31 АВГУСТА. ДВЕ ИКОНЫ БОГОРОДИЦЫ: ВСЕЦАРИЦА И ТРАПЕЗУНДСКАЯ; ДЕНЬ ПАМЯТИ ФЛОРА И ЛАВРА ИЛЛИРИЙСКИХ.

ТРАПЕЗУНДСКАЯ

 

ИСТОРИЯ

 

Ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри Оди­гит­рия, на­хо­дя­ща­я­ся в мо­на­сты­ре Ме­ла близ Тра­пезун­да, на­пи­са­на, по пре­да­нию, Еван­ге­ли­стом Лу­кой.

 

 

ВСЕЦАРИЦА

 

ИСТОРИЯ

 

[spoiler]

Чу­до­твор­ная ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мая «Все­ца­ри­ца» (по-гре­че­ски – «Пан­та­насса») на­хо­дит­ся на Свя­той Го­ре Афон в Гре­ции в со­бор­ном хра­ме Ва­то­пед­ской оби­те­ли, сле­ва от цар­ских врат. Эта ико­на, неболь­шая по раз­ме­рам, на­пи­са­на в XVII ве­ке и, по пре­да­нию, бы­ла бла­го­сло­ве­ни­ем из­вест­но­го на Афоне стар­ца Иоси­фа Ис­их­а­ста сво­им уче­ни­кам.
На иконе изо­бра­же­на Пре­чи­стая Де­ва в баг­ря­ном оде­я­нии, вос­се­да­ю­щая на цар­ском троне. На ру­ках Ее – Бо­гом­ла­де­нец со свит­ком в ле­вой ру­ке и бла­го­слов­ля­ю­щий дес­ни­цей. Пра­вой ру­кой Бо­го­ро­ди­ца ука­зы­ва­ет на Сво­е­го Цар­ствен­но­го Сы­на, как на Спа­си­те­ля всех че­ло­ве­ков. На зад­нем плане – два ан­ге­ла, ко­то­рые с бла­го­го­ве­ни­ем осе­ня­ют кры­ла­ми Пре­чи­стую Де­ву.
Со­глас­но древ­не­му мо­на­стыр­ско­му пре­да­нию, од­на­жды к иконе по­до­шел юно­ша и при­нял­ся что-то невнят­но бор­мо­тать. Вдруг лик Бо­го­ма­те­ри вос­си­ял див­ным све­том, ка­кая-то неви­ди­мая си­ла от­бро­си­ла мо­ло­до­го че­ло­ве­ка, и он упал на­земь. Под­няв­шись, он в стра­хе под­бе­жал к стар­цам–ино­кам и со сле­за­ми на гла­зах при­знал­ся им, что вел нече­сти­вую жизнь, за­ни­мал­ся кол­дов­ством и при­шел в мо­на­стырь, чтобы про­ве­рить си­лу сво­ей ма­гии на свя­тых ико­нах. Про­изо­шед­шее у ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы чу­до на­все­гда от­вра­ти­ло юно­шу от кол­дов­ства, на­пра­ви­ло на путь по­ка­я­ния и вер­ну­ло на сте­зю бла­го­че­сти­вой жиз­ни. Чу­до­твор­ный об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри «Все­ца­ри­ца» по­чи­та­ет­ся как на Афоне, так и да­ле­ко за его пре­де­ла­ми. Са­мо имя ико­ны – Все-Гос­по­жа, Все-По­ве­ли­тель­ни­ца – го­во­рит о ее осо­бой, все­объ­ем­лю­щей си­ле. Про­явив свою чу­до­твор­ную си­лу впер­вые про­тив вол­шеб­ных чар, «Все­ца­ри­ца» име­ет и бла­го­дать ис­це­ле­ния боль­ных ра­ком – страш­ней­шей из бо­лез­ней совре­мен­но­го че­ло­ве­че­ства (а ведь рас­про­стра­не­ние увле­че­ния ма­ги­ей, кол­дов­ством и ок­куль­тиз­мом по хри­сти­ан­ско­му ми­ру мож­но срав­нить с по­ра­же­ни­ем че­ло­ве­че­ско­го ор­га­низ­ма зло­ка­че­ствен­ной опу­хо­лью).
11 ав­гу­ста 1995 го­да спи­сок чу­до­твор­ной ико­ны «Все­ца­ри­ца» при­был в Рос­сию – в мос­ков­ский дет­ский он­ко­ло­ги­че­ский центр на Ка­шир­ке. На мо­леб­нах Бо­жи­ей Ма­те­ри «Все­ца­ри­це» мо­лят­ся боль­ные де­ти и их ро­ди­те­ли с на­деж­дой на небес­ную по­мощь За­ступ­ни­цы и Це­ли­тель­ни­цы.
В 1997 году один из списков иконы «Всецарица» был пожертвован в московский Новоспасский монастырь и почитается как чудотворный и мироточивый.
В связи с многочисленными сообщениями об исцелениях от раковых заболеваний, переданных вместе с медицинскими заключениями, в Московскую Патриархию из Екатеринбургской епархии в 2004 году, один из списков иконы «Всецарица» из Свято-Троицкого мужского монастыря в селе Тарасково был включен в число местночтимых икон епархии.

[/spoiler]

МОЛИТВЫ

[spoiler]

Тропарь Пресвятей Богородице в честь иконы Ея «Всецарица»

глас 4
Образом радостотворным честныя Всецарицы, желанием теплым взыскающих благодати Твоея спаси, Владычице, избави от обстояний к Тебе прибегающих, от всякия напасти огради стадо Твое, к заступлению Твоему взывающее присно.
Молитва Пресвятей Богородице в честь иконы Ея «Всецарица»
О, Всеблагая досточудная Богородице Пантанасса, Всецарице! Несмь достоин, да внидеши под кров мой! Но яко милостиваго Бога любоблагоутробная Мати, рцы слово, да исцелится душа моя и укрепится немощствующее тело мое. Имаши бо державу непобедимую и не изнеможет у Тебе всяк глагол, о Всецарице! Ты за мя упроси, Ты за мя умоли, да прославляю преславное имя Твое всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.

[/spoiler]

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ВСЕЦАРИЦА»

[spoiler]

 
глас 8
Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года
(журнал № 131)
Кондак 1
Новоявле́нней Тво­е́й ико­не пред­стоя́­ще ве́рнии, уми́ль­но вос­пе­ва́­ем Ти, Всецари́це, раби́ Твои́; низпосли́ цельбы́ к Те­бе́ при­те­ка́ю­щим ны́­не ра­бо́м Тво­и́м, да вси ра́­дост­но зо­ве́м Ти:
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Икос 1
А́н­гел пред­ста́­тель с Не­бе­се́ сшед, ре­че́ Всецари́це: ра́­дуй­ся! И боговеща́нным гла́сом, воплоща́ема Тя зря, Го́с­по­ди, возо­пи́ к Ней та­ко­ва́я:
Ра́­дуй­ся, глави́зно на́­ше­го спа­се́­ния; ра́­дуй­ся, ис­пол­не́­ние Зижди́телева смотре́ния.
Ра́­дуй­ся, я́ко То­бо́ю Бог во­пло­ти́­ся; ра́­дуй­ся, я́ко Неви́димый в Те­бе́ изобрази́ся.
Ра́­дуй­ся, Ми́­лость ми́­ра внутрь прия́вшая; ра́­дуй­ся, оде­я́ние пло́­ти Сло́­ву сотка́вшая.
Ра́­дуй­ся, уму́ непости́жная го́рняя сла́­во; ра́­дуй­ся, серд­ца́ оживи́вшая не­бе́с­ная ма́нно.
Ра́­дуй­ся, звез­до́, бла­го­да́­ти сия́ние; ра́­дуй­ся, ис­то́ч­ни­че, живы́я воды́ излия́ние.
Ра́­дуй­ся, Бо­го­ро́­ди­це, в же­на́х бла­го­сло­ве́н­ная; ра́­дуй­ся, ро́жд­шая Спа́­са Де́­во нетле́нная.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 2
Безнача́льное Сло́­во От­ро­ча́ мла́до То­бо́ю бысть, ис­це­ле́­ния по­дая́ Тя, Де́­во, чту́­щим и не­из­ре­че́н­ное Его́ Рождество́ воспева́ющим: Алли­лу́иа.
Икос 2
Ра́­зум недоразумева́емый ра­зу­ме́­ти Де́ва и́щу­щи, возо­пи́ к служа́щему: я́ко От­ро­ко­ви́­ца чи́с­тая, ка́­ко бу́ду Вы́ш­ня­го Ма́­ти, изъясни́. К Ней же Гаврии́л ре­че́ со стра́­хом, зо­вы́й та­ко­ва́я:
Ра́­дуй­ся, сове́та Вы́ш­ня­го Избра́ннице; ра́­дуй­ся, гла́­са мо­ля́­щих­ся Скоропослу́шнице.
Ра́­дуй­ся, со­кро́­ви­ще Хри­сто́­ва ми́­ра; ра́­дуй­ся, лю­де́й Тво­и́х на­де́ж­до и си́­ло.
Ра́­дуй­ся, ра́ковыя я́з­вы ди́в­ная губи́тельнице; ра́­дуй­ся, про́­чих бо­ле́з­ней Исцели́тельнице.
Ра́­дуй­ся, еди́ное ми́­ру за­ступ­ле́­ние; ра́­дуй­ся, ве́рное в ско́р­бех из­бав­ле́­ние.
Ра́­дуй­ся, плач и сле́зы при́с­но утоля́ющая; ра́­дуй­ся, спа­се́­ния вхо́ды всем отверза́ющая.
Ра́­дуй­ся, ски́птре и держа́во Афо́н населя́ющих; ра́­дуй­ся, же́зле мо­на́­хов и миря́н.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 3
Си́­ла Вы́ш­ня­го осени́ Тя, От­ро­ко­ви́­це, плоть прия́т неизрече́нно, по­ка­за́ Тя село́ сла́дкое хотя́щим жа́ти спа­се́­ние и пою́­щим: Алли­лу́иа.
Икос 3
Про­сла́­ви­ся ди́в­но свя­та́я ико́­на Твоя́, Всецари́ца имену́емая, ег­да́ цельбоно́сно яви́­ся Бо­го­ма́­те­ре изо­бра­же́­ние; во­пию́­щим же пред не́ю с ве́­рою ис­це­ле́­ния подае́ши, да умножа́ются пе́сни сицевы́я:
Ра́­дуй­ся, Ма́­ти незаходи́маго Све́­та; ра́­дуй­ся, претерпе́вших до кон­ца́ побе́до.
Ра́­дуй­ся, в бо­ле́з­нех и ско́р­бех су́­щим врачева́ние; ра́­дуй­ся, си­ро́т и вдо­ви́ц неруши́мая сте­но́.
Ра́­дуй­ся, две́ри ра́йс­кия отверза́ющая; ра́­дуй­ся, тру­жда́ю­щих­ся и об­ре­ме­не́н­ных заступа́ющая.
Ра́­дуй­ся, о спа­се́­нии ве́р­ных Хо­да́­таи­це; ра́­дуй­ся, за род челове́ческий Моли́твеннице.
Ра́­дуй­ся, ле́ствице не­бе́с­ная, возводя́щая от зем­ли́ к Не­бе­си́; ра́­дуй­ся, водо́ жива́я, омы­ва́ю­щая сме́ртные гре­хи́.
Ра́­дуй­ся, А́гнице, серд­ца́ незло́бивых храня́щая; ра́­дуй­ся, По­кро́­ве, чад Це́рк­ви осеня́ющий.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 4
Жи­во́т ми́рови да́руя, Вла­ды́­ка ми́­ра все­ли́­ся во утро́бу Твою́ неискусому́жно и, Ма́­терь ве́р­ных Тя показа́в, в ми́­ре тех вос­пе­ва́­ти при­зва́: Алли­лу́иа.
Икос 4
Пре­сла́в­ная соде́яшася о Те­бе́, Гра́­де Бо́­жий, исцеле́нием быва́ющим от свя­ты́я ико́­ны Твоея́; цельбоно́сныя струи́ врачева́ний при­е́м­лю­ще, бла­го­да́р­ствен­но, о Всецари́це, во­пи­е́м:
Ра́­дуй­ся, сна́добие, боль утоля́ющее; ра́­дуй­ся, прохла́до, жар неду́жный остужа́ющая.
Ра́­дуй­ся, прижига́ющая ра́ковыя я́з­вы, а́ки пла́менем; ра́­дуй­ся, подыма́ющая со одра́ оста́вленных врачми́.
Ра́­дуй­ся, лик Свой пре­чи́с­тый избра́нным яв­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, от гре­хо́в­ных уз разреша́ющая.
Ра́­дуй­ся, я́ко То­бо́ю из­бав­ле́­ние от сме́р­ти да­ро­ва́­ся; ра́­дуй­ся, я́ко То­бо́ю не­ис­че́т­ный сонм ве́р­ных оправда́ся.
Ра́­дуй­ся, высото́, челове́ческими по́мыслы неизсле́дованная; ра́­дуй­ся, глубино́, еди́­ным Сло́­вом изве́данная.
Ра́­дуй­ся, проро́чествие пре́ж­де Те­бе́ бы́вших па­три­а́р­хов; ра́­дуй­ся, нас­та́в­ни­це Те­бе́ моли́вшихся иера́рхов.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 5
Пре­чи́с­тый Храм Спа́сов позна́хом Тя, От­ро­ко­ви́­це; к Те­бе́ припа́даем, Чи́с­тая, да нас соде́лаеши хра́мы Бо­же­ства́, во­пию́­щих Ему́ : Алли­лу́иа.
Икос 5
Ви́деша чи́ни А́нгельстии на ру­ку́ Твое́ю Со­зда́в­ша­го ру­ко́ю че­ло­ве́­ки и, я́ко Влады́чицу разумева́юще Тя еди́ну, а́ще и рабо́ю Се­бе́ нарекла́ еси́, по­тща́­ша­ся пе́снь­ми послужи́ти Ти, Благослове́нней, сицевы́ми:
Ра́­дуй­ся, Бо́­гом поста́вленная пре­вы́­ше не­бе́с­ных Сил; ра́­дуй­ся, чуде́сными исцеле́ньми исполня́ющая мир.
Ра́­дуй­ся, хва­лу́ и сла́­ву от Небе́с слы́шащая; ра́­дуй­ся, благодаре́ние от зем­ли́ при­е́м­лю­щая.
Ра́­дуй­ся, я́ко се́мя тли в сердца́х потреби́ла еси́; ра́­дуй­ся, я́ко ко́з­ней диа́­воль­ских яре́м сокруши́ла еси́.
Ра́­дуй­ся, юдо́ль плаче́вную испо́лнившая ра́­дос­тию; ра́­дуй­ся, ско́р­би изменя́ющая в не­бе́с­ную сла́­дость.
Ра́­дуй­ся, бла­го­уха́­ние Бо́­гу прия́тное; ра́­дуй­ся, ка́ю­щих­ся гре́ш­ни­ков ве­се́­лие изря́дное.
Ра́­дуй­ся, бро­не́ пра́в­ды от ис­ку­ше́­ний; ра́­дуй­ся, щи́­те огражде́ния от вражды́ и нестрое́ний.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 6
Пропове́дницы богоглаго́ливии, Спа́совы ученицы́, предста́ша Ти, Де́­во, чу́дно, внегда́ от зем­ли́ к Не­бе­си́ восходи́ла еси́, да еди́­ным се́рд­цем и ус­ты́ воспою́т Бо́­го­ви: Алли­лу́иа.
Икос 6
Воз­сия́ ди́в­ная бла­го­да́ть от ико́­ны Твоея́, Всецари́це, ег­да́ ю́ноша, уче́ньми сатани́нскими омраче́нный, пред не́ю паде́ и недви́жим бысть; па́­че ча́яния же от уз мра́чных свобожде́нный, со стра́­хом и ра́­дос­тию взыва́ше Ти си́­це:
Ра́­дуй­ся, ис­прав­ле́­ние не­чес­ти́­ва­го жи­тия́; ра́­дуй­ся, уте­ше́­ние стра́ждущих лю́­те.
Ра́­дуй­ся, бесо́вских по́лчищ от Це́рк­ве отгна́ние; ра́­дуй­ся, мглы гре­хо́в­ныя разсе́яние.
Ра́­дуй­ся, ко́з­ней не­ви́­ди­мых упраздне́ние; ра́­дуй­ся, де́монских чар всемо́щное одо­ле́­ние.
Ра́­дуй­ся, све­ти́ль­ни­че, прельще́нных на­став­ля́яй; ра́­дуй­ся, о́блаче, неви́нных от зла покрыва́яй.
Ра́­дуй­ся, хо́лме, небе́сною ма́нною пита́ющий; ра́­дуй­ся, доли́но, смире́нием Хри­сто́­вым насыща́ющая.
Ра́­дуй­ся, ка́­ме­ню Не­бе́с­на­го Ца́рст­вия; ра́­дуй­ся, зер­ца́­ло преве́чнаго Све́­та.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 7
Хо­тя́­щу да́­ти Се­бе́ в снедь ве́р­ным, бла­го­во­ли́л еси́ от Де́­вы воплоти́тися, да при­е́м­лю­ще Пречи́стое Те́­ло и Кровь Твою́, позна́ют Тя, Бо́­га соверше́ннаго; те́м­же, ди­вя́­ще­ся неизрече́нней пре­му́д­ро­сти сей, зо­ве́м: Алли­лу́иа.
Икос 7
Но́вое по­ка­за́ та́инство я́вль­ся Зижди́тель, со ученики́ соверши́вый Та́йную Свою́ Ве́черю; мы же, моля́ще Всецари́цу удосто́ити нас Бо­же́ст­вен­ныя Свя­ты́­ни, воспису́ем Ей си­це­ва́я:
Ра́­дуй­ся, Пода́тельнице Не­бе́с­на­го Хле́ба; ра́­дуй­ся, Ро­ди́­тель­ни­це Ве́ч­на­го Жи­во­та́.
Ра́­дуй­ся, ча́ше, Хри­сту́ приобща́ющая; ра́­дуй­ся, ду́­шу и те́­ло с Бо́­гом сочета́ющая.
Ра́­дуй­ся, лжи́це злата́я, испо́лнь Бо­же́ст­вен­ных Та́­ин; ра́­дуй­ся, киво́те дра­ги́й, вмес­ти́­ли­ще ве­ли́­кия Свя­ты́­ни.
Ра́­дуй­ся, пе́рсте, на свя­ту́ю Евхари́стию указу́яй; ра́­дуй­ся, Трапе́зо, предлага́ющая нам Пи́щу Свя­ту́ю.
Ра́­дуй­ся, в час су́дный досто́йных прича́стников одесну́ю поставля́ющая; ра́­дуй­ся, ревни́телей Бо­же́ст­вен­ныя Литурги́и от а́да из­бав­ля́ю­щая.
Ра́­дуй­ся, приводя́щая сме́рт­ных к Исто́чнику без­сме́р­тия; ра́­дуй­ся, огражда́ющая чад Сво­и́х ми́­ром и кре́постию.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 8
Стра́н­ное Рождество́ ви́­дев­ше, жите́йское вся́­кое отложи́м попече́ние и го­ре́ име́ем серд­ца́; на сие́ бо Вы́шний яви́­ся, во е́же привлещи́ к вы­со­те́ Тому́ во­пию́­щия: Алли­лу́иа.
Икос 8
Неотсту́пно в не́драх Оте́ческих пребыва́я, Сло́­во не­опи­са́н­ное на зем­ли́ плоть бысть; Бог Ве́­лий со­тво­ри́ ве­ли́­чие Де́ве и призре́ на сми­ре́­ние Ра­бы́ Своея́, слы́шащия си­це­ва́я:
Ра́­дуй­ся, не­вме­сти́­ма­го Бо́­га вмести́вшая; ра́­дуй­ся, надми́рнаго Творца́ ми́­ру яви́вшая.
Ра́­дуй­ся, я́ко со­кру­ши́ся сме́р­ти дер­жа́­ва; ра́­дуй­ся, я́ко исцели́ся Ада́мова ра́на.
Ра́­дуй­ся, пла́стырю, стру́пы ду­ше́в­ныя заживля́яй; ра́­дуй­ся, еле́е, я́з­вы те­ле́с­ныя умаща́яй.
Ра́­дуй­ся, утоле́ние бо­ле́з­ней рожда́ющих; ра́­дуй­ся, облегче́ние мук умира́ющих.
Ра́­дуй­ся, нане́сшая пораже́ние а́ду; ра́­дуй­ся, притупи́вшая сме́р­ти жа́ло.
Ра́­дуй­ся, ча́яние всео́бщаго воскресе́ния; ра́­дуй­ся, пра­во­сла́в­ных несумне́нное спа­се́­ние.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 9
Вся́­кое ес­тес­тво́ а́н­гель­ское и челове́ческое уди­ви́­ся вели́чию непостижи́маго Тво­его́ воплоще́ния, Сло́­ве; недоумева́юще же о сей ве́лией та́й­не бла­го­че́с­тия, со стра́­хом и тре́петом бла­го­да́р­ствен­но зо­ве́м Ти: Алли­лу́иа.
Икос 9
Многоразли́чными не­ду́­ги одержи́мии, о Всецари́це, от свя­ты́я ико́­ны Твоея́ па́­че ча́яния ис­це­ле́­ния получа́ют, да при­и́м­ше ве́­рою бла­го­да́ть, велегла́сно во­пи­ю́т Ти:
Ра́­дуй­ся, здра́вых чад при́сное сохране́ние; ра́­дуй­ся, бо­ля́­щих ко здра́вию преложе́ние.
Ра́­дуй­ся, дете́й неду́гующих ис­це­ле́­ние; ра́­дуй­ся, ю́ных страда́льцев Ма́­ти.
Ра́­дуй­ся, возста́ние на одр бо­ле́з­ни пове́рженных; ра́­дуй­ся, от­ра́­до стра́­хом сме́ртным одержи́мых.
Ра́­дуй­ся, я́ко вне́млеши че­ло­ве́­ков рыда́нием; ра́­дуй­ся, призрева́ющая на на́­ша стена́ния.
Ра́­дуй­ся, боле́й зем­ны́х небе́сною ра́­дос­тию растворе́ние; ра́­дуй­ся, лю́­те обу­ре­ва́­емых пачеесте́ственное терпе́ние.
Ра́­дуй­ся, я́ко уготовля́еши пла́­чу­щим ра́­дость; ра́­дуй­ся, я́ко снабдева́еши кро́тких крило́ма мо­ли́т­вы.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 10
Спас­ти́ хо­тя́ Зижди́тель истле́вшее грехо́м челове́ческое ес­тес­тво́, сни́­де на Тя, я́ко дождь на руно́, и, купину́ Тя соде́лав неопали́мую, Бог сый, бысть Че­ло­ве́к, да вос­пе­ва́­ем Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 10
Сте­на́ еси́ де́­вам, От­ро­ко­ви́­це Чи́с­тая, и всем о чис­то­те́ радя́щим, в Тя бо все­ли́­ся Бог, очища́яй разу́мная созда́ния Своя́, да избы́вше вся́­кия скве́р­ны, предлага́ем Ти си­це­ва́я:
Ра́­дуй­ся, молча́ния взыску́ющих Собесе́днице; ра́­дуй­ся, ве́н­че храня́щих де́вство.
Ра́­дуй­ся, на­ча́­ло и ко­не́ц духо́внаго соверше́ния; ра́­дуй­ся, хра­ни́­ли­ще Бо­же́ст­вен­на­го открове́ния.
Ра́­дуй­ся, Тро́и­чес­ка­го Сове́та Таи́ннице; ра́­дуй­ся, спа­се́­ния че­ло­ве́­ков вино́внице.
Ра́­дуй­ся, верши́но, го́рдым умо́м непристу́пная; ра́­дуй­ся, убе́жище, сми­ре́н­ным сердца́м досту́пное.
Ра́­дуй­ся, Чи́с­тая, Не­бе­се́ чисте́йшая; ра́­дуй­ся, Херуви́мов и Серафи́мов чест­не́й­шая.
Ра́­дуй­ся, Обра́дованная, я́ко прия́ла еси́ от Арха́нгела ра́­до­ва­ние; ра́­дуй­ся, Уте́шенная, я́ко ру́­це Твои́ осяза́сте воскре́сшаго Хри­ста́.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 11
Пе́­ние тща́щеся разу́мное Спа́су приноси́ти, всег­да́ неключи́ми, Вла­ды́­чи­це, остае́мся раби́ Твои́; кто бо мо́­жет досто́йно воспе́ти Бо́­га, Его́­же и́мя, я́ко ми́­ро излия́нное? Се­го́ ра́­ди во­пи­е́м Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 11
Свет ве́­лий возсия́в во тьме се­дя́­щим, посети́ нас, о, Де́­во, Восто́к свы́­ше Сын и Бог Твой; Тя соде́лав свеще́ю на све́щнице, светоно́сным ча́­дом церко́вным наказу́ет приноси́ти Ти си­це­ва́я:
Ра́­дуй­ся, заре́ у́мнаго Со́лн­ца; ра́­дуй­ся, вмес­ти́­ли­ще Бо­же́ст­вен­на­го Ог­ня́.
Ра́­дуй­ся, све́­те, я́ко оде­я́ние свя­ты́х сотка́ла еси́; ра́­дуй­ся, свеще́, я́ко тьму бесо́вскую отгна́ла еси́.
Ра́­дуй­ся, ко́сных умо́в про­све­ще́­ние; ра́­дуй­ся, гре́ш­ных сер­де́ц озаре́ние.
Ра́­дуй­ся, десни́це, из мо́ря суе́тствий изводя́щая; ра́­дуй­ся, лу­чу́, путеводя́й к Ца́рствию спаса́ющихся.
Ра́­дуй­ся, мо́л­ние, нераска́янных поража́ющая; ра́­дуй­ся, гро́­ме, губи́телей устраша́ющий.
Ра́­дуй­ся, лука́выя со́вести просветле́ние; ра́­дуй­ся, умилостивле́ние Бо́­жия Суда́.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 12
Бла­го­да́ть да́­ти вос­хо­те́в, заве́та ве́тхаго Пода́тель заве́т но́вый нам да­ро­ва́; мы же, бла­го­да́ть сию́ при­и́м­ше, не де́лы зако́на, но еди́ною ве́­рою спа­се́­ние улучи́вше, воспису́ем вси: Алли­лу́иа.
Икос 12
Пою́­ще Твое́ рождество́, я́ко­же дре́в­ле Изра́иль в кимва́лех сено́вную ски́нию воспева́ше, та́­ко мы ны́­не Тя, Ски́нию и́стинну, доброде́тельми про­сла­вля­ем, да слы́­ши­ши от всех си­це­ва́я:
Ра́­дуй­ся, пе́сне, воспева́емая го­ре́; ра́­дуй­ся, пса́лме, слы́шимый ни́зу.
Ра́­дуй­ся, Еди́­но­му Бо́­гу досто́йно послужи́вшая; ра́­дуй­ся, Боже́ственней Тро́­ице смире́нием угоди́вшая.
Ра́­дуй­ся, ве́­ки Но­ся́­ща­го носи́вшая в Се­бе́; ра́­дуй­ся, престо́ле Содержа́щаго вселе́нную в ру́­це.
Ра́­дуй­ся, та́йно не­из­ре­че́н­ная ве­ко́в и време́н; ра́­дуй­ся, упо­ва́­ние тве́р­дое наро́дов и племе́н.
Ра́­дуй­ся, серде́чное ра́­до­ва­ние иере́ев благогове́йных; ра́­дуй­ся, бы́ст­рое слы́­ша­ние мо­ли́тв церко́вных и келе́йных.
Ра́­дуй­ся, Пре­му́д­ро­сти до́­ме богозда́нный; ра́­дуй­ся, ми́­лос­ти со­су́­де, Бо́­гом из­бра́н­ный.
Ра́­дуй­ся, Всецари́це, не­ду́­ги на́­ша бла­го­да́­тию исцеля́ющая.
Кондак 13
О, Всецари́це Ма́­ти, ро́жд­шая всех свя­ты́х Свя­те́й­шее Сло́­во, ны́нешнее на́­ше прие́мши песнопе́ние, от вся́­кия сме́ртныя бо­ле́з­ни ис­це­ли́ ны и бу́дущаго из­ба́­ви осужде́ния во­пию́­щих: Алли­лу́иа.
Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос «А́н­гел пред­ста́­тель…» и 1-й кондак «Новоявле́нней Тво­е́й…».
Мо­ли́т­ва пер­вая
О, Всебла́гая досточу́дная Бо­го­ро́­ди­це Панта́насса, Всецари́це! Несмь досто́ин, да вни́деши под кров мой! Но я́ко ми­ло­сти­ва­го Бо́­га любоблагоутро́бная Ма́­ти, рцы сло́­во, да исцели́тся душа́ моя́ и укрепи́тся немощству́ющее те́­ло мое́. И́ма­ши бо держа́ву непобеди́мую и не изнемо́жет у Те­бе́ всяк глаго́л, о, Всецари́це! Ты за мя упроси́, Ты за мя умо­ли́, да про­слав­ля́ю пре­сла́в­ное и́мя Твое́ всег­да́, ны́­не и в без­ко­не́ч­ныя ве́­ки. Ами́нь.
Мо­ли́т­ва вто­рая
О, Пре­чи́с­тая Бо­го­ма́­ти, Всецари́це! Услы́­ши многоболе́зненное воздыха́ние на́­ше пред чудотво́рною ико́­ною Твое́ю, из уде́ла Афо́нскаго в Росси́ю пренесе́нною, при́­зри на чад Тво­и́х, неисце́льными не­ду́­ги стра́ждущих и ко свя­то́­му о́б­ра­зу Тво­ему́ с ве́­рою при­па́­даю­щих! Я́ко­же пти́ца крило́ма покрыва́ет птенцы́ своя́, та́­ко и Ты ны́­не, при́с­но жи́ва су́­щи, по­кры́й нас мно­го­це­ле́б­ным Тво­и́м омофо́ром. Та́­мо, иде́­же наде́жда исчеза́ет, не­сум­не́н­ною на­де́ж­дою бу́­ди. Та́­мо, иде́­же лю́тыя ско́р­би превозмога́ют, тер­пе́­ни­ем и осла́бою яви́­ся. Та́­мо, иде́­же мрак отча́яния в ду́­ши все­ли́­ся, да возсия́ет неизрече́нный свет Бо­же­ства́! Малоду́шныя уте́ши, немощны́я укре­пи́, ожесточе́нным сердца́м умягче́ние и про­све­ще́­ние да́­руй. Ис­це­ли́ боля́щия лю́­ди Твоя́, о, все­ми́­лос­ти­вая Ца­ри́­це! Ум и ру́­ки врачу́ющих нас благослови́, да послу́жат ору́дием всемо́щнаго Врача́ Хри­ста́ Спа́­са на́­ше­го. Я́ко живе́й Ти су́­щей с на́­ми, мо́­лим­ся пред ико́­ною Твое́ю, о, Вла­ды́­чи­це! Про­стри́ ру́­це Твои́, испо́лненныя ис­це­ле́­ния и врачбы́, Ра́­дос­те скор­бя́­щих, в пе­ча́­лех Уте­ше́­ние, да чудотво́рную по́­мощь ско́ро по­лу­чи́в, про­сла­вля­ем Живонача́льную и Неразде́льную Тро́ицу, От­ца́, и Сы́­на, и Свя­та́­го Ду́­ха во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

[/spoiler]

 

 

Флор и Лавр Иллирийские

 

 

ЖИТИЯ МУЧЕНИКОВ ФЛОРА И ЛАВРА ИЛЛИРИЙСКИХ

[spoiler]

Му­че­ни­ки Флор и Лавр бы­ли род­ны­ми бра­тья­ми не толь­ко по пло­ти, но и по ду­ху. Они жи­ли во II ве­ке в Ви­зан­тии, за­тем пе­ре­се­ли­лись в Ил­ли­рию (ныне Юго­сла­вия). По ре­ме­с­лу бра­тья бы­ли камне­те­са­ми (их учи­те­ля­ми в этом ис­кус­стве бы­ли хри­сти­ане Про­кл и Мак­сим, от ко­то­рых бра­тья на­учи­лись и бо­го­угод­ной жиз­ни). Пра­ви­тель Ил­ли­рии Ли­ка­он по­слал бра­тьев в со­сед­нюю об­ласть для ра­бо­ты над стро­я­щим­ся язы­че­ским хра­мом. Свя­тые тру­ди­лись на строй­ке, раз­да­вая за­ра­бо­тан­ные день­ги ни­щим, са­ми же со­блю­да­ли стро­гий пост и непре­стан­но мо­ли­лись. Од­на­жды сын мест­но­го жре­ца Ма­мер­ти­на неосто­рож­но по­до­шел к строй­ке, и оско­лок кам­ня по­пал ему в глаз, силь­но по­вре­див его. Свя­тые Флор и Лавр об­на­де­жи­ли раз­гне­ван­но­го от­ца, что сын его по­лу­чит ис­це­ле­ние. Они взя­ли юно­шу к се­бе и на­ста­ви­ли ве­ре во Хри­ста. По­сле то­го, как юно­ша ис­по­ве­дал Иису­са Хри­ста Ис­тин­ным Бо­гом, бра­тья по­мо­ли­лись о нем, и глаз ис­це­лел. При ви­де та­ко­го чу­да отец юно­ши так­же уве­ро­вал во Хри­ста. Ко­гда по­строй­ка хра­ма бы­ла за­кон­че­на, бра­тья со­бра­ли хри­сти­ан, по­мо­гав­ших при по­строй­ке, со­кру­ши­ли идо­лов и по­ста­ви­ли в во­сточ­ной ча­сти хра­ма свя­той крест. Всю ночь они про­ве­ли в мо­лит­ве, оза­ря­е­мые небес­ным све­том. Узнав об этом, на­чаль­ник об­ла­сти при­го­во­рил к со­жже­нию быв­ше­го жре­ца Ма­мер­ти­на с его сы­ном и 300 хри­сти­ан. Му­че­ни­ки Флор и Лавр, от­прав­лен­ные к пра­ви­те­лю Ли­ка­о­ну, бы­ли бро­ше­ны в пу­стой ко­ло­дец и за­сы­па­ны зем­лей.
Через мно­го лет свя­тые мо­щи му­че­ни­ков Фло­ра и Лав­ра бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми и пе­ре­не­се­ны в Кон­стан­ти­но­поль. В 1200 г. их ви­дел нов­го­род­ский па­лом­ник Ан­то­ний; око­ло 1350 г. гла­вы му­че­ни­ков в мо­на­сты­ре Все­дер­жи­те­ля ви­дел Сте­фан Нов­го­ро­дец.
В Ми­нее за ав­густ ска­за­но, что на Ру­си свя­тых му­че­ни­ков Фло­ра и Лав­ра по­чи­та­ют как по­кро­ви­те­лей до­маш­не­го ско­та. Это по­чи­та­ние воз­ник­ло еще в древ­ние вре­ме­на, и по всей Рус­ской зем­ле тор­же­ствен­но празд­но­вал­ся день па­мя­ти этих свя­тых.
По уст­но­му пре­да­нию, со­хра­нив­ше­му­ся в Нов­го­род­ской зем­ле, с от­кры­ти­ем мо­щей свя­тых му­че­ни­ков Фло­ра и Лав­ра пре­кра­тил­ся па­деж ско­та. То­гда и на­ча­лось по­чи­та­ние свя­тых как по­кро­ви­те­лей ло­ша­дей. Это по­чи­та­ние, воз­мож­но, при­шло на Русь с Бал­кан – ро­ди­ны свя­тых бра­тьев. Имен­но там воз­ник­ло пре­да­ние о том, что му­че­ни­ки Флор и Лавр бы­ли обу­че­ны Ар­хан­ге­лом Ми­ха­и­лом ис­кус­ству управ­лять ло­шадь­ми. В древ­них ико­но­пис­ных под­лин­ни­ках Ру­си да­ет­ся на­став­ле­ние, что свя­тые Флор и Лавр долж­ны быть на­пи­са­ны с ко­ня­ми, ко­то­рым они по­кро­ви­тель­ству­ют. И до се­го дня во мно­гих хра­мах и му­зе­ях Рос­сии со­хра­ни­лись пре­крас­ные ико­ны свя­тых Фло­ра и Лав­ра с изо­бра­же­ни­ем ло­ша­дей. Наи­боль­шее рас­про­стра­не­ние по­лу­чил сю­жет «Чу­до о Фло­ре и Лав­ре».

[/spoiler]

 

МОЛИТВЫ

 

[spoiler]

Тропарь мучеников Флора и Лавра
глас 4
Преудобренную и богомудрую двоицу пресветлую/ восхвалим, вернии, по достоянию,/ Флора преблаженнаго и Лавра всечестнаго./ Иже усердно Троицу несозданную ясно проповедасте всем,/ темже пострадавше до крове,/ и венцы пресветлыми увязостеся,// молитеся Христу Богу, да спасет души наша.

Кондак мучеников Флора и Лавра

глас 8
Яко благочестия мученики и страдальцы Христовы богомудрены,/ вселенная преславно почитает Флора и Лавра днесь,/ яко да улучим благодать и милость молитвами их// и избавимся бед и напастей, гнева же и скорби в День Судный.

Молитва святым мученикам Флору и Лавру

Прехвальнии мученицы Флоре и Лавре, вас не земля потаила есть, но небо прият вы, во еже быти вам молитвенники и предстатели о чтущих с любовию честную память вашу. Молитеся же за ны, трудолюбцы незлобивии, да подвигнет Господь и нас, в трудех и утеснении сущих, к деланию заповедей Его, да не токмо о пищи и питии, но и о еже како угодити Господеви попечемся; споболите печалем и воздыханием нашим, и да не озлобятся до конца души наша, но да возгорятся любовию друг ко другу, да пребудем в мире и единомыслии, якоже и вы, самобратнии блаженнии. Наипаче же утвердите ны в вере святей и правей, юже имуще в сердцах наших, не устрашимся в поношении и унижении и всяких обстояниих, имиже одержими есмы, но, яко испытание силы веры нашея с благодарением сие приимше, доброе исповедание соблюдем, в немже и прейдем от юдоли сей в вечное Царствие Господа нашего, Емуже слава и держава во веки веков. Аминь.
[/spoiler]

АКАФИСТ СВЯТЫМ МУЧЕНИКАМ ФЛОРУ И ЛАВРУ

[spoiler]

Кондак 1
Избранную двоицу пресветлую, Христу спострадавшую даже до крове, Флора преблаженнаго и Лавра всечестнаго, в песнех, вернии, почтим духовных и, яко молитвами сих от бед избавляеми, благодарственно вопием, зовуще: Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Икос 1
Ангельстии чини яко сликовники прияша вы, блаженнии мученицы, егда по страдании своем Престолу Господню предстасте, во еже со всеми, кровию Агнца Божия запечатленными, взывати “Осанна!” Седящему на Престоле. Мы же, бреннии, на земли, о таковой славе вашей дивящеся, восхваляем вы сице: Радуйтеся, Христу последовавшии верою; радуйтеся, крест Его, яко ярем, вземшии. Радуйтеся, кровию Агнца Божия искупленнии; радуйтеся, и своея крове Христа ради не пощадевшии. Радуйтеся, смертию красною Христови спогребшиися; радуйтеся, жизни источник обретшии. Радуйтеся, путь узкий, прискорбный прошедшии; радуйтеся, яко отверзошася вам райския двери. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 2
Видяще, яко многа мзда на небесех дана святым страстотерпцем, потщимся, вернии, тех житие земное прилежно разсмотревше, от сего научитися, колико может вера, деяньми споспешествуема, како воздвизает от земных к небесным и како научает взывати Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум Божественный озари вы, Флоре и Лавре, егда благочестия хранители Прокл и Максим не токмо каменосечней хитрости вы научиша, но и на камени веры Христовой добре утвердиша, на немже несокрушими даже до конца пребысте, трудолюбно Господеви работающе, сего ради ублажаем вы, зовуще: Радуйтеся, в трудех от юности воспитаннии; радуйтеся, Христу себе поработившии. Радуйтеся, леность далече отгнавшии; радуйтеся, данный вам талант много усугубившии. Радуйтеся, рабства плоти избегшии; радуйтеся, духом Господеви работавшии. Радуйтеся, трудолюбцев удобрение; радуйтеся, ленивых укорение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 3
Сила Вышняго подвиже правителя страны некия призвати делателей святых ко устроению храма идольскаго, капищу бо сему сооружаему бывшу, иный храм нерукотворенный созидашеся; людие страны тоя, Флора и Лавра проповедию наученнии, Истиннаго Бога познаша и Тому Единому пети навыкоша: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще твердую веру в сердцах своих, небоязненно отыдоша богоноснии братия во ину страну на делание чуждое, и, по мале времени, в труд апостолов обратися делание их; людие, во тме и сени смертней седящии, светом Евангелия озаришася, еже каменосечцы богомудрии с собою принесоша, сего ради воспоем сих, зовуще: Радуйтеся, языков просветители; радуйтеся, апостолов подражатели. Радуйтеся, Евангелия Христова провозвестницы; радуйтеся, на ниве неоранней Господни работницы. Радуйтеся, в людех тяжцех Господа восхвалившии; радуйтеся, во языцех славу Его возвестившии. Радуйтеся, Церкве прекрасное прозябение; радуйтеся, небесных садов леторасленное украшение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 4
Бурю злобы неистовыя воздвиже на вы Мемертин, идольский жрец, егда сыну его, на делание ваше неопасно взиравшу, око каменцем, внезапу отторгшимся, избодеся, и хулы многи отрыгаху на вы, делателие незлобивии, уста еще не ведевшаго пети: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше хуления многа и пристрашия свирепа Мемертина озлобленнаго, без страха прияша сия кротце Флор же и Лавр и, сострадания исполнени бывше, велие дерзновение веры проявиша, егда отрока уранена цела и здрава отцу предпоставити обещаша; мы же, таковей вере, кротости и упованию святых дивящеся, воспоем им тако: Радуйтеся, равноангельныя кротости воплощение; радуйтеся, велия веры исправление. Радуйтеся, злословящаго вы благословившии; радуйтеся, кленящему вас благотворившии. Радуйтеся, на Бога, Помощника и Защитника, уповавшии; радуйтеся, прибежище и утверждение в Бозе полагавшии. Радуйтеся, в незлобии пред Господем ходившии; радуйтеся, во уповании на Него николиже изнемогшии. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 5
Боготечныя звезды явистеся, святии, юноше тому, емуже уломком камене око плотское избодено бысть; вас бо держайся, не токмо от раны исцеле, но и очесы духовными прозре, проповеданием вашим научен, Истиннаго Бога позна и Тому в радости возопи: Аллилуиа.
Икос 5
Видя чудо велие, в сыне явленное, и отец его Мемертин ему споследова, идольскую прелесть отверг, Бога Истинна, яко же и сын, позна и по исповедании добрем двоице преславных мученик спострада, юже и мы ныне воспеваем, зовуще: Радуйтеся, чудотворцы предивнии; радуйтеся, врачеве духовнии. Радуйтеся, идольскую прелесть чудесы ниспровергшии; радуйтеся, неразумных души светом веры озарившии. Радуйтеся, идольскаго жреца от идолобесия отвратившии и Христу сочетавшии; радуйтеся, и сына его из вражеских сетей извлекшии. Радуйтеся, демонов огорчение; радуйтеся, Ангелов радование. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 6
Проповедницы любве истинныя явишася святии мученицы, егда при делании своем цену, за труд вземлемую, нищим раздаваху и, алчущих довольно питающе, сами в посте и лишении не сетующе пребываху, бодрственне воспевающе Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия свет неизреченныя славы небесныя и озари храм, руками Флора и Лавра созданный, и не яко идолов вместилище, но во славу Имени Иисуса Христа освященный, людие же, свет той видевше, вся кумиры идольския, для храма того уготованныя, сокрушше, храмоздателем взываху сице: Радуйтеся, светом богоразумия нас озарившии; радуйтеся, мрак идолослужения разсеявшии. Радуйтеся, от обдержащия прелести ны свободившии; радуйтеся, путь жизни истинныя нам показавшии. Радуйтеся, яко благоухания честнаго Церковь исполнисте; радуйтеся, яко злосмрадие вражие далече отгнасте. Радуйтеся, бесов дерзновенное поражение; радуйтеся, Богу красное присвоение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 7
Хотящим братиям святым по скончании делания, на неже звани быша, мирно во своя отыти, возбрани им работодавец жестокий; связав бо их и бив, яко злодеи к правителю Ликиону отведе, зане Христа яко Бога исповедаху и люди научиша взывати Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новая и лютая мучения уготова вам, страстотерпцы святии, правитель, егда возвратистеся связаннии и раны за Христа приимшии во страну свою, твердости же веры вашея отнюд не поколеба, мы же, терпение ваше ублажающе, взываем к вам сице: Радуйтеся, Христови спотерпевшии; радуйтеся, с Ним и воцарившиися. Радуйтеся, в терпении души ваша стяжавшии; радуйтеся, обетование, еже на небесех, приимшии. Радуйтеся, на Начальника веры и Совершителя, Господа Иисуса взиравшии; радуйтеся, на предлежавший вам подвиг добре востекшии. Радуйтеся, малодушных ободрение; радуйтеся, страждущих утешение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 8
Странную и ужасную смерть изобрете людское жестокосердие кротчайшим братиям Флору и Лавру: в кладенец бо безводный ввержени и землею в нем посыпани быша; тако мняху нечестивии заглушити святых глас, к Богу вопиющих: Аллилуиа.
Икос 8
Весь мир не бе достоин вас, мученицы святии: вы бо, на земли себе места не обретше, в небесная преселившеся и яко истиннии граждане тамо отечествие снискавше, непрестанными благохвалениями Царю своему и Господу служите, восхвалим убо и мы сих богохвалящих похвалении сицевыми: Радуйтеся, о земных небрегшии; радуйтеся, на небесная ум свой вперившии. Радуйтеся, нощь жития земнаго добре прешедшии; радуйтеся, дне невечерняго — Царства Христова достигшии. Радуйтеся, яко злато, в горниле мучений искушеннии; радуйтеся, яко всеплодие жертвенное Богом приятии. Радуйтеся, пред лицем человеческим муки приявшии; радуйтеся, яко упование ваше безсмертия исполнено. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 9
“Всяк, иже исповесть Мя пред человеки, исповем его и Аз пред Отцем Моим”, — рече Господь; по Господню сему словеси и вы, страстотерпцы Флоре и Лавре, яко доблии Христови исповедницы, пред Отцем Небесным прославлени есте и со всеми святыми выну зовете Святей Троице: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство мира сего не может изрещи величие подвига страстотерпцев святых, яко же и премудрость века сего слова крестнаго вместити никакоже может; мы же, смиреннии, буйством проповеди о Распятом спасаеми, Флора и Лавра, яко себе самех отвергшихся и души своя Христа ради отщетивших, несумненно прославляем, зовуще к ним тако: Радуйтеся, Христа пред человеки исповедавшии; радуйтеся, яко и Сам Господь исповесть вы пред Ангелы Божии. Радуйтеся, страсти Господа Иисуса Христа не устыдевшиися; радуйтеся, ради благовестия Христова пострадавшии. Радуйтеся, яко подвиг крепок подаде вам Господь; радуйтеся, яко и разум свят дадеся вам от Вышняго. Радуйтеся, яко искры по стеблию на небо востекшии; радуйтеся, во время посещения вашего добре возсиявшии. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 10
Спасению нашему ходатаи молим вас быти, святии мученицы, добре страдавшии и венчавшиеся, и того ради благодать приимшии; о нас молитеся, да, избавльшеся от суетныя работы вражия, благодарственно вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стен каменных здатели иногда бывше, веры же твердостию, многоразличных мук и лютыя смерти за Христа претерпением велие дерзновение у Него снискавше, молятся ныне о чтущих память их верно, и в бедах многоразличных и напастех осеняют надежно поющих им сице: Радуйтеся, Церкве Христовы столпи непоколебимии; радуйтеся, веры христианския ограждение твердое. Радуйтеся, в вере колеблемым утверждение крепкое; радуйтеся, в мори напастей гибнущим пристанище надежное. Радуйтеся, фиали златии, фимиама молитв исполненнии; радуйтеся, смрадные страсти далече от нас прогоняющии. Радуйтеся, теплии к Богу молитвенницы; радуйтеся, преистиннии ходатаи. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 11
Пение неумолчно и лики светлы исполниша Царский град, егда по обретении принесени и честно положени в нем быша многоцелебнии мощи ваша, святии мученицы Флоре и Лавре, от них же мнози цельбу чудну приимше, благодарно пояху Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светом невещественным облистаеми, в селениях святых водворяеми и радости неизреченныя исполняеми, ликуете ныне со Ангелы светло, мученицы Господни, осветите и нас, мраком суетствий покрываемых, злобою мира сего озлобляемых и едину токмо отраду имущих, еже к вам прибегати и сице вы воспевати: Радуйтеся, мглу прелести разгнавшии; радуйтеся, безбожия нощь осветившии. Радуйтеся, ненавидением неправедным возненавиденнии на земли; радуйтеся, в радость Господа вшедшии на небеси. Радуйтеся, скорбьми многими живот вечный наследствовавшии; радуйтеся, в скорбех и теснотах сущим утешение от Духа Свята просящии. Радуйтеся, звезды, блистания терпения испущающия; радуйтеся, светила, верных души просвещающия. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 12
Благодать велика дана есть от Вышняго вам, доблии страдальцы, яко пришедшим от скорби великия и окропившим в крови Агнчей ризы своя; сего ради со всеми святыми Престолу Божию предстоите, выну зовуще: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще вы во храме вашем, хвалим вас, Флоре и Лавре, яко благочестия мученики, в трудех от юности пребывшия, веру в Троицу Нераздельную соблюдшия и ко Христу победно отшедшия, Ему же ныне предстояще, не забудите зовущих к вам сице: Радуйтеся, Царя Небеснаго воини изряднии; радуйтеся, венцы победными добре венчаннии. Радуйтеся, камение многоценное в сокровищах Владыки Небеснаго; радуйтеся, богатство неиждиваемое Церкве, на земли воинствующия. Радуйтеся, зодчии, храм Духа Божественнаго в себе самех явившии; радуйтеся, здатели, на недвижимем камени веры души многих утвердившии. Радуйтеся, блистанием небесным ныне осияваемии; радуйтеся, сумрак мыслей тяжких от нас прогоняющии. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.
Кондак 13
О, преславная мученик двоице Флоре и Лавре, самобратное единение, Троице Святей честное похваление! Нынешнее приимши наше пение, молите Господа за ны, да избавит нас от всяких бед и скорбей, даровав же нам до конца пребывание во Святей Церкви Своей, да сподобит по кончине и последнем Суде с вами и со всеми святыми воспевати Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва святым мученикам Флору и Лавру
Прехвальнии мученицы Флоре и Лавре, вас не земля потаила есть, но небо прият вы, во еже быти вам молитвенники и предстатели о чтущих с любовию честную память вашу. Молитеся же за ны, трудолюбцы незлобивии, да подвигнет Господь и нас, в трудех и утеснении сущих, к деланию заповедей Его, да не токмо о пищи и питии, но и о еже како угодити Господеви попечемся; споболите печалем и воздыханием нашим, и да не озлобятся до конца души наша, но да возгорятся любовию друг ко другу, да пребудем в мире и единомыслии, якоже и вы, самобратнии блаженнии. Наипаче же утвердите ны в вере святей и правей, юже имуще в сердцах наших, не устрашимся в поношении и унижении и всяких обстояниих, имиже одержими есмы, но, яко испытание силы веры нашея с благодарением сие приимше, доброе исповедание соблюдем, в немже и прейдем от юдоли сей в вечное Царствие Господа нашего, Емуже слава и держава во веки веков. Аминь.

[/spoiler]

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *