22 ОКТЯБРЯ. ИКОНЫ БОГОРОДИЦЫ: «КОРСУНСКАЯ» И «КОРСУНСКАЯ ПРОЗРЕННАЯ» («ШПИЛЕВСКАЯ»). ДЕНЬ АПОСТОЛА ИАКОВА АЛФЕЕВА, БРАТА ЕВАНГЕЛИСТА МАТФЕЯ. ПАМЯТЬ СВЯТЫХ ОТЦЕВ VII ВСЕЛЕНСКОГО СОБОРА (787).

Корсунская

 

ИСТОРИЯ

[spoiler]

Су­ще­ству­ют два раз­ных пре­да­ния, ка­са­ю­щих­ся ис­то­рии при­не­се­ния в пре­де­лы Рос­сии Кор­сун­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри.
Со­глас­но са­мо­му древ­не­му из них, свя­той об­раз был на­пи­сан свя­тым еван­ге­ли­стом Лу­кой и хра­нил­ся в Ефе­се. В 988 го­ду, 9 ок­тяб­ря, спи­сок с этой ико­ны был при­не­сен из Кор­су­ни в Ки­ев свя­тым рав­ноап­о­столь­ным кня­зем Вла­ди­ми­ром (па­мять 15 июля) по­сле его кре­ще­ния и по­лу­чил на­зва­ние Кор­сун­ской ико­ны. Поз­же эта ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на в Нов­го­род, а при ца­ре Иоанне Гроз­ном – в Моск­ву, в Кремлев­ский Успен­ский со­бор, где бы­ла по­ме­ще­на за пре­сто­лом и где пре­бы­ва­ет и по­ныне. За­пре­столь­ная ико­на, со­глас­но ис­сле­до­ва­ни­ям, при­над­ле­жит к чис­лу ма­ло­изу­чен­ных па­мят­ни­ков древ­ней ико­но­пи­си, а пер­вые ис­то­ри­че­ские све­де­ния о ней от­но­сят­ся к на­ча­лу XVII ве­ка. Этот об­раз по на­пи­са­нию схож с ико­на­ми ти­па «Уми­ле­ние». Свя­тая ико­на Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы ста­ла од­ной из пер­вых свя­тынь Успен­ско­го со­бо­ра и бо­лее ше­сти сто­ле­тий пре­бы­ва­ла в его ал­та­ре.
По дру­го­му пре­да­нию по­доб­ный об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри был при­не­сен из Гре­ции в Рос­сию в 1162 го­ду пре­по­доб­ной Ев­фро­си­ни­ей По­лоц­кой (па­мять 23 мая).
Свя­тая Ев­фро­си­ния ос­но­ва­ла в По­лоц­ке Спас­скую оби­тель, а несколь­ко поз­же по­стро­и­ла еще од­ну цер­ковь в честь Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Ко­гда она узна­ла, что в Гре­ции есть ико­ны, на­пи­сан­ные еван­ге­ли­стом Лу­кой, то от­пра­ви­ла бо­га­тые да­ры гре­че­ско­му им­пе­ра­то­ру и пат­ри­ар­ху Лу­ке Хри­зо­вер­гу, с прось­бой при­слать ико­ну. Свя­той об­раз был от­прав­лен на Русь из Ефе­са. Ико­ну вез­ли через Кор­сунь, и по прось­бе жи­те­лей это­го го­ро­да она про­бы­ла там око­ло го­да, по­лу­чив так­же на­зва­ние Кор­сун­ской. Свя­тая Ев­фро­си­ния укра­си­ла об­раз зо­ло­том, се­реб­ром и дра­го­цен­ны­ми кам­ня­ми и в 1173 г. по­ста­ви­ла его в хра­ме Бо­жи­ей Ма­те­ри. Здесь ико­на на­хо­ди­лась бо­лее 60 лет, ис­то­чая чу­дес­ные зна­ме­ния и ис­це­ле­ния.
В 1239 го­ду дочь По­лоц­ко­го кня­зя Бря­чи­сла­ва, Па­рас­ке­ва, вы­хо­дя за­муж за свя­то­го бла­го­вер­но­го кня­зя Алек­сандра Нев­ско­го (па­мять 23 но­яб­ря), увез­ла эту ико­ну в го­род То­ро­пец, где на­хо­ди­лась в Бо­го­ро­диц­ком со­бо­ре, по­чи­та­лась чу­до­твор­ной и про­сла­ви­лась мно­ги­ми чу­де­са­ми и осо­бен­но за­ступ­ле­ни­ем го­ро­да от поль­ско­го на­ше­ствия 1611 го­да.
В 1917 го­ду боль­ше­ви­ки изъ­яли чу­до­твор­ный об­раз и вы­вез­ли его в Ле­нин­град. Позд­нее он был по­ме­щен в Рус­ский му­зей г. Санкт-Пе­тер­бур­га, а во Все­х­свят­ском хра­ме г. То­роп­ца на­хо­дит­ся спи­сок с чу­до­твор­ной ико­ны.
Свя­той Кор­сун­ский об­раз Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы про­сла­вил­ся и дру­ги­ми сво­и­ми спис­ка­ми – в Иса­а­ки­ев­ском со­бо­ре Пе­тер­бур­га, Нежин­ском муж­ском мо­на­сты­ре, г. Усма­ни Там­бов­ской епар­хии, Пав­ло-Об­нор­ском мо­на­сты­ре Во­ло­год­ской епар­хии, Суз­даль­ском Спа­со-Ев­фи­ми­е­вом мо­на­сты­ре, Ни­же­го­род­ском Бла­го­ве­щен­ском мо­на­сты­ре и др.

[/spoiler]

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «КОРСУНСКАЯ»

[spoiler]

Кондак 1
Возбранная от рождества Своего Дево и по тихом успении Своем в небесная вознесенная преславно, служительнице избавления мира смиреннейшая, в сердце своем о людех печаль имеющая, близкая другиня и утешительнице всех обидимых, труждающихся и обремененным опоро нерушимая, — Тебе ныне хвалебная пения по силе приносим, понеже явила еси от образа Своего милости предивныя людям изборским, да взываем Тебе немолчно: Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.
Икос 1
Ангельстии собори, воплощения тайне чудящеся и Вседержителю о Ней немолчные хвалы всегда приносяще, величания приносят и Деве избранней, Богоматери Пречистей, из Нея же на спасение всем Бог воплотися; сего ради, небожителем подражая, да подвижется всяк земнородный и, исполнь духа радования, да почитает он светло священное торжество Девы и Матере, взывая Ей тако:
Радуйся, жизни нестареющей весно благоуханная.
Радуйся, луча вознесенного цвет краснейший.
Радуйся, яко от Тебе всего мира обновление изыде.
Радуйся, грехи и скверны всего мира омывающая.
Радуйся, таинственного дне жизни блаженной заря пресветлая.
Радуйся, всем, совершающим путь спасения, невидимая сопутнице.
Радуйся, душ чистых ниво небесная.
Радуйся, пажитей духовных росо плодоносная.
Радуйся, Тебе бо земля дарствует цвети предивнии.
Радуйся, Тебе бо днесь тщимся приносите песни избранные.
Радуйся, благодать молитвы, яко дыхание тонкое, в душах возгревающая.
Радуйся, Светоче моления нашего тихий.
Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 2
Безгласен бысть некогда иерей Захария, егда усумнеся глаголанному от ангела, яко, стар сый, пророка великого отец будет, и нем бе, дондеже сбыстся реченное ангелом. Такожде и мы, безмолвнии бывши зрением чудесного знамения от образа Пречистыя Богоматере, ныне дерзновенно отверзаем уста своя творящему нам милости великия, вопия ему: Аллилуия.
Икос 2
Весть приемше людие Изборстии, яко убийством и пожаром идяху, иноплеменнии и уже пожгоша посад Печерстий, страхом одержими быша. Ищущим же им спасения у дома святителя Николая, с вышних призре на обуреваемых напастьми Пречистая и от образа Своего, еже бысть у вдовы Евдокии, яви знамение сострадания горю людскому, излия слезы. Тогда, радости исполнени, люди изборстии умиленно взываху Богородице:
Радуйся, внезапу милость людем Твоим от образа Твоего явльшая.
Радуйся, горестей нашим слезы своими для всех зримо сострадавша.
Радуйся, Твоя бо любовь на нас, аки дождь, ниспадает.
Радуйся, яко Ты подъемлеши на Себе ярем спасения нашего.
Радуйся, всему миру врачевство духовное.
Радуйся, всякому делу благому пособнице усердная.
Радуйся, изымающая от сетей корысти и буесловия.
Радуйся, довольство житием тихим в душах укрепляющая.
Радуйся, державная заступнице всего мира христианского.
Радуйся, град наш соблюдающая от обдержания вражия.
Радуйся, Бомомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 3
Гавриил Благовестник странные глаголы рече Деве Марии, яко смутитися Ей зело, понеже благовести Ей рождение Сына без мужа. Покорна же бе воле Божией избранная раба Господня, смирение великое показа, вдах Себе всю в руце Божии, да научит и нас, приосененных Богоматерним заступлением, возглашати неустанно Вышнему, пути наши дивно устроящему: Аллилуия.
Икос 3
Достоит мужем наипаче охрану домов и весей имети, зане силою и крепостию обладают. Сего ради и возсташа, якоже един, вси мужие изборстии, внегда услышаху бряцание бранем и шествие лютого врага, разоряющего домы, — и егда помышляху, како врагу противостати и ограждение веси своея сотворити, внезапу Жена великая прииде и знамение от образа своего яви, да покрову Богоматере радующеся, вознесут ей вси мужие величания таковая:
Радуйся, опоро людей Твоих нерушимая.
Радуйся, всем ослабевающим укрепление твердое.
Радуйся, моря житейского кормчий верный.
Радуйся, всем обуреваемым отишия пристань.
Радуйся, бурю страстей греховных умиряющая.
Радуйся, от деяний бесчестных и злых удерживающая.
Радуйся, на земле в поте трудящимся бодрение и сило.
Радуйся, делателю нелицемерному отдохновение и отрадо.
Радуйся, грубость сердец людских умягчающая.
Радуйся, подъемлющая их от земли на небо.
Радуйся, забвение несущая дел суетных и ложных.
Радуйся, силы подающая к отвращению от путей лукавствия.
Радуйся, Бомомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 4
Еще в земнем житии Своем, смирением великим богатея, преисполнена бысть труда и забот обрученная старцу Дева-Мати, о доме и о Сыне Своем возлюбленнем попечение всегда имея. И по днесь, егда крестною смертию увенча мир деяния Искупителя не забывает Богомати, уже в славе небесней пребывая, грешного мира людей сирых и обремененных, не преставая о них перед Сыном моления творити да вопиют спасаемые Богу: Аллилуия.
Икос 4
Жизнь дарствуя людем и радостную ю творяще, в земнем служении Своем некогда призван бысть Иисус со ученики Своими на брак в Кану Галилейскую, да благословит людей простых и бедных. Недоставшу же вина пирующим, болезнова Мати Пречистая, зане любляше людей и радости их любляше, и приступи к Сыну и проси знамение сотворити Любови Матерней помоществуя, претвори Иисус воду в вино, начаток знамением Своим полагая. Мы же, сие на память приводя, Богоматернее сорадование нам всегда величающе, да вопием Ей тако:
Радуйся, из сонма жен избранная чудно.
Радуйся, любве великия свете, горе вознесенный.
Радуйся, Бога родшая на спасение наше.
Радуйся, всемирное избавление Собою наченшая.
Радуйся, Сеятеля чистоты в мире Единого Мати.
Радуйся, даровании духовными светло озаренная.
Радуйся, Жено единая, болезней чадорождения не познавшая.
Радуйся, вместилищем Невместимого соделавшаяся.
Радуйся, Собою вся наполняющего Мати.
Радуйся, мир и согласие семьи наблюдающая.
Радуйся, напрасны творящая ухищрения людей противумирных и жестоких.
Радуйся, в Себе сочетавшая жизни терпение и Богу служение.
Радуйся, Бомомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 5
Зело расширила еси покров всеобдержныя милости Твоея Богородице, и, быв цветом избранным всех жен, сияющим добродетельми многоразличными, показа миру чудо, и небожителем странное: земная бывши к Царю небес приблизилася еси тесно, людския страдания и слезы к престолу Вышняго принесла еси охотно и тако дала еси людем силу к Отцу всех взывати хвалебно: Аллилуия.
Икос 5
Земная злоба неистовствова, и оружие пройде Твое сердце, Богомати, егда узрела еси Сына на Кpecтe распята. Мучении горькими одержима бысть душа Твоя, и велий плач принесла ecи, глаголюще: «странным и дивным Рождеством Твоим, Сыне Мой, возвеличена бысть пред всеми матерями; но горе Мне, утроба Моя раздирается, егда вижу Тя на Древе». Сии страдания безмерными да урепятся вси матери и да принесут ныне Божией Матери славословия сицевая:
Радуйся, сердца матернего, страдании Сына, яко мечем пронзенного достойный образ подражания.
Радуйся, матерем горестным и душею израненным надежное укрепление.
Радуйся, Мати всю жизнь содержащего.
Радуйся, скорбный путь материнства горце уведевшая.
Радуйся, муки чадорождения утишающая.
Радуйся, матерей печаль безъисходную веянием любви рассеевающая.
Радуйся, роди бо вси Тебе присно чудятся.
Радуйся, яко паче горних сил превоснеслася, рождши неприступного Бога.
Радуйся, рождением из Себе Сына предвечнаго чадородие благословившая.
Радуйся, многочадным матерям силы неслышно подающая.
Радуйся, слезы матерей благодатно осушающая.
Радуйся, подвиг жизни их добрый светом утешения озаряющая.
Радуйся, Бомомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 6
Из бездны адовой вси силы тьмы возликоваша, егда на Голгофе вечеру заходящу единственного дне, на Кресте распинаемое Слово жизни в человечестнем естестве своем приблизися к смерти. Тогда скорби неисцельные исполнися сердце Богоматере, зряще страдания Божественного Сына; любовию же матернею ко Кресту припадала есть купно со учеником возлюбленным Сына Своего, чающе утешения болезнующей душе Своей, дондеже не услышала есть со Креста словесе Сыновнего утешения и не воззвала со учеником слова Всемогущему: Аллилуия.
Икос 6
Иерусалим своими вольными страдании освятил есть Царь царствующих, и при вхождении в онь, егда гряде на страсть, ликования детей приял есть Сын Твой, Богомати, якоже и прежде сего любовно благослови их, рекши: «аще не будете яко дети, не внидите в Царство Небесное»: тем же, любови Сына к детем соревнуя, поныне являешися, Богородице, опорою детем чистым и кротким, немощным и убогим, сирым и оставленным, да вопиют они детскими усты великия Тебе хваления:
Радуйся, детем непорочным радость Собою низводящая.
Радуйся, повсюду хранящая их от бед и скорбей.
Радуйся, разум детей к познанию Бога и жизни руководящая.
Радуйся, пути стропотны к шествию младенцев исправляющая.
Радуйся, раю детские сладости.
Радуйся, сокровище жизни неоскудеваемое.
Радуйся, из уст младенцев моления нехитростная приемлющая.
Радуйся, всяко благое от Бога даяние им посылающая.
Радуйся, обращающая сердца к родителям.
Радуйся, умиряющая надмение юных.
Радуйся, от силы в силу возводящая.
Радуйся, красоту и премудрость Божия мира детем указующая.
Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 7
Концев всея земле людие, из века в век приносят превеликая и немолчная хваления Тебе, Богоизбранная Дево, зане не токмо славу приемлеши, но и едина имееши от Вышняго исполняти всякое благое людей прошение, чего ради и числа не имут явленные и цельбоносные Твоя иконы, явно зримыя знамения любве Твоея, всепомоществующей всем верующим взывающим Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Любве престарелых родителей плод краснейший, вручена бысть старцу Иосифу Мариа, да сбудется вся, реченная пророки. Послушива бысть старейшим во всем, Дева благоуветлива явися им, яко жезл старости добрый. Такожде и до сего дне вси старцы и старицы, течение жизни в трудех и подвизех совершающе, недузи телесные и душевные мощно превозмогают, подкрепляеми Твоим Приснодево, явлением и помощию, чесо ради и ныне, притекающе к Тебе, сияющему свету заходящия жизни, благодарственно глаголят тако:
Радуйся, престарелых родителей радость неизреченная.
Радуйся, старость их благочестием украсившая.
Радуйся, старости угасающая Свете тихий.
Радуйся, сокровище жизни неистощимое.
Радуйся, жизнь наполняющая деяньми святыми.
Радуйся, мудрость дающая, не в числе лет исчисляему.
Радуйся, отверзающая врата Иерусалима вечного, идеже скончавается людей странствие.
Радуйся, Приятелище всего мира премудрости несозданной.
Радуйся, в малом удержавающая, да не сотворим грехов больших.
Радуйся, руководящая к упованию единому жизни всея.
Радуйся, добре пожившим мирную кончину уготовляющая.
Радуйся, расширяющая дом души нашея для вхождения Господня.
Радуйся, Бомомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 8
Мариа — другая, седши некогда при ногу Иисусову, слушала слово Божественного учения и питающая душу благодати, яко забыти ей вся земная и временная и, Божественному Учителю последующе, воспарити духом в небесная и вечная, идеже жизнь совершенная и дуси в Господнем покои пребывают. Тако и Царица Небесная, всегда предстоя престолу Бога и Сына, любовию подъем лет нас ко Вседержителю и царствию Его да возносим Ему присно: Аллилуиа.
Икос 8
Недоумеет ум и бессилен бывает егда тщится уразумети вселенское чудо явления в мир Богоматере, зане превыше плотянаго ума сочетание в единей девства Матере и деторождения Девы. И ныне сердцем чистии и кротцыи, осиянные смирения благодатию, да предстанут образу Царицы душ девственных и, от Нея приявшии силу и бодрость на подвиг жизни своея, да славословят Ю сице:
Радуйся, светом целомудрия осиянная.
Радуйся, девство вместилищем Бога воплотившася соделавшая.
Радуйся, чудесе велия и единого: Девы рождающей без мужа явление.
Радуйся, мира чуждого и хладного Заступнице теплая.
Радуйся, моления за людей свеща неугасимая.
Радуйся, стено, крепкая всем, подвигом девства подвизающимся.
Радуйся, Невесто-красительнице душ девственных и святых.
Радуйся, тайну промышления Божия о людех явльшая.
Радуйся, достигшая конца человеческих вожделений.
Радуйся, обожению естества человеческого девством Своим послужившая.
Радуйся, Бога нисшедшего к людем обитель святая.
Радуйся, Бомомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 9
Образ матернего служения великого, благословила еси жен чадородие, Сына Божия сущи Мати единая, да на Тебе взирающе, силу восприимут вси немощствующии жены и сиротствующие девы, их же и в Небесных обителех не забываеши присно, яко и сподобитися им первым свидетельницы быти во Изборске явления от образа Твоего и о сем возносити Господу немолчно: Аллилуиа.
Икос 9
Пречистыя Богородицы образу явленному зело возрадовахуся людие изборстии, река бо явися неоскудеваемая заступлений Владычных. Радости же людей изборских поревновав, повеле Псковский архиерей Макарий изнести Корсунскую икону Божия Матере во град Псков, и ту две седмицы прием Пречистая поклонение Своему образу, егда вси псковичи, припадающе благочестно взываху сице:
Радуйся, древний град Изборск знамением от иконы Твоея возвеличившая.
Радуйся, Божие благоволение к людем низведшая.
Радуйся, людей изборских дерзостная похвало.
Радуйся, Тебе благочестиво сретшим помилование уготовляющая.
Радуйся, изшедшая от Изборска во Псков на милость и заступление.
Радуйся, во Пскове двою седмицею поклонение образу Твоему приемшая.
Радуйся, всея земли псковския щит и оружие.
Радуйся, о всех и за вся благая поборнице скорая.
Радуйся, благодати бо Твоей осеняемей, страхом исчезают темные силы.
Радуйся, яко врагов шатания, яже на нас движимая, разоряеши.
Радуйся, неправедно злословящих нас к молчанию приводящая.
Радуйся, Тебе бо уста отверзаем, возносяще благодарения песни.
Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 10
Роду человеческому искупление творя, не име Сын человеческий, в Своем служении на земли, идеже главу Свою подклонити: Ты же ревностно следовала Ему, любвеобильная Мати, опорою и утешением в Его шествии из града в град, из веси в весь всегда бывая и Своим прошением низводя на людей милосердие Своего Сына. И ныне род человеческий во время всякое и день каждый в Тебе, любве Мати, имать скорую помощь и непреоборимую защиту, чесо ради и вопиет о Тебе Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Силы неоскудеваемые любовь всеобдержная вхождением в мир Богородицы явися чудно: несть взывающего, Его же не услышала бы любве Мати, несть в молитве вопрошающего, Ему же утешение не даровала бы Заступница, несть падающего под ярмом жизни скорбные, Ему же Пречистая помощи не упроси. Изнемогает всяк глагол вознести Утешительнице мира достойная хваления, но и молчати уста наша не могут, со смирением взывая Богородице:
Радуйся, любве кладезь глубокий и неисчерпаемый.
Радуйся, всех любовно содержащая в сердце Своем.
Радуйся, милосердие Вышняго на людей низводящая.
Радуйся, всемерно взыскующая спасение падших.
Радуйся, духов мрака и злобы далече от нас отгоняющая.
Радуйся, побеждающая их всемощною силою кротости Своей.
Радуйся, всякому творению Божию к блаженной жизни спутешествующая.
Радуйся, мира горняго и дольняго мосте предивный.
Радуйся, царству любве в людех путь правый уготовляющая.
Радуйся, сокрушающая тем державу власти темныя.
Радуйся, всех подвигом жизни добре подвизающихся неомраченное веселие.
Радуйся, Тобою бо в домех и во градех благоденствие почивает.
Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 11
Труда тяжкого и болезней есть житие человека на земли, беды и лишения обдержат его всюду, приходящим им, отонудуже не чает и борющим его силою, противу Ея же не может крепко стати. И тако преисполнен бы был скорбей и стенание всяк путь жизни, аще бы не Ты Своим предстательством, радосте незаходимыя Мати, о Тебе же вопием Богу. Аллилуиа.
Икос 11
У Господа величие обретшая и быв по вся дни земныя жизни Своея другиня сирых и обездоленных, преславно вознесена Сыном в Небесные кровы в честнем Успении Своем. И ныне преукрашенная божественными лепотами, присно призираеши на людей, озлобленных грехи многими, да противустоят они твердо помощию Твоею всем скорбем и напастем сея многотрудныя жизни и, Царицу Небесную славяще, тщание имут всегда восхваляти Ю тако:
Радуйся, в Царствии Сына Твоего славою венчанная.
Радуйся, с высот славы Небесныя в души убогих нисходящая.
Радуйся, величием вознесенная по Успении Своем.
Радуйся, людей страждущих присно покрывающая омофором Своим.
Радуйся, другиня верная душ сирых и оставленных.
Радуйся, радосте всякие твари живущия.
Радуйся, царство благодати Сыном Своим людем даровавшая.
Радуйся, обиталище в домех нищих Себе сотворшая.
Радуйся, приемлющая немолчное хваление Ангельских сил.
Радуйся, Богоматере величие и Приснодевы смирение в Себе сочетавшая.
Радуйся, яко Тебе от края и до края земли многоустные хвалы верных приносятся.
Радуйся, ни единыя же души недугующей и в томлении сущей, Своею помощью не оставляющая.
Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 12
Круг жизни моея проходя, страдание и горе уведев, недуги тела и духа в себе поборая и о всей радости жизни Творца прославляя, дерзаю к Тебе, Матери Света, принести моя песнопения; Ты же милостиво приими их, зане являешися река великая, точащая обилие щедрот, их же преисполнени вси люди, да соберутся ныне со мною купно, вопиюще Богу едиными усты и сердцем единым: Аллилуиа.
Икос 12
Царь славы Христос благоволи родитися от Неискусомужныя, паче мира Ю удобрив, и великия милости на людей изливая, Сию дарова помощницу людем Своим строити и покрывати от всякия беды рабы Своя, еже и всем видимо бысть в чудеснем знамении во граде нашем от Пречестныя иконы Богоматере, да не престанем Пречистей на всяко лето о сем службу творити, со благодарением глаголя:
Радуйся, покровение града нашего.
Радуйся, неотступная Предстательнице о впадших в напасть.
Радуйся, с вышних призирающая на смиренных.
Радуйся, гордым и завистным указующая путь исправления.
Радуйся, Тобою бо труд землепашца освящается.
Радуйся, в Тебе бо силу емлют в труде ослабльшии.
Радуйся, нам к Тебе руки молитвою воздевающим, жизнь творящая богатно.
Радуйся, грозы гибельные, град и бездождие от земли нашея отгонящая.
Радуйся, нив и сел Изборских незримая Охрано.
Радуйся, от неистовств нашествия иноплеменных ограждение наше.
Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.
Кондак 13
О, Мати Единая, любовию весь мир содержащая в сердце Своем и перед Сыном Своим за Него ходатайствующая немолчно. Светло внемли хвалениям нашим. Тебе из глубины душ смиренных и благодарных приносимым: приими и моления наша, не отними Покрова заступления Твоего от мира греховного, зане преступления и грехи наши всегда пред нами, Твоим предстательством умножи силы наши стезю греха миновати, поборов прелести и искушения пути блазненного и пространного, не остави нac сирыми в жизни нашей, ея же дни труда и лишений исполнены, — да к Тебе в молениях присно прилепляяся, вся дни жизни нашея твердо, радостно и благочестно пройдем, понеже Ты имаши силу низводити на нас, недостойных, благословение Владыки жизни и любве, Ему же ныне со умилением вопием: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва
О, Всемилостивая Госпоже, Пресвятая Дево, Мати Господа Вышних Сил, Небесе и земли Царице, града нашего всемощная Заступнице. С верою и любовию припадаем и поклоняемся Тебе пред Святою и пречистою Твоею чудотворною иконою, Ею же дивные и преславные чудеса содеваеши. О, Всемилостивая наша Заступнице и непостыдное наше упование, благодарим Тя о всех благодеяниих от Тебе, бывших на нас от древних времен и до ныне.
И ныне мы грешнии, воспоминающе, дивное знамение Твоего заступления града нашего Изборска, явленное, во дни ратнаго на сей град нашествия, смиренно молим Тя: яко же древле отцем нашим на помощь тогда ускорила еси и люди изборския от бед спасла еси и многие знамения и чудеса являла еси, так и ныне, Преблагословенная Владычице призри на нас немощных и грешных раб Своих. Сподоби Твоего Матернего заступления и благопопечения, о еже избавитися нам от всякого зла.
Но, о, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Со страхом, верою и любовию припадаем пред Честною иконою Твоею и умиленною душею и сокрушенным сердцем со слезами молим Тя: отврати от нас, Всемилостивая наша Помощнице и Заступнице, праведный гнев Божий на ны движимый и избави, нас, от глада, града, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобные брани. Храм и град сей добре сохрани и верою живущих зде в мире соблюди. Буди нам Заступнице и Ходатаице пред Престолом Всевышнего, идеже предстоиши. К кому убо прибегнем, аще не к Тебе, Пресвятая Мати Дево! Не имамы бо иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Царице и Владычице! Под Твой Покров притекаем. Молитвами Твоими ниспосли Отечеству нашему мир, людем здравие и земли плодоносие, воздуху благорастворение. Избави нас от падений греховных, от навета злых человек, скорбей, бед и внезапный смерти. Вразуми нас, о, Всемилостивая Заступнице, како безгрешно прейти путь земного сего жития. Ты бо веси немощи наша, веси и согрешения наша, но и веру зриши и упование видиши.
Даруй же нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправление греховной жизни и оставление прегрешений. Укрепи в нас Православную веру, вложи в сердца наша дух страха Божия, дух благочестия, дух кротости и смирения, дух любви и терпения, в добрых делах преуспеяние.
В Страшный же день суда Божия, Твоим молитвенным ходатайством и заступлением, о, Пречистая Владычице, сподоби нас стать одесную Сына Твоего, Христа Бога нашего. Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно и в бесконечные веки. Аминь.

[/spoiler]

«Корсунская Прозренная» («Шпилевская»)

 

ИСТОРИЯ

[spoiler]

Глав­ной свя­ты­ней Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го со­бо­ра яв­ля­ет­ся Чу­до­твор­ная Кор­сун­ская (Шпилев­ская) ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мая «Про­зрен­ноя». Эта ико­на на­пи­са­на на ли­сто­вом бе­лом же­ле­зе — спи­сок с ико­ны Бо­го­ма­те­ри, при­не­сен­ной кня­зем Вла­ди­ми­ром из Кор­су­ни по­сле его кре­ще­ния в Ки­ев. В XVIII сто­ле­тии ико­на бы­ла соб­ствен­но­стью од­но­го кре­стьян­ско­го се­мей­ства в с. Ро­ма­нов­ка Сум­ско­го уез­да. По пре­да­нию, в се­мей­стве вла­дель­ца ико­ны бы­ла сле­пая от рож­де­ния ма­лень­кая дочь. Од­на­жды, ко­гда все чле­ны се­мьи бы­ли за­ня­ты убор­кой в до­ме, де­воч­ке по­ру­чи­ли про­те­реть ико­ны. За­ме­тив раз­ни­цу меж­ду ико­ной, пи­сан­ной на тон­ком же­лез­ном ли­сте и пи­сан­ны­ми на дос­ках, де­воч­ка усо­мни­лась в том, что это – ико­на. На во­прос, об­ра­щен­ный к ма­те­ри, — ико­на ли это – она по­лу­чи­ла утвер­ди­тель­ный от­вет. То­гда сле­пая с го­ре­чью ска­за­ла: «Мо­жет быть вы сме­е­тесь на­до мной – и, вздох­нув, вы­ска­за­ла дав­но та­ив­ше­е­ся в глу­бине серд­ца свое же­ла­ние — Ах, ес­ли бы я са­ма сво­и­ми гла­за­ми уви­де­ла, то­гда бы не со­мне­ва­лась». Лишь толь­ко она мол­ви­ла это, ее гла­за от­кры­лись и она в ра­до­сти вос­клик­ну­ла: «Ой, вер­но вы го­во­ри­те, са­ма те­перь ви­жу!» Вско­ро­сти ис­це­лен­ная де­воч­ка ви­дит во сне Бо­жию Ма­терь та­кой же, ка­кой Она изо­бра­же­на на иконе и слы­шит ее го­лос: «От­не­си­те ико­ну Мою в цер­ковь, что в се­ле Шпилев­ка». О сне де­воч­ка рас­ска­за­ла ро­ди­те­лям и те от­нес­ли ико­ну в храм. Од­на­ко ро­ди­те­ли не рас­ска­за­ли свя­щен­ни­ку о чу­дес­ном ис­це­ле­нии сво­ей до­че­ри. Ико­на два­жды необъ­яс­ни­мым об­ра­зом по­ки­да­ла цер­ковь и ее на­хо­ди­ли непо­да­ле­ку в са­ду, под ясе­нем. Хо­зя­ин са­да – по­ме­щик Кон­дра­тьев, свя­щен­ник и ста­ро­ста церк­ви ре­ши­ли пой­ти к быв­ше­му вла­дель­цу ико­ны. Услы­шав рас­сказ о про­ис­шед­ших со­бы­ти­ях, кре­стья­нин по­дроб­но рас­ска­зал при­шед­шим о чу­де про­зре­ния сво­ей до­че­ри. Слух об этом быст­ро рас­про­стра­нил­ся по окрест­но­стям. На том ме­сте, где под ясе­нем два­жды на­хо­ди­ли ико­ну, бы­ла по­став­ле­на цер­ковь в ко­то­рую и по­ме­сти­ли Свя­той Об­раз. До 1859 го­да Кор­сун­ская ико­на по­сто­ян­но на­хо­ди­лась в Шпилев­ском По­кров­ским хра­ме. Вот как пи­са­ли „Харь­ков­ские гу­берн­ские ве­до­мо­сти” №11 за 14 мар­та 1859 го­да: „Гос­по­дин На­чаль­ник гу­бер­нии в пред­ло­же­нии от 7 фев­ра­ля за № 1361, изъ­яс­нил: ГОСУДАРЬ ИМПЕРАТОР, по ВСЕПОДДАННЕЙШЕМУ ДОКЛАДУ Обер-Про­ку­ро­ра Свя­тей­ше­го Си­но­да в 10 день ми­нув­ше­го Ян­ва­ря Ви­со­чай­ше утвер­дить со­из­во­лил опре­де­ле­ние Свя­тей­ше­го Си­но­да о раз­ре­ше­нии на­хо­дя­щу­ю­ся в се­ле Шпилев­ке Сумсь­ко­го уз­да Чу­до­твор­ную ико­ну Бо­жий Ма­те­ри, име­ну­е­мую Кор­сун­скою, пе­ре­но­сить еже­год­но в день яв­ле­ния, 9 Ок­тяб­ря, в Пре­об­ра­жен­ский Со­бор в г. Су­мы, с тем, чтобы Ико­на сия бы­ла воз­вра­ще­на в с. Шпилев­ку на тре­тий день Пас­хи.” А 9 ок­тяб­ря 1859 го­да „Харь­ков­ские гу­берн­ские ве­до­мо­сти” в раз­де­ле — Из­ве­стия из уез­дов – уже пи­са­ли: „В 12 вер­стах от уезд­но­го го­ро­да Сум, в при­ход­ской церк­ви се­ле­ния Шпилев­ки есть Чу­до­твор­ная Ико­на Бо­жий Ма­те­ри Кор­сун­ской. Пе­ре­не­се­ние этой Ико­ны из Шпилев­ки в Су­мы на зим­нее вре­мя из­дав­на бы­ло за­вет­ным же­ла­ни­ем сум­ских жи­те­лей, ко­то­рое в на­сто­я­щее вре­мя осу­ще­стви­лось в след­ствие Вы­со­чай­ше­го в ны­неш­нем го­ду со­из­во­ле­ния на пе­ре­не­се­ние еже­год­но 9 ок­тяб­ря Чу­до­твор­ной Ико­ны из Шпилев­ки в сум­ской го­род­ской Пре­об­ра­жен­ский со­бор и об­рат­но в Шпилев­ку на тре­тий день Пас­хи. Та­ким об­ра­зом в ны­неш­нем го­ду в пер­вый раз со­вер­ше­но пе­ре­не­се­ние Чу­до­твор­ной Ико­ны 9 чис­ла те­ку­ще­го ме­ся­ца Прео­свя­щен­ным Ма­ка­ри­ем (Бул­га­ко­вым), епис­ко­пом Харь­ков­ским и Ах­тыр­ским, с про­чим ду­хо­вен­ством, в при­сут­ствии Гос­по­ди­на На­чаль­ни­ка гу­бер­нии и су­пру­ги Его Пре­вос­хо­ди­тель­ства, а так­же г. пред­во­ди­те­ля дво­рян­ства сумсь­ко­го уз­да, мно­гих знат­них особ обо­е­го по­ла, го­род­ско­го и уезд­но­го на­чаль­ства, при сте­че­нии мно­го­чис­лен­но­го на­ро­да… В тот же день ве­че­ром Прео­свя­щен­ный в со­бор­ной церк­ви со­вер­шал все­нош­ное бде­ние, а на дру­гой день Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию, пе­ред окон­ча­ни­ем ко­то­рой про­из­нес при­лич­ное тор­же­ству сло­во”.
По­кров­ская цер­ковь се­ла Шпилев­ки по­стро­е­на в 1849 го­ду ста­ра­ни­я­ми при­хо­жан и по­ме­щи­цы Вар­ва­ры Рим­ской-Кор­са­ко­вой. По­сле ре­во­лю­ции Кор­сун­ская (Шпилев­ская) ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри бы­ла изъ­ята из хра­ма и по­ме­ще­на в ху­до­же­ствен­но-кра­е­вед­че­ский му­зей. Во вре­мя по­жа­ра, слу­чив­ше­го­ся в 30-х го­дах в му­зее, ико­на чу­дес­ным об­ра­зом не по­стра­да­ла. Этот слу­чай про­из­вел на со­труд­ни­ков му­зея неиз­гла­ди­мое впе­чат­ле­ние. Охва­чен­ные ду­шев­ным тре­пе­том, они ре­ши­ли воз­вра­тить Свя­той Об­раз в Бо­жий храм. По­сколь­ку По­кров­ская Шпилев­ская цер­ковь бы­ла к то­му вре­ме­ни уже раз­ру­ше­на, ико­ну пе­ре­нес­ли в Спа­со-Пре­об­ра­жен­ский со­бор г. Су­мы, где она пре­бы­ва­ет и по­ныне. Пре­рван­ная тра­ди­ция Крест­ных хо­дов с Чу­до­твор­ным Об­ра­зом бы­ла воз­об­нов­ле­на в 1995 го­ду. Ча­со­вой ко­ло­кол ко­ло­коль­ни Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го со­бо­ра при­над­ле­жал ра­нее По­кров­ской церк­ви с. Шпилев­ка. По­сле уни­что­же­ния хра­ма он ока­зал­ся на се­ве­ре на­шей об­ла­сти и в на­ча­ле 90-х го­дов чу­дес­ным об­ра­зом по­пал в Сум­ской Ка­фед­раль­ный Спа­со-Пре­об­ра­жен­ский со­бор.
Н.Н.Шуль­жен­ко

[/spoiler]

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «КОРСУНСКАЯ ПРОЗРЕННАЯ» («ШПИЛЕВСКАЯ»)

[spoiler]

Кондак 1
Избранной от Господа Пречистей Госпоже и Богородице принесем, вернии, малое сие похвальное пение пред пречистым и чудотворным образом Ея Корсунским. Имже слепоты душевныя избавляемии, верою покланяющеся, умильно глаголем:
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Икос 1
Ангели Божии, якоже предстояще им крещению князя Владимира, иже во граде Корсуни бысть, со страхом взираху на Пречистый лик Богоматери, егоже святый апостол и евангелист Лука изобрази в воспоминание земныя жизни Ея. Егоже и прият Равноапостольный от рук Архиереев греческих, яко благословение Царицы Небесныя всей земле Русской, со трепетом вопия Пренепорочней таковая:
Радуйся, Дево, небесная земным соединившая,
Радуйся, Мати, горняя дольним преклоньшая,
Радуйся, Помазание Христово роду человеческому,
Радуйся, Иордане Истинный, в раю Божием текущий,
Радуйся, Венче Богосветлый Троицы Единосущныя,
Радуйся, Уста Апостольская, имиже вселенная просветися,
Радуйся, Начало Предвечнаго Совета Божия,
Радуйся, Пределе таинственных обетований,
Радуйся Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 2
Звезда Вифлеемская явися икона Корсунская в земле нашей, еяже свету отцы наша, аки волхвы последующе, обретоша Христа Бога нашего и поклонишася Ему, и вместо злата, ладана и смирны — веру, надежду и любовь в дар Спасу принесоша, вопия Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Видеша людие киевстии велия чудеса, яже от иконы Корсунския, тогда же Евангельским благовестием утверждении, отвратиша сердца своя от лести идольския, слышаще же глагол Христов: «Да крестятся вси во имя Отца и Сына и Святаго Духа», возрадовашеся зело о спасении своем, вопия Матери Господа Своего таковая:
Радуйся, Звездо, к Богу пресветло водящая,
Радуйся, Лучу Веры, во тьме мира светящий,
Радуйся, Храме, в немже вернии освящаются,
Радуйся, Колеснице, Еюже Единородный Сын сниде,
Радуйся, Поточе, в горняя нас устремляющий,
Радуйся, Слова Божия Носительнице Чудная,
Радуйся, Рождение Чистое чистыя двоицы,
Радуйся, Дщере, врачевством матери Своея ставшая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 3
Радуется днесь вся земля Словенская, имуще икону Твою, Богородице, щит и утверждение веры Православныя. Сего ради Церкви Божии изображении лика Ея покрываются, небеси подобящеся. Се, и страна Сумская, приемше, яко Богосветлый Венец, икону Корсунскую, вопиет Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Веселится духовно земля Сумская о явлении милости Богоматери: явися бо Чудотворный список иконы Корсунския, светлостию Благодати Божией сияюще и исцеление дарующе. Сего ради, не умолчим никогда силы Твоя, Богородице, глаголати, яже нам бысть от Образа сего в земли нашей, да любовию и иныя привлечем вся пети Тебе таковая:
Радуйся, Ризо Предивная, в Нюже Христос оболкийся,
Радуйся, Лампадо Духовная, в небесех тепле светящая,
Радуйся, Купино, огнем Божества неприступно объятая,
Радуйся, Горнило, в Немже Спаситель от Духа искован бысть,
Радуйся, Порфиро, от Анны сотканная,
Радуйся, Розо, в чертозе небеснем цветущая,
Радуйся, Маслина, милость миру явившая,
Радуйся, яко Тобою Хлеб Жизни для всех испечеся,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 4
Видяще Владычица иногда отроковицу чистую, иже слепа бе от рождения своего в веси Романовстей, обаче с любовию, аще и невидяще лика Богоматери, лобызающую икону Корсунскую, умилосердися над нею и исцеление очей телесных скоро подаде ей, вопиющей Богу: Аллилуиа.
Икос 4
«Блаженни невидевшие, но верующие», — рече Господь своим учеником и апостолам, Фомино неверие уверяя. Темже блаженна есть и отроковица боголюбивая, внегда воззвати ей, невидяще, с любовию Богоматери: «Слепоту очес моих отстави от мене, Пречистая, да вижу лик Твой Пресветлый, можеши бо сие сотворити, яко Мати Света Присносущнаго и Всемилостивая». Исцеление же прият совершенное, возопи, обрадованная, из глубины сердечныя таковая:
Радуйся, мира непрестанная Ходатаице,
Радуйся, Покрове, имже девство воистину укрывается,
Радуйся, Купеле Христова, в ней же духовно прозреваемся,
Радуйся, Источниче, изливший Пресладкаго Иисуса,
Радуйся, Одушевленная новая скиние,
Радуйся, Врачевательнице от демонов горце уязвленным,
Радуйся, Херувиме Огненный, ко Древу Жизни приставленный,
Радуйся, Мироварнице Божественныя благости,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 5
Бурю внутрь помышлений сумнительных испыта отроковица боголюбивая, егда в видении соннем явися ей Пречистая, глаголющая: «Да пребудет икона моя, от неяже прозрели очи твои, в церкви веси Шпилевстей: благодать бо Моя не токмо тебе, обаче и всем людем бысть, во спасение поющих Богу: Аллилуиа».
Икос 5
«Да не станет светильник тай, но да светит всем человекам», — глаголет Господь. Сего ради и икона Корсунская, аще и принесена бысть в церковь Шпилевскую, обаче Божиим промыслом возсия на древе, светом благодати сияюще. Видяще же ю людие, Отца, Иже есть на небесех, славяще, возопиша Богородице таковая:
Радуйся, Зерцало Святости, образ Божий являющее,
Радуйся, Псалтире, достойно Христа ублажающая,
Радуйся, Заре Утренняя, вечер греху предвещающая,
Радуйся, Крыло Ветренное, Имже Спас — облак прииде,
Радуйся, Дуго, от земли к небесам восходящая,
Радуйся, яко Агница, во чреве Анны упасшаяся,
Радуйся, Ветве Красная, яже процвела Христа плотию,
Радуйся, Чаше Святая Пресвятых Даров Божиих,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 6
Ковчег устрои древле Ной велением Божиим потопа ради, на немже и спасен бысть сей и весь дом его. Обаче и ныне яви Господь милосердие Свое стране Сумстей иконою Корсунскою: еюже бо от потопа грехов избавляемся, в покаянии вопиюще Богу: Аллилуиа.
Икос 6
На древе возсия икона Богоматери людем Шпилевстим, исцеление верным обильно подающе, обаче и нас, душевно ослепленных, просвети, Пречистая, Светом Сына Твоего и Бога нашего, да зовем Ти таковая:
Радуйся, духовных очей Просвещение,
Радуйся, воплощения Божия Преславное Сокровение,
Радуйся, Земле Неоранная, Христа миру прозябшая,
Радуйся, Небо Умное, из Негоже всем верным спасение бысть,
Радуйся, Скиптре Пресветлый в руце Царя царствующих,
Радуйся, Рабо Смиренная Господа господствующих,
Радуйся, Гнездо Голубицы, от Духа Орла приявшее,
Радуйся, обновление рождеством Своим всем возвестившая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 7
Мудрецы неверующия недоумевают о Тебе, Богородице: «Како может икона Твоя исцеление подавати верным?» Мы же, ведуще по Писанием, яко и тень апостола Петра исцеляше приходящих к нему, почитаем лик Твой, Пречистая, вопиюще Богу: Аллилуиа.
ИК0С 7
Образ Твой почитаем, Богородительнице Чистая, чести ради, якоже и святый Иоанн, иже из Дамаска града, глаголет: «Честь бо, иконе воздаваемая, на ея Первообраз восходит». Сего ради лик Твой, Святая, видяще, зрим Тя, якоже яве на небесех Предстоящую, вопия о Тебе таковая:
Радуйся, Святый лик Свой изобразити изволившая,
Радуйся, яко зряще Тя, вернии радуются,
Радуйся, Ключу Веры, имже Двери Райския отверзаются,
Радуйся, Дне Покоя Блаженнаго, в немже Единородный почи,
Радуйся, яко Илиа от ангел на небеса Вознесенная,
Радуйся яко Мати Божия тамо от Бога Венчанная,
Радуйся, Точило, имже Вино Безсмертия источися,
Радуйся, Воеводо ангельскаго воинства,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 8
Егда услыша свободитель царь Александр, како прославися в земле Слободской образ Богоматери Корсунския, тогда повеле из града Петрова: Да творят вси людие перенесение ежелетно Честнаго Образа из церкви Шпилевской в Соборный храм града Сумы до третиего дне восстания Сына Божия, от Девы плотию Возсиявшаго, и да поют Ему, яко Победителю Смерти, песнь сугубую о Тебе, Богородице: Аллилуиа.
Икос 8
Ризою светлою от камений драгих одеяся икона Корсунская от людей благочестивых. Обаче, паче сих, благодатию Божиею украшается икона явленная, сего ради вопием Богородице таковая:
Радуйся, Благодатию Божиею преукрашенная,
Радуйся, яко икона Корсунская нам милости Твоея бысть явление,
Радуйся, Ходатаица у Престола Всевышняго,
Радуйся, Помощнице в жизни сей временней,
Радуйся, Многосветлая Свеча, от Света Мира возжженная,
Радуйся, Правило Веры и Благочестие Истинное,
Радуйся, Соцарствующая Сыну Своему и Богу нашему,
Радуйся, Плененная от Духа Свята Своею волею,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 9
Паде денница с высоты небесныя, егда завистию объят бе к славе Божией. Обаче внуши людем неверным замыслити на Господа и на Христа Его и Славу Богоматери умалити. Иже взяша икону Ея Корсунскую в пленение тесное и совлекше ризы с нея, на позор мирской выставляше, не ведающе пети Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Се, паки оружие пройде сердце Твое, Богородице, егда от Престола Божественнаго, идеже ангельский Собор и Сонм новомученик Тя прославляют велелепно, узрела еси лик Свой во иконе Корсунской от соборища богоборнаго уничижаем, обаче, таковому о нас долготерпению дивящеся, покланяемся иконе Твоей, Непорочная, и вопием Ти таковая:
Радуйся, о чадех заблуждших горце Скорбящая,
Радуйся, поругание нечестивых кротко Приемшая,
Радуйся, смирению Сына Своего сим Поревновавшая,
Радуйся, страдания душевныя и слезы Испытавшая,
Радуйся, Рабо Молчаливая, пред мучители ликом Своим Предстоявшая,
Радуйся, яко оружие сердце Твое тем паки пройде,
Радуйся, за грешники Сыну Своему мольбу Приносящая,
Радуйся, Любове Всемирная, любовию нас не оставльшая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 10
Уязвление лика Пречистыя Матери Своея не терпяще от безбожных видети, пролия Господь гнев Свой на дом позорищный, в нем же икона Корсунская в пленении бысть: огнем попали истуканы мирския и советы лукавых разори. Икона же Корсунская, аки Купина вторая, огнем опаляема, незгараше, неверныя сим устрашающе, верным же сиянием благодати блистающе, вопиющим о сем Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Яко светоносный облак благодати явися паки икона Твоя, Владычице, во граде Сумстем, пленению скончавшуся: сия бо неверия мрак отгоняюще, сердца наша к Богу возводит, вопиющим же таковая:
Радуйся, христиан православных Верная Защитнице,
Радуйся, Разорение Скорое злоумышлений неверных,
Радуйся, Мрежо, еюже царствие нам уловляется,
Радуйся, Пажите Тучная, на нейже Христос возлеже,
Радуйся, Пристане Тихая в море житейских попечений,
Радуйся, Безплотное Слово во Плоти Явившая,
Радуйся, Безлетнаго Сына в вертепе Родившая,
Радуйся, служения идольскаго нас Свободившая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 11
Огнь Божества прияла еси Дева, пребыв нетленна. Ныне же тернии души моея попали, Пречистая, огнем Благодати Твоея. Да стану и аз, якоже Моисей, в Земле Святей ногама моима, вопия чистым сердцем песнь Богу: Аллилуиа.
Икос 11
О, Торжество Светлое! О, празднество новое в стране Сумстей: перенесение в Соборную церковь Спаса Преображения иконы Богоматери Корсунския. Егоже, яко на Фавор Новый, архиереи и священницы, монаси и бельцы прияша, и с пении духовными и хоругви множества обстояху Святый Лик Твой, Пречистая, Божественную службу Безкровныя Жертвы Христовой совершающе, и вопиюще Ти таковая:
Радуйся, заповедей Божиих Исполнение,
Радуйся, православия истиннаго Истинное Исповедание,
Радуйся, надеждо ближайшая воскресения вечнаго,
Радуйся, Благословение Божие священству новому,
Радуйся, Фаворе мысленный, на немже Христос возсия,
Радуйся, яко Плод чрева Твоего благословен еси,
Радуйся, Подателя Закона в Себе Приявшая,
Радуйся, яко превыше небес возлетевшая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 12
Всяк возраст и чин ублажает Тя, Пресвятая Дево: Мати бо Жизни истинныя явилась еси. Ты же, о, Царице Небесная, приими моления раб твоих, поклоняющихся честно иконе Твоей Корсунской и любовию вопиющих Богу: Аллилуиа.
Икос 12
О, како достойно воспети Тя, Богородице? Кий дар принести от скудности духовныя: Еже бо прияла еси дар многоценнейший от Бога — Единородное Слово Отчее! Обаче, о, Мати Безневестная, Сама подаждь нам с высоты силу воспети Ти паки песнь, вопия таковая:
Радуйся, Солнца Праведнаго Первое Сияние,
Радуйся, Начаток Истинный Христова делания,
Радуйся, Вместилище Пространное Бога Невместимаго,
Радуйся, Ложе Непорочное Божественнаго воплощения,
Радуйся, Престоле Божий, Емуже предстоит Собор Святых,
Радуйся, Эдеме Небесный, от Духа устроенный,
Радуйся, Ликование Вечное ангельскаго воинства,
Радуйся, Ублажение Присное рода христианского,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Кондак 13
Пресвятая Госпоже и Дево Богородице, Вышняго Господа и Бога нашего Мати! Ты аще и у Престола на небесех предстоиши, обаче глас отроковицы боголюбивыя, пред иконою Твоею Корсунскою моление теплое приносящую, услышала еси. Тако и наше малое моление услыши и скоро просвети светом благодати Твоея, да в радости духовней воспоем Творца всех Бога, вопия ему: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
Молитва ко Пресвятой Богородице
Царице моя Преблагая, надеждо моя, Богородице, прибежище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

[/spoiler]

Апостол Иаков Алфеев, брат евангелиста Матфея

 

ЖИТИЕ

Брат апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Мат­фея († 60 г.; па­мять 16/29 но­яб­ря), быв­ше­го преж­де мы­та­рем. Был при­зван Са­мим Гос­по­дом в чис­ло 12 апо­сто­лов и вме­сте с про­чи­ми был по­слан на про­по­ведь.
По­сле со­ше­ствия Свя­то­го Ду­ха про­по­ве­до­вал сна­ча­ла в Иудее, за­тем со­пут­ство­вал св. апо­сто­лу Ан­дрею Пер­во­зван­но­му († 62 г.; па­мять 30 но­яб­ря/13 де­каб­ря) в Едес­су. Рас­про­стра­нял еван­гель­ское бла­го­ве­стие в Га­зе, Елев­фе­ро­по­ле и со­пре­дель­ных им ме­стах, от­ту­да от­пра­вил­ся в Еги­пет. Здесь, в го­ро­де Остра­цине (при­мор­ский го­род на гра­ни­це с Па­ле­сти­ной), был рас­пят на кре­сте.

 

 

МОЛИТВЫ

[spoiler]

Собор славных и всехвальных 12-ти апостолов. Тропарь

глас 4

Апостолов первопрестольницы/ и вселенныя учителие,/ Владыку всех молите/ мир вселенней даровати/ и душам нашим велию милость.

Тропарь апостола Иакова Алфеева

глас 3

Апостоле святый Иакове,/ моли Милостиваго Бога,/ да прегрешений оставление// подаст душам нашим.

Кондак апостолов

глас 2

Камень Христос каменя веры прославляет светло,/ учеников преизрядна,/ и с Павлом весь дванадесяточисленный собор днесь,/ ихже память совершающе верно,// сих Прославльшаго прославляем.

Ин кондак славных и всехвальных 12-ти апостолов

глас 2

Петра, вернии, каменя веры, похвалим/ и Павла Богомудраго,/ созывают бо всех праздновати верою,/ соборне вкупе вся дванадесяте, яко проповедники вере,/ просяща грехов оставления.

Кондак апостола Иакова Алфеева

глас 2
Твердо мудрости догматы в души благочестивых вложившаго,/ похвалами да ублажим яко боговещателя вси Иакова:/ Престолу бо славы Владычню предстоя,/ и со всеми Ангелы радуется,// моля непрестанно о всех нас.

[/spoiler]

Память святых отцев VII Вселенского собора (787)

ОПИСАНИЕ ПРАЗДНИКА

[spoiler]
В VIII столетии император Лев Исавриец воздвиг жестокое гонение на св. иконы, которое продолжалось при сыне его и внуке. В 787 году против этой иконоборной ереси царицею Ириною созван был Седьмой Вселенский Собор в г. Никее, на который явились 367 отцов.
Вселенские Соборы (которых было всего семь) собирались для уяснения вопросов веры, непонимание или неточное истолкование которых вызывало смуты и ереси в Церкви. Также на Соборах вырабатывались правила церковной жизни. В конце VIII века в Церкви обозначилась новая ересь — иконоборчество. Иконоборцы отрицали почитание земной святости Матери Божией и святых Божиих угодников и обвиняли православных в поклонении тварному созданию — иконе. Вокруг вопроса о почитании икон возникла ожесточенная борьба. На защиту святыни поднялись многие верующие, на которых обрушились тяжкие гонения.
Все это потребовало дать полное учение Церкви об иконе, ясно и четко определить его, восстанавливая иконопочитание наравне с почитанием Святого Креста и Святого Евангелия.
Святые отцы VII Вселенского Собора собрали церковный опыт почитания святых икон с первых времен, обосновали его и сформулировали догмат об иконопочитании на все времена и для всех народов, которые исповедуют Православную веру. Святые отцы провозгласили, что иконопочитание — это законоположение и Предание Церкви, оно направляется и вдохновляется Святым Духом, живущим в Церкви. Изобразительность икон неразлучна с евангельским повествованием. И то, что слово евангельское сообщает нам через слух, то же самое икона показывает через изображение.
Седьмой Собор утвердил, что иконопись есть особая форма откровения Божественной реальности и через Богослужение и икону Божественное откровение становится достоянием верующих. Через икону, как и через Священное Писание, мы не только узнаем о Боге, мы познаем Бога; через иконы святых угодников Божиих мы прикасаемся к преображенному человеку, причастнику Божественной жизни; через икону мы получаем всеосвящающую благодать Святого Духа. Каждый день Святая Церковь прославляет иконы Матери Божией, празднует память святых Божиих угодников. Их иконы кладут перед нами на аналой для поклонения и живой религиозный опыт каждого из нас, опыт нашего постепенного преображения через них, делает нас верными чадами Святой Православной Церкви. И это истинное воплощение в мире трудов святых отцов VII Вселенского Собора. Именно поэтому из всех побед над множеством разнообразных ересей одна только победа над иконоборчеством и восстановление иконопочитания была провозглашена Торжеством Православия. А вера отцов Семи Вселенских Соборов есть вечная и непреложная основа Православия.
И прославляя память святых отцов VII Вселенского Собора, мы должны помнить, что именно им мы обязаны воздавать благодарность за то, что освящены наши храмы и дома святыми иконами, за то, что теплятся перед ними живые огоньки лампадок, что повергаемся мы с поклонами перед святыми мощами, и фимиам ладана возносит сердца наши к небесам. И благодарность откровения от этих святынь многие и многие сердца наполнила любовью к Богу и одухотворила к жизни уже совсем умерший дух

[/spoiler]

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *