. святых создавались четьи тексты. Так, инок Григорий Суздальский написал «Похвальное слово» в честь новых чудотворцев (Макарий, архим. 1997), иером. Сергий (Шелонин) – «Похвальное слово русским преподобным» (Панченко. 2003).
Совр. празднование Всех Святых, в земле Российской просиявших, было установлено по решению Поместного Собора Российской Православной Церкви 1917–1918 гг. На заседании 7 (20) авг. был заслушан доклад проф. Б.А. Тураева о праздновании памяти всех святых, новых чудотворцев российских (Деяние 146 – Собор 1918. Деяния. Т. 10. С. 146–147). В докладе был сделан краткий обзор истории службы новым российским чудотворцам, приведены примеры подобных служб (ветхозаветным праотцам, преподобным афонским и др.) и предложено восстановить празднование памяти рус. святых в воскресный день после памяти Всех святых недели по примеру памяти афонских подвижников, отмечаемой на Св. Горе. Заслушав доклад, Собор определил восстановить празднование дня памяти всех рус. святых в 1-е воскресенье Петрова поста, а соответствующее последование (основанное на последовании инока Григория, но исправленное и дополненное Высшим Церковным Управлением) напечатать в конце Цветной Триоди. Статьи были переданы в Редакционный отдел Собора и приняты с небольшими поправками 13 (26) авг. (Деяние 150 – Там же. С. 216-217). Дополнение и исправление службы было поручено Тураеву и иером. Афанасию (Сахарову) (впосл. епископ, священноисповедник). Служба была почти полностью переписана, из старой осталось лишь неск. песнопений. Первоначальный вариант службы издали брошюрой гражданской печати в Москве в 1918 г.; издание отличалось большим количеством опечаток. Священноисп. Афанасий редактировал службу в продолжение всей жизни. Следующее издание ее вышло в Москве в 1946 г. Окончательный текст службы, более полный по сравнению с текстом первых изданий, был выпущен в составе Миней, подготовленных Московской патриархией в 1978-1989 гг. (Минея. (МП). Май. Ч. 3. С. 308-387; см. также: Служба. 1995). Служба имеет много особенностей, обусловленных желанием священноисп. Афанасия выделить ее в круге праздников РПЦ; она включает избыточный гимнографический материал, что позволяет со всей полнотой совершать ее как в воскресный, так и в будний день. Нек-рые особенности составленной священноисп. Афанасием службы не вполне традиционны: поименное перечисление всех рус. святых на литии не имеет аналогов в древних службах (а после прославления сонма новомучеников на Архиерейском юбилейном Соборе 2000 г. стало практически неосуществимым), соединение 3 величаний, обращенных к Богу, Божией Матери и ко всем рус. святым, не находит соответствия в Типиконе.
Помещенное в Минее последование включает тропари 8-го гласа: «Якоже плод красный Твоего спасительного сеяния» и 4-го гласа: «Иерусалима вышняго гражданы»; кондак 3-го гласа, на подобен «Дева днесь»: «Днесь лик святых, в земли нашей Богу угодивших»; канон утрени 8-го гласа (ирмос: «В чермнем фараона с колесницами погрузил еси», нач.: «Вси в песнех духовных воспоим согласно»); малый молебный канон, составленный по подобию молебного канона Богородице 8-го гласа (ирмос: «Воду прошед яко сушу», нач.: «Многими содержими напастьми, к вам прибегаем»); более 10 самогласнов, 3 цикла подобнов, а также циклы стихир на литии, на вечерне и на елеопомазании в конце утрени, включающие подобны всех гласов. Паремии вечерни: Ис.49:8-15, Сир.44:1-14, Прем.3:1-9; Евангелие утрени: Мф.4:25-5:12; чтения литургии: прокимен из Пс.15, Кол.3:20-4:3 (или Евр.11:33-12), аллилуиарий со стихами Пс.43, Лк.12:32-40 (или Мф.4.25-5:12), причастен Пс.149:4; помимо прочего, в состав службы входят особые тропари на блаженнах.
Служба пользуется большой популярностью (хотя, как правило, нек-рые ее части – молебное пение накануне, ряд песнопений и др. – на практике сокращаются или опускаются), нек-рые ее тексты (напр., стихиры подобны «Земле русская») вошли в число наиболее известных и любимых в Русской Церкви.
[/spoiler]
МОЛИТВЫ
[spoiler]
Тропарь Всем святым, в земли Российской просиявшим
глас 1
Якоже плод красный Твоего спасительнаго сеяния, / земля Российская приносит Ти, Господи, / и вся святыя в той просиявшия. / Тех молитвами в мире глубоце / церковь и страну нашу Богородицею соблюди, Многомилостиве.
Кондак Всем святым, в земли Российской просиявшим
глас 3
Днесь лик святых в земли нашей Богу угодивших предстоит в церкви и невидимо за ны молится Богу; Ангели с ним славословят и вси святии Церкве Христовы ему спразднуют: о нас бо молят вси купно Превечнаго Бога.
Величание Всем святым, в земли Российской просиявшим
Ублажаем вас, / чудотворцы наши славнии,/ землю Русскую добродетельми вашими озарившии / и образ спасения нам / светоявленно показавшии.
Молитва Всем святым, в земли Российской просиявшим
О всеблаженнии и богомудрии угодницы Божии, подвиги своими землю Русскую освятившии и телеса своя, яко семя веры, в ней оставлъшии, душами же своими Престолу Божию предстоящии и непрестанно о ней молящиися! Се ныне, в день общаго вашего торжества, мы, грешнии, меньшии братия ваши, дерзаем приносити вам сие хвалебное пение. Величаем ваша великия подвиги, духовнии воини Христови, терпением и мужеством до конца врага низложившии и нас от прелести и козней его избавляющии. Ублажаем ваше святое житие, светильницы Божественнии, светом веры и добродетелей светящиися и наша умы и сердца богомудренно озаряющии. Прославляем ваша великая чудеса, цвети райстии, в стране нашей северней прекрасне процветшии и ароматы дарований и чудес повсюду благоухающии. Восхваляем вашу богоподражательную любовь, предстателие наши и покровителие, и, уповающе на помощь вашу, припадаем к вам и вопием: вси святии сродницы наши, от лет древних просиявшии и в последния дни подвизавшиися, явленнии и неявленнии, ведомии и неведомии! Помяните нашу немощь и уничижение и молитвами вашими испросите у Христа Бога нашего, да и мы, безбедно преплывше житейскую пучину и невредимо соблюдше сокровище веры, в пристанище вечнаго спасения достигнем и в блаженных обителех Горняго отечества вкупе с вами и со всеми угодившими Ему от века святыми водворимся благодатию и человеколюбием Спасителя нашего Господа Иисуса Христа, Емуже со Превечным Отцем и со Пресвятым Духом подобает непрестанное славословие и поклонение от всех тварей во веки веков. Аминь.
[/spoiler]
КАНОНЫ И АКАФИСТЫ
[spoiler]
АКАФИСТ ВСЕМ СВЯТЫМ, В ЗЕМЛЕ РОССИЙСКОЙ ПРОСИЯВШИМ
Кондак 1
Избраннии от Бога святии угодницы, в земли Российстей просиявшии и Церковь нашу, якоже звезды светлыя украсившии, верою сошедшеся днесь восхваляем пречестную память вашу. Вы же, яко имуще дерзновение к Спасу, от всяких бед нас свободите зовущих:
Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Икос 1
Ангелов и человеков Творче и Царю, отверзи ныне грешная уста наша достойно воспети вся святыя Твоя, благодатию Твоею в земли Российстей просиявшии и Тебе, Бога нашего, благочестием своим прославившии, да с любовию зовем к ним таковая: Радуйтеся, священномученицы седмочисленнии, кровьми вашими в Херсонесе Тавричестем Церковь Христову утвердившии, от неяже и мы освящение прияхом. Радуйтеся, Феодоре с юным Иоанном, первомученицы Российстии, прежде просвещения страны нашея за Христа пострадавшии. Радуйся, Ольго равноапостольная, тьму язычества светом Христовой веры озарившая. Радуйся, равноапостольный Владимире, земли Российстей славный крестителю. Радуйся, Михаиле, Церкве русские первосвятителю и православнаго благочестия и чина в земли нашей насадителю. Радуйтеся, Антоние и Феодосие преподобнии, святыя лавры Киево-Печерския устроителие и жития иноческаго в земли нашей основателие. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 2
Видев Господь скорби и утеснения малаго словеснаго стада Своего, в земли нашей древле от идольскаго злочестия озлобляема, крепкую помощь Свою дарова, да посрамивше прельщение вражие, в вере Христовой утвердится и непрестанно поет: Аллилуиа.
Икос 2
Разум разумных века сего отвергая и объюродевшую премудрость премудрых погубляя, приял еси, Господи, якоже плод красный от новаго вертограда Твоего, земли нашея, вся святыя, в ней просиявшии, ихже делание ныне восхваляюще, ублажаем их тако: Радуйтеся, Борисе и Глебе, страстотерпцы святии, в жертву чисту Богови принесшиися. Радуйтеся, Леонтие священномучениче, страны Ростовския просветителю, и Исаие, Игнатие, Феодоре, Иакове, града Ростова святителие. Радуйся, Кукшо, земли вятичей благовестниче и священномучениче. Радуйтеся, Никито и Иоанне, знамению Богоматере послужившии, к прочии святителие Новограда Великаго. Радуйся, Кирилле, святителю Туровский, слова Божия изрядный проповедниче. Радуйтеся, Ефреме преподобне, града Торжка просветителю, со Аркадием и Иулианиею девою. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 3
Сила Божия, в немощех человеческих совершающаяся, укрепляше вас, святии угодницы Божии, в земли нашей Господу многообразне послужившии, Емуже купно с вами поем: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще облежащ нас облак толик свидетелей, все множество святых в земли нашей просиявших, торжествуем радостно и духовно веселимся, приносяще им хвалебное пение сие: Радуйся, Симоне, Владимирския и Суздальския земли святителю и храмов Божиих усердный создателю. Радуйтеся, Феодоре и Иоанне, с преподобным Дионисием, Евфимием и Евфросиниею, Суздаля звезды пресветлыя. Радуйтеся, Муромския страны просвятителю Константине со чады твоими Михаилом и Феодором. Радуйтеся, Петре и Февроние, Муромстии чудотворцы, со Иулианиею праведною и милостивою. Радуйся, Василие святителю, в Муроме поношение ложное приемый и в Рязань преестественно приплывый. Радуйтеся, Никито Столпниче и Данииле, мертвых погребателю, Переяславлю Залесскому украшение. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 4
Буря нечестия идолобожнаго, аще и восставаше в земли нашей на Церковь Христову православную, обаче потопити ю не возможе: доселе бо стоит в чине своем, победно поюще Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаша святии сладчайший глас Христов, ко спасению призывающий, и Того иго благое чрез все житие свое понесше, ныне покой безболезненный и вечный в райских обителех обретоша. Сего ради слышат от нас таковая: Радуйтеся, Несторе, достопамятных деяний списателю, Иоанне многострадальный, Алипие, святых икон живописателю и весь лик прочих преподобных Печерских, от Господа прославленных. Радуйся, Иове, лавры Почаевския украшение, со всеми угодники и чудотворцы Волынскими. Радуйся, Евфросиние, граду Полоцку радование и девам сияние. Радуйтеся, преподобне Авраамие и мучениче Меркурие, Смоленстии чудотворцы. Радуйтеся, Антоние, Иоанне и Евстафие, Литовстии мученицы, огню служити отвергшиися и страданьми своими многия люди ко Христу приведшии. Радуйся, Исидоре пресвитере, со всем собором мученик в Юрьеве граде Ливонстем, от латин за веру православную пострадавший. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 5
Боготечныя звезды землю нашу благодатию озаряющия, восхваляем вас, угодницы Божии, овии во святительстве, друзии во иночестве, инии во юродстве Христа ради подвизавшиися, вси же преподобием и правдою Богу послужившии, Емуже согласно поем: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше просиявших в земли Российстей святых Божиих неослабное терпение в сем веце и неизреченную славу на небесех, сами себе и друг друга к подражанию тем поощряти потщимся, зовуще им: Радуйся, Сергий Радонежский чудотворче, иноков начальниче и за всю землю нашу теплый молитвенниче. Радуйтеся, Сергие и Германе Валаамстии, Александре Свирский и Арсение Коневский, монахов наставницы и иноверных просветителие. Радуйся, Антоние, от ветхаго Рима, отечествия Твоего, в Новоград Великий на камени приплывый и зде образ иноческаго жития явивый. Радуйся, Варлааме, Хутынский чудотворче, Новограду похвало и всея страны нашея светильниче. Радуйтеся, Зосимо, Савватие и Германе, звезды иночества пресветлыя, со всеми преподобными Соловецкими. Радуйся, и вся Фиваида русская, — пустыни и дебри Олонецкия, Белоезерския и Вологодския, — святое и славное преподобных отцев множе-ство возрастившая. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 6
Проповедницы веры Христовы и благочестия христианскаго бысте святии на земли, темже ныне на небесех с веселием предстояще Христу немолчно поете Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсияли есте нам святии, преукрашеннии изобилием многоразлич-ных даров, имиже венча вас подвигоположник Христос. Прибегающе бо к вам не всуе труждаемся: Божию благодать и милость улучаем молитвами вашими. Сего ради вопием вам: Радуйтеся, честнии страдальцы Черниговстии Михаиле и Феодоре, велению мучителеву не повинующиися и Единому Богу точию кланятися изволившии. Радуйтеся, Александре Невский и Андрее Боголюбивый, Георгие и Глебе, Владимирстии чудотворцы, веры ревнителие и защитницы. Радуйся, мучениче Авраамие Болгарский, в Казани за Христа пострадавый и град Владимир украсивый. Радуйся, Данииле, града Москвы покровителю, родительскаго благословения наследниче. Радуйтеся, Арсение, святителю Тверский, княже Михаиле и Анно Кашинская, молитвенницы наши. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 7
Хотяще спасение вечное улучити, святии скорбным и тесным путем Христу последоваша и Ему единому угождати потщишася, и ныне, лицем к лицу Того во славе зряще, воспевают Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новыя светила, православную Церковь украшающии, зрим вся святыя земли нашея, прославлением бо своим утверждают веру нашу и нам у Бога спасение ходатайствут, да вопием им: Радуйся, Петре, великий святителю, первопрестольниче Московский. Радуйся, Алексие, врачу предивный, града Москвы и всея земли нашея похвало. Радуйся, Ионо, паствы твоея наставниче и предстателю. Радуйся, Филиппе, царя неистоваго обличивый и люте убиенный. Радуйся, священномучениче Ермогене, прославлению Казанския иконы Богоматере послуживый и за веру православную душу свою положивый. Радуйтеся, Василие, Иоанне и Максиме, Московстии чудотворцы, блаженнии юроди Христа ради, подвижницы неложнии и молитвенницы теплии. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 8
Странно есть неверным видети, како сила Божия в немощи совершается, мы же, истинную Христову веру твердо содержаще, славе святых наших возрадуемся и Господу, прославляющему их, непрестанно и усердно воспоим: Аллилуиа.
Икос 8
Вся отложше попечения житейская и самех себе отвергшеся, неуклонно Христу последовасте, присноблаженнии; не может язык изобразити и воспети достойно веру вашу и любовь, труды и болезни, терпение и злострадания, имиже в радость Господа своего вошли есте. Сего ради восхваляем вас сице: Радуйтеся, Никоне Радонежский, преподобнаго Сергия преемниче, и Михее смиренный, и Савво Звенигородский, и Стефане Махрищский, и прочии ученицы Сергиевы, мно-гих обителей иноческих устроителие. Радуйтеся, Макарие Калязинский и Макарие Унженский, Желтоводский, Богу угодившии. Радуйтеся, Ниле Столбенский, в молитвех и трудех неусыпно подвизавшийся, и Ниле Сорский, скудость скитскую возлюбивый. Радуйся, Иосифе, отче Волоцкий, монастырскаго чина ревнителю. Радуйтеся, Пафнутие Боровский, падших исправителю, с Тихоном Калужским чудотворцем внутри дуба обитавшим. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Всяк подвиг и всяку добродетель исправисте, святии, образ христианскаго благочестия людем в себе показавше, яко да видяще ваша добрая дела, прославят Отца нашего, иже на Небесех, поюще Ему: Аллилуиа.
Икос 9
Витий художество превзошедше, святии, благодатную силу веры Христовой житием и подвиги своими всему миру явиша, благодатию Божиею неустанно невидимаго врага попирающе. Сего ради зовем: Радуйся, Стефане святителю, Пермския страны апостоле славный. Радуйтеся, того преемницы: Герасиме и Питириме священномученицы и Ионо, Усть-Вымския чудотворцы. Радуйся, Трифоне преподобне, страну Вятскую от зловерия идольскаго ко Христу приведший. Радуйся, Трифоне, Печенгский чудотворче, обители твоея похвало, во тьму языческую стран полунощных свет веры Христовой принесший. Радуйтеся, Гурие, Варсонофие и Германе, града Казани и всех окрестных стран светила пресветлая. Радуйтеся, Сибири апостоле, Ин-нокентие Иркутский, первый епископе, с Софронием премудрым и Иоанном Тобольским, добротами вашими вся Сибирския страны озарившии. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 10
Спасти хотя люди земли нашея, даровал еси нам, Господи, вся святыя в ней просиявшия, яко образы жития спасительнаго и яко ходатаи за нас и помощники, да благодаряще Тебе вопием: Аллилуиа.
Икос 10
Стена есть и заступление всем, с верою к вам прибегающим, святии. Вам бо дадеся благодать всем, требующим полезная даровати: недужным исцеление, скорбящим утешение, в напастех сущим избавление, да воспоим вам таковая: Радуйтеся, Всеволоде Кроткий и Довмонте, граду Пскову стены необоримыя. Радуйтеся, Никандре пустынножителю и Евфросине преподобне, во стране Псковстей подвизавшиися. Радуйся, Прокопие блаженне, град твой Устюг от каменометныя тучи избавивый. Радуйся, Симеоне праведный, Верхо-турский молитвенниче и всему Уралу утверждение. Радуйтеся, блаженнии юроди Христа ради: Николае и Феодоре Новоградстии и Исидоре Ростовский, неправды обличителие и премудрости века сего посрамителие. Радуйся и ты, Российский Златоусте, Ростовский святителю Димитрие, жития святых собравый и в назидание всем словом твоим написавый. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 11
Пение сие хвалебное и благодарственное приимите от нас, угодницы Божии: к вам бо прибегающее упование наше на предстательство и помощь вашу возлагаем, Богу же вопием: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарнии лучи подвиг ваших многообразных всяку душу христианскую осветиша, ко умилению и ревности о спасении побуждают, вам же пети подвизают таковая: Радуйся, Митрофане, Воронежская похвало, святителю препростый и душ водителю ко Христу премудрый. Радуйся, Тихоне, Задонский чудотворче, медоточивая уста, Христова Евангелия вещателю сладчайший. Радуйся, Феодосие, святителю Черниговский, светильниче преизрядный. Радуйся, Иоасафе, молитвенниче Белоградский и благочестия ревнителю великий. Радуйся, Питириме, страны Тамбовския предстоятелю и ходатаю пред Богом неленостный. Радуйся и ты, Серафиме преподобне, радосте наша, подвижниче Саровский пречудный. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 12
Благодать Господа нашего Иисуса Христа, и любовь Бога и Отца, и причастие Святаго Духа испросите нам, святии угодницы наши, да силою и действием Пресвятыя Троицы ограждаеми, избегнем пагубы, ересей и раскола, православно поюще: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще великий и пресветлый полк ваш, вси святии в земли нашей просиявшии, благодарне величаем прославльшаго вас Господа, Егоже милость и прощение нам грешным испросите, да усердно вопием вам: Радуйтеся, святии в земли нашей потрудившиися во благовестии Христовом и Церковь православную в Сибири, Китае, Японии, Америке и Индии насадившии. Радуйтеся, вси благовестнический подвиг своею кровию запечатлевшии и за исповедание Христа душу поло-жившии. Радуйтеся, святии царственнии мученицы и преподобнии старцы Оп-тинстии, и вси прочии земли нашея святии, зде нами не поименованнии, Богу же знаемии, Церкви явленнии и не явленнии, но присно молящиися о нас. Радуйтеся, Нино равноапостольная со множеством мученик и преподобных Иверских. Радуйтеся, апостоли Христови Варфоломее и Симоне Кананите, до предел наших дошедшии. Радуйся, Клименте Римский, священномучениче, подвиг твой в стране нашей скончавый. Радуйся, Афанасие Царьградский, к нам пришедый и во граде Лубнах мощи своя во благословение нам оставивый. Радуйся и ты, Церкве Российския первоначальниче, Андрее, апостоле Первозванный, на обильный плод первосеяния твоего ныне взирающий. Радуйтеся, вси святии, в земли Российстей просиявшии.
Кондак 13
О угодницы Божии, святии, в земли Российстей просиявшии! Всечестную память вашу ныне празднующе, к вашему молитвенному предстательству и заступлению прибегаем, да вашими мо-литвами избавимся в сем веце от падений греховных, от навета злых человек и от напрасныя смерти, и в будущем сподобимся спасение улучити и вечных благ наслаждение, купно с вами ангельски поюще Богу: Аллилуиа.
(Этот Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1).
[/spoiler]
Молитва Всем Святым в земле Российской просиявшим
О преславнии и всехвальнии угодницы Божии, святии вси в земли Российстей просиявшии! Многая ваша имена и дарования! Священную и всепраздственную память вашу ныне совершающе, величаем возвеличившаго вас Христа Бога нашего: Ему же верою и любовию чрез все житие добре послужисте и многообразными труды и подвиги своими угодисте и славне Его прослависте; святостию жития вашего Церковь Христова укрепляется и украшается, вера православная утверждается, вся земля наша Российская освящается, и мы, яко духовная чада ваша, светло торжествуем: яко воистинну от Восток солнца до Запад, по всей земли нашей хвально имя Господа. Обаче ведуще безмерная беззакония наша, сами себе осуждаем и к вам, яко теплым ходатаем нашым, с любовию прибегаем и смиренно молимся: да вашими благоприятными молитвами, обаче же Своим человеколюбием Христос Бог страждущую страну Российскую от злых безбожник и власти их свободит, и возставит престол православных царей. Верных рабов Своих, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль услышит, и изведет от погибели живот наш; да дарует всем нам тихое и безмолвное житие в веце сем пожити во всяком благочестии и чистоте, избавляя нас от искушений и соблазнов лукаваго врага, от бед и напастей, и от всякаго зла; на страшнем же суде Своем да сподобит нас деснаго стояния, и наследники Царства Небеснаго да сотворит, яко благословися и прославися пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва иная
О, преславнии и всехвальнии угодницы Божии, вси святии ведомыя и неведомыя в земле Российстей просиявшии! К вам, яко к теплым ходатаям и предстателям нашим с любовию прибегаем и смиренно молимся: умолите Господа Бога, да вашими благоприятными молитвами, Своим же человеколюбием да дарует нам (имена) тихое и благочестное житие в веце сем пожити, да избавит нас от искушений и соблазнов лукаваго диавола и от бед и напастей, и от всякаго зла; на Страшнем же суде Своем да сподобит нас деснаго стояния и наследники Царствия Своего Небеснаго да сотворит, яко благословися пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.