26 АВГУСТА. ДЕНЬ ТРЕХ ИКОН БОГОРОДИЦЫ: УМЯГЧЕНИЕ ЗЛЫХ СЕРДЕЦ (СЕМИСТРЕЛЬНАЯ ИЛИ ЕЩЕ ЕЕ НАЗВАНИЕ — СИМЕОНОВО ПРОРОЧЕСТВО); СТРАСТНАЯ; МИНСКАЯ;

«Умягчение злых сердец» (Семистрельная)

 

УМЯГЧЕНИЕ ЗЛЫХ СЕРДЕЦ, СЕМИСТРЕЛЬНАЯ, СИМЕОНОВО ПРОРОЧЕСТВО, ИМЕЮЩАЯ ТРИ НАЗВАНИЯ, ОДНА ИЗ МОИХ ЛЮБИМЫХ ИКОН. СПИСКОВ (ИЗОБРАЖЕНИЙ) ЭТОЙ ИКОНЫ ОЧЕНЬ МНОГО. ОСОБЕННОСТЬ ЭТОЙ ИКОНЫ ЗАКЛЮЧАЕТСЯ В ТОМ, ЧТО В ОСНОВНОМ, НА СПИСКАХ МАТУШКА БОГОРОДИЦА ИЗОБРАЖАЕТСЯ С СЕМЬЮ МЕЧАМИ, ХОТЯ НАЗЫВАЕТСЯ СЕМИСТРЕЛЬНОЙ. НИЖЕ ПРИВОЖУ ПРИМЕРЫ ОЧЕНЬ РЕДКИХ ИКОН: ДВА ПРИМЕРА ИЗОБРАЖЕНИЙ СО СТРЕЛАМИ И ОДНА, ОЧЕНЬ РЕДКАЯ. ВПЕРВЫЕ Я УВИДЕЛ ЕЕ В ХРАМЕ СВЯТОЙ ТРОИЦЫ В ПОЛЕНОВО. ХРАМ ПОСТРОЕН ПО ПРОЕКТУ ХУДОЖНИКА ПОЛЕНОВА И ВСЯ РОСПИСЬ В ХРАМЕ БЫЛА СДЕЛА ИМ ЖЕ.  
СЮЖЕТ ЭТОЙ ИКОНЫ СВЯЗАН С БОЛЬШИМ ХРИСТИАНСКИМ ПРАЗДНИКОМ: СРЕТЕНИЕ ГОСПОДНЕ. Священное Предание свидетельствует, что Симеон принадлежал к числу 72 толковников, приглашенных египетским царем Птолемеем II для перевода Писания на греческий язык. Однажды, работая над книгой пророка Исайи, он решил немного отредактировать текст. Как такое может быть — «Се Дева во чреве приимет и родит Сына» — усомнился Симеон. Наверняка НЕ «ДЕВА», А «жена»! Но только он решил исправить эту «ошибку», Ангел остановил его. Посланник Божий сказал, что Симеон не умрет до тех пор, пока не увидит рожденного от Девы. Согласно Преданию, старцу пришлось не один век ждать Сретения Господнего. Он прожил 360 лет. И вот, наконец, ведомый Духом Святым, Симеон пришел в Иерусалимский храм, чтобы встретить Того, кого так давно жаждал увидеть. 
Феофан Затворник так написал об этой встрече: В лице Симеона весь Ветхий Завет, неискупленное человечество, с миром отходит в вечность, уступая место христианству. СИМЕОН не только обратился к маленькому Иисусу. Не только сказал, что в мир пришел Спаситель, свет, просвещающий язычников, и слава для израильского народа. Симеон Богоприимец также заговорил с Девой Марией. Старец указал, какой путь ждет Иисуса:
Лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий Одни будут слушать и принимать Его, а другие — ненавидеть и желать смерти. Не принявшие Христа — падут, а последовавшие за Ним — восстанут, то есть спасутся. Падение и восстание многих также можно понимать как разрушение телесных страстей и восстание человека для вечной жизни, избавление его от следствий первородного греха.
Пресвятой Богородице тоже придется нелегко. Ей, по словам Симеона, «оружие пройдет душу». Через 33 года это и свершилось, когда Мария стояла и смотрела на крестную смерть Сына. Ее сердце словно пронзил острый меч. (АДМИН).

 

 

 

 

ИСТОРИЯ

 

[spoiler]

На Се­ми­стрель­ной ико­не Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца изоб­ра­жа­ет­ся без Бо­гом­ла­ден­ца, скло­нив­шей Свою гла­ву к пра­во­му пле­чу и прон­зен­ной в грудь се­мью стре­ла­ми или ме­ча­ми, из ко­то­рых че­ты­ре на­хо­дят­ся с ле­вой сто­ро­ны, а три с пра­вой. Та­кое изоб­ра­же­ние Бо­жи­ей Ма­те­ри еще встре­ча­ет­ся на ико­не «Умяг­че­ние злых сер­дец», или «Си­мео­но­во про­ре­че­ние», на ко­то­рой толь­ко ме­чи рас­по­ло­же­ны не­сколь­ко ина­че: по три спра­ва и сле­ва, а седь­мой – сни­зу.
Са­мой Се­ми­стрель­ной ико­не не ме­нее 600 лет. Дол­гое вре­мя свя­той об­раз на­хо­дил­ся на по­во­ро­те лест­ни­цы ко­ло­коль­ни церк­ви в честь апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва (близ Во­лог­ды). Об­ра­щен­ную ли­ком вниз ико­ну при­ни­ма­ли за обык­но­вен­ную дос­ку, по ко­то­рой хо­ди­ли, по­ка не бы­ло ви­де­ния рас­слаб­лен­но­му в го­ро­де Кад­ни­ко­ве, что он по­лу­чит ис­це­ле­ние по­сле мо­лит­вы пред этой ико­ной. Пе­ред об­ре­тен­ной ико­ной от­слу­жи­ли мо­ле­бен, по­сле че­го боль­ной вы­здо­ро­вел. Осо­бен­но про­сла­ви­лась ико­на в 1830 го­ду во вре­мя сви­реп­ство­вав­шей в Во­лог­де хо­ле­ры.

[/spoiler]

МОЛИТВЫ

 

[spoiler]

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Умягчение злых сердец (Семистрельная)
глас 5
Умягчи наша злая сердца, Богородице,/ и напасти ненавидящих нас угаси,/ и всякую тесноту души нашея разреши,/ на Твой бо святый образ взирающе,/ Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся/ и раны Твоя лобызаем,/ стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся./ Не даждь нам, Мати Благосердая,/ в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути,/ Ты бо еси воистину злых сердец умягчение.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Умягчение злых сердец (Семистрельная)

глас 2

Благодатию Твоею, Владычице,/ умягчи сердца злодеев,/ низпосли благодетелей,/ соблюдающи их от всякаго зла,/ благомолящимся Ти усердно/ пред честными иконами Твоими.

Молитва Божией Матери пред иконой Ее Семистрельной

О Многоскорбная Мати Божия, превышшая всех дщерей земли по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли пренесенных! Приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости, инаго бо прибежища и теплаго предстательства, разве Тебе, не вемы, но, яко дерзновение имущи ко Иже от Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевати хвалу в Троице Единому Богу, всегда, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

[/spoiler]

 АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПЕРЕД ИКОНОЙ «УМЯГЧЕНИЕ ЗЛЫХ СЕРДЕЦ»

[spoiler]

Кондак 1
Из­бра́н­ной Де́ве Ма­ри́и, превы́сшей всех дще́рей зем­ли́, Ма­те­ри Сы́­на Бо́­жия, Е́ю­же дае́тся спа­се́­ние ми́­ра, со уми­ле́­нием взы­ва́­ем: воз­зри́ на многоско́рбное жи­тие́ на́­ше, воспомяни́ ско́р­би и бо­ле́з­ни, я́же претерпе́ла еси́, я́ко на́­ша земноро́дная, и со­тво­ри́ с на́­ми по милосе́рдию Тво­ему́, да зо­ве́м Ти:
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Икос 1
А́н­гел воз­вес­ти́ па́с­ты­рем вифлее́мстим о Рождестве́ Спа­си́­те­ля ми́­ра, и с ним мно́­жест­во во́ев не­бе́с­ных восхваля́ху Бо́­га, пою́­ще: «Сла́­ва в вы́ш­них Бо́­гу, и на зем­ли́ мир, в челове́цех благоволе́ние». Ты же, Ма́­ти Бо́­жия, не име́вши где гла­ву́ преклони́ти, зане́ не бе ме́ста во оби́­те­лех, родила́ Сы́­на Сво­его́ Пе́рвенца в верте́пе, и пови́ла Его́ пелена́ми, и положи́ла Его́ в я́слех. Те́м­же, скорбь се́рд­ца Тво­его́ ве́­ду­ще, во­пи­е́м Ти:
Ра́­дуй­ся, дыха́нием Сво­и́м Сы́­на Сво­его́ возлю́бленнаго согре́вшая; ра́­дуй­ся, Преве́чнаго Мла­де́н­ца пелена́ми пови́вшая.
Ра́­дуй­ся, Носи́теля вселе́нныя мле́­ком Сво­и́м пита́вшая; ра́­дуй­ся, верте́п в не́­бо обрати́вшая.
Ра́­дуй­ся, престо́л херуви́мский соде́лавшаяся; ра́­дуй­ся, в рождестве́ и по рождестве́ Де́ва пребы́вшая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 2
Ви́­дя­ще Преве́чнаго Мла­де́н­ца пови́та лежа́ща в я́слех, прише́дше, поклони́шася Ему́ па́стыри вифлее́мстии и глаго́лаша рече́нное им а́н­ге­лы о Отроча́ти. Мариа́м же соблюда́ше вся гла­го́­лы сия́ в се́рд­це Сво­е́м. По проше́ствии же осьми́ дней обре́зан бе Иису́с по зако́ну Изра́илеву, я́ко Че­ло­ве́к. Вос­пе­ва́ю­ще сми­ре́­ние и терпе́ние Твое́, Бо­го­ро́­ди­це, по­е́м Ве́ч­но­му Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 2
Ра́­зум иму́ще в Бо́­зе утвержде́нный и соблюда́юще Зако́н Госпо́день, в четыредеся́тый день, ег­да́ испо́лнишася дни́е очище́ния, вознесо́ста Иису́­са во Иерусали́м роди́телие Его́, е́же поста́вити Его́ пред Го́с­по­дем и да́­ти за Не­го́ же́ртву по ре­че́н­ному в Зако́не Госпо́днем; мы же во­пи­е́м Бо­го­ро́­ди­це си́­це:
Ра́­дуй­ся, Созда́теля вселе́нныя во ис­пол­не́­ние Зако́на в храм Иерусали́мский прине́сшая; ра́­дуй­ся, та́­мо ста́рцем Симео́ном ра́­дост­но сре́тенная.
Ра́­дуй­ся, Еди́на Чи́с­тая и Бла­го­сло­ве́н­ная в же­на́х; ра́­дуй­ся, крест Твой, скорбьми́ пре­ук­ра­ше́н­ный, во смире́нии не́сшая.
Ра́­дуй­ся, во́лю Бо́­жию николи́же преслу́шавшая; ра́­дуй­ся, о́б­раз терпе́ния и сми­ре́­ния нам Со­бо́ю яви́вшая.
Ра́­дуй­ся, со­су́­де, ис­по́л­нен­ный бла­го­да́­ти Ду́­ха Свя­та́­го; ра́­дуй­ся, ро́жд­шая Сы́­на Единоро́днаго От­ца́ Не­бе́с­на­го.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 3
Си́­лою свы́­ше укрепля́ема была́ еси́, Ма́­ти Бо́­жия, ег­да́ услы́шала еси́ словеса́ пра­вед­на­го ста́рца Симео́на: «Се, лежи́т Сей на паде́ние и на воста́ние мно́гим во Изра́или и в зна́­ме­ние пререка́емо, и Те­бе́ же Само́й ду́­шу про́йдет ору́­жие, я́ко да откры́ются от мно́гих сер­де́ц помышле́ния». Оба́­че скорбь ве́лия пронзе́ се́рд­це Бо­го­ро́­ди­цы, и возо­пи́ Сия́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 3
Име́я тща́­ние погуби́ти От­ро­ча́, посла́ И́род изби́ти вся де́ти, су́щия в Вифлее́ме и преде́лех его́, от двою́ ле́ту и нижа́йше, по вре́мени, е́же испыта́ от волх­во́в. И се, повеле́нием Бо́­жи­им, да́нным чрез а́н­ге­ла во сне ста́рцу Ио́сифу, бежа́ все Свято́е Семе́йство во Еги́пет и пребы́сть та́­мо седмь лет до сме́р­ти И́рода. Те́м­же со уми­ле́­нием воспое́м Ти, Бо­го­ро́­ди­це:
Ра́­дуй­ся, всю тесноту́ стра́нствия поне́сшая; ра́­дуй­ся, я́ко вси и́до­ли па­до́­ша в стра­не́ Еги́петстей, не возмо́гше терпе́ти кре́­пос­ти Сы́­на Тво­его́.
Ра́­дуй­ся, с нечести́выми язы́чники пребыва́вшая; ра́­дуй­ся, из Еги́пта с Пе́рвенцем О́троком и Сво­и́м обру́чником в Назаре́т прише́дшая.
Ра́­дуй­ся, со ста́рцем Ио́сифом древоде́лом в нищете́ жи́вшая; ра́­дуй­ся, все вре́­мя Свое́ в труде́х провожда́вшая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 4
Бу́ря ско́р­би обдержа́ Пречи́стую Ма́­терь, ег­да́ возвраща́ющимася и́ма из Иерусали́ма не обрето́ша в пу­ти́ О́трока Иису́­са. Се­го́ ра́­ди возврати́стася во Иерусали́м, взыска́юще Его́. И бысть по трие́х днех, обрето́ста Его́ в це́рк­ви, седя́щаго посреде́ учи́телей, и послу́шающаго их, и вопроша́ющаго их. И ре­че́ к Не­му́ Ма́­ти Его́: «Ча́до, что со­тво­ри́ на́ма та́­ко? Се оте́ц Твой и Аз, боля́ще, иска́хом Те­бе́.» И ре­че́ к ни́ма Иису́с: «Что я́ко иска́сте Ме­не́? Не ве́сте ли, я́ко в тех, я́же От­ца́ Мо­его́, досто́ит бы­ти Ми?» Ты же, Пре­чи́с­тая, соблюда́ла еси́ гла­го́­лы сия́ в се́рд­це Сво­е́м, вопию́щи Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 4
Услы́шала еси́, Ма́­ти Бо́­жия, я́ко Иису́с прохожда́ше всю Галиле́ю, уча́ на со́нмищих, пропове́дуя Ева́нгелие Ца́рст­вия и исцеля́я всяк не­ду́г и вся́­кую я́зю в лю́­дех. И изы́де слух о Нем по всей стра­не́, и приведо́ша к Не­му́ вся боля́щия разли́чными не­ду́­ги и страсть­ми́, одержи́мыя бе́сы и разсла́бленныя, и ис­це­ли́ их. Ты же, Ма́­ти Бо́­жия, ве́дущи проро́чество, скорбя́щи се́рд­цем, познава́ла еси́, я́ко вско́ре прии́дет час, ег­да́ Сын Твой принесе́т Се­бе́ в же́ртву за гре­хи́ ми́­ра. Те́м­же убла­жа́­ем Тя, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, во­пию́­ще:
Ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ на служе́ние на­ро́­ду иуде́йскому отда́вшая; ра́­дуй­ся, ско́рбная се́рд­цем, но поко́рная во́ли Бо­жией.
Ра́­дуй­ся, мир от по­то́­па грехо́внаго спа́сшая; ра́­дуй­ся, гла­ву́ дре́в­ня­го зми́я сте́ршая.
Ра́­дуй­ся, Се­бе́ в же́ртву Бо́­гу прине́сшая; ра́­дуй­ся, Гос­по́дь с То­бо́ю, Бла­го­сло­ве́н­ная.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 5
Ца́рст­вие Бо́­жие на зем­ли́ пропове́дуя, облича́ше Иису́с го́рдость фарисе́ев, мне́вших се­бе́ пра́­вед­ни­ки бы­ти. Те́м­же слы́­ша­ще при́тчи Его́, разуме́ша, я́ко о них глаго́лет, и иска́ша взя́ти Его́, но убоя́шася наро́да, по­не́­же я́ко проро́ка Его́ име́яху; сия́ вся ве́дающи, скорбя́щи Бо­го­ро́­ди­ца о Сы́­не Сво­е́м возлю́бленнем, страда́ше, да не убию́т Его́, оба́­че во­пию́­ще Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 5
Ви́­дев­ше не́ции от иуде́й воскреше́ние Ла́заря, идо́ша к фарисе́ем и реко́ша им, я́же со­тво­ри́ Иису́с; и ре­че́ им Каиа́фа, архиере́й сый ле́ту тому́: «У́не есть нам, да еди́н че­ло­ве́к у́мрет за лю́­ди, а не весь наро́д поги́бнет». И от се­го́ дне совеща́ша, да убию́т Его́. Мы же во­пи­е́м Ти, Пре­чи́с­тая:
Ра́­дуй­ся, Спа­си́­те­ля ми́­ра ро́жд­шая; ра́­дуй­ся, спа­се́­ния на́­ше­го глави́зно.
Ра́­дуй­ся, от рожде́ния в Ма́­терь Спа́су на́­ше­му предызбра́нная; ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, обрече́нная на страда́ние.
Ра́­дуй­ся, Бла­го­сло­ве́н­ная, Цари́ца Не­бе́с­ная соде́лавшаяся; ра́­дуй­ся, вы́­ну за ны моля́щаяся.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 6
Пре́ж­де про­по­ве́д­ник сло́ва Бо́­жия, последи́ же преда́тель, Иу́да Искарио́тский, еди́н от обоюна́десяте апо́с­то­лов, и́де ко архиере́ом, преда́ти хо­тя́ Учи́теля сво­его́; они́ же, слы́­шав­ше, обра́довашася и обеща́ша ему́ сре́бренники да́­ти. Ты же, Бо­го­ма́­ти, скорбя́щи о Сы́­не Сво­е́м возлю́бленнем, вопия́ла еси́ го́рце Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 6
Возсия́ла есть после́дняя ве́черя ученико́м Хри­сто́­вым, на ней­же Учи́тель умы́ но́зе им, о́б­раз сми­ре́­ния показу́я, и ре­че́ им: «Еди́н от вас преда́ст Мя, яды́й со Мно́ю». Мы же, го́рю Ма­те­ри Бо­жией сострада́юще, вос­пе­ва́­ем Ей:
Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, му́кою серде́чною истомле́нная; ра́­дуй­ся, вся претерпе́вшая в юдо́ли сей многоско́рбней.
Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­ве успокое́ние находи́вшая; ра́­дуй­ся, всех скор­бя́­щих Ра́­дос­те.
Ра́­дуй­ся, утоле́ние на́­ших пе­ча́­лей; ра́­дуй­ся, из ти́ны гре­хо́в­ныя нас спа­са́ю­щая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 7
Хо­тя́й яви́­ти лю­бо́вь Свою́ к ро́ду челове́ческому Гос­по́дь наш Иису́с Хрис­то́с на Та́йней ве́чери, благослови́в и преломи́в хлеб, даде́ Сво­и́м ученико́м и апо́с­то­лом, рек: «Приими́те, яди́те, сие́ есть те́­ло Мое́» и, при­е́м ча́шу и хва­лу́ возда́в, даде́ им, глаго́ля: «Сия́ есть кровь Моя́ Но́­ва­го Заве́та, я́же за мно́­гия излива́емая во ос­тав­ле́­ние гре­хо́в». Бла­го­да­ря́­ще Ми­ло­сти­ва­го Бо́­га за ми­ло­се́р­дие Его́ к нам не­из­ре­че́н­ное, по­е́м Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 7
Но́вое зна́­ме­ние ми́­лос­ти Своея́ яви́ Гос­по́дь ученико́м Сво­и́м, обеща́я им посла́ти ина́го Уте́­ши­те­ля — Ду́­ха и́с­ти­ны, И́же от От­ца́ исхо́дит, да свиде́тельствует о Нем. Те­бе́ же, Ма­те­ри Бо­жией, па́­ки освяще́нней Ду́­хом Свя­ты́м в день Пятьдеся́тницы, во­пи­е́м си́­це:
Ра́­дуй­ся, Ду́­ха Свя­та́­го обита́лище; ра́­дуй­ся, черто́же всесвяты́й.
Ра́­дуй­ся, простра́нное се­ле́­ние Бо́­га Сло́ва; ра́­дуй­ся, Би́сер Бо­же́ст­вен­ный произве́дшая.
Ра́­дуй­ся, рождество́м Тво­и́м ра́йс­кия две́ри нам отверза́ющая; ра́­дуй­ся, зна́­ме­ние ми́­лос­ти Бо­жией нам Со­бо́ю яви́вшая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 8
Стра́н­но и приско́рбно нам слы́шати, я́ко лобза́нием предаде́ Учи́теля сво­его́ и Го́с­по­да Иу́да Искарио́тский. Спи́ра же и ты́сящник и слуги́ архиере́йстии взя́ша Иису́­са и связа́ша Его́, и ведо́ша к первосвяще́ннику А́нне пе́рвее, посе́м же к Каиа́фе архиере́ови. Ма́­терь же Бо́­жия, сме́ртнаго сове́та на Сы́­на Сво­его́ возлю́бленнаго ожида́ющи, во­пия́­ше Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 8
Вси иуде́и ведо́ша Иису́­са от Каиа́фы в прето́р к Пила́ту, гла­го́­лю­ще Его́ злоде́я бы­ти. Пила́т же вопроси́ Его́ и глаго́ла им, я́ко ни еди́ныя вины́ обре́те в Нем. Мы же Ма­те­ри Бо­жией, поноше́ния Сы́­на Сво­его́ ви́дящей, уми́ль­но во­пи­е́м:
Ра́­дуй­ся, се́рд­це го́рем истерза́нное име́вшая; ра́­дуй­ся, сле́зы о Сы́­не Сво­е́м пролива́вшая.
Ра́­дуй­ся, Ча́до Свое́ люби́мое на суди́лище преда́нное зре́вшая; ра́­дуй­ся, вся претерпе́вшая без ро́пота, я́ко раба́ Гос­по́д­ня.
Ра́­дуй­ся, стеня́щая и рыда́ющая; ра́­дуй­ся, Ца­ри́­це не­бе­се́ и зем­ли́, при­е́м­лю­щая мо­ли́т­вы раб Сво­и́х.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 9
Вси ро́­ди бла­жа́т Тя, чест­не́й­шую Хе­ру­ви́м и сла́в­ней­шую без срав­не́­ния Се­ра­фи́м, Влады́чицу и Ма́­терь Изба́вителя на́­ше­го, рождество́м Сво­и́м ра́­дость все­му́ ми́­ру прине́сшую, последи́ же скорбь ве́­лию име́вшую, ви́­дя­щи Сы́­на Сво­его́ возлю́бленнаго на поруга́ние, бие́ние и смерть пре́даннаго. Мы же уми­ле́н­ное пе́­ние при­но́­сим Ти, Пре­чи́с­тая, во­пию́­ще Всемогу́щему Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 9
Вити́и мно­го­ве­ща́н­нии не воз­мо́­гут изрещи́ всех страда́ний, То­бо́ю пренесе́нных, Спа́­се наш, ег­да́ во́­ини, спле́тше ве­не́ц из те́рния и воз­ло­жи́в­ше на гла­ву́ Твою́, и в ри́зу багря́ну обле́кше Тя, глаго́лаху: «Ра́­дуй­ся, Ца­рю́ Иуде́йский», и бия́ху Тя по лани́тома. Мы же, Ма́­ти Бо́­жия, стра­да́­ния Твоя́ познава́юще, во­пи­е́м Ти:
Ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ бие́ннаго зре́вшая; ра́­дуй­ся, багряни́цею и терно́вым вен­це́м оде́яннаго зре́вшая.
Ра́­дуй­ся, Его́­же мле́­ком Сво­и́м пита́ла еси́, терза́емаго ви́девшая; ра́­дуй­ся, страда́нием Его́ спострада́вшая.
Ра́­дуй­ся, все́­ми ученики́ Его́ оста́вленнаго ви́девшая; ра́­дуй­ся, непра́ведными судия́ми Его́ осужде́ннаго зре́вшая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 10
Спас­ти́ хо­тя́ Иису́­са, ре­че́ Пила́т иуде́ем: «Есть же обы́чай вам, да еди́­на­го вам отпущу́ на Па́сху. Хо́щете ли у́бо, да отпущу́ вам Ца­ря́ Иуде́йска?» Но вси возо­пи́­ша, гла­го́­лю­ще: «Не Се­го́, но Вара́вву». Про­слав­ля́ю­ще ми­ло­се́р­дие От­ца́ Не­бе́с­на­го, И́же та́­ко воз­лю­би́ мир, я́ко Сы́­на Сво­его́ Единоро́днаго отда́л есть на кре́стную смерть, да искупи́т ны от ве́ч­ныя сме́р­ти, во­пи­е́м Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 10
Сте­на́ и ог­раж­де́­ние бу́­ди нам, Вла­ды́­чи­це, изнемога́ющим от ско́р­би и бо­ле́з­ни. Ты бо и Сама́ страда́ла еси́, слы́шащи иуде́ев, во­пию́­щих: «Распни́, распни́ Его́!» Ны́­не же услы́­ши нас, во­пию́­щих Ти:
Ра́­дуй­ся, Ма́­ти ми­ло­се́р­дия, отъе́млющая вся́­кую слезу́ от лю́­те стра́ждущих; ра́­дуй­ся, слезу́ умиле́ния нам по­даю́­щая.
Ра́­дуй­ся, погиба́ющих гре́ш­ни­ков спа­са́ю­щая; ра́­дуй­ся, предста́тельство хри­сти­а́н не­по­сты́д­ное.
Ра́­дуй­ся, от страс­те́й нас из­бав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, се́рдцу сокруше́нному отра́ду по­даю́­щая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 11
Пе́­ние все­уми­ле́н­ное Спа­си́­те­лю ми́­ра при­но́­сим, на во́льное страда́ние ше́дшему и крест Свой не́сшему. Во́­ини же, прише́дше на Голго́фу, пропя́ша Его́. Стоя́ху при кре­сте́ Иису́сове Ма́­ти Его́, и сестра́ Ма́­те­ре Его́ — Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́­дев Ма́­терь и ученика́ стоя́­ща, его́­же любля́ше, глаго́ла Ма­те­ри Свое́й: «Же́но, се сын Твой»; пото́м глаго́ла ученику́: «Се Ма́­ти твоя́». И от того́ ча́са поя́т Ю учени́к во своя́си. Ты же, Ма́­ти Бо́­жия, обезче́щенна ви́­дя­щи на кре­сте́ Сы́­на и Го́с­по­да, терза́лася еси́, вопию́щи Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 11
Сы́­не Мой и Бо́­же Пред­ве́ч­ный, Тво́р­че всех тва́рей, Го́с­по­ди! Ка́­ко те́рпиши на кре­сте́ страсть, — Чи́с­тая Де́ва, пла́чущи, гла­го́­ла­ше. — О стра́шнем Тво­е́м Рождестве́, Сы́­не Мой, па́­че всех матере́й возвели́чена бых, но увы́ Мне: ны́­не Тя ви́­дя­щи, распаля́юся утро́бою». Мы же, сле́зы пролива́юще и Те­бе́ вне́млюще, во­пи­е́м Ти:
Ра́­дуй­ся, ра́­дос­ти и ве­се́­лия лише́нная; ра́­дуй­ся, во́льная стра­да́­ния Сы́­на Тво­его́ на кре­сте́ ви́девшая.
Ра́­дуй­ся, Ча́до Свое́ возлю́бленное уязвле́нным зре́вшая; ра́­дуй­ся, А́гнца, на закла́ние ведо́маго, Ма́­ти.
Ра́­дуй­ся, Изба́вителя язв ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных я́з­вами покры́таго ви́девшая; ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ воскре́сшаго из ме́рт­вых зре́вшая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 12
Бла­го­да́ть по­да́ждь нам, Спа́­се Всеми́лостивый, на Кре­сте́ дух Свой испусти́вый и со­гре­ше́­ний на́­ших рукописа́ние растерза́вый. «Се, све́­те Мой сла́дкий, на­де́ж­до и жи­во­те́ Мой бла­ги́й, Бо́­же Мой, уга́сл еси́ на Кре­сте́», — Де́ва, стеня́щи, гла­го́­ла­ше. Потщи́ся, Ио́сифе, к Пила́ту приступи́ти и проси́ его́ сня́ти с дре́ва Учи́теля сво­его́ уязвле́ннаго: «Даждь ми Се­го́ стра́ннаго, И́же не и́мать где главы́ преклони́ти». Богома́терь же, ви́девши Сы́­на Сво­его́ безсла́вна, на́га на дре́­ве, возо­пи́: «Увы́ Мне, Ча́до Мое́, увы́ Мне, све́­те Мой, ду́­шу про́йде Мне ору́­жие по рече́нию пра­вед­на­го ста́рца Симео́на». Мы же, Пре­чи́с­тей Де́ве состра́ждуще, во­пи­е́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 12
Пою́­ще ми­ло­се́р­дие Твое́, Че­ло­ве­ко­лю́б­че, покланя́емся бо­га́т­ству ми́­лос­ти Твоея́, Вла­ды́­ко. «Со­зда́­ние Твое́ спас­ти́ хо­тя́, смерть подъ­я́л еси́, — ре­че́ Пре­чи́с­тая, — но Вос­кре­се́­ни­ем Тво­и́м, Спа́­се, по­ми́­луй всех нас». Мы же Бо­го­ро́­ди­це, о нас моля́щейся, во­пи­е́м:
Ра́­дуй­ся, ме́ртваго зря́щая, бездыха́нна Преблага́го Го́с­по­да; ра́­дуй­ся, лобза́вшая те́­ло Сы́­на Тво­его́ возлю́бленнаго.
Ра́­дуй­ся, Све́­та Сво­его́ сла́дкаго на́га и уязвле́ннаго Мертвеца́ зре́вшая; ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ гро́бу преда́вшая.
Ра́­дуй­ся, плащани́цею но́вою те́­ло Его́ обви́вшая; ра́­дуй­ся, Воскресе́ние Его́ ви́девшая.
Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.
Кондак 13
О, Все­пе́­тая Ма́­ти, изнемога́ющая от ско́р­би у крес­та́ Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га! Внемли́ воздыха́нием и слеза́м на́­шим, умягчи́ зла́я серд­ца́, востаю́щая на нас, из­ба́­ви от ско́р­би, бо­ле́з­ней и ве́ч­ныя сме́р­ти всех упова́ющих на не­из­ре­че́н­ное Твое́ ми­ло­се́р­дие и во­пию́­щих Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос «А́н­гел воз­вес­ти́ …» и 1-й кондак «Из­бра́н­ной Де́ве Ма­ри́и …».
Мо­ли́т­ва пер­вая
О, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, пре­вы́ш­шая всех дще́рей зем­ли́ по чис­то­те́ Свое́й и по мно́жеству страда́ний, То­бо́ю на зем­ли́ пренесе́нных! При­ими́ многоболе́зненныя воздыха́ния на́­ша и со­хра­ни́ нас под кро́вом Твоея́ ми́­лос­ти. Ина́го бо прибе́жища и теп­ла­го предста́тельства, ра́­зве Те­бе́, не ве́­мы, но, я́ко дерз­но­ве́­ние иму́­щи ко И́же от Те­бе́ Рожде́нному, помози́ и спа­си́ ны мо­ли́т­ва­ми Свои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рст­вия Не­бе́с­на­го, иде́­же со все́­ми свя­ты́­ми бу́дем вос­пе­ва́­ти хва­лу́ в Тро́­ице Еди́­но­му Бо́­гу, всег­да́, ны́­не, и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.
Мо­ли́т­ва вто­рая
О, кто не ублажи́т Тя, Де́­во Бла­го­да́т­ная, кто не воспое́т Твое́ ми­ло­се́р­дие к ро́ду челове́ческому. Те­бе́ мо́­лим­ся, Тебя́ про́­сим: не оста́­ви нас, во зле погиба́ющих, раствори́ лю­бо́­вию серд­ца́ на́­ша и ко врага́м на́­шим пошли́ стрелу́ Свою́, да уязвля́ет серд­ца́ на́­ша ми́­ром к гоня́щим нас. А́ще мир нас ненави́дит — Ты про­стри́ лю­бо́вь Свою́ к нам, а́ще мир нас го́нит — Ты при­ими́ нас. По­да́ждь нам Бла­го­да́т­ную си́­лу терпе́ния — без ро́пота перенести́ испыта́ния, в ми́­ре сем быва́емая. О, Гос­по­же́! Умягчи́ серд­ца́ злых че­ло­ве́­ков, восстаю́щих на нас, да не поги́бнут серд­ца́ их во зле, но умо­ли́, Бла­го­да́т­ная, Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га на́­ше­го, да умири́т серд­ца́ их ми́­ром, диа́вол же — оте́ц зло́бы — да посрами́тся! Мы же, вос­пе­ва́ю­ще ми­ло­се́р­дие Твое́ к нам, злым, непотре́бным, воспое́м Ти, о, Пречу́дная Гос­по­же́ Де́­во Бла­го­да́т­ная: услы́­ши нас в час сей, сокруше́нная серд­ца́ иму́­щих, огради́ нас ми́­ром и лю­бо́­вию друг ко дру́гу и ко враго́м на́­шим, искорени́ от нас вся́­кую зло́бу и вражду́, да воспое́м Те­бе́ и Сы́­ну Тво­ему́, Го́с­по­ду Иису́­су Хри­сту́ на́­ше­му: Алли­лу́иа! Алли­лу́иа! Алли­лу́иа!
Ве­ли­ча́­ние
Ве­ли­ча́­ем Тя, Пре­свя­та́я Де́­во, Бо­го­из­бра́н­ная От­ро­ко­ви́­це, и чтим о́б­раз Твой свя­ты́й, и́м­же то́­чи­ши ис­це­ле́­ния всем с ве́­рою при­те­ка́ю­щим.

[/spoiler]

 

«Страстна́я»

 

ИСТОРИЯ

[spoiler]

 
Страст­ная ико­на Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы по­лу­чи­ла на­зва­ние от то­го, что око­ло ли­ка Ма­те­ри Бо­жи­ей изо­бра­жа­ют­ся два Ан­ге­ла с ору­ди­я­ми стра­стей Гос­под­них. О про­слав­ле­нии ико­ны из­вест­но сле­ду­ю­щее: од­на бла­го­че­сти­вая жен­щи­на, Ека­те­ри­на, по­сле вступ­ле­ния в брак ста­ла под­вер­гать­ся при­пад­кам и бес­но­ва­нию: ли­ши­лась ума, убе­га­ла в лес и не раз по­ку­ша­лась на са­мо­убий­ство. В ми­ну­ты про­свет­ле­ния она мо­ли­лась Ма­те­ри Бо­жи­ей и да­ла обет в слу­чае ис­це­ле­ния по­сту­пить в мо­на­стырь. По­сле вы­здо­ров­ле­ния она вспом­ни­ла об обе­те лишь спу­стя дол­гое вре­мя, по­чув­ство­ва­ла страх и от ду­шев­но­го вол­не­ния слег­ла в по­стель. Три­жды яв­ля­лась ей Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, по­веле­вая боль­ной ид­ти в Ниж­ний Нов­го­род и ку­пить у ико­но­пис­ца Гри­го­рия Ее ико­ну для мо­лит­вы. Ис­пол­нив это, Ека­те­ри­на по­лу­чи­ла ис­це­ле­ние, и с тех пор от той ико­ны на­ча­ли со­вер­шать­ся чу­де­са. Празд­не­ство ра­ди ико­ны со­вер­ша­ет­ся 13 ав­гу­ста по слу­чаю пе­ре­не­се­ния ее в 1641 го­ду из се­ла Па­ли­цы в Моск­ву; на ме­сте встре­чи ее у Твер­ской за­ста­вы бы­ла вы­стро­е­на цер­ковь, а за­тем в 1654 го­ду. Страст­ной мо­на­стырь. Вто­рич­но празд­не­ство ра­ди ико­ны со­вер­ша­ет­ся в 6-е вос­кре­се­ние по Па­схе, в Неде­лю о сле­пом, в па­мять чу­дес, быв­ших в этот день. Про­сла­ви­лись так­же Страст­ные ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри мос­ков­ской церк­ви в честь за­ча­тия свя­той Ан­ны, в се­ле Ен­ка­е­ве Там­бов­ской епар­хии.

[/spoiler]

МОЛИТВЫ

[spoiler]

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Страстной
глас 4
Днесь возсия неизреченно царствующему граду нашему Москве/ икона Богоматере,/ и, яко светозарным солнцем, пришествием тоя озарися весь мир,/ Небесныя силы и души праведных мысленно торжествуют, радующеся,/ мы же, на ню взирающе, к Богородице со слезами вопием:/ о Всемилостивая Госпоже, Владычице Богородице,/ молися из Тебе воплощенному Христу, Богу нашему,/ да подаст мир и здравие всем Христианом/ по велицей и неизреченней Своей милости.

Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее Страстная

глас 4
Животворящей Премудрости источник чудес/ честный образ Твой, Богородице Дево,/ молящеся, к нему любовию усердно притекающе, светло празднуем/ и из глубины души вопием Ти:/ спаси, Владычице, верою покланяющихся цельбоносному Твоему святому образу,/ тем, благодаряще, Тя величаем, яко Матерь Божию,/ спаси архиереи православныи,/ и сохрани землю Русскую,/ и вся люди, иже Тебе чтущия, соблюди,/ да хвалебныя Ти дары, грешнии, приносим, Благодатная:/ радуйся, Дево, христиан похвало.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Страстная

глас 3

Благодать прияхом нетления,/ еже даровала еси нам, спасительнаго Твоего целения/ чудотворным Твоим образом честным, Богородице Дево,/ темже вопием Ти и с радостию зовем, Госпоже Царице,/ молимтися умильно, грешнии, со слезами глаголюще:/ о Пресвятая Владычице,/ скорое нам яви заступление и помощь,/ спаси ны от супостат наших/ и от всякия скорби соблюди,/ землю нашу миром огради,/ и вся люди Твоя покрый,/ и соблюди на Тя уповающия,/ потщися избавити,/ да не погибнем зле, раби Твои,/ но да зовем Ти:/ радуйся, Невесто Неневестная.

 
Молитва Божией Матери пред иконой Ее Страстной
О Пресвятая Госпоже, Владычице Богородице, вышши еси всех Ангел и Архангел и всея твари честнейши, Помощница еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих Заступница, печальных утешение, алчущих Кормительница, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. О Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице, Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй раб Твоих, Великаго Господина и отца нашего Святейшаго Патриарха (имя рек), и преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы, и весь священнический и иноческий чин, Богохранимую страну нашу, военачальники, градоначальники и христолюбивое воинство и доброхоты, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити, и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше на невидимыя и видимыя враги наша. О Всемилостивая Госпоже, Владычице Богородице, воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум и очи сердечныя, еже ко спасению, и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего, яко держава Его благословена и препрославлена, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

[/spoiler]

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПЕРЕД ИКОНОЙ «СТРАСТНАЯ»

[spoiler]

Кондак 1
Избранной Богом Владычице всей твари, благословенной Марии Деве Богородице, приносим смиренное поклонение Святому Твоему образу. Ты же, о Пренепорочная, приими молитву недостойных раб Твоих, почитающих Крестныя страдания Сына Твоего и Бога нашего, со умилением зовущих Ти: Радуйся, Невесто Неневестная.
Икос 1
Ангели предсташа к держимому в объятиях Твоих Сыну Твоему и Богу нашему, показоваху орудия Крестныя, мы же со страхом поклоняемся страстем Сына Твоего, и зовем Ти: Радуйся, Архангелов удивление; Радуйся, Тайн Божиих Служительнице. Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя и сила Вышняго осени Тя; Радуйся, яко рожденный от Тебе есть Сын Божий. Радуйся, яко приснодевственное семя Твое сотре главу, гнездившагося в змии диавола; Радуйся, яко Тобою ад огорчися и смерть умертвися. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 2
Видяще, Пренепорочная, яко прииде Господь на землю, милости ради, да постраждет за грехи верующих в Него и вопиющих Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разуме, Пренепорочная, глагол старца Симеона, Тебе же Самой в сердце пройдет оружие, да открыются от многих сердец помышления, тем со умилением зовем Ти: Радуйся, Херувимов Светлейшая; Радуйся, вся скорби от Ирода и иудей приявшая. Радуйся, в пречистом рождестве Твоем сомнение от Иосифа понесшая; Радуйся, яко во яслех безсловесных Бога повила и положила еси. Радуйся, яко Тя с Сыном и Богом не име где главу подклонити; Радуйся, яко Тобою человек бывает Бог, да Бог Адама соделает. Радуйся, яко Тобою превознесеся человеческое естество; Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 3
Силою укрепляема благодатною свыше, претерпе всякую скорбь и тесноту, любезно объят Сына Своего, со Архангелы вопиюще Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще святую икону Твою, “Страстную” именуемую, яко шипок благовонный и яко сокровище многоценное, приносим Ти смиренно поклонение, зовуще: Радуйся, Покровительнице обители Страстной; Радуйся, изволившая святою иконою Твоею стати на месте сем. Радуйся, благочестивому царю внушившая устроить обитель иноческую; Радуйся, Стено нерушимая верных. Радуйся, инокиням Помощница во спасении; Радуйся, о всем мире Молитвенница непреложная. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 4
Бурею греховною смущаеми и отягченнии сном нерадения, припадаем святой иконе Твоей, благодарим милостивое посещение Твоею иконою на месте сем, поюще непрестанно Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше православнии людие града Москвы, яко повеле благочестивый царь принести икону нарицаемую “Страстною”, сего ради и срете ю много народа с царем, патриархом Иовом и всем Священным Собором, радостно возопиша: Радуйся, радость и спасение наше; Радуйся, Святыя Троицы Богогласная Горлице. Радуйся, воззвание страданий Христовых; Радуйся, спогребшая в страдании Сына Твоего. Радуйся, подтверждение всеобщего воскресения; Радуйся, высокий Кедре нашего безсмертия. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 5
Боготечная звезда указует Тебе путь с Пренепорочным Младенцем. Мы же мысленно со Иосифом на пути сем припадаем, поюще рожденному Господу и Тебе: Аллилуиа.
Икос 5
Видеши, Всенепорочная, наше сокрушение о гресех, не имамы иныя помощи, ни инаго предстательства, токмо Тебе дадеся благодать молитися за ны, сего ради с верою зовем: Радуйся, молитвами Твоими свобождающая нас пламене геенскаго; Радуйся, молившаяся за весь мир у Креста Христова. Радуйся, пламень страстей от человек отгоняющая; Радуйся, светом пречистыя души Твоея всех просвещающая. Радуйся, чистотою Твоею Ангелы удивившая; Радуйся, яко демоны трепещут от пречистаго имени Твоего. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 6
Предстояще у Креста Сына Твоего и Бога нашего, лютое оружие пройде душу Твою, егда распинаху Жизнодавца на лобном месте, посреде двою разбойник, егда воини совлекоша ризы Его и метающие жребий о иматисме Его. Тогда разумная воинства пояху: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявши, яко светлая свеща, у Креста Сына Твоего, горяще любовию матернею, глаголюще: “Аще и страждеши на Кресте, но вем Тя, прежде денницы рожденна”. Видевши Пречистая, яко вся тварь вопиет Ти: Радуйся, яко душею и телом предстоиши у Креста Зиждителю Твоему; Радуйся, до последняго часа смерти, с Господом не разлучавшаяся. Радуйся, яко у Креста рекла еси: “Вся земля сорыдайте горце, Жизнеподатель зрится, яко мертв”; Радуйся, Подательница нам вечнаго радования. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 7
Хотящим воспевати страсти Сына Твоего, помози, Владычице, и не отрини молящихся пред чудотворною Твоею иконою и воспевающих из глубины души песнь: Аллилуиа.
Икос 7
Новую милость людем явила еси, Владычице, иконою Твоею, егда принесше ю честно людие во град Москву, донесше до врат Тверских, и, о, чудо! Икона Твоя Святая ста неподвижно на месте сем, идеже ныне обитель Пречистому Твоему Имени. Радостно вопием Ти: Радуйся, Заступнице и Прибежище наше; Радуйся, всякия скорби и печали отгнание. Радуйся, благословение всем концем земли; Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 8
Странное и преславное чудо богатыя милости Твоея нам, недостойным, являеши, и всем, с любовию притекающим к чудотворней иконе Твоей и вопиющим: Аллилуиа.
Икос 8
Вси роди блажат Тя, Пренепорочная, видя Тя страждущую и молящуюся при Крестном страдании Сына Твоего и вопиющую к Нему: “Из прободеннаго Твоего ребра, сладчайший Сыне, источи безсмертие”. Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, безсмертныя жизни сподобляющая рабы Твоя; Радуйся, уготовляющая райския обители благочестно живущим. Радуйся, Ходатаице вечнаго радования почитающим Тя; Радуйся, спасение и заступление инокинь, призывающих Тя непрестанно. Радуйся, покрывающая Своею благодатию всю вселенную; Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 9
Вся страждеши при Кресте и вопиеши к распятому Господу: “Грядеши на страсть волею, Сыне, от страстей разреши Адама, и сущия от Адама, со беззаконными вменился еси, да от беззакония спасеши человека, зовуща: Аллилуиа!”
Икос 9
Ветия многовещанныя не возмогут воспеть страдания Твоя при Кресте. Ты же, о Пречистая, лице со власы терзающи и перси биюще, взывала еси: “Сыне, приими дух Мой и не остави Мене Едину”. Мы же, недостойнии, умиленными гласы зовем Ти: Радуйся, помогающая верным в час смерти; Радуйся, сопровождающая всех христиан по лютым мытарствам. Радуйся, освобождающая нас от демонскаго удержания; Радуйся, Заступница христиан на Страшнем Суде Божием. Радуйся, Ходатаице всем хотящим получити христианскую кончину; Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 10
Спасения прося нам, Пречистая, руки Твоя простерши, о многоблагоутробне Спасе, рекла еси, Страсти Твоя чтущих с праведным разбойником Твоим учини и спаси, Милосердие, вопиющая Тебе: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси необоримая, мирови Прибежище, милости Сокровище, приими моления раб Твоих, предстоящих Святому образу Твоему и умильно зовущих Ти: Радуйся, обрадованная, вечно блажимая Богородице; Радуйся, грешным и смиренным известное Прибежище. Радуйся, дев и сирот Заступнице; Радуйся, людем крепкая Помощнице. Радуйся, Святителем великое вразумление; Радуйся, благоговейных иереев Руководительнице. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 11
Пение умиленное и хвалу молебную сподоби приносити пред чудотворною иконою Твоею, Пресвятая Богоневесто, и не отврати лица Твоего от поющих Ти и Богу во веки: Аллилуиа.
Икос 11
Яко светозарное солнце, возсия в храме нашем образ Твой, Страстная Богородице, освящая, сохраняя и спасая от бед всех страждущих и вопиющих с любовию: Радуйся, сохраняющая благодатию Своею обитель иночествующих; Радуйся, Помощнице крепкая борющимся со страстьми. Радуйся, обидимых и угнетенных Заступнице; Радуйся, нищих и убогих радование. Радуйся, больных исцеление и подкрепление; Радуйся, юных вразумление и наставнице. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 12
Благодать Твою ниспосли нам, Благословенная, почитающим Святую икону Твою, и поклоняющимся Пречестным Страстем Сына Твоего с верою поющих: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще непрестанно пред Святою иконою Твоею, поклоняемся, величаем и со страхом лобызаем чудотворный образ Твой, радостно взывающе: Радуйся, вечное наше радование; Радуйся, воскресения нашего Сокровище. Радуйся, от рова страстей нас свобождающая; Радуйся, взыскание погибших и ума лишенных. Радуйся, исполняющая прошения верных; Радуйся, уповающим на Тя грехов прощение даруеши. Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 13
О, Всепетая Мати, приими недостойных раб Твоих молитву, призри на предстоящия люди пред чудотворной иконою Твоею и усердно поклоняющихся Пречистым Страстем Сына Твоего, просящих избавления от вечныя муки, вопиющих Тебе: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва первая
О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, высши еси всех Ангел и Архангел, и всея твари честнейши, Помощница еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих Заступница, печальных утешение, алчущих кормительница, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. Спаси, Госпоже, и помилуй раб Твоих, и преосвященные митрополиты, архиепископы и епископы, и весь священнический и иноческий чин, и благоверный правительствующий синклит, и военачальники, и градоначальники, и христолюбивое воинство и доброхоты, и вся православные христианы ризою Твоею честною защити, и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше, на невидимыя и видимыя враги наша. О Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице, воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум и очи сердечныя, еже ко спасению; и сподоби ны грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего: яко держава Его благословенна и препрославленна, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва вторая
О, Пресвятая Владычице, Госпоже Дево Богородице! Приими молитву и усердное поклонение пред чудотворною иконою Твоею, милостиво посети смиренныя и грешныя рабы Твоя, не остави нас погибнути в гресех наших, буди Помощнице и Заступнице всем православным христианам, и в час кончины жизни нашей предстательствуй, о Всенепорочная! Помилуй нас милостию Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа и Твоим Матерним ходатайством удостой избавитися от вечныя смерти. Аминь.

[/spoiler]

 

Минская

ИСТОРИЯ

Мин­ская ико­на Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы в кон­це X ве­ка бы­ла пе­ре­не­се­на свя­тым рав­ноап­о­столь­ным кня­зем Вла­ди­ми­ром из Кор­су­ни в Ки­ев и по­став­ле­на в Де­ся­тин­ной церк­ви (па­мять освя­ще­ния церк­ви в 996 го­ду – 12 мая), в ко­то­рой и пре­бы­ва­ла бо­лее 500 лет. В 1500 го­ду, во вре­мя взя­тия Ки­е­ва ха­ном Менгли-Ги­ре­ем, некий та­та­рин, со­рвав с чу­до­твор­ной ико­ны ри­зу и укра­ше­ния, бро­сил ее в Днепр.
Через неко­то­рое вре­мя свя­той об­раз Ца­ри­цы Небес­ной чу­дес­ным об­ра­зом явил­ся в Мин­ске на ре­ке Свис­ло­чи. При­став­шую к бе­ре­гу ико­ну, окру­жен­ную необы­чай­ным све­том, тор­же­ствен­но пе­ре­нес­ли в цер­ковь в честь Рож­де­ства Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, на­хо­див­шу­ю­ся в зам­ке мин­ских удель­ных кня­зей. Это про­изо­шло 13 ав­гу­ста 1500 го­да, по­это­му и празд­но­ва­ние чу­до­твор­но­му об­ра­зу бы­ло уста­нов­ле­но в этот день.
В 1616 го­ду свя­тая ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на в Мин­скую цер­ковь в честь Со­ше­ствия Свя­то­го Ду­ха.
На иконе, по­ме­щен­ной с ле­вой сто­ро­ны ико­но­ста­са, изо­бра­же­на Бо­жия Ма­терь с Пред­веч­ным Мла­ден­цем на ле­вой ру­ке. Ико­на пи­са­на яич­ны­ми крас­ка­ми на де­ре­вян­ной дос­ке и в 1852 го­ду по­кры­та се­реб­ря­ной ри­зой, над ли­ка­ми Бо­го­ма­те­ри и Спа­си­те­ля, дер­жа­ще­го в ле­вой ру­ке дер­жа­ву – вы­зо­ло­чен­ные вен­цы с дра­го­цен­ны­ми кам­ня­ми. На ри­зе вни­зу вы­че­ка­не­на сле­ду­ю­щая над­пись: «Сия ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри с Мла­ден­цем Иису­сом, по­став­лен­ная ве­ли­ким кня­зем зем­ли Рус­ския св. Вла­ди­ми­ром в Ки­е­ве, в Де­ся­тин­ной церк­ви, а по ра­зо­ре­нии Ки­е­ва та­та­ра­ми явив­ша­я­ся 13 ав­гу­ста 1500 го­да в г. Мин­ске, на ре­ке Свис­ло­чи, и по­ме­щен­ная в зам­ко­вой церк­ви, впо­след­ствии же пе­ре­не­сен­ная в ка­фед­раль­ный со­бор, 1852 г. усер­ди­ем пра­во­слав­ных об­ле­че­на в но­вую се­реб­ря­ную ри­зу».

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Минская

глас 5
На водах Свислочи / явилась еси, Пренепорочная Отроковице, / от Царьграда и Киева / Богоспасаемому граду Минску милость показа, / просвети нас грешных сиянием Своим, / яви, яко присно, силу Твою, / спаси нас предстательством Своим / и избави от навет вражиих, / Тя бо необориму стену // и едину надежду имамы.

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «МИНСКАЯ»

[spoiler]

Кондак 1
Избранная от всех родов. Владычице Дево Богородице, ныне, припадающе к чудотворному образу Твоему, хвалебное пение и благодарение приносим Ти: радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Икос 1
Ангельские силы, прилежно молящиися и благоговейно служащии Ти, Пресвятая Дево, от лет древних на гербе Богоспасаемаго града Минска изображени быша во свидетельство чуднаго Твоего о нас попечения. Мы же земнороднии, дерзая подражати песни ангельстей, благодарственно Тебе поем:
Радуйся, о зачатии Сына от Духа Святаго Архангелом предвозвещенная; радуйся, благовестия Архангелова восприемнице смиренная.
Радуйся, Херувимов и Серафимов честнейшая; радуйся. Архангелов и Ангелов славнейшая.
Радуйся, превыше сил небесных вознесенная; радуйся, от горних воинств почитаемая.
Радуйся, лики ангельскими песнословимая; радуйся, от всех родов присно ублажаемая.
Радуйся, прибежище наше и заступление; радуйся, в скорбех и напастех вспоможение.
Радуйся, за христиан усердная молитвеннице; радуйся, за ны пред Богом милостивая предстательнице.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небеснаяЗаступнице.
Кондак 2
Видевши святый образ Твой, Пречистая, святым Лукою первописанный, рекла еси: “С сим образом благодать Моя и сила да пребудет”. И во Минстем образе зряще сбытие словес Твоих, о Тебе прославим Господа, поюще Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разумети не можно дивнаго Промысла Божия, како чудная икона Твоя, Богородице, насадителю веры православныя, благоверному князю Владимиру, на помощь дадеся во апостольстве его от Царьграда и Корсуни даже до Киева. Мы же, преискренне умиляющеся Твоему о роде нашем предстательству, верно вопием:
Радуйся, истиннаго благочестия наставнице; радуйся, языческаго нечестия искоренительнице.
Радуйся, чудотворною иконою аки драгоценным даром князя Владимира обогатившая; радуйся, в равноапостольных трудех его укрепившая.
Радуйся, власть демонскую сокрушившая; радуйся, веру православную в земли нашей утвердившая.
Радуйся, Тобою от прелести диаволи свобождаемся; радуйся. Тобою же познания Творца сподобляемся.
Радуйся, козней вражиих посечение; радуйся, верных чад Отцу Небесному усыновление.
Радуйся, зловерия идольскаго попрание; радуйся, учения Христова насаждение.
Радуйся, Пренепорбчная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 3
Силу благодати, явленныя в честней иконе Твоей, Владычице, виде святый равноапостольный князь Владимир и со благоговением велиим постави ю в Десятинней церкви града Киева, вопиюще Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи попечение матернее о просвещенных людех земли Русския, соделала еси ю Домом Своим, и токи чудес от иконы Твоея преизобильно источила еси. Богородице, сего ради взываем Ти сице:
Радуйся, притекающих к иконе Твоей лучами чудес озаряющая; радуйся, обращающимся к ней безчисленныя милости подающая.
Радуйся, всем просящим море щедрот изливающая; радуйся, духовную радость нам соделавающая.
Радуйся, о людех православных присное попечение; радуйся, образ Твой даровавшая нам яко залог спасения.
Радуйся, источник благодати неистощимый; радуйся, кладезю сокровищ многоценный.
Радуйся, крепосте твердая веры православныя; радуйся, всем чтущим Сына Твоего помоще преславная.
Радуйся, путь истины указующая заблуждшим; радуйся, скоро поспешствующая на помощь Тя призывающим.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 4
Бури бед и напастей за грехи наша многажды на Русь воздвизаеми бышта, такожде и град Киев огню и мечу предаваем бе от нечестивых агарян, не ведущих пети истинному Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Улышав о богатстве Киева, хан агарянский во едино лето устремися расхитити е, и град той пожже. Воин же некий злочестивый, взяв ризу многоценную. Всеблагая Мати, икону же Твою вверже в Днепр, обаче сия неврежденна в водах сохранися, подвизающи нас восхвалити Тя сице:
Радуйся, образ Твой, яко купину неопальну явившая; радуйся, икону Твою от пламене сохранившая.
Радуйся, по водам аки посуху от Киева даже до Минска икону Твою пренесшая; радуйся, воды Немиги и Свислочи явлением Своим освятившая.
Радуйся, Царице небесе и земли, Ейже вся стихии покоряются; радуйся, Тобою же на спасительныя стези люди наставляются.
Радуйся, потопа греховнаго усмирение; радуйся, свирепых страстей укрощение.
Радуйся, моря житейскаго благонадежное прохождение; радуйся, от земли на небо верных возведение.
Радуйся, дивное благодати знамение; радуйся, силы чудотворныя явление.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 5
Боготечней звезде уподобилася еси пречестная икона Твоя, Богородительнице, лучи чудными осиявшая насельники града Минска. Они же, зряще таинственное явление ея на водах Свислочи, со умилением воспеша Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше чудную икону сию, о, Всемилостивая, и приемлюще яко дар Божий, люди христианстии взяша ю от воды и поставиша в церкви замковой в честь Преславнаго Рождества Твоего, и абие благодарно воззваша:
Радуйся, от иконы Твоея дары многоразличнии источающая; радуйся, яко Самой Ти сущей во иконе Твоей благодать нам изливающая.
Радуйся, грешников не отметающая; радуйся, кающихся тепле приемлющая.
Радуйся, града нашего неусыпная хранительнице; радуйся, за нас пред Богом любвеобильная ходатаице.
Радуйся, веры и благочестия исправление; радуйся, в молитвах ко Господу всемощное дерзновение.
Радуйся, болящих и немощствующих исцеление; радуйся, заблуждших на путь правый наставление.
Радуйся, благодати обильное дарование; радуйся, людей христоименитых непостыдное упование.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 6
Проповёдниками чудес велиих, от иконы Минския истекающих, явишася мнози людие, ихже Ты, Премилосердная Владычице, поклонятися святыне сей научила еси, да неложно воспоют Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия и возвеличися вера наша по мнозех летех пленения лестнаго и неправаго, и паки возвратися икона Минская людем православным, иже с радостию воспеша Богородице:
Радуйся, Православия щите и ограждение; радуйся, отеческих уставов незыблемое утверждение.
Радуйся, маловерных вразумление;радуйся, в сомнении сущим снисхождение.
Радуйся, верных чад Церкве Православныя духовное услаждение; радуйся, отступников правыя веры посрамление.
Радуйся, православных немолчное похвало; радуйся, гонимым за веру несокрушимое забрало.
Радуйся, утесняемым скорое вспоможение; радуйся, мучеников и исповедников неизглаголанная отрадо.
Радуйся, искушаемым помоще; радуйся, обуреваемым пристанище.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 7
Хотя Владыка наш и Судия Праведнейший вразумити землю Русскую за беззакония тмочисленная, попусти мучителем гнати Церковь Православную, да вси, в покаяние пришедше, возопиим Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новое наста испытание от Господа, егда соборный храм во граде Минске разрушен бысть от неистовых гонителей. Икона же Твоя, о, Богомати, отъята и сокрыта бе от верных. Людие же православнии в сокрушении сердец возопиша к Богородице:
Радуйся, во дни правосуднаго Божия посещения гнев Его отводящая; радуйся, в тяжких злостраданиях нас не оставляющая.
Радуйся, лютыя крамолы обличающая; радуйся, душегубительная учения низлагающая.
Радуйся, благосердная наша вразумительнице; радуйся, непамятозлобная наша наставительнице.
Радуйся, в злых обстояниях неистощимое терпение; радуйся, с правосудием Божиим смирённое примирение.
Радуйся, малодушных и падших возстание; радуйся, духа уныния и боязни отгнание.
Радуйся, грехов наших отпущение; радуйся, Божие к нам благоволение.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 8
Странное и ужасное нашествие иноплеменных постиже нас. Милосердием же Божиим одолев враги, людие, предстательством Богоматери, отверзоша храмы православнии и воздаша благодарение Господеви, воспевая Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Вся исполнися радости неизреченныя, егда раба Божия Варвара обрете чудный образ Твой, Мати Дево, сокрытый посреде праха и тления. Мы же, дивящеся таковому нечаемому обретению, восхваляем Тя:
Радуйся, веру Христову от поругания защищающая; радуйся, праведный гнев Божий на милость претворяющая.
Радуйся, отступников веры постыжающая; радуйся, нечестие грешников обличающая.
Радуйся, броне неуязвимая; радуйся, воеводо непобедимая.
Радуйся, от нашествия иноплеменных избавление; радуйся, от работы вражия свобождение.
Радуйся, видимых и невидимых супостат одоление; радуйся, враждующих скорое вразумление.
Радуйся, упокоение за други своя души положивших; радуйся, прославление за Веру и Отечество на поле брани убиенных.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 9
Всякое разумение человеческое не возможет исчести страдания, кои претерпели граждане Отечества нашего в годину войн, лихолетий и в последнее время от беды чернобыльския. Взирая же на икону Твою, Богомати, яко на цельбоносное утешение, непрестанно поем: Аллилуиа.
Икос 9
Ветия суемудренныя соблазняются о древности иконы Минския и недоумеют постигнути таинственный Промысл Божий, сохранивший ю в огне и водах, от рук иноплеменных и злоумышлении супротивных. Мы же, прославляюще Богородицу пред чудотворным образом Ея, вопием таковая:
Радуйся, почитания святых икон увенчание; радуйся, иконоборнаго злочестия обличение.
Радуйся, душеполезных знаний преизобильное излияние; радуйся, душевреднаго мрака светлое озарение.
Радуйся, неверных смыслов милостивое просвещение; радуйся, неправо мудрствующих внезапное низвержение.
Радуйся, верных незыблемое уверение; радуйся, отъёмлющая духовное помрачение.
Радуйся, Промысла Божия прославление; радуйся, прегордых хулителей устрашение.
Радуйся, суемудренных премудро смиряющая; радуйся, заблуждших кротко вразумляющая.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 10
Спасительное пристанище от житейских треволнений имамы во храме Духа Святаго Богоспасаемаго града нашего, идеже светозарная икона Твоя, Владычице, неотступно доныне пребывает, всех нас путеводя к жизни вечней. Сего ради о Тебе возглашаем Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена и наступление не токмо граду нашему, но и всем с верою притекающим к Тебе, Преблагословенная, дадеся святая икона Твоя, еюже многажды благодеяла еси нам и отцем нашим, да вознесем Ти пение таковое:
Радуйся, ищущим спасения правый путь указующая; радуйся, снисшедших даже до дна адова молитвами Своими спасающая.
Радуйся, супротив нашествия иноплеменных нас воздвизающая; радуйся, от врагов Отечество наше избавляющая.
Радуйся, отчаянных скорое услышание; радуйся, недугов душевных и телесных безмездное врачевание.
Радуйся, печалей житейских утоление; радуйся, греховных язв очищение.
Радуйся, во обстояниях сущим всегдашняя помощнице; радуйся, людем благоверным усердная споспешнице.
Радуйся, нечаянная Радосте; радуйся, непостыдная Надежде.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 11
Пение и моление о Богохранимей стране нашей, властех, воинстве и народе ея, приими пред чудотворным образом Твоим, Владычице, и спаси нас, яко держащая скипетр в руце Своей. Богомладенец же Иисус, имеяй в деснице державу, да дарует нам тихое и безмолвное житие, слышаще от нас: Аллилуиа.
Икос 11
Светлый праздник явления иконы Твоея, Приснодево, во граде Минске, исполняет ликованием сердца наша. Сего ради с верою припадающе и с любовию лобызающе чудный образ Твой, вопием Ти:
Радуйся, Богоспасаемому граду нашему милость показавшая; радуйся, нас грешных сиянием Своим просветившая.
Радуйся, присно силу Свою являющая; радуйся, предстательством Своим нас спасающая.
Радуйся, молитвы наша приемлющая; радуйся, хваления наша неотвергающая.
Радуйся, небожителями присно прославляемая; радуйся, собором белорусских святых и новомучеников сугубо воспеваемая.
Радуйся, людьми благочестивыми в позлащенную ризу облеченная; радуйся, многими бисерами и адамантами преукрашенная.
Радуйся, сердец наших тихое умиление; радуйся, жития нашего доброе устроение.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 12
Благодати Своея, о, Всемилостивая Мати, не лиши нас грешных, претерпеваем бо днесь новые скорби и нестроения, никакоже имуще надежды оправдитися, но помози нам возстати от погибельных смут, да, о Тебе радующеся, воспоем Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Небесную Заступницу нашу, веруем и исповедуем, яко и в последняя времена явиши благодатную помощь, и имиже веси судьбами сохраниши нас от соблазнов мира сего, да благодарно восхвалим Тя:
Радуйся, избавление наше от навет вражиих; радуйся, спасение от коварств лукаваго.
Радуйся, от сна греховнаго пробуждение; радуйся, беззаконий наших прощение.
Радуйся, пред Всевышним благоговейное предстояние; радуйся, полчищ сатанинских благомощное разсеяние.
Радуйся, погибших взыскание; радуйся, прельщенных вразумление.
Радуйся, напрасную смерть от нас отводящая; радуйся, о кончине христианстей нам ходатайствующая.
Радуйся, врата небесная нам отверзающая; радуйся, к жизни вечней нас приводящая.
Радуйся, Пренепорочная Отроковице, града нашего небесная Заступнице.
Кондак 13
О, Всепетая Мати, Заступнице небесная града нашего, приими сию малую молитву и умоли Сына Твоего, Судию Праведнаго, да сподобит деснаго стояния нас, вопиющих Ему: Аллилуиа.
Сей кондак чтется трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.
Молитва
О, Всепетая и Всеблагая Дево Богородице, Небесная наша Заступнице! К Тебе по Бозе, яко Премилосердней Госпоже, соборне прибегаем и вопием: приими сие малое хвалебное пение, сохрани Богоспасаемый град сей, ему же чудотворная икона Твоя во отраду и утешение дадеся. Сего ради молим Тя: избави нас от враг видимых и невидимых, от нашествия иноплеменных и междоусобныя брани, от злаго обстояния и скорби, от искушений, бед и болезней.
Спаси и помилуй рабы Твоя: Великаго Господина и Отца нашего Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, Преосвященныя митрополиты, архиепископы, епископы, весь священнический и монашеский чин, и весь причет церковный. Приими под кров Твой власти и воинство Богохранимыя страны нашея, вразуми и настави их право правити, заповеди Божия соблюдающе, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте. О, Пречистая Владычице! Не забуди нас во вся дни жизни нашея и да пребывает с нами неотступно образ Твой честный. Во время же исхода нашего пролей теплую Твою молитву ко Праведному Судии, да, презрев безчисленная прегрешения, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

[/spoiler]

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *