«Елисаветградская»

 

ИСТОРИЯ

По ар­хив­ным ма­те­ри­а­лам, ико­на упо­ми­на­ет­ся с на­ча­ла 19 ве­ка. В ка­фед­раль­ном со­бо­ре го­ро­да Ели­са­вет­гра­да (ныне Ки­ро­во­град, Укра­и­на) на­хо­ди­лась до 1922 го­да. По­сле Вто­рой ми­ро­вой вой­ны со­бор, по­стро­ен­ный в 1832 го­ду, был раз­ру­шен, и на его ме­сте воз­ве­де­но зда­ние об­ко­ма (сей­час раз­ме­ща­ет­ся гор­ис­пол­ком). В 1995 го­ду в Харь­ко­ве най­де­на ру­ко­пись ака­фи­ста Ели­са­вет­град­ской иконе, на­пи­сан­но­го в 20-х го­дах про­шло­го ве­ка свя­щен­но­му­че­ни­ком Онуф­ри­ем (Га­га­лю­ком), епи­ско­пом Ели­са­вет­град­ским. Го­дом поз­же в цер­ков­ных ар­хи­вах Санкт-Пе­тер­бур­га на­шёл­ся чёр­но-бе­лый ри­су­нок ико­ны. По нему и был вос­со­здан об­раз. В на­сто­я­щее вре­мя ико­на на­хо­дит­ся в Свя­то-Успен­ском со­бо­ре го­ро­да Ки­ро­во­гра­да. Мест­но­чти­мое празд­но­ва­ние – 27 июля (14 июля по ста­ро­му сти­лю).

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ЕЛИСАВЕТГРАДСКАЯ»

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

Кондак 1
Взбранной Воеводе и теплей Заступнице Церкви Православной, / благодарственное пение приносим Ти Владычице Богородице, / о даровании роду христианскому лика Твоего Благодатного, / от иконы Твоея святыя Елисаветградския, / Ты же яко имущая, державу непобедимую / от всяких нас бед свободи да зовем Ти: / Радуйся, Похвало Елисаветградская / к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Икос 1
Архангел Гавриил послан бысть с Небеси рещи Богородице: Радуйся Благодатная Господь с тобою! Благословенна Ты в женах и Благословен Плод чрева Твоего, Темже и рождаемое Свято наречется Сын Божий, мы же таинству дивящеся со умилением вопием Тебе таковая: Радуйся, Рождеством Твоим Бога возвеселившая. Радуйся, Введением во Храм Божий, Господа прославившая. Радуйся, Иоакима и Анны дщи Благословенная. Радуйся, Благодатию Святаго Духа Преосененная. Радуйся, Светом Господним Осияваемая. Радуйся, Милость Его к нам присно Приклоняемая. Радуйся, Неприступного Божества селение. Радуйся, Земнородных едина спасение. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 2
Видящи вся Русь Православная и иныя Страны земли нашея, непрестанную благодать от иконы Твоея святыя, Тобою во спасения нам являемую с веселием в сердце вопиют Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумевше вси людии, дивную силу от иконы Твоея истекаемую, болящии бо исцеляхуся и ина знамения чудно совершахуся с трепетом и веселием взываху Тебе сице: Радуйся, иконою Твоею, тьму лютых обстояний от нас отгоняющая. Радуйся, лучами ея чудес всех просвещающая. Радуйся, слепым зрение подающая. Радуйся, глухим слышание отверзающая. Радуйся, омраченных смыслов просвещение. Радуйся, тихое пристанище ищущих спасение. Радуйся, Тобою бо Русь Православная содержится. Радуйся, яко Тобою христианския хвалятся. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 3
Спасти хотя многия люди от обдержащих их скорбей, бед и болезней и веру их укрепити, во всесильное заступление Твое, Госпоже Богородице, даровала еси нам честную икону Твою Елисаветградскую, да вси видящи от нея являемую Тобою нам милость, благодарственно вопиют Триединому Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Божественными зарями просвети поющия Тя, и умы утверди Непорочная Дево, крепкая заступнице и молитвеннице мира сего, Темже торжествуем вси, пришествие образа Твоего честнаго радостно вопием Тебе таковая: Радуйся, благодать Твою иконе Своей даровавшая. Радуйся, на спасение человеков тую поставившая. Радуйся, молениям людей, пред иконою Твоею внемлеши. Радуйся, вся прошения их во благо споспествуеши. Радуйся, скорбящих душ утешение. Радуйся, страстей людских искоренение. Радуйся, лучами чудотворныя иконы Твоея всю страну озаряющая. Радуйся, дары исцелений и милостей от нея источающая. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 4
Бурю расколов и распрей от Православного народа и Апостольской Христовой Церкви отведи, и вся отступники и еретики к покаянию возведи, Веру же нашу твердо укрепи и в райских обителях Господа Спаса нашего Иисуса Христа сподоби нас пети Ему со всеми святыми песнь: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще и видяще Твое милосердие Владычице Богородице, к скорбящим и отчаяным людям, мы грешнии прибегаем к Тебе и молимся: О, Мати Божия! Спаси Святую Соборную Апостольскую Церковь от ересей и расколов, да под Твоим благодатным Покровом сохраним чистое Православие, до втораго пришествия Господа Бога Спаса нашего и тако вопием Тебе взывая: Радуйся, Православия истинная хранительнице. Радуйся, расколов быстрая искоренительнице. Радуйся, Церкви Христовой забрало. Радуйся, Веры нашея утверждение. Радуйся, яко благодатию Твоею ереси сокрушаются. Радуйся, яко молением Твоим уставы церковныя исполняются. Радуйся, постящихся людей подкрепление. Радуйся, молящихся христиан упование. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 5
Божественного Света Светильниче златозарный, Пренепорочная Госпоже Владычице, душу нашу омрачаемую мглою страстей, безстрастия светлостию озари молимся и окаянное сердце наше омый слезами покаяния; да смиренно вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше токи чудес, изливаемыя, от пречудныя иконы Твоея Богомати, молим Тя смиренно, буди нам покров и защищение в день кончины нашея, егда имамы предстати на суд страшному Престолу Сына Твоего, да вопием Тебе умиленно Таковая: Радуйся, яко страх Божий в сердца наша вселяющая. Радуйся, яко благодатию Твоею падших на спасение восставляющая. Радуйся, благоухание Богу приятное. Радуйся, кающихся грешников веселие изрядное. Радуйся, достойных причастников одесную Бога ставиши. Радуйся, ревнителей Божественныя Литургии от ада избавляеши. Радуйся, Покровом Своея благости град наш покрывающая. Радуйся, от труса и потопа вся страны наша спасающая. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 6
Проповедник неоскудеваемыя благодати и милостей Твоих явися святый град Елисаветград, образом святым Твоим украшенный, имже Ты, грады и веси ограждаеши, обители иноческия и жилища благочестивых рабов защищаеши и вся благая и душеполезная нам посылаеши, да тако с Тобою выну зовем Христу Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 6
Воссиявша благодать от чудныя иконы Твоея Богородице, пред нею же мы со слезами припадающе молим Тя, не ввери нас человеческому предстательству, Пресвятая Владычице, но приими моление наше, скорбь бо обдержит нас, терпети не можем демонского стреляния, покрова не имамы, токмо на Твое милосердие надеемся и уповаем и тако Тебе взываем: Радуйся, прелести державу поправшая. Радуйся, идольскую лесть обличившая. Радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа вземлющего грехи мира. Радуйся, при Кресте Сына Твоего весь мир Себе усыновила. Радуйся, яко Тобою от бед избавляемся. Радуйся, яко Тобою мы Творца величати научаемся. Радуйся, яко Тебе вси Ангелы славу воспевают. Радуйся, яко Тобою вси земнороднии спасение получают. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 7
Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся и Тобою научаемся ведуще пети Творцу Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 7
Дивным и неисследимым промыслом Сына Твоего, Владычице Богородице, сохрани вся православныя люди Твоя, милостивою рукою Своею, под благодатным покровом Твоим; да со усердием зовем Ти воспевая: Радуйся, Православныя веры Покровительнице. Радуйся, болящих людей Целительнице. Радуйся, утешение благодатное всем нам подающая. Радуйся, от вечныя муки всех нас дивно спасающая. Радуйся, яко Тобою двери Рая дивно отверзаются. Радуйся, яко Тобою вся вражия сила низлагается. Радуйся, яко от тайных убийц нас присно спасаеши. Радуйся, удары грома и молнии далече от главы нашея отгоняеши. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 8
Радости вся исполнила еси вышния и нижния, Ты совокупила еси, Путеводительнице, спасти хотя многия люди от находящих их зол, скорбей и болезней, чудную икону Твою Богомати даровала еси, ея же ради, слепии прозирают, хромии ходят, расслаблении восстают, беснующии исцеляются, темже прославляюще Триединаго Бога выну зовем Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Все упование наше возлагаем на Твое милосердие, Мати Божия, сохрани нас под кровом Твоим, да просвещенные мы от Тебе свыше, узрим путь ведущий в живот вечный и последуем по нему, окормляемые под Твоим всемогущим Покровом, и тако услыши зовущих нас сице: Радуйся, милосердия неистощимый источниче. Радуйся, доброты светозлатый светильниче. Радуйся, печальных людей утешение. Радуйся, скорбящих людей упование. Радуйся, иконою Твоею вся люди возвеселившая. Радуйся, смирением Твоим вся христианы наставившая. Радуйся, вдов милостивая покровительнице. Радуйся, нищих людей питательнице. Радуйся, яко Тобою мы от страстей избавляемся. Радуйся, яко Тобою мы жизни вечныя сподобляемся. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 9
Всех ангелов Госпоже и всех святых слава, Дево Богородице, Тебе бо вси Херувими величают, Тебе вси Власти и превышняя Силы служат, Тебе вси Ангельскии лики непрестанным гласом славословят, люди покланяются и вопиют хвалебную песнь Сыну и Богу Твоему: Аллилуиа.
Икос 9
Ветия многовещанныя не возмогут восхвалити Тя по достоянию , яко бо на святый Твой образ взирающи и яко истинную самую Тя зрим сущую Богородицу, верою сердечною и любовию от души припадаем и поклоняемся с Предвечным и на руку Твоею держимым младенцем, Господом нашим Иисусом Христом и тако зовем Ти воспевая: Радуйся, Херувимами воспеваемая. Радуйся, Серафимами величаемая. Радуйся, Господом возвеличенная. Радуйся, Благодатию Святаго Духа озаренная. Радуйся, яко Ты ангелов девством превосходиши. Радуйся, яко Ты на земли мир твориши. Радуйся, яко Тебе вся силы повинуются. Радуйся, яко к Тебе вси роди молятся. Радуйся, источниче Божественного разума. Радуйся, Лозо винограда Иисусова. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 10
Спасения и утешения ищущи у чудотворного Твоего лика, от иконы Твоея святыя, моление Тебе похвальная приносим и усердно молим Тя: не отврати лица Твоего от предстоящих и молящихся Тебе, но излей источник милости и росу благодати Твоея на нас грешных, да выну зовем Богу хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси нерушимая и твердое наше упование, пристанище необуреваемое, утешение скорбящих, очищение согрешающих Ты еси Мати Дево Владычице, человеком бо спасение рождшая, ниспосли нам мир Твой и велию милость, да выну зовем Тебе хвалебно таковая: Радуйся, яко росою Твоея благости всех нас покрывающая. Радуйся, яко источником Твоея милости всех нас просвещающая. Радуйся, во младости нашей питательнице. Радуйся, во старости нашей хранительнице. Радуйся, иноков образе воздержания. Радуйся, архиереев Православных крепкое упование. Радуйся, яко Тобою мы с Господом сочетаемся. Радуйся, яко Тобою мы от искушений вражиих избавляемся. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 11
Пение благодарственное Тебе приносим Боголюбивая Царице, Ты Бо одесную Бога стоиши и о спасении нашем присно молишися к возлюбленному Твоему Сыну и Богу нашему, яко да причастницы его блаженного наследия будем, да выну зовем усердно: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся зрим Святую Деву; невещественный бо вжигающий огнь наставляет к разуму Божественному вся зарею ум просвещающая, званием почитаемая сими: Радуйся, луче умнаго Солнца. Радуйся, светило незаходимого Света. Радуйся, молние души просвещающая. Радуйся, яко гром враги устрашающая. Радуйся, яко многосветлое воссияваеши просвещение. Радуйся, яко благодатное указуеши наставление. Радуйся, купели живописующий образ. Радуйся, бане омывающая совесть. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 12
Благодатию данною Ти от Бога, Царице Богородице, в день Сташного Суда шуия части избави нас, десныя страны общники быти нас сподоби, да райского насладимся блаженства и тако воззовем хвалебное славословие Творцу Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Твоя чудеса от лет древних и по ныне нам Тобою являемых, хвалим Тя яко благую нашу Вратарницу в нынешнем и будущем веце и тако молим Тя, от враг видимых и невидимых свободи нас и от горьких мытарств избави нас, да благодарственно вопием Тебе таковая: Радуйся, врага грозное посрамление. Радуйся, живота вечное спасение. Радуйся, от мытарств воздушных быстрая наша свободительнице. Радуйся, от князя преисподняго благая наша защитительнице. Радуйся, яко от лика Твоего демони трепещут. Радуйся, яко Славу Твою на небеси ангелы воспевают. Радуйся, христианом едина спасение. Радуйся, грешников скорое прощение. Радуйся, яко Твоим рождеством ад пленися. Радуйся, яко Твоими молитвами мир спасеся. Радуйся, яко иконою Твоею от зла всех нас избавляющая. Радуйся, Милостивая, милостию Своею всех нас покрывающая. Радуйся, Похвало Елисаветградская к Богу о всем мире теплая Молитвеннице.
Кондак 13
О, Всепетая Мати, рождшая всех Святых Святейшее Слово! Нынешнее приими сие моление наше малое, в похвалу Тебе приносимое, и избави нас от всяких бед, скорбей и болезней и будущия изми муки, да в нынешнем и будущем веце со ангельскими лики выну зовем Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва первая
О, Пресвятая Владычице, Матерь Божия, превышшая всякого ума и слова! Носившая во чреве Христа Спаса и Бога нашего, на Тебе возлагаем всю нашу надежду, на Тебе бо уповаем яко вышшую всех Небесных сил, ты бо Пречистая, охраняй нас и град сей в честь и славу святыя праведныя Елисаветы, матери Честнаго славного пророка Предтечи и Крестителя Господня Иоанна воздвигнутый всесильными Твоими молитвами и управь жизнь нашу и путеводствуй ей согласно со святой волею Сына Твоего и Бога нашего, да к Твоему ныне притекаем Благодатному образу моление Тебе похвальная приносим и усердно молим Тя, Всесильную рода нашего Заступницу: якоже древле отцем нашим на помощь и покров явлена была еси, тако и ныне нас, немощных и грешных, сподоби Твоего Матерняго заступления и благопопечения. Умоли милосердная Мати, Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа, да сохранит мирну страну нашу, Церковь Свою Святую да незыблему соблюдет от неверия, ересей и раскола. Избави всех с верою пред святою иконою Твоею, некогда от безбожных похищенную, но Промыслом Божиим хранимую и усердием благочестивых христиан обретенную и по осьмидесяти летех во свояси пришедшую и во святем храме сем вновь сооруженную и честие поставленную, паки молим Тя, избави нас от падений греховных, от навета злых человек, от всяких искушений, скорбей, бед и от напрасныя смерти. Даруй нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправление греховныя жизни и оставление прегрешений. Пастырей добрых и благочестивых нам пошли, скорбящим помоги, болящих исцели. В вере и любви нас укрепи и о спасении нашем Господа присно моли. Да спасаеми всесильными Твоими к Нему молитвами сподобимся благия христианския кончины и добраго ответа на страшнем суде Его и блаженство райское унаследуем и тако со всеми святыми прославим пречестное и великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.
Молитва вторая
О, Пресвятая Владычице, Мати Божия. На твою святую икону, именуемую Елисаветградская, взирая, яко истинную самую Тя зрим Богородицу, верою сердечною на тебя возлагаем всю нашу надежду, на Тя и уповаем: охраняй наш град и люди, живущия в нем. Избави нас от падений греховных, от навета злых человек, от всяких скорбей, бед и от внезапныя смерти.
Даруй нам чистоту помышлений, исправление греховной жизни и оставление прегрешений. Скорбящим помоги, болящих исцели, в вере и любви нас укрепи и о спасении нашем Господа умоли. Да Твоими молитвами сподобимся благия христианския кончины и добраго ответа на страшнем суде Сына Твоего и Царства Небесного наследия со всеми святыми. Аминь.
НИКОДИМ СВЯТОГОРЕЦ

 

ЖИТИЕ

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

Труды преподобного Никаодима Святогорца
Краткое сказание о жизни преподобных отцов Варсонофия Великого и Иоанна пророка
Книга душеполезнейшая о непрестанном Причастии Святых Христовых Таин
Невидимая брань
О хранении чувств
Преподобный Никодим Святогорец, в Крещении Николай, родился в 1748 году на греческом острове Наксосе. В возрасте 26 лет он пришел на Святую Гору Афон и там в монастыре Дионисиат принял постриг с именем Никодим.
Вначале инок Никодим нес послушание чтеца и письмоводителя. Через 2 года после его поступления в монастырь на Афон прибыл митрополит Коринфский Макарий, который поручил молодому иноку подготовку к изданию рукописи «Добротолюбие», найденной им в 1777 году в Ватопедском монастыре. Работа над этой книгой явилась началом многолетних литературных трудов Никодима Святогорца. Вскоре молодой инок перешел в Пантократорский скит, в послушание к старцу Арсению Пелопонессу, под руководством которого ревностно изучал Священное Писание и творения святых отцов. В 1783 году преподобный Никодим принял схиму и шесть лет пребывал в совершенном безмолвии. Когда на Афон вновь прибыл митрополит Коринфский Макарий, он возложил на преподобного Никодима новое послушание – редактирование творений преподобного Симеона Нового Богослова. Преподобный Никодим оставил подвиг молчальничества и опять занялся литературной работой. С того времени до самой своей кончины он продолжал ревностно трудиться на этом поприще.
Незадолго до своей кончины преподобный Никодим, утомленный книжными трудами и аскетическими подвигами, перешел на жительство к иеромонахам иконописцам Стефану и Неофиту Скуртеям (Куцовлахам). Он упросил их заняться изданием своих трудов, чего не мог уже сделать сам из-за болезненного состояния. Здесь, у Скуртеев, 1 июля 1809 года преподобный Никодим мирно отошел ко Господу.
По свидетельству современников, преподобный Никодим был прост, незлобив, нестяжателен и отличался глубокой сосредоточенностью. Он обладал замечательной памятью: Священное Писание знал наизусть, помня даже главы, стихи и страницы, мог на память цитировать очень многое из творений святых отцов.
Литературные труды старца Никодима разнообразны. Им написаны предисловие к «Добротолюбию» и краткие жития подвижников. Из аскетических наставлений подвижника особенно известна книга «Невидимая брань», переведенная на русский язык великим богословом-аскетом, епископом Феофаном Затворником (М., 1886; изд. 5. М., 1912). Замечателен труд подвижника «Учение об исповеди» (Венеция, 1804, 1818), заканчивающийся проникновенным «Словом о покаянии». Интересна книга преподобного «Благонравие христиан», изданная в Венеции в 1803 году. Велики заслуги святого и в области издания богослужебных книг. В 1796 году он опубликовал извлеченные из Афонских рукописных собраний 62 канона Пресвятой Богородице под названием «Венец Приснодевы» (Венеция, 1796, 1846).
Преподобный Никодим подготовил издание новой редакции «Пидалиона» – греческой «Кормчей книги», содержащей правила святых апостолов, святых Вселенских и Поместных Соборов и святых отцов.
Большое внимание преподобный уделял агиографии, о чем свидетельствуют такие его труды, как «Новый избор житий святых» (Венеция, 1803) и изданная уже после его кончины книга «Новый Синаксарь» в 3-х томах (Венеция, 1819). Им осуществлен перевод с древнегреческого на новогреческий язык «Толкования Посланий святого апостола Павла» архиепископа Болгарского Феофилакта. Сам святой Никодим написал толкование семи Соборных Посланий (издано также в Венеции в 1806 и 1819 гг.).
Преподобный Никодим известен и как творец и толкователь священных песнопений. Им составлены (принятые в Русской Церкви) канон в честь иконы Божией Матери Скоропослушницы, а также «Служба Преподобным и Богоносным отцем, во Афоне постнически просиявшим» («Православный церковный календарь на 1976 г.», с. 61), «Еортодромион или изъяснение песенных канонов, которые поются накануне Господских и Богородичных праздников» (Венеция, 1836), «Новая Лествица, или толкование 75-ти степенных песней Октоиха» (Константинополь, 1844).
МОЛИТВЫ

 

Тропарь преподобному Никодиму Святогорцу

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

глас 3
Мудрости благодатию, отче, украшенный,/ труба богогласная показался еси Духа/ и добродетелей наставник, Никодиме Богоглаголивый,/ всем бо подаеши спасительная учения,/ жития чистаго показуя сияние/ богатством Божественных твоих словес,/ имиже, яко свет, мирови возсиял еси.
Тропарь преподобному Никодиму Святогорцу
глас 1
Светило Афонское, и Наксии отрасль,/ и Церкве всея богодухновеннаго учителя,/ Никодима, вернии, да почтим,/ иже, исполнялся мудрости Божественный,/ учения бо небесная и обильная изливает вопиющим:/ слава прославльшему тя Христу,/ слава венчавшему тя,/ слава подающему тобою нам помощь.
Кондак преподобному Никодиму Святогорцу
глас 8
Яко таинника изряднейшаго добродетельнаго жития и благочестия,/ богоноснаго учителя Православия, празднует тя Церковь,/ с Небес бо дарования приемый,/ озарявши Божественными твоими писании вопиющих ти:/ радуйся, отче Никодиме.
АКАФИСТ ПРЕПОДОБНОМУ НИКОДИМУ СВЯТОГОРЦУ

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

глас 8
Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года
(журнал № 131)
Творе́ние Гера́сима мона́ха Микрагианнани́та
Конда́к 1
Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:
Я́ко боже́ственнаго жи́тельства таи́нника изря́днаго
и благоче́стия богоно́снаго учи́теля
Правосла́вная Це́рковь тя почита́ет:
с небесе́ бо дарова́ние прие́м,
озаря́еши боже́ственными твои́ми писа́нии вопию́щия ти:
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
И́кос 1
Ангел нра́вы и мно́гий ра́зумом, Никоди́ме, на Афо́не яви́лся еси́; а́нгельское бо имы́й житие́, ангелоле́пным гла́сом изъясни́л еси́ оте́ческая писа́ния, и́миже просвеща́еши вопию́щия:
Ра́дуйся, Накси́йское благоукраше́ние;
ра́дуйся, Афонское озаре́ние.
Ра́дуйся, оте́ческих догма́тов изложе́ние;
ра́дуйся, святы́х глаго́л изъясне́ние.
Ра́дуйся, высото́ мудрова́ния и прему́дрости реко́;
ра́дуйся, глубино́ боже́ственнаго ве́дения и сокро́вище любве́.
Ра́дуйся, я́ко показа́лся еси́ кни́жник богоно́сный;
ра́дуйся, я́ко толковни́к еси́ богоглаго́ливый.
Ра́дуйся, свети́льниче нра́вов че́стности;
ра́дуйся, пла́менниче го́рния све́тлости.
Ра́дуйся, и́мже ве́рнии утвержда́ются;
ра́дуйся, и́мже врази́ устраша́ются.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 2
Жития́ освяще́нна изде́тска иски́й, я́ко о́трасль боже́ственных роди́телей, мирски́й оста́вил еси́ мра́к, и ко Спа́су Христу́ устреми́лся еси́, Ему́же неукло́нне сле́дуя, Никоди́ме, вдохнове́н взыва́л еси́: Аллилу́ия.
И́кос 2
Ра́зумом богоприя́тным, я́ко уя́звлен боже́ственным жела́нием, прише́л еси́ в Го́ру Афо́нскую, и доброде́тельным жи́тельством к гора́м возвы́сился еси́ ве́чным, по Дави́ду, Никоди́ме, слы́ша от нас сицева́я:
Ра́дуйся, жития́ преподо́бнаго сокро́вище;
ра́дуйся, све́та невеще́ственнаго прия́телище.
Ра́дуйся, и́ноком Афо́нским о́бразе;
ра́дуйся, благоче́ствующих всех утвержде́ние.
Ра́дуйся, у́ме богонауче́нный, небе́сных мы́слей испо́лненный;
ра́дуйся, уста́ богодви́жная богодохнове́нных уче́ний.
Ра́дуйся, я́ко от ми́ра всеце́ло удали́лся еси́;
ра́дуйся, я́ко во Афо́не к го́рним напра́вился еси́.
Ра́дуйся, ли́ка преподо́бных прича́стниче;
ра́дуйся, ве́рным ве́лий учи́телю.
Ра́дуйся, враго́в поража́яй помышле́ния;
ра́дуйся, ду́ши утвержда́яй неради́выя.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 3
На сла́ву Госпо́дню у́мне взира́яй, очи́стив себе́ от веще́ственных, небе́сным наставля́яй показа́лся еси́, богоглаго́ливый Никоди́ме, де́лом и сло́вом вся́ к Бо́гу управля́я вопию́щия: Аллилу́ия.
И́кос 3
Име́яй се́рдце твое́ огне́м пали́мо стра́ха Бо́жия, неколеби́мо а́нгельское проше́л еси́ житие́, и я́же в нем благода́ти, я́ко Ду́хом просвеще́н, Никоди́ме, изъясня́еши зову́щим:
Ра́дуйся, сто́лпе воздержа́ния;
ра́дуйся, таи́нниче безстра́стия.
Ра́дуйся, воспери́вый ум к небе́сным;
ра́дуйся, стяжа́вый отту́ду неизглаго́ланная.
Ра́дуйся, благода́ти Духо́вныя до́ме светови́дный;
ра́дуйся, селе́ние многоце́нное жи́тельства доброде́тельнаго.
Ра́дуйся, я́ко ре́ки уче́ний источа́еши;
ра́дуйся, яко пото́ки страсте́й изсуша́еши.
Ра́дуйся, Христо́вым обогати́выйся осия́нием;
ра́дуйся, вра́жие умертви́вый возноше́ние.
Ра́дуйся, глаго́лов душепита́тельных гу́сли;
ра́дуйся, пе́сней богому́дрых цевни́це.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 4
Ревни́тель богодохнове́нный яви́лся еси́ отце́в преподо́бных, умертви́в себе́ су́щим в ми́ре, и учи́телей свяще́нных отпечатле́ние и уста́ богодви́жная: бога́тая бо ти даде́ся благода́ть, Никоди́ме, вопию́щу: Аллилу́ия.
И́кос 4
Сконча́л еси́ богому́дре преподо́бную жи́знь твою́, разли́чным искуше́нием противоста́в, и я́коже зла́то во огни́, искуше́н скорбьми́, Никоди́ме, учи́тель богому́дрый в дея́нии яви́лся еси́ взыва́ющим:
Ра́дуйся, но́вый в преподо́бных;
ра́дуйся, богодохнове́нный во учи́телех.
Ра́дуйся, наставля́яй на́ше помышле́ние;
ра́дуйся, разруша́яй Велиа́рово безу́мие.
Ра́дуйся, сло́вом благода́тным управля́яй ду́ши;
ра́дуйся, мечу́, при́сно посеца́яй страсте́й вины́.
Ра́дуйся, я́ко очища́еши серде́чныя скве́рны;
ра́дуйся, я́ко явля́еши боже́ственная дая́ния.
Ра́дуйся, пла́менниче Прему́дрости лу́чшия;
ра́дуйся, мо́лние на беснова́ние ху́ждшее.
Ра́дуйся, свети́льниче к живо́тным преспе́янием;
ра́дуйся, свети́ло к боже́ственным возвыше́нием. Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 5
Богоглаго́ливый язы́к прие́м, богогла́сне, свы́шним дохнове́нием дви́жим, глаго́лы жи́зни ве́чныя и я́же в боже́ственных отце́х неудобопости́жная всему́дре изъясни́л еси́, вся сподвиза́я Бо́гови пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 5
Да воспери́ши к Бо́гу, богоно́сне, ума́ твоего́ движе́ния вся, хране́ние чу́вств тве́рдо проше́л еси́, ему́же науча́еши хотя́щия улучи́ти боже́ственнаго едине́ния, во е́же пе́ти ти, о́тче, си́це:
Ра́дуйся, боже́ственных возвести́телю;
ра́дуйся, от ху́ждшаго неве́дения изба́вителю.
Ра́дуйся, боже́ственному науча́яй по́двигу;
ра́дуйся, небе́снаго яви́телю мудрова́ния.
Ра́дуйся, широто́ боже́ственнаго ра́зума и прему́дрый наста́вниче;
ра́дуйся, скрижа́ле богопечатле́нная Духо́внаго веща́ния.
Ра́дуйся, Уте́шителя пречестны́й сосу́де;
ра́дуйся, правосла́вных богода́нная кре́посте.
Ра́дуйся, ча́ше душепита́тельнаго не́ктара;
ра́дуйся, све́та трисо́лнечнаго испо́лненный.
Ра́дуйся, пра́вило отше́льником в де́лех;
ра́дуйся, о́бразе учи́телем в словесе́х.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 6
Вертогра́д боже́ственных благода́тей се́рдце соверши́в, Никоди́ме, жи́тельством твои́м, «Вертогра́д благода́тей», яко вои́стину испо́лнь благоуха́ния благода́тнаго, твою́ кни́гу наре́кл еси́, е́юже наслажда́ющеся, вопие́м: Аллилу́ия.
И́кос 6
Возсия́в на Горе́ Афо́нстей, я́ко новоявле́нная звезда́, просвеща́еши Христо́ву Це́рковь доброде́телей твои́х заря́ми, неботаи́нниче Никоди́ме преподо́бне; отню́дуже возжиза́еми све́том твои́м зове́м:
Ра́дуйся, звездо́ церко́вная;
ра́дуйся, све́точу благоче́стия.
Ра́дуйся, богосло́вов дре́вних изъясне́ние;
ра́дуйся, чужды́х уче́ний низверже́ние.
Ра́дуйся, боже́ственных преда́ний храни́телю и тайноводи́телю;
ра́дуйся, доброде́тельных дея́ний светоно́сче свяще́нный.
Ра́дуйся, я́ко облича́еши уче́ния нововво́дная;
ра́дуйся, я́ко явля́еши доброде́тели богода́нныя.
Ра́дуйся, Бо́жий служи́телю тепле́йший;
ра́дуйся, ве́рных защи́тниче неколеби́мый.
Ра́дуйся, раю́ многоразли́чныя прему́дрости;
ра́дуйся, свети́ло е́же во Христе́ науче́ния.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 7
Пребыва́яй в Горе́ Афо́нстей, я́коже в го́рнице, усе́рдною моли́твою и посто́м Духо́вную благода́ть, прему́дре, прия́л еси́, та́инственно в тя все́льшуюся, я́коже апо́столи, и́хже подража́тель яви́лся еси́, взыва́я: Аллилу́ия.
И́кос 7
Побе́ду благочести́вым уче́ние твое́ подае́т, ве́рно поуча́ющимся, Никоди́ме, о́тче свяще́нный, проти́ву страсте́й и вся́кия е́реси: во Святе́м бо Ду́се де́йствует при́сно вопию́щим:
Ра́дуйся, побе́до правосла́вных;
ра́дуйся, паде́ние злосла́вных.
Ра́дуйся, Це́ркве ве́лий учи́телю;
ра́дуйся, святы́м дре́вним ра́вне.
Ра́дуйся, я́ко бога́тство оста́вил еси́ нам кни́г свяще́нных;
ра́дуйся, я́ко прекраща́еши вся́кое убо́жество страсте́й.
Ра́дуйся, до небесе́ досяза́яй сто́лпе богопросвеще́нный;
ра́дуйся, Уте́шителя свети́льниче невече́рний.
Ра́дуйся, о́блаче, осеня́яй ве́рныя;
ра́дуйся, свеще́, возсиява́ющая лу́чшая.
Ра́дуйся, боже́ственных догма́тов пропове́дниче;
ра́дуйся, струй невеще́ственных исто́чниче.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 8
Диви́т помышле́ния ве́рных, богоглаго́ливе, мно́жество прему́дрых писа́ний твои́х: ты́ бо прему́дростию боже́ственною и си́лою небе́сною, Никоди́ме, пи́шеши и веща́еши, преподо́бне, и вся побужда́еши пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 8
Всю Це́рковь, я́коже богоде́тельнии све́ти, твоя́ богопре́данная словеса́ просвеща́ют, о́тче, та́инственне, и к соверше́ннейших разуме́нию веду́т я́же в сия́ приница́ющия и вопию́щия ти единогла́сне:
Ра́дуйся, трубо́ неизрече́нных;
ра́дуйся, таи́нниче небе́сных.
Ра́дуйся, Ду́ха кни́жниче богоглаго́ливый;
ра́дуйся, от свы́шняго вдохнове́ния науче́нный.
Ра́дуйся, я́ко боже́ственная вла́га ти даде́ся с небесе́;
ра́дуйся, я́ко облагодати́лся еси́ от руки́ Бо́жия.
Ра́дуйся, богосло́вия та́инственнаго гу́сли;
ра́дуйся, богоглаго́лания небе́снаго цевни́це.
Ра́дуйся, страсте́й отсеца́яй те́рние; ра́дуйся, душ очища́яй ни́ву.
Ра́дуйся, Бо́жия благоутро́бия язы́че; ра́дуйся, ве́рных правосла́вных сла́во.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 9
К по́двигом наставля́я проти́ву враго́в мы́сленных, Никоди́ме, преподо́бных исполне́ние, «Неви́димую брань» нарица́еши ю́же прему́дре списа́л еси́ кни́гу, свя́те: от сея́ бо науча́емся к Бо́гу возводи́тися, пою́ще: Аллилу́ия.
И́кос 9
Спа́совых пра́здников рече́ния богодохнове́нная и пе́сни всему́дрыя в широту́ распространя́я и глубину́, ю́же в них благода́ть всем по́дал еси́, е́юже ду́ши веселя́тся, Никоди́ме, тебе́ вопию́щих:
Ра́дуйся, пе́сней толкова́телю боже́ственных;
ра́дуйся, дщи́це слове́с святы́х.
Ра́дуйся, ве́яния боже́ственнаго сокро́вищнице;
ра́дуйся, Це́ркве Христо́вы украше́ние.
Ра́дуйся, Ду́ха сокро́вище и храни́лище доброде́телей;
ра́дуйся, орга́не богодохнове́нный пе́сней духо́вных.
Ра́дуйся, я́ко очища́еши ве́рных сердца́;
ра́дуйся, я́ко произлива́еши живоно́сная ороше́ния.
Ра́дуйся, ду́ш наста́вниче богому́дрый;
ра́дуйся, честны́м отце́м равноче́стный.
Ра́дуйся, ума́ хране́нию науча́яй;
ра́дуйся, ра́дость та́инственную возсиява́яй.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 10
Усты́ боговеща́нными и руко́ю, двиза́емою Ду́ха благода́тию, о́тче, духо́вных степе́ней изъясня́я в широте́ смы́слы, ле́ствицу и́ну поста́вил еси́ жела́ющим Го́сподеви пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 10
Прему́дрости боже́ственныя вла́га, я́коже Соломо́ну, даде́ся ти, Никоди́ме, отню́дуже Це́ркве учи́тель прему́дрый яви́лся еси́ и пресла́вный, на вся лу́чшая наставля́я, о́тче, зову́щия:
Ра́дуйся, у́ме богосло́вия;
ра́дуйся, струе́ боговеща́ния.
Ра́дуйся, пото́че наслажде́ния духо́внаго;
ра́дуйся, во словесе́х и де́лех пресве́тлый.
Ра́дуйся, вети́е многому́дрый глаго́л живо́тных;
ра́дуйся, уста́ блаже́нная гла́са Духо́внаго.
Ра́дуйся, насади́телю доброде́телей небе́сных;
ра́дуйся, искорени́телю нра́вов зле́йших.
Ра́дуйся, те́плыя моли́твы водворе́ние;
ра́дуйся, ве́рных богода́нное хвале́ние.
Ра́дуйся, Бо́жий песнопе́вче богоглаго́ливый;
ра́дуйся, вождю́ наш богоно́сный.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 11
Возвы́сив ума́ твоего́ к Бо́гу стремле́ния, умертви́л еси́ плотска́я движе́ния, и, боже́ственным све́том озаре́н, явле́нне во Афо́не просия́л еси́, сло́вом и де́лом, преподо́бне, к Бо́гу направля́я вопию́щия: Аллилу́ия.
И́кос 11
Све́том Уте́шителевым прему́дрых писа́ний твои́х благода́ть, Никоди́ме, везде́ сия́ет и вдыха́ет в ду́ши та́инственное благоуха́ние, и́мже страсте́й избавля́емся злово́ния, взыва́юще:
Ра́дуйся, цве́те ра́йский;
ра́дуйся, тро́сте Уте́шителева.
Ра́дуйся, мирополо́жнице боже́ственныя бла́гости;
ра́дуйся, благоуха́ние жития́ чи́стаго.
Ра́дуйся, ми́ро всеблагово́нное подви́жническия жи́зни;
ра́дуйся, арома́те небе́сный жи́тельства духо́внаго.
Ра́дуйся, тайнописа́телю святы́х догма́тов;
ра́дуйся, краснопи́сче свяще́нных смы́слов.
Ра́дуйся, свире́ле пе́сней благода́тных;
ра́дуйся, ли́ку святы́х сопричте́нный.
Ра́дуйся, душ утвержде́ние коле́блющихся;
ра́дуйся, прему́дрый мона́хов наста́вниче.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 12
Благода́ть и води́тельство к путе́м спаси́тельным и вся́цей по́льзе боже́ственней во Святе́м Ду́се при́сно книг твои́х мно́жество, о Никодиме, подае́т и веде́т к боже́ственней сла́ве вопию́щия: Аллилу́ия.
И́кос 12
Пою́ще тебе́ пе́снь, я́ко учи́теля вели́каго и боже́ственнаго и прему́драго наста́вника Це́ркве Христо́вы, о боговеща́нне, тя почита́ем, Никоди́ме: но не преста́й, свя́те, вся просвеща́ти зову́щия:
Ра́дуйся, Афо́на ве́лия сла́во;
ра́дуйся, На́ксоса боже́ственная похвало́.
Ра́дуйся, мона́шествующих свети́ло присносве́тлое;
ра́дуйся, правосла́вных пла́менниче неусыпа́емый.
Ра́дуйся, о́бразе и пра́вило и́ноков богоприя́тных;
ра́дуйся, да́ре и ве́нче безмо́лвников благогове́йных.
Ра́дуйся, Це́ркве стено́ неколеби́мейшая;
ра́дуйся, благоче́стия свети́льниче светоза́рнейший.
Ра́дуйся, и́мже восприе́млем лу́чшая;
ра́дуйся, и́мже отвраща́ем ху́ждшая.
Ра́дуйся, Богоро́дицы таи́нниче;
ра́дуйся, соиме́нных тебе́ предста́телю.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 13
О Никоди́ме о́тче, Горы́ Афо́нския чу́до и всея́ Це́ркве сла́во, настоя́щее на́ше приноше́ние ми́лостивно приими́ и подава́й всем свет боже́ственный моли́твами твои́ми, яко да при́сно Бо́гови вопие́м: Аллилуия.
Сей конда́к глаго́лется три́жды. И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.
Моли́тва
О богодохнове́нный и вселе́нский и́стины учи́телю, изря́дная Святоимени́тыя Горы́ похвало́, светле́йшая звездо́ Правосла́вныя Це́ркве Собо́рныя, всепреподо́бный и святы́й о́тче Никоди́ме! Да́ждь нам просвеще́ние моли́твами твои́ми во исполне́ние боже́ственныя во́ли, напра́ви стопы́ на́ша ко стезя́м доброде́тельнаго жития́, осени́ нас да́нною тебе́ благода́тию и вразуми́ ум наш, во е́же разуме́ти богому́драя поуче́ния твоя́, да обря́щем в них покая́ние, исцеле́ние, ра́дость, мир, кро́тость, поко́й, любо́вь, и а́ще что добро́ и бла́го и спаси́тельно, и в конце́ живо́т ве́чный, и моли́ся всегда́ ко Го́споду о всех нас, и́скренне лю́бящих тя и на всяк день и час призыва́ющих оте́ческую твою́ бла́гость и по́мощь. Аминь.

 

АКИЛА ГЕРАКЛЕЙСКИЙ

 

ЖИТИЕ

 

КРАТКОЕ ЖИТИЕ АПОСТОЛА ОТ 70-ТИ АКИЛЫ, ЕПИСКОПА ГЕРАКЛЕЙСКОГО

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

Свя­той Аки­ла, апо­стол от 70-ти, был уче­ни­ком апо­сто­ла Пав­ла и по­став­лен им епи­ско­пом в Ге­рак­лее.
До об­ра­ще­ния в хри­сти­ан­ство жил вме­сте с же­ной сво­ей При­с­кил­лой в Ита­лии, а за­тем пе­ре­се­лил­ся к Ко­ринф, где пи­тал­ся тру­да­ми рук сво­их, вла­дея ма­стер­ством де­ла­те­ля па­ла­ток. В это вре­мя сю­да при­шел св. апо­стол Па­вел, про­по­ве­дуя Хри­ста. Оста­но­вив­шись у Аки­лы с При­с­кил­лой, он на­учил их ве­ре во Хри­ста и кре­стил их.
По­слан­ный сво­им учи­те­лем св. апо­сто­лом Пав­лом, св. апо­стол Аки­ла про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие в Азии, Аха­ии и Ирак­лии, при­вел ко спа­се­нию ве­ли­кое мно­же­ство душ че­ло­ве­че­ских, об­ра­тив языч­ни­ков от идоль­ско­го слу­же­ния и кре­стив их.
Про­хо­дил он и по дру­гим стра­нам, про­по­ве­дуя вез­де Цар­ство Бо­жие, про­све­щая свя­той ве­рой, со­кру­шая идо­лов, воз­дви­гая церк­ви и по­став­ляя свя­щен­ни­ков. Свя­тая му­че­ни­ца При­с­кил­ла усерд­но по­мо­га­ла св. апо­сто­лу Аки­ле в его про­по­вед­ни­че­ском слу­же­нии. Пре­тер­пев нема­ло на­па­стей, они бы­ли му­че­ни­че­ски уби­ты невер­ны­ми.

ПОЛНОЕ ЖИТИЕ АПОСТОЛА ОТ 70-ТИ АКИЛЫ, ЕПИСКОПА ГЕРАКЛЕЙСКОГО

 

РАЗВЕРНУТЬ ТЕКСТ »

Воз­мож­но, что он уче­ник апо­сто­ла Пав­ла, уро­же­нец Пон­та, иудей, жив­ший в го­ро­де Ри­ме со сво­ей же­ной При­с­кил­лой (па­мять 13 фев­ра­ля). В прав­ле­ние им­пе­ра­то­ра Клав­дия (41–54) все евреи бы­ли из­гна­ны из сто­ли­цы. Свя­той Аки­ла с же­ной вы­нуж­де­ны бы­ли уехать. По­се­ли­лись они в Ко­рин­фе. В ско­ром вре­ме­ни ту­да при­шел из Афин с про­по­ве­дью Еван­ге­лия свя­той апо­стол Па­вел. По­зна­ко­мив­шись с Аки­лой, он стал жить у него в до­ме и вме­сте с ни­ми тру­дил­ся над из­го­тов­ле­ни­ем па­ла­ток.
При­няв Кре­ще­ние от апо­сто­ла Пав­ла, Аки­ла и При­с­кил­ла сде­ла­лись его пре­дан­ны­ми и рев­ност­ны­ми уче­ни­ка­ми. Они со­про­вож­да­ли апо­сто­ла в Ефес. Апо­стол Па­вел по­ру­чил им про­дол­жать про­по­ведь Еван­ге­лия в Ефе­се, а сам на­пра­вил­ся в Иеру­са­лим, чтобы про­ве­сти там празд­ник Пя­ти­де­сят­ни­цы. В Ефе­се Аки­ла и При­с­кил­ла услы­ша­ли сме­лую про­по­ведь при­шель­ца из Алек­сан­дрии, ев­рея Апол­ло­са, на­став­лен­но­го в на­чат­ках ве­ры, но знав­ше­го толь­ко кре­ще­ние Иоан­на Пред­те­чи. Они по­зва­ли его к се­бе и бо­лее точ­но объ­яс­ни­ли путь Гос­по­день.
По­сле смер­ти им­пе­ра­то­ра Клав­дия ев­ре­ям бы­ло раз­ре­ше­но воз­вра­тить­ся в Ита­лию, и то­гда Аки­ла и При­с­кил­ла вер­ну­лись в Рим. Апо­стол Па­вел в сво­ем По­сла­нии к Рим­ля­нам вспо­ми­нал о сво­их вер­ных уче­ни­ках: «При­вет­ствуй­те При­с­кил­лу и Аки­лу, со­труд­ни­ков мо­их во Хри­сте Иису­се, ко­то­рые го­ло­ву свою по­ла­га­ли за мою ду­шу, ко­то­рых не я один бла­го­да­рю, но и все Церк­ви из языч­ни­ков и до­маш­нюю их цер­ковь» (Рим.16:3-4). В Ри­ме свя­той Аки­ла про­был недол­го: апо­стол Па­вел по­ста­вил его епи­ско­пом в Асию. Свя­той Аки­ла рев­ност­но тру­дил­ся в еван­гель­ской про­по­ве­ди в Асии, Аха­ии и Ирак­лии: об­ра­щал языч­ни­ков ко Хри­сту, утвер­ждал в ве­ре но­во­об­ра­щен­ных хри­сти­ан, по­став­лял пре­сви­те­ров, со­кру­шал идо­лов. В апо­столь­ских тру­дах ему неустан­но по­мо­га­ла свя­тая При­с­кил­ла. Свя­той Аки­ла окон­чил жизнь му­че­ни­че­ски: его уби­ли языч­ни­ки. По пре­да­нию Церк­ви, вме­сте с ним бы­ла уби­та свя­тая При­с­кил­ла.