11 АВГУСТА. РОЖДЕСТВО СВЯТИТЕЛЯ НИКОЛАЯ ЧУДОТВОРЦА, МИРЛИКИЙСКОГО.

РОЖДЕСТВО СВЯТИТЕЛЯ НИКОЛАЯ
ПОЗВОНИЛА МНЕ СЕСТРА ИРИНА, ПРИХОЖАНКА ХРАМА БЛАГОВЕЩЕНИЕ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ В ЦАРИЦЫНО И ПОЗДРАВИЛА С НАСТУПАЮЩИМ ДНЕМ РОЖДЕСТВА СВЯТИТЕЛЯ НИКОЛАЯ. БЫЛ НЕМНОГО УДИВЛЕН, ТАК КАК ОФИЦИАЛЬНО ДАЖЕ ГОДЫ ЕГО РОЖДЕНИЯ И СМЕРТИ ДОПОДЛИННО НЕ ИЗВЕСТНЫ. ОНА СКАЗАЛА, ЧТО ЭТА ИНФОРМАЦИЯ У НЕЕ ОТ СВЯЩЕНИКА, СЛУЖИВШЕГО НА БАРИ. СТАЛ ИСКАТЬ ИНФОРМАЦИЮ И ВОТ, ЧТО МНЕ УДАЛОСЬ НАЙТИ. ПОЗДРАВЛЯЮ БРАТЬЯ И СЕСТРЫ С РОЖДЕСТВОМ СВЯТИТЕЛЯ НИКОЛАЯ ЧУДОТВОРЦА, МИРЛИКИЙСКОГО. (АДМИН).

 

Рождество святителя Николая

Рождество святителя Николая
Рождество святителя Николая
Сегодня этот дивный Праздник, глубоко почитаемый нашими предками, только начинает возвращаться в сознание православной Руси. Поэтому естественно, что для большинства даже церковных людей 11 августа никак не ассоциируется с памятью великого угодника Божия. Даже для ученых праздник Рождества святителя Николая Чудотворца – самый загадочный из всех церковных памятей, связанных с именем святого. Не известно точно, когда и где впервые был установлен этот праздник. Отмечался ли он в Византии или принадлежит числу русских памятей? Какой «статус» имел он в ряду других памятей церковного года? Этот праздник не встречается ни в одной современной Поместной Православной Церкви. Сегодня Рождество святителя Николая – исключительно русская церковная традиция, которая, однако, имеет древние исторические корни (известен уже с XII–XIII вв.). Именно отсутствие праздника в месяцесловах других Православных Церквей и стало, скорее всего, причиной упразднения его празднования и в Русской Церкви в правление Екатерины II.
Всё же Промыслом Божиим в Русскую Православную Церковь возвращается добрая традиция празднования Рождества святителя и чудотворца Николая. И нам стоит ближе познакомиться со смыслом этого Праздника, чтобы познать его глубину и важность.
Прежде всего, обратим внимание на то, что в Православной Церкви, кроме Рождества Господа нашего Иисуса Христа, празднуются дни рождения лишь трех святых людей – Пресвятой Богородицы, Иоанна Предтечи и святителя Николая. И если воспоминания рождения Божией Матери и Предтечи Господня Иоанна теснейшим образом связаны с пришествием в мир Спасителя, составляют некий пролог к этому событию, то рождество Николая Угодника как бы выпадает из этой линии и даже может показаться несколько искусственным.
ПОМЯНЕМ РОДИТЕЛЕЙ СВЯТИТЕЛЯ НИКОЛАЯ. 
Святитель Николай родился во второй половине III века в городе Патары, области Ликии в Малой Азии. Родители его Феофан и Нонна были из благородного рода и весьма зажиточны, что не мешало им быть благочестивыми христианами, милосердными к бедным и усердными к Богу.
До глубокой старости они не имели детей; в непрестанной горячей молитве они просили Всевышнего дать им сына, обещая посвятить его служению Богу. Молитва их была услышана: Господь даровал им сына, который при святом крещении получил имя Николай, что значит по-гречески — «побеждающий народ».
Однако если мы обратимся к богослужебным текстам Рождества святителя Николая, то увидим, что празднуемое событие в них приобретает вселенский масштаб:
Рождество святителя Николая
Рождество святителя Николая.
Фрагмент критской иконы XV века
«Приидите вси добрыи святителие убо цари же и князи и сановницы и вси людие, мужи еже и жены, юноша и девы и всяк возраст и всяко достояние согласно воспоем, всечестное и преславное рождество Николы всеблаженнаго…»; «Чудное и славное рождество твое, святителю Николае, Церковь православных днесь светло празднует…»
Этот вселенский масштаб рождения праведника, пусть даже такого почитаемого и горячо любимого, как Николай Чудотворец, действительно, может вызвать недоумения. Более того, в песнопениях в честь святого можно заметить явные параллели с прославлением Божией Матери. «Днесь благоплодная Нона раждает отроча богоизбранное в Жилище всех Царя и Зиждителя Христа Бога…» – поется в одной из стихир праздника. Это перифраз из службы Рождества Богородицы: «Днесь неплодная Анна раждает Боготроковицу, от всех родов произбранную в Жилище всех Царя и Зиждителя Христа Бога….» Также строкой: «Сей день веселия, радуйтеся, людие…» (вариант: «Сей день Господень, радуйтеся, людие…») из последования святителю Николаю начинаются и песнопения, несколько раз повторяющееся в службе Рождеству Богородицы.
Мы видим удивительные параллели, когда «Жилищем всех Царя и Зиждителя» именуется Божия Матерь и святой. Мы робко недоумеваем сравнением величия дня рождения Той, Чье появление в мир прямо возвещало о близком пришествии Спасителя, и всего лишь одного из праведников. Но всё это не случайно, Церковь преподает нам здесь важный урок.
После пришествия в мир Спасителя, после Его крестной смерти и воскресения каждая человеческая личность, причастная Христу, становится высшей ценностью Вселенной. Удивительным образом в жизни того, кто принял в свое сердце Сына Божия, отпечатлевается слава Самого Бога. Жизнь одного человека становится значимой для всей Вселенной. Причем только христианская вера, единение со Спасителем исполняет человеческую жизнь таким смыслом.
Мы часто бываем недовольны своей жизнью, теми обстоятельствами или ситуациями, которые входят в нее, обременяя будничными заботами. Редкие радостные моменты, которые приходится переживать, слишком быстро теряют свой цвет в пестроте будней. Даже такое событие, как рождение ребенка, не всегда долгое время радует близких. Будни и реалии жизни, к сожалению, часто берут свое. Но вот с чуть освещенных тихим вечерним светом сводов храма к нам спускаются умилительные слова: «Радуйтесь, Феофане и Ноно, из них же спасение человеком родися… Феофане, радуйся, Ноно, веселися славяще Истиннаго Святая и Избавителя Иисуса Единаго Господа». Здесь радость уже совсем иная, радость настоящая, непреходящая, небесная, потому что исполненная упованием, доверием Богу!
«Всемирная радость от праведнику возсия нам, от Феофана и Ноны…» – продолжает доноситься даже в самый потаенный уголок храма. «Приидите вси празднолюбцы, честное рождество святителя Божия Николы восхвалимо…» – призывают сослужащие священникам небесные силы каждого стоящего в доме Отца Небесного.
Дивный праздник Рождества святителя Николая раскрывает нам величие того дара Благодати, которым наделяет Спаситель каждого приходящего к Нему с чистым сердцем. Это удивительный гимн единения человека с Богом, прославление Сына Божия, совершившего Искупление человеческого рода. Здесь всё напоминает о близости Бога к человеку. Всё исполнено умилительных обетований истинной радости, славы и вечной жизни для тех, кто будет неустанно укрепляться в решительности следовать Христу.
«Торжествуйте вси земнороднии, ликовствуйте духовно вси празднолюбцы, в преславное рождество святителя Христова и чудотворца Николы, молящася Христу Богу непрестанно за душа наша», – слышим мы призыв снова и снова приблизиться сердцем к великому угоднику Божию. Непонятным для нас образом в этом празднике появляются абсолютно новые масштабы человеческой жизни. Рождение младенца, такого же человека, как каждый из нас, становится всемирным торжеством. Радость благочестивых супругов преодолевает века и тысячелетия, ничуть не умаляясь… Но ответ на это недоумение не теряется в прошлом, он исполняет и нас надеждой на то, что каждый может и в своей жизни познать такую же радость. Ответ слышится в каждой фразе, каждом слове богослужения: приблизьтесь к Богу – и Он дарует вам вечность, принесет мир, сделает Своими…

 

Роман Савчук
Источник: Православие.ру

Канон первый святителю Николаю, архиепископу Мир Ликийских, чудотворцу

Святитель Николай Мирликийский, чудотворец

[spoiler]

глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь славно бо прославися.
Венценосец престолу Христову, премудре Николае, предстоя со Ангельскими воинствы, просвещение ми даруй, озаряющее души моея омрачение, яко да восхвалю, радуяся, твою, всеблаженне, память.
Прославляяй вся Господь Того славящия, тя верным прибежище даде, напастей избавляюща притекающия к твоему крову, Николае, и призывающия тя верою и любовию, преславне.
Богородичен: Сравнитися желание ми вложив змий вселукавый Содетелю, яко пленника, восхити. Тобою же, Всечистая, воззван бых, обожився истиннейше: Ты бо, о Богомати, мене обожившаго родила еси.
Песнь 3
Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодяшая, Церковь пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.
Николае блаженне, Владыки искренний ученик ты быв, спасаеши к тебе притекающия от лютых бед и смерти горькия.
Очисти рабы Твоя, грехов оставление, яко благ, даруя, Николая, Твоего угодника, яже к Тебе ходатайствы, Многомилостиве.
Богородичен: Утоли смущение души моея, Пречистая, и жизнь окорми, Всесвятая, Бога рождшая, в Немже утвердися сердце мое.
Песнь 4
Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Приближився чисте зарям духовным, светоносец был еси, мира просвещая концы, всем предстательствуя и вся спасая верою, к тебе притекающия.
Избавляя от смерти, яко явился еси первее, Николае, юноши, преподобне. Тако и ныне мя спаси от всякаго обстояния, и напастей, и бед, всеблаженне.
Облистал еси добродетелей сияньми, всеблаженне, подражатель преизряднейший Твоего Владыки быв, спасаеши же, призываемь, благоговением и любовию тя славящия.
Богородичен: Найде на Тя Владыка твари воплощаемь, и спасая, яко благоутробен, всего мя человека: темже, вернии, Богородицу Тя славим.
Песнь 5
Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо, разве Тебе, Бога не знаю.
Боголепным житием, треблаженне, просвещаемь, осужденных неправедным изречением умрети, представ, избавил еси, Владыце Христу зовущия: иного бо, разве Тебе, Бога не знаем.
На Небесех присносущную славу ныне зря, и неизглаголанныя и Божественныя зари светлейшими наслаждаяся сиянии, покрый мя предстательством твоим, преподобне, угодниче Христов всечестне.
Богородичен: Да Твой взыщеши образ, погребенный страстьми, Спасе, Небесных утаився сил, воплощся из Девы, явился еси Тебе зовущим: иного, разве Тебе, Бога не знаем.
Песнь 6
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Иже победы, Николае, венец на твоем версе достойно положися, яко победитель убо изряднейший тя призывающия спаси.
Умерщвлена мя, блаженне, прегрешеньми и страстей треволненьми погружаема, явився, спаси ко пристанищу Божественныя воли.
Богородичен: На Тя надежды возложих, Мати Приснодево, спасения моего и Тя предстательницу полагаю жизни, тверду же и непоколебиму.
Кондак глас 3
В Мирех, святе, священнодействитель показался еси, Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив, положил еси душу твою о людех твоих и спасл еси неповинныя от смерти. Сего ради освятился еси, яко великий таинник Божия благодати.
Икос
Воспоим ныне святителя песньми, мирским людем пастыря и учителя, да молитвами его просветимся: се бо явися чист весь, нетленен духом, Христу принося жертву непорочну, чисту, Богу благоприятну, яко святитель, очищен и душею и телом, темже сый истинно Церкве предстатель и поборник сея, яко великий таинник Божия благодати.
Песнь 7
Ирмос: Образу златому, на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
Острому искушению впадох, люте пострекаемь, и ко вратом ада приближихся, скорбьми поражаемъ, спаси мя молитвами твоими, блаженне, и возстави, поюща: благословен еси, Боже отец наших.
Незаходимаго света невещественными лучами облистаемь, сущия во тьме скорбей озлобленныя исхити и к просвещению веселия настави, поющия: благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: Моли Христа, Сына Твоего и Бога, Дево Богородительнице, проданныя лютыми прегрешеньми и лестьми змииными кровию Его честною избавитися, поющим: благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 8
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа и превозносите во вся веки.
Яко благ и сострадателен во глубине напастей люте содержимыя свободи, блаженне Николае, от содержащих лютых, разрешение подая молитвами твоими яже ко Спасу Христу, священнотаинниче.
Тайновождь сущих паче ума, святых служитель и Небесных сый, Богомудре, архиерей же верен, прегрешений оставления проси от Спаса нашего, священноявленне.
Богородичен: Изнемогает мой ныне ум, во глубину впад безчестия, яко отвсюду различными объят есмь злыми; но Ты, Дево, исцели, безстрастия светом одевающи.
Песнь 9
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.
Свещами благодати, Богомудре, просвещаемь, и светильник благочестия яве был еси, сущия в напастех спасаеши, и сущия во глубине морстей избавляеши, и питаеши алчущия преславно, всеблаженне.
Иже в рай сладости ныне водворяяся и неизреченную славу ясно зря, от Небесных круг певцы твоя назираеши, от страстей избавляя, Богоносе всеблаженне.
Богородичен: Премудрость, и Силу, и Слово Ипостасное Отчее, Богомати Чистая, родила еси, от Твоих пречистых кровей свой храм приимшую и Сему по соединению соединившую нераздельно.
Светилен
Великаго архипастыря и иерарха вси, председателя Мирликийскаго Николая восхвалим: многи бо мужи спасе, неправедно умрети имущия, и царю является со Авлавием во сне, реша неправедный суд.

[/spoiler]

 

 

Канон второй святителю Николаю, архиепископу Мир Ликийских, чудотворцу

 

[spoiler]

глас 1
Песнь 1
Ирмос: Христос раждается—славите! Христос с Небес—срящите! Христос на земли— возноситеся! Пойте Господеви, вся земля, и веселием воспойте, людие, яко прославися.
Недоуменным языком и устнами похваление малое и моление принести твоему, Николае, приидох Богоподражанному преизяществу; но, яко богатодавец, Спаса и Бога милостива подаждь ми.
Человек сый Небесный, равноангелен на земли явился еси, вдов защитник готовый, и утруждаемых отмститель, и всем скорбящим в бедах помощник, отче Николае.
Сказует вся подсолнечная, Николае треблаженне, чудес твоих добродетелей пучину: нищии предстателя, и сироты и вдовы питателя, и слепии путевожда, вси же поборника.
Троицу чествую Несозданную, Отца и Сына со Духом, Существо Просто, Божество, Естество Несекомое существенне, Три Ипостаси, разделяя Лично и по Ипостаси.
Богородичен: Безсеменно Слово зачала еси, Единаго от Троицы, Всенепорочная, и Сего плотию родила еси, пребывши по рождестве Дева, яко и прежде. Сего, яко Сына Твоего и Бога, о нас присно моли.
Песнь 3
Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну и в последняя от Девы воплощенному безсеменно, Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси, Господи.
Скрижаль в сердцы стяжав, Богомудре, многих добродетелей, написану безсмертным и пречистым перстом Христа Бога, Николае, паче меда и сота сладость точиши из устен твоих.
Показа благодать на тебе преславне чудеса, Николае: чистое бо житие твое, воистинну злата светлейши, облистает мрачныя души зарею Божественнаго Духа.
Живеши и по смерти, во снех яве являяся, и юноши от смерти преславно избавил еси, вопия яве царю: не обиди мужей, суетною завистию оклеветанных.
Милостива буди мне, Всесвятая Троице, Боже наш, безмерными прегрешении осквернившему житие, Отче, Сыне и Душе Живый, соблюдающи мя отвсюду, и присно неуязвленна от скорби.
Богородичен: Даеши, Богородице, спасения надежду рабом Твоим и в нуждах, и напастех скоротечными молитвами соблюдати и помогати предстани: Ты бо еси похвала нам, верным, Приснодево.
Песнь 4
Ирмос: Жезл из корене Иессеова и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы, Хвальный, приосененныя чащи пришел еси, воплощся от Неискусомужныя, Невещественный и Боже, слава силе Твоей, Господи.
Именование твое, едино воистинну призываемо, от всех вражиих совет скоро избавляет зовущия тебе тепле, священне Николае: яко первее воеводы избавил еси, спаси и нас от всякаго лютаго обстояния.
Престолу предстоя Божию, молити прилежно, мудре, не престай о всех нас, твоих верных рабех, чудне Николае, да огня вечнаго избавимся и от врагов, языка лукаваго и озлобления.
Врачевания точиши всюду верою к тебе притекающим и от уз избавляеши вся. Темже печаль нашу в радость преложи твоими Богоприятными молитвами, Николае пресветле, низлагая гордость врагов наших.
Безначальнаго Божества начало Отца и Сына чту и Духа почитаю Всесвятаго, всяческих Вседетельное, Единственное, Несекомое, Треми Характиры и Лицы разделяемое присно, едино Царство Нераздельное.
Богородичен: Ты воистинну паче земных и Небесных честнейши Едина еси, Богородительнице: всех бо Творца во утробе зачала еси, плотию вещною одеяна, рождши без семене. О, новолепнаго зрения!
Песнь 5
Ирмос: Бог Сый мира, Отец щедрот, великаго Совета Твоего Ангела, мир подавающа, послал еси нам; тем, Богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.
Проповедует твоя, отче, чудеса, ныне Мир, величайшая митрополия и Ликийская епархия, и вся отечествия твоя чудодейства, имиже вся от болезней и скорбей избавлявши, Богоблаженне Николае.
Питатель вдов и отец сирот, помощник сущим в скорбех всеизряднейший, плачущим утешение, пастырь и путевождь всех блудящих, Николае, сый, и нас твоими молитвами от бед избави.
Преставился еси от земли к невещественным обителем, идеже зриши доброту неизреченную Христову, и Ангельским воинством собеседник явился еси. Темже, со апостолы и с мученики ликуя, прилежно Владыце всех, отче Николае, о нас молися.
Собезначальная Три, Единопрестольная, Нераздельнаго же Единаго Божества славлю Самовластная Лица яве, Имже из не сущаго приведохся во еже быти, со Ангелы зовый: свят, свят, свят еси, Господи.
Богородичен: Человеком спасение всем и упование, яже предваряющи едина и спасающи, помози и ныне нам, вопиющим Тебе, Чистая, и призывающим Тя присно во обстоянии лютых: Предстательницы бо иныя, разве Тебе, по Бозе не имамы.
Песнь 6
Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият; в Деву же всельшееся Слово и плоть приемшее пройде, сохраншее нетленну: Егоже, бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.
Новый явился еси Авраам, Николае, яко единородна бо ныне привел еси сына Владыце твоему, безкровныя жертвы принося присно. Отонудуже благословился еси, яко страннолюбец, отче, и Троицы был еси обитель Божественна и непорочна.
Странна и ужасна содеваеши чудеса, Николае, по всей земли и в мори далече бедствующим, скоротечными молитвами предстательствуя, немощным врач и нищим питатель, победы на враги тезоименит людем верным являлся.
Оком умным провидя будущая, учении правых наполнил еси вся концы: Единосущна Отцу Сына возвещая нам, Ариево неистовство потребил еси, столп православныя веры, честная твоя предложив исправления.
Чту и почитаю Троицу Нераздельную, Треми Лицы разделяемую присно, соединяемую же Существом и Естеством, яко Едино Начало, Отца, и Сына, и Духа Святаго, всеми державно владычествующую и вся соблюдающую, яко хощет.
Богородичен: Весь воплощся во утробе Твоей, Пречистая, Христос Бог без семене родися: не стерпе бо Своих рук создание зрети, от льстиваго мучимо, прииде рабозрачным образом человеческий род избавити.
Кондак глас 3
В Мирех, святе, священнодеиствитель показался еси, Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив, положил еси душу твою о людех твоих и спасл еси неповинныя от смерти. Сего ради освятился еси, яко великий таинник Божия благодати.
Икос
Воспоим ныне святителя песньми, мирским людем пастыря и учителя, да молитвами его просветимся: се бо явися чист весь, нетленен духом, Христу принося жертву непорочну, чисту, Богу благоприятну, яко святитель, очищен и душею и телом, темже сый истинно Церкве предстатель и поборник сея, яко великий таинник Божия благодати.
Песнь 7
Ирмос: Отроцы, благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но, посреди пламене стояще, пояху: отцев Боже, благословен еси.
Всяких лютых недуг врач всеизряднейший, отче Николае, явився, души моея немощь исцелив, подаждь ми благоздравие вопити: отцев Боже, благословен еси.
Избавив древле воеводы от смерти, святе, и тыя воздвигл еси пети и славити Спаса Христа с верою теплою, иже и взываху: отцев Боже, благословен еси.
Премудрости чаши приближився таинственно, устнами твоими, отче Николае, капли одождения почерпл еси, паче меда и сота, людем повелевая вопити: отцев Боже, благословен еси.
Троице, Тя воспеваем, Единице Трисиятельнейшая, Единосущная, Отче, Сыне и Душе Святый, в Нихже вси крестившеся, воспеваем: отцев Боже, благословен еси.
Богородичен: Яко всех тварей вышши еси, Богородице, молися Твоему Сыну и Богу, избавитися муки чествующим Тя воистинну и славящим: отцев Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо, яже прият, палит юныя, яко ниже огнь Божества—Девы,в Нюже вниде утробу. Тем, воспевающе, воспоем: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.
Чини патриархов и апостолов, и священномучеников собори, и пророков сословие, весь собор постнический блажат Божественное житие твое, с нимиже и мы вопием: да благословит тварь вся Господа и превозносит Его во веки.
Высочайший Всецарю, великодержавне, молитвами преподобнаго пастыря жизнь умири всех, Слове, христиан, поборствуя на варвары, да Тебе, Христу, зовем: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.
Светом просвещся неприступным, отче, души сущих в скорби озаряеши, разоряя всю мрачную тьму напастей, облистав же веселием сердца наша. Имиже далечесиятельно просвещаеми, вопием: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.
Живот и Животы и Един и Три светы, Троицу верно воспеваем, — отеческим последующе Божественным истинно учением, — Отца, и Сына, и Духа Святаго. С нимиже, благочествующе, воспоим: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.
Богородичен: Чудо страннолепно купина образ прообрази, Чистая Отроковице, горящи неопальна древле на горе Синайстей, тайну Рождества Твоего прописующи: огнь бо, в Тя Божества вселивыйся, невредну Тя соблюде. Егоже воспеваем во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Таинство странное вижу и преславное: Небо—вертеп; престол Херувимский—Деву; ясли—вместилище, в нихже возлеже Невместимый—Христос Бог, Егоже, воспевающе, величаем.
Ликовствуем духовно, вси празднолюбцы, Небеса, веселитеся, горы же и холми, церкви, и дев лицы, и постников светлость, в памяти всеблаженнаго, в нейже, сошедшеея, Спаса величаем.
Да поют песньми непрестанно вси концы, похвальными венцы верх Николая украшающе яве, угодника Христа Бога, Егоже молитвами от страстей же и бед да избавимся.
Яко достойное приими пение, Николае, малаго труда сего, якоже Христос прият вдовы два лепта. Не возгнушайся окаяннаго страстьми, не гордяся бо, треблаженне, дерзнух.
Соединяется Единосущною Волею Троица, разделяется же паки Лично нераздельнее соблюдающи Державу присно, Отец, Сын и Дух Живый, Един Триипостасный Бог, Егоже величаем.
Богородичен: Потребися всяка печаль Рождеством Твоим, и отъят Господь рыдание, и плач, и всяку слезу от всякаго лица земнородных, Чистая Богородице Неискусобрачная. О Тебе и мы долги исполняем.
Светилен
Великаго архипастыря и иерарха вси, председателя Мирликийскаго Николая восхвалим: многи бо мужи спасе, неправедно умрети имущия, и царю является со Авлавием во сне, реша неправедный суд.

[/spoiler]

Акафист святителю Николаю Чудотворцу

 

[spoiler]

Кондак 1
Воз­бра́н­ный Чу­до­тво́р­че и из­ря́д­ный уго́д­ни­че Хрис­то́в, ми́­ру все­му́ ис­то­ча́­яй мно­го­це́н­ное ми́­лос­ти ми́­ро и не­ис­чер­па́е­мое чу­де́с мо́ре, вос­хва­ля́ю тя лю­бо́­вию, свя­ти́­те­лю Нико́лае; ты же, я́ко име́яй дерз­но­ве́­ние ко Го́с­по­ду, от вся́­ких мя бед сво­боди́, да зо­ву́ ти:
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Икос 1
А́н­ге­ла о́б­ра­зом, зем­на́­го су́­ща естество́м, яви́ те­бе́ всея́ тва́­ри Созда́тель: благопло́дную бо доб­ро́­ту ду­ши́ твоея́ прови́дев, пре­бла­же́н­не Нико́лае, нау­чи́ всех вопи́ти те­бе́ си́­це:
Ра́­дуй­ся, от утро́бы ма́терния очище́нный; ра́­дуй­ся, да́же до кон­ца́ освя­ще́н­ный.
Ра́­дуй­ся, рожде́нием сво­и́м роди́телей удиви́вый; ра́­дуй­ся, си́­лу ду­ше́в­ную а́бие по рождестве́ яви́­вый.
Ра́­дуй­ся, са́­де зем­ли́ обетова́ния; ра́­дуй­ся, цве́­те Бо­же́ст­вен­на­го сажде́ния.
Ра́­дуй­ся, лозо́ доброде́тельная виногра́да Хри­сто́­ва; ра́­дуй­ся, дре́­во чудото́чное рая́ Иису́сова.
Ра́­дуй­ся, кри́не ра́йскаго прозябе́ния; ра́­дуй­ся, ми́­ро Хри­сто́­ва благоуха́ния.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю отго́нится ры­да́­ние; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю прино́сится ра́­до­ва­ние.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 2
Ви́­дя­ще тво­и́х мир излия́ние, Бо­го­му́д­ре, просвеща́емся душа́ми и телесы́, ди́в­на­го тя мирото́чца живоно́сна, Нико́лае, разуме́юще: чу­де­сы́ бо, я́ко вода́ми, бла­го­да́­тию Бо́­жиею излива́ющимися, напая́еши ве́р­но во­пию́­щих Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 2
Ра́­зум не­ура­зу­ме́н­ный вра­зум­ля́я о Свя­те́й Тро́­ице, был еси́ в Нике́и со свя­ты́­ми отцы́ по­бо́р­ник испове́дания пра­во­сла́вныя ве́­ры: ра́вна бо Отцу́ Сы́­на испове́дал еси́, соприсносу́щна и сопресто́льна, А́рия же безу́мнаго обличи́л еси́. Се­го́ ра́­ди ве́рнии научи́шася вос­пе­ва́­ти те­бе́:
Ра́­дуй­ся, ве­ли́­кий бла­го­че́с­тия сто́л­пе; ра́­дуй­ся, ве́р­ных прибе́жища гра́­де.
Ра́­дуй­ся, тве́р­дое Пра­во­сла́­вия укреп­ле́­ние; ра́­дуй­ся, чест­но́е Пре­свя­ты́я Тро́ицы носи́ло и похвале́ние.
Ра́­дуй­ся, Отцу́ равноче́стна Сы́­на пропове́давый; ра́­дуй­ся, А́рия возбеси́вшагося от Собо́ра свя­ты́х отгна́вый.
Ра́­дуй­ся, о́т­че, отце́в сла́вная кра­со­то́; ра́­дуй­ся, всех богому́дрых прему́драя добро́то.
Ра́­дуй­ся, о́гненная словеса́ испуща́яй; ра́­дуй­ся, до́б­ре ста́­до свое́ на­став­ля́яй.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю ве́­ра утвержда́ется; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю е́ресь низлага́ется.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 3
Си́­лою, да́н­ною ти свы́­ше, слезу́ вся́­ку отъя́л еси́ от ли­ца́ лю́­те стра́ждущих, богоно́сне о́т­че Нико́лае: а́лчущим бо яви́л­ся еси́ корми́тель, в пучи́не морсте́й су́­щим из­ря́д­ный прави́тель, не­ду́­гую­щим ис­це­ле́­ние и всем всяк помо́щник по­ка­за́л­ся еси́, во­пию́­щим Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 3
Име́яше вои́стину, о́т­че Нико́лае, с Не­бе­се́ песнь те­бе́ воспева́ема бы­ти, а не от зем­ли́: ка́­ко бо кто от че­ло­ве́к возмо́жет твоея́ свя­ты́­ни ве­ли́­чия пропове́дати? Но мы, лю­бо́­вию твое́ю побежда́еми, во­пи­е́м ти си́­це:
Ра́­дуй­ся, о́б­ра­зе а́гнцев и па́стырей; ра́­дуй­ся, свято́е очисти́лище нра́вов.
Ра́­дуй­ся, доб­ро­де́­те­лей ве­ли́­ких вмес­ти́­ли­ще; ра́­дуй­ся, свя­ты́­ни чи́с­тое и чест­но́е жи­ли́­ще.
Ра́­дуй­ся, све­ти́ль­ни­че все­све́т­лый и вселюби́мый; ра́­дуй­ся, све́­те златоза́рный и не­по­ро́ч­ный.
Ра́­дуй­ся, до­сто́й­ный А́н­ге­лов со­бе­се́д­ни­че; ра́­дуй­ся, до́б­рый че­ло­ве́­ков на­ста́в­ни­че.
Ра́­дуй­ся, пра́­ви­ло ве́­ры благочести́выя; ра́­дуй­ся, о́б­ра­зе кро́­тос­ти ду­хо́в­ныя.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю от страс­те́й те­ле́с­ных избавля́емся; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю сла́достей духо́вных исполня́емся.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 4
Бу́ря недоуме́ния смуща́ет ми ум, ка́­ко досто́йно есть пе́­ти чу­де­са́ твоя́, блаже́нне Нико́лае? Ни­кто́­же бо мо́­жет я исчести́, а́ще бы и мно́ги язы́ки име́л и гла­го́­ла­ти восхоте́л; но мы, ди́в­но Бо́­гу в те­бе́ прославля́ющемуся, дерза́ем вос­пе­ва́­ти: Алли­лу́иа.
Икос 4
Слы́шаша, бо­го­му́д­ре Нико́лае, бли́жнии и да́льнии ве­ли́­чие чу­де́с тво­и́х, я́ко по возду́ху ле́гкими благода́тными крила́ми навы́кл еси́ су́­щих в бе­да́х предваря́ти, ско́ро от тех избавля́я всех, во­пию́­щих к те­бе́ та­ко­ва́я:
Ра́­дуй­ся, из­бав­ле́­ние от пе­ча́­ли; ра́­дуй­ся, подая́ние бла­го­да́­ти.
Ра́­дуй­ся, неча́емых зол прогони́телю; ра́­дуй­ся, жела́емых бла­ги́х на­са­ди́­те­лю.
Ра́­дуй­ся, ско́­рый уте́­ши­те­лю в беде́ су́­щих; ра́­дуй­ся, стра́шный наказа́телю оби́дящих.
Ра́­дуй­ся, чу­де́с пучи́но, Бо́­гом излия́нная; ра́­дуй­ся, зако́на Хри­сто́­ва скрижа́ли, Бо́­гом пи́санныя.
Ра́­дуй­ся, кре́п­кое па́дающих возведе́ние; ра́­дуй­ся, пра́во стоя́щих утвер­жде́­ние.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю вся­кая лесть обнажа́ется; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю вся­кая и́стина сбыва́ется.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 5
Бо­го­те́ч­ная звез­да́ яви́л­ся еси́, наставля́я по мо́­рю пла́­ваю­щих лю́­те, и́м­же смерть предстоя́ше вско́ре иногда́, а́ще не бы ты предста́л еси́ при­зы­ва́­ющим тя в по́­мощь, Чу­до­тво́р­че свя­ты́й Нико́лае; уже́ бо несты́дно бесо́м лета́ющим и погрузи́ти корабли́ хотя́щим запрети́в, отгна́л еси́ их, ве́р­ныя же научи́л еси́ спаса́ющему то­бо́ю Бо́­гу взыва́ти: Алли­лу́иа.
Икос 5
Ви́деша отрокови́цы, на брак скве́рный ни­ще­ты́ ра́­ди угото́ванныя, вели́кое твое́ к ни́щим ми­ло­се́р­дие, пре­бла­же́н­не о́т­че Нико́лае, ег­да́ ста́рцу роди́телю их но́щию узельцы́ три зла́та тая́ся пода́л еси́, самаго́ со дще́рьми избавля́я от паде́ния грехо́внаго. Того́ ра́­ди слы́­ши­ши от всех си́­це:
Ра́­дуй­ся, ми́­лос­ти превели́кия со­кро́­ви­ще; ра́­дуй­ся, про­мыш­ле́­ния о лю́­дех при­я́те­ли­ще.
Ра́­дуй­ся, пи́­ще и от­ра́­до к те­бе́ при­бе­га́ю­щих; ра́­дуй­ся, хле́­бе неснеда́емый а́лчущих.
Ра́­дуй­ся, бо­га́т­ство, бе́дне живу́щим на зем­ли́, Бо́­гом да́нное; ра́­дуй­ся, воздви́жение ско́­рое убо́­гих.
Ра́­дуй­ся, бы́ст­рое ни́­щих услы́­ша­ние; ра́­дуй­ся, скор­бя́­щих прия́тное попече́ние.
Ра́­дуй­ся, трие́х дев не­по­ро́ч­ный невести́телю; ра́­дуй­ся, чис­то­ты́ усе́рдный хра­ни́­те­лю.
Ра́­дуй­ся, не­на­де́ж­ных на­де́я­ние; ра́­дуй­ся, всего́ ми́­ра наслажде́ние.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 6
Пропове́дует мир весь те­бе́, пре­бла­же́н­не Нико́лае, ско́­ра­го в бе­да́х за­сту́п­ни­ка: я́ко мно́гажды во еди́нем часе́, по зем­ли́ путеше́ствующим и по мо́­рю пла́вающим, предваря́я, посо́бствуеши, ку́п­но всех от злых сохраня́я, во­пию́­щих к Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 6
Возсия́л еси́ свет жи­во́т­ный, из­бав­ле́­ние нося́ воево́дам, непра́ведную смерть прия́ти иму́­щим, те­бе́, до́б­рый па́­сты­рю Нико́лае, при­зы­ва́­ющим, ег­да́ вско́ре я́вль­ся во сне царе́ви, устраши́л еси́ его́, сих же неврежде́нных отпусти́ти повеле́л еси́. Се­го́ ра́­ди с ни́­ми ку́п­но и мы бла­го­да́р­ствен­но во­пи­е́м ти:
Ра́­дуй­ся, усе́рд­но при­зы­ва́­ющим тя по­мо­га́­яй; ра́­дуй­ся, от непра́веднаго убие́ния избавля́яй.
Ра́­дуй­ся, от ле́стныя сохраня́яй клеветы́; ра́­дуй­ся, непра́ведныя разруша́яй сове́ты.
Ра́­дуй­ся, растерза́яй лжу я́ко пау­чи́­ну; ра́­дуй­ся, возноша́яй сла́вно и́с­ти­ну.
Ра́­дуй­ся, непови́нных от уз разреше́ние; ра́­дуй­ся, и мертвеце́в оживле́ние.
Ра́­дуй­ся, прояви́телю пра́в­ды; ра́­дуй­ся, помрачи́телю не­пра́в­ды.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю непови́ннии из­бав­ле­ни от ме­ча́; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю наслади́шася све́­та.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 7
Хо­тя́ богоху́льное ере­ти́­чес­кое отгна́ти зло­смра́­дие, ми́­ро вои́стину бла­го­во́н­ное, та́инственное яви́л­ся еси́, Нико́лае: лю́­ди Мире́йския упа́сл еси́ и весь мир сво­и́м бла­го­да́т­ным ми́­ром испо́лнил еси́. И от нас у́бо богоме́рзкое грехо́вное зло­смра́­дие от­же­ни́, да благоприя́тно Бо́­гу во­пи­е́м: Алли­лу́иа.
Икос 7
Но́­ва­го тя Но́я, наста́вника ковче́га спаси́тельнаго разуме́ем, о́т­че свя­ты́й Нико́лае, бу́­рю всех лю́­тых разгоня́ющаго направле́нием сво­и́м, ти­ши­ну́ же Боже́ственную принося́щаго во­пию́­щим та­ко­ва́я:
Ра́­дуй­ся, обу­ре­ва́­емых ти́­хое при­ста́­ни­ще; ра́­дуй­ся, утопа́ющих из­ве́ст­ное хра­ни́­ли­ще.
Ра́­дуй­ся, пла́­ваю­щих посреде́ пучи́н до́б­рый ко́рм­чий; ра́­дуй­ся, треволне́ния морска́я уставля́ющий.
Ра́­дуй­ся, превожде́ние су́­щих в ви́хрех; ра́­дуй­ся, согре́яние су́­щих во мра́зех.
Ра́­дуй­ся, сия́ние, ско́рбный мрак разгоня́ющее; ра́­дуй­ся, све­ти́­ло, вся концы́ зем­ли́ про­све­ща́ю­щее.
Ра́­дуй­ся, от бе́зд­ны гре­хо́в­ныя че­ло­ве́­ки избавля́яй; ра́­дуй­ся, в бе́зд­ну а́дскую сатану́ вверга́яй.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю дерз­но­ве́н­но бе́зд­ну ми­ло­се́р­дия Бо́­жия при­зы­ва́­ем; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю от по­то́­па гне­ва из­ба́вль­ше­ся, мир с Бо́­гом обрета́ем.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 8
Стра́н­ное чу́­до явля́­ет­ся при­те­ка́ю­щим к те­бе́, блаже́нне Нико́лае, свяще́нная твоя́ це́р­ковь: в ней бо и ма́­лое мо­ле́­ние при­но­ся́­ще, ве́лиих не­ду́­гов прие́млем ис­це­ле́­ние, а́ще то́кмо по Бо́­зе упо­ва́­ние на тя воз­ло­жи́м, ве́р­но во­пию́­ще: Алли­лу́иа.
Икос 8
Весь еси́ всем вои́стину помо́щник, богоно́се Нико́лае, и собра́л еси́ вку́­пе вся прибега́ющия к те­бе́, я́ко свободи́тель, пита́тель и врач ско́­рый всем земны́м, на по­хва­лу́ всех под­ви­зая вопи́ти к те­бе́ си́­це:
Ра́­дуй­ся, вся́­ких ис­це­ле́­ний ис­то́ч­ни­че; ра́­дуй­ся, лю́­те стра́­жду­щим по­мо́щ­ни­че.
Ра́­дуй­ся, заре́, сия́ющая в нощи́ грехо́вней блужда́ющим; ра́­дуй­ся, ро­со́ небото́чная в зно́и трудо́в су́­щим.
Ра́­дуй­ся, по­да­ва́­яй тре́­бую­щим благострое́ние; ра́­дуй­ся, уготовля́яй про­ся́­щим изо­би́­лие.
Ра́­дуй­ся, мно́гажды про­ше́­ние предваря́яй; ра́­дуй­ся, ста́рым седи́нам си́­лу обновля́яй.
Ра́­дуй­ся, мно́гих за­блу́жд­ших от пу­ти́ и́с­тин­на­го обличи́телю; ра́­дуй­ся, та́­ин Бо́­жи­их ве́р­ный слу­жи́­те­лю.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю за́висть попира́ем; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю благонра́вное жи­тие́ исправля́ем.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 9
Вся́­кия утоли́ бо­ле́з­ни, ве­ли́­кий наш зас­ту́п­ни­че Нико́лае, растворя́я бла­го­да́т­ная врачева́ния, услажда́ющая ду́­ши на́­ша, серд­ца́ же веселя́щая всех усе́рд­но к по́­мо­щи тво­е́й при­те­ка́ю­щих, Бо́­гу же во­пию́­щих: Алли­лу́иа.
Икос 9
Ви­ти́я суему́дренныя не­чес­ти́­вых ви́­дим то­бо́ю посра́мленныя, бо­го­му́д­ре о́т­че Нико́лае: А́рия бо ху́льника, разделя́юща Бо­жест­во́, и Саве́ллия, смеша́юща Свя­ту́ю Тро́ицу, препре́л, нас же во Правосла́вии укрепи́л еси́. Се­го́ ра́­ди во­пи­е́м ти си́­це:
Ра́­дуй­ся, щи́­те, защища́яй бла­го­че́с­тие; ра́­дуй­ся, ме­чу́, посеца́яй зло­че́с­тие.
Ра́­дуй­ся, учи́­те­лю Бо­же́ст­вен­ных ве­ле́­ний; ра́­дуй­ся, губи́телю богопроти́вных уче́­ний.
Ра́­дуй­ся, ле́ствице, Бо́­гом утвержде́нная, е́ю­же восхо́дим к Не­бе­си́; ра́­дуй­ся, по­кро́­ве, Бо́­гом зда́нный, и́м­же покрыва́ются мно́­зи.
Ра́­дуй­ся, нему́дрых умудри́вый тво­и́ми сло­ве­сы́; ра́­дуй­ся, лени́вых подви́гнувый тво­и́ми нра́вы.
Ра́­дуй­ся, све́т­лос­те за́­по­ве­дей Бо́­жи­их неугаси́мая; ра́­дуй­ся, луче́ оправда́ний Гос­по́д­них пре­све́т­лая.
Ра́­дуй­ся, я́ко уче́нием тво­и́м со­кру­ша́­ют­ся ерети́ческия главы́; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю ве́рнии сподобля́ются сла́­вы.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 10
Спас­ти́ хо­тя́ ду́­шу, плоть твою́ ду́хови покори́л еси́ вои́стину, о́т­че наш Нико́лае: молча́ньми бо пре́ж­де и боре́ньми с по́мыслы, дея́нию богомы́слие приложи́л еси́, богомы́слием же ра́­зум соверше́н стя­жа́л еси́, и́м­же дерз­но­ве́н­но с Бо́­гом и А́н­ге­лы бесе́довал еси́, всег­да́ вопия́: Алли­лу́иа.
Икос 10
Сте­на́ еси́ похваля́ющим, пре­бла­же́н­не, чу­де­са́ твоя́ и всем к зас­туп­ле­нию тво­ему́ при­бе­га́ю­щим; те́м­же и нас, в доброде́тели убо́­гих, от ни­ще­ты́, на­па́с­ти, не­ду́­гов и нужд разли́чных сво­бож­да́й, во­пию́­щих ти с лю­бо́­вию та­ко­ва́я:
Ра́­дуй­ся, от убо́жества ве́ч­на­го изыма́яй; ра́­дуй­ся, бо­га́т­ство не­тле́н­ное по­да­ва́­яй.
Ра́­дуй­ся, бра́шно неги́блющее а́лчущим пра́в­ды; ра́­дуй­ся, пи­тие́ не­ис­чер­па́е­мое жа́ждущим жи́з­ни.
Ра́­дуй­ся, от мяте́жа и бра́­ни соблюда́яй; ра́­дуй­ся, от уз и плене́ния свобожда́яй.
Ра́­дуй­ся, пре­сла́в­ный в бе­да́х зас­ту́п­ни­че; ра́­дуй­ся, превели́кий в на­па́с­тех за­щи́т­ни­че.
Ра́­дуй­ся, мно́гих от по­ги́­бе­ли исхи́тивый; ра́­дуй­ся, безчи́сленных неврежде́нно сохрани́вый.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю лю́тыя сме́р­ти гре́ш­нии избега́ют; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю жизнь ве́ч­ную ка́ющиися получа́ют.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 11
Пе́­ние Пресвяте́й Тро́­ице па́­че ины́х прине́сл еси́, пре­бла­же́н­не Нико́лае, умо́м, сло́­вом и де́­лом: мно́гим бо испыта́нием правове́рная повеле́ния уясни́л еси́, ве́­рою, на­де́ж­дою и лю­бо́­вию наставля́я нас в Тро́­ице Еди́­но­му Бо́­гу вос­пе­ва́­ти: Алли­лу́иа.
Икос 11
Светоза́рную лу­чу́ во мра́це жи­тия́ су́­щим неугаси́мую ви́­дим тя, Бо́­гом избра́нне о́т­че Нико́лае: с невеще́ственными бо а́нгельскими све́ты бесе́дуеши о несозда́нном Тро́ическом Све́­те, ве́р­ных же ду́­ши просвеща́еши, во­пию́­щих ти та­ко­ва́я:
Ра́­дуй­ся, озаре́ние Три­со́л­неч­на­го Све́­та; ра́­дуй­ся, денни́це незаходи́маго Со́лн­ца.
Ра́­дуй­ся, свеще́, Боже́ственным пла́менем возжже́нная; ра́­дуй­ся, я́ко угаси́л еси́ бесо́вский пла́мень не­че́с­тия.
Ра́­дуй­ся, све́т­лое правове́рия пропове́дание; ра́­дуй­ся, доброзра́чное све́­та ева́нгельскаго сия́ние.
Ра́­дуй­ся, мо́л­ние, е́реси пожига́ющая; ра́­дуй­ся, гро́­ме, устраша́ющий соблазня́ющия.
Ра́­дуй­ся, и́с­тин­на­го научи́телю ра́­зу­ма; ра́­дуй­ся, та́инственнаго изъяви́телю ума́.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю попра́ся по­кло­не­ние тва́­ри; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю научи́хомся покланя́тися Твор­цу́ в Тро́­ице.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 12
Бла­го­да́ть, да́н­ную ти от Бо́­га, све́дущии, ра́дующеся, твою́ па́­мять пра́зднуем по до́лгу, пре­сла́в­ный о́т­че Нико́лае, и к чу́д­ному зас­туп­ле­нию тво­ему́ вседу́шно притека́ем; пресла́вных же тво­и́х дея́ний, я́ко песка́ морска́го и мно́­жест­ва зве́зднаго исчести́ не могу́ще, недоуме́нием объя́ти бы́вше, во­пи­е́м к Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 12
Пою́­ще твоя́ чу­де­са́, вос­хва­ля́­ем тя, все­хва́ль­не Нико́лае: в те­бе́ бо Бог, в Тро́­ице прославля́емый, ди́в­но про­сла́­ви­ся. Но а́ще и попремно́гу соста́вленныя от души́ псалмы́ и пе́сни при­но́­сим ти, Чу­до­тво́р­че свя­ты́й, ни­что́же твори́м ра́вно дарова́нию чу­де́с тво­и́х, и́м­же удивля́ющеся, во­пи­е́м к те­бе́ та­ко­ва́я:
Ра́­дуй­ся, Ца­ря́ ца́рст­вую­щих и Го́с­по­да госпо́дствующих слу­жи́­те­лю; ра́­дуй­ся, служи́телей Его́ не­бе́с­ных сожи́телю.
Ра́­дуй­ся, лю́­дем ве́р­ным поможе́ние; ра́­дуй­ся, ро́­да хри­сти­а́н­ска­го возвыше́ние.
Ра́­дуй­ся, по­бе́­ды тезоимени́тый; ра́­дуй­ся, венцено́сче наро́читый.
Ра́­дуй­ся, всех доб­ро­де́­те­лей зер­ца́­ло; ра́­дуй­ся, всех при­те­ка́ю­щих к те­бе́ кре́п­кое за­бра́­ло.
Ра́­дуй­ся, по Бо́­зе и Бо­го­ро́­ди­це, все на́­ше упо­ва́­ние; ра́­дуй­ся, теле́с на́­ших здра́­вие и душ спа­се́­ние.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю от ве́ч­ныя сме́р­ти сво­бож­да́­ем­ся; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю без­ко­не́ч­ныя жи́з­ни спо­до­бля́ем­ся.
Ра́­дуй­ся, Нико́лае, ве­ли́­кий Чу­до­тво́р­че.
Кондак 13
О пре­свя­ты́й и пре­чу́д­ный о́т­че Нико́лае, уте­ше́­ние всех скор­бя́­щих, ны́нешнее на́­ше при­ими́ при­но­ше́­ние и от гее́нны из­ба­ви­ти­ся нам Го́с­по­да умо­ли́ бо­го­приятным тво­и́м хо­да́­тай­ством, да с то­бо́ю вос­пе­ва́­ем: Алли­лу́иа.
Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос «А́н­ге­ла о́б­ра­зом…» и 1-й кондак «Воз­бра́н­ный Чу­до­тво́р­че и из­ря́д­ный уго́д­ни­че…»
Мо­ли́т­ва пер­вая
О, всесвяты́й Нико́лае, уго́д­ни­че преизря́дный Госпо́день, те́п­лый наш зас­ту́п­ни­че и везде́ в ско́р­бех ско́­рый по­мо́щ­ни­че! Помози́ ми, гре́шному и уны́лому, в настоя́щем сем жи­тии, умо­ли́ Го́с­по­да Бо́­га дарова́ти ми ос­тав­ле́­ние всех мои́х гре­хо́в, ели́ко согреши́х от ю́нос­ти моея́, во всем жи­тии мое́м, де́­лом, сло́­вом, помышле́нием и все́­ми мои́ми чу́вствы; и во исхо́де ду­ши́ моея́ помози́ ми, окая́нному, умо­ли́ Го́с­по­да Бо́­га всея́ тва́­ри Соде́теля, из­ба́­ви­ти мя воз­душ­ных мыта́рств и ве́ч­на­го му­че́­ния: да всег­да́ про­слав­ля́ю От­ца́, и Сы́­на, и Свя­та́­го Ду́­ха, и твое́ ми́лостивное предста́тельство, ны́­не и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.
Мо­ли́т­ва вто­рая
О, всеблаги́й о́т­че Нико́лае, па́­сты­рю и учи́­те­лю всех, ве́­рою при­те­ка́ю­щих ко тво­ему́ зас­туп­ле­нию и те́плою мо­ли́т­вою те­бе́ при­зы­ва́ю­щих! Ско́ро потщи́ся и из­ба́­ви Хрис­то́­во ста́­до от вол­ко́в губя́щих е; и вся́­ку стра­ну́ хри­сти­ан­скую огради́ и со­хра­ни́ свя­ты́­ми тво­и́ми мо­ли́т­ва­ми от мир­ска́­го мяте́жа, тру́­са, на­ше́ст­вия иноплеме́нников и меж­до­усо́б­ныя бра́­ни, от гла́­да, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́ и внеза́пныя сме́р­ти. И я́ко­же поми́ловал еси́ трие́х муже́й, в темни́це седя́щих, и изба́вил еси́ их от ца­ре́­ва гне­ва и посече́ния ме́чнаго, та́­ко по­ми́­луй и ме­не́, умо́м, сло́­вом и де́­лом во тме гре­хо́в су́­ща, и из­ба́­ви мя гне­ва Бо́­жия и ве́ч­ныя ка́зни. Я́ко да тво­и́м хо­да́­тай­ством и по́­мо­щию, Сво­и́м же милосе́рдием и бла­го­да́­тию, Хрис­то́с Бог ти́­хое и безгре́шное жи­тие́ даст ми пожи́ти в ве­це сем, и из­ба́­вит мя от шу́ияго стоя́­ния, спо­до́­бит же дес­на́­го со все́­ми свя­ты́­ми во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

[/spoiler]

Молитва святителю Николаю Чудотворцу

 

[spoiler]

О, всехвальный и всечестный архиерею, великий чудотворче, святителю Христов, отче Николае, человече Божий, и верный рабе, мужу желаний, сосуде избранный, крепкий столпе церковный, светильниче пресветлый, звездо осиявающая и освещающая всю вселенную, ты еси праведник, яко финикс процветший, насажденный во дворех Господа своего: живый в Мирех, миром благоухал еси, и миро приснотекущее благодати Божия источаеши. Твоим шествием, пресвятый отче, море освятися, егда многочудесныя твоя мощи шествоваху во град Барский, от востока до запада хвалити имя Господне. О, преизящный и предивный чудотворче, скорый помощниче, теплый заступниче, пастырю предобрый, спасающий словесное стадо от всяких бед, тебе прославляем и тебе величаем, яко надежду всех христиан, источника чудес, защитителя верных, премудраго учителю, алчущих кормителю, плачущих веселие, нагих одеяние, болящих врача, по морю плавающих управителя, пленников свободителя, вдов и сирот питателя и заступника, целомудрия хранителя, младенцев кроткаго наказателя, старых укрепление, постников наставника, труждающихся упокоение, нищих и убогих изобильное богатство. Услыши нас, молящихся тебе и прибегающих под кров твой, яви предстательство твое о нас к Вышнему и исходатайствуй твоими Богоприятными молитвами вся полезная ко спасению душ и телес наших: сохрани святую обитель сию (или: храм сей), всякий град и весь, и всякую страну христианскую, и люди живущыя, от всякого озлобления помощию твоею: вемы бо, вемы, яко много может молитва праведнаго, поспешествующая во благое: тебе же праведнаго по преблагословенней Деве Марии, предстателя ко Всемилостивому Богу имамы, и к твоему, преблагий отче, теплому ходатайству и заступлению смиренно притекаем: ты нас соблюди яко бодрый и добрый пастырь, от всяких врагов, губительства, труса, града, глада, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников, и во всяких бедах и скорбех наших подавай нам руку помощи и отверзи двери милосердия Божия; понеже недостойны есмы зрети высоту небесную, от множества неправд наших: связани есмы узами греховными, и николиже воли Создателя нашего сотворихом, ни сохранихом повелений Его. Тем же преклоняем колена сокрушенна и смиренна сердца нашего к Зиждителю своему, и твоего отеческаго заступления к нему просим: помози нам, угодниче Божий, да не погибнем со беззаконии нашими, избави нас от всякого зла, и от всякие вещи сопротивныя, управи ум наш, и укрепи сердце наше в правой вере, в ней же твоим предстательством и ходатайством, ни ранами, ни прещением, ни мором, ни коим гневом от Создателя своего умалени будем, но мирное зде поживем житие, и да сподобимся видети благая на земли живых, славяще Отца и Сына и Святаго Духа, Единаго в Троице славимаго и поклоняемаго Бога, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

[/spoiler]

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *