Пожайская

 

ИСТОРИЯ

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

На жи­во­пис­ном бе­ре­гу ре­ки Неман у се­ла По­жай­це на­хо­дил­ся По­жай­ский Успен­ский муж­ской мо­на­стырь, ос­но­ван­ный в XVII ве­ке, дра­го­цен­ной свя­ты­ней ко­то­ро­го бы­ла чу­до­твор­ная ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мая По­жай­ской. Она весь­ма древ­не­го про­ис­хож­де­ния и бы­ла при­сла­на из Ри­ма па­пой Алек­сан­дром VII в знак осо­бой бла­го­склон­но­сти ос­но­ва­те­лю По­жай­ско­го мо­на­сты­ря Хри­сто­фо­ру Си­гиз­мун­ду Па­цу, канц­ле­ру Ве­ли­ко­го кня­же­ства Ли­тов­ско­го в 1661 г. По­ме­щен свя­той об­раз был за ле­вым кли­ро­сом со­бор­но­го Успен­ско­го хра­ма, вы­стро­ен­но­го в 1662–1674 гг., в оваль­ной зо­ло­че­ной ра­ме.
Ико­на бы­ла на­пи­са­на на хол­сте оваль­ной фор­мы неиз­вест­ным ху­дож­ни­ком; неко­то­рые по­ла­га­ют, что об­раз мог­ли на­пи­сать два ма­сте­ра: один – Бо­жию Ма­терь с Мла­ден­цем, дру­гой – ве­нок из кра­соч­ных и пыш­ных цве­тов. На Ли­ке Пре­свя­той Де­вы – вы­ра­же­ние ми­ло­сер­дия и люб­ви к страж­ду­щим и скор­бя­щим, с ве­рой при­бе­га­ю­щим к Ее бла­го­дат­ной по­мо­щи и за­ступ­ни­че­ству.
В 1830 го­ду мо­на­стырь вме­сте с на­хо­дя­щей­ся там По­жай­ской ико­ной пе­ре­шел к пра­во­слав­ным и пре­бы­вал в юрис­дик­ции Пра­во­слав­ной Церк­ви до 1914 го­да. Здесь был ос­но­ван По­жай­ский Успен­ский муж­ской мо­на­стырь, храм в ко­то­ром в 1839 го­ду был пе­ре­стро­ен, а в 1840-м – освя­щен. В 1898 го­ду для свя­той ико­ны был со­ору­жен из по­зо­ло­чен­но­го се­реб­ра оклад, а по­вре­жден­ный вре­ме­нем об­раз от­ре­ста­ври­ро­ван.
В 1893 го­ду го­ро­ду Ков­но, неда­ле­ко от ко­то­ро­го на­хо­дит­ся мо­на­стырь, угро­жа­ла хо­ле­ра. Ис­пу­ган­ные лю­ди бе­жа­ли в лес, а остав­ши­е­ся мо­ли­лись Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­це – Небес­ной По­кро­ви­тель­ни­це. Ма­терь Бо­жия не оста­ви­ла страж­ду­щих и на­де­ю­щих­ся на Ее все­силь­ное за­ступ­ни­че­ство – страш­ная бо­лезнь от­сту­пи­ла. В па­мять об этих днях был на­пи­сан спи­сок чу­до­твор­ной ико­ны По­жай­ской. Этот спи­сок хра­нит­ся в ка­у­нас­ском Бла­го­ве­щен­ском со­бо­ре. Па­мят­ная над­пись вни­зу ико­ны гла­сит: «Об­раз сей со­ору­жен при­ход­ским по­пе­чи­тель­ством в па­мять из­бав­ле­ния при­хо­да от хо­ле­ры в 1893 г.».
Во все вре­ме­на, и да­же ко­гда об­раз Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы на­хо­дил­ся у пра­во­слав­ных, ка­то­ли­ки непре­стан­но по­се­ща­ли мо­на­стырь и мо­ли­лись пе­ред чу­до­твор­ной ико­ной.
Во вре­мя Пер­вой ми­ро­вой вой­ны 1914 го­да ико­на бы­ла эва­ку­и­ро­ва­на вглубь Рос­сии. Од­на­ко ли­тов­цы не за­бы­ли о сво­ей свя­тыне, и по их мо­лит­вам в 1928 го­ду вла­сти вер­ну­ли из Моск­вы чу­до­твор­ный об­раз.
Ныне По­жай­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри на­хо­дит­ся на сво­ем ис­то­ри­че­ском ме­сте – в По­жай­ском мо­на­сты­ре.

 

 

Ахтырская

ИСТОРИЯ

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

Ах­тыр­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри по­лу­чи­ла на­име­но­ва­ние от на­зва­ния неболь­шо­го го­ро­да Ах­тыр­ка в Харь­ков­ской гу­бер­нии. В этом го­род­ке был храм в честь По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, где в пер­вой по­ло­вине XVIII ве­ка жил бла­го­че­сти­вый и доб­ро­де­тель­ный свя­щен­ник Ва­си­лий Да­ни­лов (в служ­бе он на­зы­ва­ет­ся иере­ем Да­ни­и­лом). Ле­том 1739 го­да, по Про­мыс­лу Бо­жию, отец Ва­си­лий об­рел чу­до­твор­ную ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри, ко­то­рая впо­след­ствии и ста­ла на­зы­вать­ся Ах­тыр­ской. Од­на­жды он ко­сил тра­ву око­ло сво­е­го до­ма и вне­зап­но в гу­стой вы­со­кой тра­ве уви­дел све­тя­щу­ю­ся необык­но­вен­ным све­том ико­ну, на ко­то­рой бы­ла изо­бра­же­на Бо­жия Ма­терь, мо­ля­ща­я­ся пе­ред Рас­пя­ти­ем. В бла­го­го­вей­ном стра­хе отец Ва­си­лий опу­стил­ся на ко­ле­ни и стал мо­лить­ся Бо­жи­ей Ма­те­ри, а за­тем от­нес ико­ну в свой дом. Через неко­то­рое вре­мя ста­ли за­ме­чать, что в ком­на­те, где сто­я­ла ико­на, невоз­мож­но на­хо­дить­ся од­но­му: на че­ло­ве­ка на­па­дал та­ин­ствен­ный страх. Же­лая об­но­вить жи­во­пись ико­ны, отец Ва­си­лий от­дал ее ико­но­пис­цу Иоан­ну, но Иоанн услы­шал го­лос, по­велев­ший от­не­сти ико­ну на­зад и вер­нуть ее свя­щен­ни­ку.
Через три го­да отец Ва­си­лий вновь уви­дел от ико­ны чу­дес­ное си­я­ние, ко­то­рое впо­след­ствии неод­но­крат­но по­вто­ря­лось. Вско­ре в сон­ном ви­де­нии он по­лу­чил ука­за­ние об­мыть ико­ну и по­крыть по­кры­ва­лом. Про­бу­див­шись, он немед­лен­но ис­пол­нил по­ве­ле­ние. Во­ду, ко­то­рой об­мы­ва­лась ико­на, отец Ва­си­лий пе­ре­лил в со­суд и хо­тел утром вы­лить в ре­ку. В ожи­да­нии утра он сно­ва уснул, и ему вто­рич­но яви­лась Бо­жия Ма­терь и по­ве­ле­ла не вы­ли­вать во­ду, т. к. она ис­це­ля­ет от ли­хо­рад­ки. По­сле сна отец Ва­си­лий на­по­ил этой во­дой свою дочь, болев­шую ли­хо­рад­кой, и она ис­це­ли­лась. Мно­гие боль­ные, ис­пив во­ды, так­же ис­це­ли­лись. Из­ве­стие о но­вой чу­до­твор­ной иконе быст­ро рас­про­стра­ни­лось. По бла­го­сло­ве­нию Мол­дав­ско­го мит­ро­по­ли­та Ан­то­ния (Чер­нов­ско­го; 1742–1748), в 1743 го­ду бы­ло про­из­ве­де­но рас­сле­до­ва­ние чу­дес­ных ис­це­ле­ний. По­сле по­лу­че­ния пись­мен­ных под­твер­жде­ний оче­вид­цев бы­ло со­став­ле­но до­не­се­ние в Си­нод. По по­ве­ле­нию им­пе­ра­три­цы Ели­за­ве­ты Пет­ров­ны от 26 но­яб­ря 1744 го­да бы­ло про­из­ве­де­но но­вое рас­сле­до­ва­ние, а за­тем, в 1746 го­ду,— еще од­но, ко­то­рое воз­гла­ви­ли ар­хи­епи­скоп Чер­ни­гов­ский Ам­вро­сий (Дуб­не­вич; 1742–1750) и ар­хи­манд­рит Ки­е­во-Пе­чер­ской Лав­ры Ти­мо­фей (Щер­бат­ский; впо­след­ствии мит­ро­по­лит Ки­ев­ский).
В 1751 го­ду Свя­тей­ший Си­нод по­ста­но­вил по­чи­тать но­во­яв­лен­ную Ах­тыр­скую ико­ну чу­до­твор­ной. В Ах­тыр­ке был за­ло­жен свя­ти­те­лем Бел­го­род­ским Иоаса­фом ве­ли­че­ствен­ный со­бор по про­ек­ту ар­хи­тек­то­ра Рас­трел­ли. Им­пе­ра­три­ца Ели­за­ве­та Пет­ров­на внес­ла две ты­ся­чи руб­лей на стро­и­тель­ство это­го со­бо­ра. В 1766 го­ду, по бла­го­сло­ве­нию епи­ско­па Бел­го­род­ско­го Пор­фи­рия (Край­ско­го; 1763–1768), бы­ло уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние в честь Ах­тыр­ской ико­ны — 2 июля. В 1768 го­ду со­бор был освя­щен в честь По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. С 1844 го­да еже­год­но, в суб­бо­ту пе­ред Днем Свя­той Тро­и­цы, чу­до­твор­ная ико­на пе­ре­но­си­лась с тор­же­ствен­ным хо­дом из со­бо­ра в Ах­тыр­ский Тро­иц­кий мо­на­стырь. В Неде­лю Всех свя­тых Ах­тыр­ская ико­на воз­вра­ща­лась в По­кров­ский со­бор.
По од­но­му из пре­да­ний, эта ико­на бы­ла с Пет­ром Ве­ли­ким в Пол­тав­ском по­хо­де в 1709 го­ду, сле­до­ва­тель­но, еще до сво­е­го вто­рич­но­го чу­дес­но­го яв­ле­ния. На иконе по­яс­ное изо­бра­же­ние Бо­го­ма­те­ри, мо­лит­вен­но сло­жив­шей ру­ки на гру­ди. Спра­ва от Нее крест с рас­пя­тым Иису­сом Хри­стом.
В 1917 го­ду эта чу­до­твор­ная ико­на бы­ла утра­че­на.
Пред этой ико­ной мо­лят­ся о бла­го­по­луч­ном за­му­же­стве до­че­рей, она так­же счи­та­ет­ся по­кро­ви­тель­ни­цей де­тей.

МОЛИТВЫ

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Ахтырской
глас 4

Преблагословенная Дево, Богородительнице Чистая,/ у Креста Сына Твоего и Бога нашего предстоящи,/ скорбь велию претерпела еси/ и благодать от Него прияла еси сущия в скорбех утешати./ Темже на пречистый образ Твой благоговейно взирающе/ и изображенную Тя на нем пред Крестом Спаса нашего видяще,/ умиленно к Тебе вопием:/ Заступнице усердная, благая и милостивая!/ Ускори избавити ны от всякия скорби, нужды и болезни/ и спаси души наша,/ да Тя со благодарением славим во веки.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Ахтырской

глас 8

Притецем, вернии, к благодатному милостей и щедрот источнику — / чудотворному Пречистыя Девы образу:/ сей бо нам свыше даровася,/ душам и телесем во спасение,/ емуже покланяющеся с любовию, возопием к Богородице:/ о Всепетая Мати, о Царице Всемилостивая,/ покрый и соблюди нас от всякаго зла/ Твоим к Богу матерним предстательством.

 
 Молитва Божией Матери пред иконой Ее Ахтырской
О Преблагословенная и Многомилостивая Владычице мира! Се мы грешнии на святый образ Твой взирающе и на нем Тя в скорби и сострадании распятому за нас Христу Спасителю предстоящу видяще, усердно молим Тя известную о нас к Сыну Твоему молитвенницу: не остави нас в

КАНОНЫ И АКАФИСТЫ

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «АХТЫРСКАЯ»
Кондак 1
Избранней от всех родов Божией Матери и Царице, предивно цельбоносную икону Свою явившей, на нейже у Креста Христова стоящую Заступницу нашу видяще, похвальное Той возглашаем пение; Ты же, Госпоже Всемилостивая, яко имущая милосердие неизреченное, теплым Твоим предстательством и заступлением от всяких нас бед и недугов свобождай, во умилении Тебе зовущих:
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Икос 1
Ангелов Царице и всея твари Владычице, Пречистая Дево Богородице, егда у Креста возлюбленнаго Сына Твоего предстояла еси, Того страдания, нас ради претерпенная, зрящи, тогда сердцем люте уязвлялася еси: воистину оружие скорбное пройде душу Твою. Темже и мы, многоболезненное Твое у Креста предстояние, на иконе изображенное, видяще, сице вопити Тебе дерзаем:
Радуйся, Отца Безначальнаго Невесто прекрасная; радуйся, Сына Предвечнаго Родительнице неискусобрачная.
Радуйся, Духа Святаго палато непорочная; радуйся Троицы Живоначальныя Таиннице Божественная.
Радуйся, ангельских воинств удивление; радуйся, рода человеческаго возвышение.
Радуйся, воспеваемая от Херувим; радуйся велегласно славимая от Серафим.
Радуйся радость неизреченную в нетленнем рождестве Сына Твоего приявшая; радуйся, скорбь велию Того в смерти крестней претерпевшая.
Радуйся, благодать, во еже скорбныя утешати, от Него приявшая; радуйся, радость милосердаго Твоего заступления всему миру даровавшая.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 2
Видев Тя, Богородительнице Чистая, на Кресте пригвожденный Сын Твой и Бог у Креста Его предстоящую и болезненно Тому состраждущую, возлюбленному ученику Своему Иоанну Тя в Матерь нарече и сим весь род христианский Тебе усынови, да будеши воистину Мати всем скорбящим, Сына Твоего Христа Бога призывающим и поющим Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разума неразуменна вольнаго Христова страдания не разумеша богоубийцы иудее и Тебе, Богоневесто, горце обезчадиша, мы же Тя, у Креста Сына Твоего и Господа на иконе изображенную, видяще, тепле веруем, яко скорбныя гласы молитвенник Твоих приемлеши и того ради благодарне глаголем:
Радуйся, о Христе Спасителе нашем и нам Благая Мати; радуйся, всех нас в скорбный час страстей Его усыновившая.
Радуйся, нас сирых и безпомощных Твоею Матернею любовию не оставляющая; радуйся милосердым ухом Твоим к нам приникающая.
Радуйся, крест скорбных испытаний Сама добльственно понесшая; радуйся, Твоим сострастием и нам несение его облегчающая.
Радуйся, в земней юдоли скорбей несумненная наша Надеждо и Утешение; радуйся, в будущем веце всех верных Радосте и Защищение.
Радуйся, страхом смерти и суда Божия спящыя совести пробуждающая; радуйся, коснеющыя во гресех к покаянию спасительному приводящая.
Радуйся, из рова погибельнаго отчаянныя исхищающая; радуйся, в светлыя обители покоя вечнаго труждающихся возводящая.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 3
Силою Божиею, чрез святыя иконы Твоя являемою, спасати нас не престаеши, Всеблагая Владычице. Тако и зде, в малороссийстем граде нашем, великая чудеса светоносным явлением многоцелебнаго образа Твоего показала еси, емуже покланяющеся с любовию, вопием Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи Матернее попечение о людех, Честною Кровию Сына Твоего искупленных, Госпоже Пресвятая, благодатную икону Твою в былии травнем смиренномудрому иерею Даниилу явити благоволила еси и сию светоносным сиянием и чудесы многими прославила еси, да вси вернии похвальными песньми Тебе взывают:
Радуйся, многотекущий источник милости Божия нам даровавшая; радуйся, залог Твоего Матерняго о нас попечения пречудно преподавшая.
Радуйся, иерею благоговейному в травнем злаце икону Твою святую явившая; радуйся, солнцеподобными лучами ту озарившая.
Радуйся, наш малый град чудесы великими прославльшая; радуйся, незнаемое дотоле имя его всем верным известно сотворившая.
Радуйся, всю Церковь Российскую явлением иконы Твоея духовно возвеселившая; радуйся, всю страну нашу покровом Твоим святым осенившая.
Радуйся, верным исцеления от иконы Твоея подающая; радуйся, неверныя чудесы Твоими посрамляющая.
Радуйся, скоропослушно молитвам смиренным внемлющая; радуйся, скорбная воздыхания страждущих и печалию угнетенных незримо утоляющая.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 4
Буря недоумения смути Даниила иерея, святую икону Твою обретшаго, обаче со страхом молебно к Тебе возопи, да будеши ему в животе Помощница, в час смертный Заступница; сему убо и мы подражающе, таяжде моления Тебе, Мати Божия, возносити дерзаем, Владыце же живота и смерти Христу Богу зовем: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав иерей Даниил во сне повеление Твое, Пречистая Дево, да омыет водою лик Твой Святый на иконе и да украсит сию благолепно, потщася волю Твою благоговейно исполнити, Тебе же, Своим милосердием неизреченным его взыскавшей, благодарственно вопияше:
Радуйся, Мати Господа Вышняго; радуйся, яко Господь присно с Тобою пребывает.
Радуйся, небес похвало и земли заступление; радуйся рода христианскаго непрестанное пение.
Радуйся, любящая смиренныя сердцем; радуйся, богатящая нищия духом.
Радуйся, избранныя рабы Своя благодатно посещающая; радуйся в сониих видениих волю Свою им открывающая.
Радуйся, светлостию иконы Твоея мрак грехов прогоняющая; радуйся, знаменьми и чудесы от нея источаемыми, в православней вере всех утверждающая.
Радуйся, верным путеводительнице ко спасению; радуйся, кающимся утешительнице и упование.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 5
Боготечная звезда святая и чудотворная икона Твоя, Владычице, явися, дивным сиянием храмину смиренномудраго иерея Даниила озарившая; вода же, икону Твою омывшая, целебную силу прияти сподобися; темже люди, с верою сию пиюще и тою окропляеми, врачевство благодатное получиша и хвалу Богу сице воспеша: Аллилуиа.
Икос 5
Видев иерей Даниил в соннем видении Тя, Владычице, во образе Невесты прекрасныя явльшуюся и от омытия иконы Твоея воду слиянную недужным вкушати повелевшую, позна Тя, Преблагословенная Дево, Целительницу благодатную и, тою водою болящую исцелив, во умилении сердца вопияше Тебе:
Радуйся, в недузех страждущих врачевство благодатное; радуйся, болезней многолетних исцеление скорое и совершенное.
Радуйся, единым прикосновением к иконе Твоей святей здравие недугующим подающая; радуйся, водою и елеем, от нея освященным, смертне болящыя возставляющая.
Радуйся, пред Сыном Твоим и Богом дерзновенная наша Предстательнице; радуйся, гнев Его праведно на ны движимый, на милость преклоняющая.
Радуйся, скорбию сокрушенных утешительнице; радуйся, печалию удрученных ободрительнице.
Радуйся, Радосте наша пресвятая; радуйся, Отрадо наша неизглаголанная.
Радуйся, премилосердая требующим Помощнице; радуйся, рода христианскаго неусыпающая Попечительнице.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 6
Проповедник чудес, от иконы Твоея явленных, иерей Даниил явися, егда целебный Твой образ, Владычице, в храм Божий принесе и благоговейно постави, да всеми видим пребывает и, аки залог благодатный Твоего к людям благоволения, почитается, о немже радующеся, яко о сокровище, Богом даннем, зовем Дароподателю Христу: Аллилуиа.
Икос 6
Светом многоразличных чудес святую икону Твою, Богомати, прослави и обретшаго ю, яко избранника Своего, знаменовавши, сего путем скорбных лишений и напастей к блаженству райскому возвела еси, егоже и нас сподоби, Госпоже Всемилостивая, с верою и любовию Тебе взывающих:
Радуйся, поборников веры и благочестия к чертогом Отца Небеснаго приводящая; радуйся, надеждою благ вечных скудость благ временных восполняющая.
Радуйся, слезами горести и лишений нечистоту греховную омывающая; радуйся, попущением земных скорбей путь к радостям райским открывающая.
Радуйся, кроткия духом во уповании на Тя утверждающая; радуйся, гонимым за правду Царствие Небесное уготовляющая.
Радуйся, иконою Твоею святою преславно чудодействующая; радуйся, дивная знамения тою совершающая.
Радуйся, служителей Церкве Христовы благодатная помоще; радуйся, иереев благоговейных богомудрая Наставнице.
Радуйся, веры православныя утверждение; радуйся, рода христианскаго возвышение.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 7
Хотящи паче прославити икону Твою святую, Богомати, и богатыя милости от нея людем низпослати, жены некия предсмертную мольбу о дщерех ея, пред иконою Твоею вознесенную, дивно услышала еси и, благочестивейшей царице Елисавете во сне явившися, осиротелыя отроковицы воспитати той повелела еси, яже, до конца живота своего Твою милость памятующе, Всевышнему Отцу сирот благодарственно воспеваху: Аллилуиа.
Икос 7
Дивное повеление Твое исполняющи, благочестивейшая царица обе юныя отроковицы со тщанием воспита и сама на поклонение чудотворному Твоему образу приити потщася, идеже храм благолепен соорудити повеле, в немже ныне предстояще, благоговейно вопием Ти:
Радуйся, безматерних сирот незримая Воспитательнице; радуйся юных и безпомощных дев благосердая Попечительнице.
Радуйся, Матернею любовию Твоею всяк возраст верных объемлющая; радуйся, во благих усердныя молитвы исполняющая.
Радуйся, царства Российскаго благодатное утверждение; радуйся, Церкве Святыя благолепное украшение.
Радуйся, Царице Небесная, от цариц земных благоговейное приемшая поклонение; радуйся, благолепный храм, аки жертву приятную, Тебе принесенную, благословившая.
Радуйся, в нем милостиво молитвы верных приемлющая; радуйся, чудесы многими его освятившая.
Радуйся во храме земнем неизреченную красоту храма небеснаго показующая; радуйся, молебныя гласы земных с гласом сил небесных соединяющая.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 8
Странницы есмы и пришельцы на земли сей, скорбей и болезней исполненней, прелестьми мира сего и наветы духа злобы искушаемии; в Тебе же, Мати Божия, неисчерпаемый источник благодатных дарований обретающе, и Небеснаго отечества достигнути уповаем, взывающе Совершителю нашего спасения Христу Господу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь мир преблагословенное имя Твое, Богородице, славит, и Твоего Божественнаго лика изображение чтит благоговейно, имже предивная чудеса во вселенней совершаеши. Темже и мы чудотворную икону Твою, Богомати, яко солнце, лучами чудес сияющую, видяще, со умилением Тебе взываем:
Радуйся, яко от востока и до запада имя Твое ублажается; радуйся яко вси роди благоговейно Тя величают.
Радуйся, православную Россию паче иных стран возлюбившая; радуйся, чудотворными иконами Твоими сию обогатившая.
Радуйся, сиянием чудес Твоих мрак ересей и расколов прогоняющая; радуйся, богатыми милостьми Твоими неверныя к вере приводящая.
Радуйся, ревнителей веры Христовой многопопечительная наставнице; радуйся, отпадающих от нея грозная обличительнице.
Радуйся, ищущих Христова просвещения светом боговедения озаряющая; радуйся, хулителей веры православныя в пучину томления душевнаго ввергающая.
Радуйся, надежду имущих на Тя николиже оставляющая; радуйся, моления верных присно исполняющая.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 9
Вся ангельская воинства служат Тебе, Владычице мира, превознесенну в Сионе Небеснем Тя созерцающе, и неземными похвалами чествуют Тя с любовию, единому же прославльшему Тя Богу немолчно взывают: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство человеческое не может достойно прославити Тя, Мати Господа вышних сил; изумевают бо и уми ангельстии пети Тя, Богородице, обаче мы, грешнии, благодарне Тя чтуще, сицевыя песни, аки детей лепетание, Тебе приносити дерзаем:
Радуйся, лествице, небо и землю соединившая; радуйся, стамно, благодати Божия преисполненная.
Радуйся, Бога Слова в плоть земнородных облекшая; радуйся, дольнему миру Христа Спасителя породившая.
Радуйся, именем Матере Божия возвеличенная; радуйся, превыше небес вознесенная.
Радуйся, пред Неюже силы ада и тьмы трепещут; радуйся, Юже светлии лицы небесных сил славословят непрестанно.
Радуйся, святых храмов благодатное освящение; радуйся, иноческих обителей покрове и снабдение.
Радуйся, христианских жилищ благодатное охранение; радуйся, всего мира освящение.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 10
Спастися всем верным желающи, обильно на вся притекающыя к Тебе, Богородице Дево, дары Твоея благодатныя помощи изливаеши и Твоим Матерним покровом от козней и ловления диавольскаго всяк возраст ограждаеши верно вопиющих Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси девам, Преблагословенная Дево, и всем верным от враг видимых и невидимых Покров и Защищение. Темже помощь Твою благую от святаго образа Твоего являти нам и доднесь не престаеши, к немуже припадающе, умильно взываем Ти:
Радуйся, домы наша иконою Твоею благословляющая; радуйся, нивы и пажити наша осенением ея освящающая.
Радуйся, возвеянием добрых ветров и росою благовременных дождей земли плодородие дарующая; радуйся, всю тварь от щедрот Сына Твоего обильно питающая.
Радуйся, грады и веси наша от смертоносныя язвы спасающая; радуйся, в годину бедствий на помощь к нам ускоряющая.
Радуйся, яко Твоя Матерняя молитва много может ко благосердию Владыки; радуйся, яко Твоим предстательством от прещения, за грехи наша бываемаго, освобождаемся.
Радуйся, от жития временнаго отходящих державная Заступнице; радуйся, в грозный час смертный верным изрядная Пособнице.
Радуйся, ключу Царствия Христова; радуйся, двере райская.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 11
Пение благодарственное приносим Ти, Владычице Пречистая, яко многоцелебный Твой образ нам даровала еси, на немже плачущую Тя зрим со умилением; убо и наше окаменелое в беззакониих сердце слезами умиления напои обильно, о Всеблагая, да, ими от скверны греховныя очистившеся, сподобимся пети со святыми Царю Славы Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоносная лампада, елеем милости преисполненная, явилася еси в Церкви Христовой, Владычице, вся концы земли светом истиннаго боговедения просвещающая и к блаженству вечному приводящая зовущих Ти таковая:
Радуйся, суемудрие противников веры Христовы посрамляющая; радуйся, чистоту догматов Православия чудесы Твоими охраняющая.
Радуйся, заблуждшим от пути праваго путеводительнице ко спасению; радуйся, во прегрешения тяжкая впадшим пособнице к покаянию и исправлению.
Радуйся, в сердца закоснелых грешников светлый луч надежды на прощение Божие вселяющая; радуйся, тем от отчаяния и вечныя гибели души их спасающая.
Радуйся, благовестником учения Христова всегдашняя помощнице; радуйся, проповедником Царства Божия богоглаголивая споспешнице.
Радуйся, молитвы верных к престолу Небеснаго Царя возносящая; радуйся, и Сама пред Сыном Твоим и Богом всегда о нас молящаяся.
Радуйся, мира заступнице; радуйся, милости и щедрот неоскудевающий источниче.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 12
Благодати залог, многоцелебный образ Твой даровала еси нам, Владычице, к немуже притекающие, прилежно молимся Тебе: приими, Госпоже Всеблагая, пред сим чудодейственным образом приносимое Тебе поклонение и в напастех наших помощь и защиту нам подаждь, да выну вопием даровавшему Тебе толикую силу благодати Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Твоя чудеса, Богомати Пречистая, проповедуем Твою к христианскому роду милость: се бо и многажды дивная знамения милосердия Твоего, от многоцелебнаго образа Твоего являемая, зде видехом, яже разум наш бренный превосходят и токмо верою постигаются, верных же вопити Тебе подвизают:
Радуйся, образ Твой честный во утешение и освящение нам даровавшая; радуйся, сим милость многу людем Твоим явльшая и присно являющая.
Радуйся неоскудный источник помощи и исцелений в нем открывающая; радуйся, молитвы усердно пред ним возносимыя, благоутробне приемлющая.
Радуйся, о том освященному собору Церкве Российския усты раб Твоих поведавшая; радуйся, граду нашему милосердие Твое иконы явлением запечатлевшая.
Радуйся, крестному поклонению ею нас научающая; радуйся, силу спасительную распятия Христова на ней показующая.
Радуйся, руце Твои в помощь нам простирающая; радуйся, всем верным двери милосердия Божия отверзающая.
Радуйся, Судию Праведнаго о нас умоляющая; радуйся, Царствия Небеснаго верныя сподобляющая.
Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.
Кондак 13
О Всепетая Мати, сладчайшаго Господа нашего Иисуса Христа нетленно рождшая и спасительным страданием Его многоболезненно спострадавшая, приими милостиво сие малое моление наше, пред многоцелебным Твоим образом с любовию Тебе приносимое, и всемощным Твоим предстательством и заступлением избави нас от временныя напасти и муки вечныя, да сподобимся, по кончине жития нашего, со всеми святыми взывати Спасителю Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангелов Царице…» и 1-й кондак «Избранней от всех родов …».
МОЛИТВА
О преблагословенная и многомилостивая Владычице мира! Се мы грешнии, на святый образ Твой взирающе и на нем Тя в скорби и сострадании распятому за нас Христу Спасителю предстоящу видяще, усердно молим Тя, известную о нас к Сыну Твоему молитвенницу: не остави нас в день испытания и скорби, но во искушениих и напастех, нам бываемых, огради нас всечестным покровом Твоим от враг видимых и невидимых и даждь нам силу, во еже всесовершенную и благую волю Творца и мира Владыки творити. Зриши бо, милостивая Заступнице наша, колико грехом всяческим подвержени есмы: не токмо бо волею согрешаем, но и неволею в многоразличная прегрешения впадаем. Сего ради к Тебе, державней устроительнице спасения христианскаго прибегаем и умиленно вопием: ум наш познанием Божественныя истины просвети, сердце наше теплотою христианския любви и спасительных желаний согрей, волю же нашу в нелицемернем заповедей Господних исполнении утверди. Ей, Госпоже премилостивая, приникни с высоты небесныя к воздыханием и молитве нас грешных, исцели болезни недужных, умири сердца озлобленных, даждь терпение страждущим, внуши страх Божий обидящим, укрепи гонимыя за правду, сироты и вдовы защити, подаждь утешение плачущим, испроси прощение кающимся, демонскую же бурю страстей во грешных душах утиши и в сердцах, чтущих Тя, Христову кротость и любовь вкорени и духом милосердия и сострадания сия утверди, отпадшия же от веры еретики и отступники к познанию истины направи и уста нечестивых, хулящих Святую Церковь и веру православную поносящих, загради. Отшедшим от жития сего отцем и братиям и сестрам нашим, о Мати Божия, прощение грехов и предначатие блаженства вечнаго испроси. Егда же и нашея кончины час приближится, тогда убо, о Владычице, приими душу нашу и в сонме праведных сию упокой, идеже лицы Ангел и святых угодник немолчно славословят державу и милость Отца и Сына и Святаго Духа и Твое Матернее о нас предстательство и заступление, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

КАНОН ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «АХТЫРСКАЯ»

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

глас 4
Пе́снь 1
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Да́ждь на́м сло́во, Сло́ве Бо́жий, Иису́се Всеблаги́й, воспе́ти ра́достное явле́ние ико́ны ро́ждшия Тя́ Богоневе́сты и пресла́вная Тоя́ чудеса́, в ни́хже си́ла Твоя́ Боже́ственная сла́вно просла́вися.
О, преди́внаго Твоего́ чудесе́, Влады́чице, и мно́гаго милосе́рдия к лю́дем: се́ бо ико́ну Твою́ честну́ю в бы́лии тра́вном солнцеподо́бным сия́нием иере́ю благогове́йну явля́еши дне́сь и исцеле́ний мно́жество от Нея́ источа́еши неду́жным, я́ко Всеми́лостивая.
Ты́, о Богома́ти, ро́ждшая Претерпе́вшаго на́с ра́ди на дре́ве Кре́стнем распя́тие, умоли́ Его́ бла́гость, е́же страда́ние Его́ всегда́ па́мятовати, во́лю же Его́ Боже́ственную твори́ти и бла́г Небе́сных насле́дники бы́ти.
Влады́чице Всеблага́я, умоли́ Сладча́йшаго Сы́на Твоего́ и Го́спода, рукописа́ние гре́х на́ших на Кресте́ пригвозди́вшаго, да сподо́бит на́с досто́йно одесну́ю Его́ ста́ти и гла́с благи́й Его́ слы́шати, егда́ прии́дет во сла́ве Свое́й.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.
Во о́бразе неве́сты яви́лася еси́ во сне́, Богоро́дице, обре́тшему ико́ну Твою́ иере́ю Дании́лу, лице́ Твое́ на ико́не омы́ти водо́ю повелева́ющи, и сия́, я́ко врачевство́ богода́нное, во исцеле́ние неду́жным яви́ся.
В ско́рбех мно́гих и гоне́ниих сконча́ти жи́знь вре́менную обре́тшему ико́ну Твою́ иере́ю суди́ла еси́: да, я́ко зла́то, в горни́ле скорбе́й очи́стився, досто́ин яви́тся блаже́ннаго в ве́чности упокое́ния.
Омраче́нных на́с грехи́ мно́гими, о Ма́ти Бо́жия, просвети́ и на стезю́ спаси́тельную покая́ния напра́ви, отве́рзи о́чи на́ша душе́вная, я́коже о́чи теле́сная слепо́й жене́ и слепо́му о́троку пред ико́ною Твое́ю отве́рзла еси́, да у́зрим све́т спасе́ния и и́мя Твое́ просла́вим свято́е во ве́ки.
Страсте́й нечи́стых беснова́ние обурева́ет на́с, Госпоже́ Всеми́лостивая, и ины́я Помо́щницы, ра́зве Тебе́, Всеблага́я, не и́мамы, от сего́ душегуби́тельнаго беснова́ния изба́ви на́с, я́коже мно́гая бесну́емыя от наси́лия вра́жия пред ико́ною Твое́ю свободи́ла еси́, я́ко Всеси́льная.
Седа́лен, гла́с 4
Я́ко вои́стину Боже́ственное украше́ние Це́ркви и зало́г ми́лости Твое́й к христоимени́тым лю́дем ико́на Твоя́, Богоро́дице Де́во, показа́ся: вся́к бо, с ве́рою к не́й приходя́й, в неду́зех исцеле́ние, в ско́рбех утеше́ние, в беда́х вспоможе́ние от Тебе́ ско́ро прие́млет, всеми́лостива бо су́щи, ми́лости Твоея́ исто́чник в чудотво́рнем о́бразе Твое́м на́м зде́ явля́еши, да сла́вим и́мя Твое́ преблагослове́нное во ве́ки.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Еди́наго возлюби́ти Христа́ сподо́би на́с, Влады́чице, и Ему́ при́сно угожда́ти Сама́ научи́ на́с, Всеблага́я, я́коже боля́щую Евфи́мию, во сне́ то́й я́вльшися, ко хра́му Твоему́ приити́ наста́вила еси́ и в не́м исцеле́ние неду́гом проси́ти.
Житие́ непоро́чное на земли́ соверши́ти помози́ на́м, Преблагослове́нная Де́во, и от разслабле́ния грехо́внаго руко́ю Твое́ю держа́вною свободи́ на́с, я́коже зело́ разсла́бленнаго Моисе́я пред ико́ною Твое́ю исцели́ла еси́ пресла́вно.
Ты́, о Благода́тная, в ми́лостивом явле́нии чудотво́рнаго Твоего́ о́браза страну́ на́шу благода́тно посети́ла еси́ и ны́не чудотворе́ньми, от него́ быва́емыми, на́с посеща́еши, и́хже мно́жество исчести́ невозмо́жно, но, ели́ко мо́щно, сия́ благода́рне во сла́ву Твою́ испове́дуем.
Благоче́стно отвсю́ду, о Богома́ти, к чудотво́рней ико́не Твое́й притека́ющия и усе́рдно покланя́ющияся ми́лостей Твои́х и щедро́т не лиша́еши, от бе́д сия́ спаса́ющи, от неду́г избавля́ющи, ду́хи лука́выя от ни́х прогоня́ющи, утеше́ние же и здра́вие все́м подаю́щи, я́ко Всеблага́я.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.
К Твое́й, Де́во, прибега́ем бла́гости и о́чи серде́ц на́ших к Тебе́, Чи́стая, возводи́м: не пре́зри воздыха́ний на́ших моли́твенных, но бу́ди на́м покро́в и Помо́щница в Де́нь су́дный.
Еди́на все́м еси́ Предста́тельница, Богома́ти Влады́чице: услы́ши у́бо на́ша моле́ния, пред чудотво́рным о́бразом Твои́м дне́сь приноси́мая, и сподо́би на́с в бу́дущем ве́це узре́ти Тя́ ку́пно с Сыно́м Твои́м, на о́блацех во сла́ве гряду́щим, и гла́с Боже́ственный Его́ слы́шати, призыва́ющий в Ца́рство Небе́сное.
Земля́ Росси́йская явле́нием чудотво́рнаго Твоего́ о́браза, Влады́чице, освяти́ся, и гра́д ма́лый вели́к и зна́емь по благода́ти Твое́й во все́х конце́х яви́ся: в не́м бо драгоце́нное сокро́вище блюде́тся Твоя́ целе́бная ико́на, зало́г сы́й Твоего́ к на́м благоволе́ния.
Лю́тыми помышле́нии от лука́вых вра́г стужа́емых на́с не оста́ви поги́бнути до конца́, Богороди́тельнице: трепе́щут бо си́лы Твоея́ ду́си тьмы́ и боя́тся и́мене Твоего́, я́коже мно́гажды у ико́ны Твоея́ чудотво́рныя сия́ изъяви́шася. И́хже злоде́йства и на́с изба́ви, упова́ние на Тя́ возложи́вших.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Освяще́ние, здра́вие и спасе́ние душа́м и телесе́м на́шим, Ма́ти Бо́жия, от святы́я Твоея́ ико́ны подае́ши, е́йже благоче́стно покланя́емся и усты́ и се́рдцем благогове́йно сию́ целу́ем, Твоя́ чудеса́ и неисче́тную ми́лость к христиа́нскому ро́ду при́сно сла́вяще.
Ко́е благодаре́ние принесе́м Ти́, Богоро́дице, я́ко в после́дняя ле́та такова́го да́ра сподо́била еси́ на́с, дарова́вши на́м многоцеле́бную Твою́ ико́ну? Те́м у́бо, о Всеблага́я, о такове́й неизрече́нней ми́лости досто́йно благодари́ти Тя́ Сама́ на́с научи́.
Боголе́пное явле́ние Пречи́стыя ико́ны Твоея́, Влады́чице, но́вое явле́ние Бо́жия благода́ти, Правосла́вной Це́ркви прису́щей, в посрамле́ние ересе́й и раско́лов показа́ся и я́ко но́вое утеше́ние свы́ше все́м правосла́вным и ве́рным ея́ сыно́м подае́тся.
Ма́ти Бо́жия милосе́рдая, ми́лости Твоея́ две́ри отве́рзи на́м, озари́ на́с све́том Боже́ственныя благода́ти Твоея́ и от мы́сленных волко́в соблюди́ на́с невреди́мых, в Правосла́вии неруши́мом сподо́бивши на́с благоугожда́ти Сы́ну Твоему́ и Бо́гу и приити́ живота́ коне́ц благи́й.
Конда́к, гла́с 8
Притеце́м, ве́рнии, к благода́тному ми́лостей и щедро́т исто́чнику— чудотво́рному Пречи́стыя Де́вы о́бразу: се́й бо на́м свы́ше дарова́ся, душа́м и телесе́м во спасе́ние, ему́же покланя́ющеся с любо́вию, возопие́м к Богоро́дице: о Всепе́тая Ма́ти, о Цари́це Всеми́лостивая, покры́й и соблюди́ на́с от вся́каго зла́ Твои́м к Бо́гу Ма́терним предста́тельством.
И́кос
Пресла́вное явле́ние ико́ны Твоея́, Богоро́дице, ра́дости испо́лни сердца́ ве́рных сыно́в Правосла́вныя Це́ркве: ца́рие бо и святи́тели о се́м возликова́ша и вси́ лю́дие утеше́ния Небе́снаго испо́лнишася, я́ко в после́дняя на́ша времена́ таковы́й да́р Бо́жия благода́ти Росси́и свы́ше дарова́н бы́сть Твои́м благопромышле́нием, Влады́чице. Мо́лим у́бо Твою́ бла́гость, уми́льно к чудотво́рному Твоему́ о́бразу припа́дающе: спаса́й все́х на́с от вся́каго зла́ Твои́м к Бо́гу Ма́терним предста́тельством.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Вдови́ц заступле́ние и сиро́т Покрови́тельнице, Влады́чице Пречи́стая, не́кия умира́ющия ма́тере моли́тву о ча́дех ея́ услы́шала еси́ и па́че наде́яния сиро́тствующия дще́ри ея́ благоустро́ила еси́, я́же сла́вити навыко́ша ми́лость Твою́ по вся́ дни́ живота́ своего́.
Извеще́ние от Тебе́, Богоро́дице, благочести́вая императри́ца Елисаве́та прии́мши, сиро́тствующия две́ отрокови́цы под кро́в своего́ попече́ния восприя́т, Твою́ же ико́ну честну́ю зело́ возлюби́ и но́вый хра́м вме́сто ве́тхаго от щедро́т свои́х ца́рских благоле́пно сооруди́.
Изве́стная ве́рных еси́ Помо́щница и вся́ких бла́г Пода́тельница, Пречи́стая Де́во, ико́ною бо Твое́ю чудотво́рною неисче́тныя ми́лости прося́щим подае́ши и вся́ спаса́еши, и́же Тебе́ ве́рно вопию́т от души́: поми́луй и спаси́ на́с, Влады́чице.
Ма́ти Бо́жия Всеблага́я, милосе́рдых щедро́т Твои́х не лиши́ на́с, обнища́вших во гресе́х, и от че́люстей мы́сленнаго во́лка исхити́ ду́ши на́ша, да не поги́бнем до конца́, но прино́сим при́сно плоды́ покая́ния Бо́гу.
Пе́снь 8
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
О, пресла́вных чуде́с Твои́х, Влады́чице, и мно́гаго Твоего́ к челове́ком сострада́ния: еди́ным бо прикоснове́нием к ико́не Твое́й немощны́я врачу́еши и издале́че, в со́ниих и виде́ниих, к не́й тре́бующих Твоего́ заступле́ния призыва́еши.
Вода́ освяще́нная и еле́й от лампа́ды ико́ны Твоея́ святы́я неду́ги неисце́льныя, Богоро́дице Де́во, врачу́ют и о́ныя с ве́рою прие́млющым во исцеле́ние и спасе́ние быва́ют; сего́ ра́ди Тя́, Цели́тельницу, ублажа́ем и чудеса́ Твоя́, от ико́ны Твоея́ явле́нная и присноявля́емая, сла́вим.
Воспе́ти пречи́стаго о́браза Твоего́ явле́ние сподо́би на́с, Влады́чице, и пе́ний на́ших хвале́бных, Тебе́ от усе́рдия возноси́мых дне́сь, не пре́зри, но приими́, Всепе́тая, моли́твы ра́б Твои́х и пода́ждь на́м в ну́ждах и беда́х по́мощь Твою́ держа́вную и Твоего́ заступле́ния благода́ть.
Дне́сь ра́дости испо́лнила еси́ на́с, Богоро́дице, яви́вши на́м ико́ну Твою́ святу́ю ди́вно, на ню́же взира́юще и с любо́вию е́й покланя́ющеся, Тебе́ си́це вопие́м: Ма́ти Бо́жия, спаси́ гра́д и страну́ явле́нием ико́ны Твоея́ просла́вленныя и вся́ ны́ поми́луй, я́ко милосе́рдая Предста́тельница.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Явле́ние преди́вныя ико́ны Твоея́, Ма́ти Бо́жия, славосло́вим ра́достно: сия́ бо, в бы́лии тра́вном све́том Боже́ственным сия́ющая, яви́ся и чуде́с мно́жество сотвори́, я́ко вои́стину Твоего́ к на́м благоволе́ния зало́г Богодарова́нный.
Я́ко звезда́ светоза́рная, ико́на Твоя́, Пресвята́я Богоро́дице Де́во, явле́нием свои́м Це́рковь Росси́йскую благода́тно озари́: лучи́ бо чуде́с испуща́ет и ве́рныя ду́ши к славосло́вию Бо́га, все́льшагося в Тя́, приво́дит, я́ко Тобо́ю па́дшему челове́честву благоде́ющаго.
Еди́наго от Тро́ицы нетле́нно ро́ждши, Богороди́тельнице, Ма́тернее к Нему́ дерзнове́ние и́маши: слы́шит бо моли́тву Твою́ Сы́н Тво́й и Бо́г и ми́лостивно к проше́нию Твоему́ приклоня́ется, Его́же не преста́й моли́ти за ро́д христиа́нский, при́сно в пе́снех Тя́ сла́вящий.
Приими́ на́ша хвале́бныя гла́сы, Влады́чице, и пе́ние смире́нное не отве́ргни, но, я́ко Сы́н не́когда Тво́й две́ ле́пте вдови́цы прия́т, та́ко и на́ше славосло́вие благоуго́дно да бу́дет пред Тобо́ю. Сла́ва Тебе́, Богоро́дице Де́во, ико́ною Твое́ю честно́ю пресла́вная чудеса́ творя́щей, сла́ва Тебе́.
Свети́лен
Пречи́стаго о́браза Твоего́ явле́ние, Ма́ти Бо́жия, пра́зднуем све́тло, и́бо в не́м Твои́х чудотворе́ний вели́чество познае́м и Твои́х щедро́т мно́жество прие́млем: ми́луеши бо и ще́дриши чту́щия Тя́ и от бе́д спаса́еши упова́ющыя на Тя́, Богоро́дице Всепе́тая и Неискусобра́чная.

ФЕОДОТЬЕВСКАЯ

 

Свя­ты­ня Ря­зан­ской зем­ли. Яви­лась в 1483 го­ду в окрест­но­стях Ря­за­ни в пу­стын­ном ме­сте, име­ну­е­мом «Ста­рое», близ се­ла Фе­о­до­тье­во.

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

По­сколь­ку от ико­ны ста­ли со­вер­шать­ся мно­го­чис­лен­ные ис­це­ле­ния, то по по­ве­ле­нию ря­зан­ско­го кня­зя она бы­ла пе­ре­не­се­на в го­род Ря­зань и с по­до­ба­ю­щей че­стью по­став­ле­на в со­бор­ном хра­ме Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. В 1611 го­ду по рас­по­ря­же­нию ар­хи­епи­ско­па Ря­зан­ско­го Фе­о­до­ри­та с яв­лен­ной ико­ны бы­ла сня­та ко­пия и ото­сла­на в се­ло Фе­о­до­тье­во.
Ле­то­пи­си за­фик­си­ро­ва­ли чу­дес­ные ис­це­ле­ния си­лой Бо­жи­ей Ма­те­ри от мо­ро­вой яз­вы в 1771 го­ду. Фе­о­до­тьев­скую ико­ну но­си­ли как по го­ро­ду, так и по окрест­ным се­ле­ни­ям. Ес­ли её при­но­си­ли в ка­кой-ни­будь дом, в ко­то­рый бо­лезнь ещё не бы­ла за­не­се­на, то в нём мо­ро­вая яз­ва со­вер­шен­но не по­яв­ля­лась во всё даль­ней­шее вре­мя; ес­ли же дом был уже за­ра­жён мо­ро­вой яз­вой, то она немед­лен­но пре­кра­ща­лась.
Дру­гой ра­зи­тель­ный слу­чай чу­дес­но­го ис­це­ле­ния от ико­ны Бо­го­ро­ди­цы от­но­сит­ся к 1812 го­ду. В до­ме од­но­го жи­те­ля Ря­за­ни, от­став­но­го сер­жан­та, ле­жа­ла его боль­ная сво­я­че­ни­ца Ксе­ния. Она силь­но му­чи­лась бо­лез­нью глаз и в про­дол­же­ние 13 недель не мог­ла ни­че­го ви­деть. 19 мар­та 1812 го­да в со­сед­ний дом бы­ла при­не­се­на Фе­о­до­тьев­ская ико­на.
Сест­ра бо­ля­щей Ксе­нии по­шла ту­да, чтобы по­про­сить поз­во­ле­ния при­не­сти ико­ну и в свой дом. В это вре­мя Ксе­ния как буд­то за­дре­ма­ла и уви­де­ла во сне ка­кую-то незна­ко­мую жен­щи­ну, ко­то­рая ска­за­ла ей: «Встань, ибо к те­бе ско­ро при­дет Ве­ли­кая Го­стья, и ты уви­дишь Её». Боль­ная от­ве­ти­ла: «Как же я мо­гу уви­деть Её, ес­ли я ослеп­ла». «По­верь мне, ты Её уви­дишь», — сно­ва под­твер­ди­ла неиз­вест­ная жен­щи­на. Боль­ная по­сле это­го оч­ну­лась и недо­уме­ва­ла, что бы зна­чи­ло это ви­де­ние. Вско­ре при­нес­ли чу­до­твор­ную ико­ну и на­ча­ли слу­жить мо­ле­бен с ака­фи­стом. Во вре­мя чте­ния ака­фи­ста рес­ни­цы у боль­ной ста­ли вздра­ги­вать, а при чте­нии конда­ка «О, Все­пе­тая Ма­ти» гла­за её вне­зап­но рас­кры­лись.
Жи­те­ли Ря­за­ни из­древ­ле чтят Фе­о­до­тьев­скую ико­ну, и пе­ред ней все­гда бы­ва­ет мно­же­ство мо­ля­щих­ся. Её очень ча­сто бра­ли в до­ма и слу­жи­ли мо­леб­ны пе­ред на­ча­лом ка­ко­го-ни­будь се­мей­но­го де­ла, на­при­мер, же­нить­бы. Не раз во вре­мя без­до­ж­дия с ней со­вер­ша­ли крест­ный ход, и без­до­ж­дие пре­кра­ща­лось.
Празд­но­ва­ние этой иконе (2 июля по ста­ро­му сти­лю) уста­нов­ле­но в 1618 го­ду, в па­мять из­бав­ле­ния Ря­за­ни от на­ше­ствия раз­бой­ни­чьих от­ря­дов за­по­рож­ских ка­за­ков.
По­сле за­кры­тия Успен­ско­го со­бо­ра в 30-х го­дах ХХ сто­ле­тия сле­ды пер­во­об­ра­за за­те­ря­лись. Воз­мож­но, ико­на на­хо­дит­ся в му­зей­ных за­пас­ни­ках. Но до на­ших дней до­шли её спис­ки (ко­пии), так­же про­слав­лен­ные чу­де­са­ми. Один из них на­хо­дит­ся в се­ле Фе­до­тье­во Спас­ско­го рай­о­на Ря­зан­ской об­ла­сти, дру­гой — в Ря­зан­ском ка­фед­раль­ном Бо­ри­со­глеб­ском со­бо­ре.

 

 

Древо Иессеево

 На иконе изо­бра­же­на ро­до­слов­ная Иису­са Хри­ста по ли­нии Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Со­глас­но вет­хо­за­вет­ным про­ро­че­ствам, Хри­стос дол­жен был ро­дить­ся в ко­лене Иуди­ном из цар­ско­го ро­да Да­ви­да, сы­на Иес­се­е­ва (Ис.11:1-5). Ико­на «Дре­во Иес­се­е­во» пред­став­ля­ет ле­жа­ще­го на зем­ле Иес­сея, из гру­ди ко­то­ро­го раз­рас­та­ет­ся ро­до­слов­ное дре­во с изо­бра­же­ни­я­ми пред­ков Хри­ста. Гре­че­ское на­зва­ние ико­ны – «Ми­ров­ли­ти­са». В на­сто­я­щее вре­мя на­хо­дит­ся в гре­че­ском мо­на­сты­ре Свя­ти­те­ля Ни­ко­лая на ост­ро­ве Ан­дрес. В гре­че­ской Церк­ви празд­ник иконе Бо­жи­ей Ма­те­ри «Ми­ров­ли­ти­са» уста­нов­лен 15 июля (2 июля по ста­ро­му сти­лю).