25 ДЕКАБРЯ. СЕГОДНЯ ОТМЕЧАЕМ ДЕНЬ ВЕЛИЧАЙШЕГО СВЯТОГО — СВЯТИТЕЛЯ СПИРИДОНА ТРИМИФУНТСКОГО, ЕПИСКОПА.

Св.Спиридон_Тримифунтский, епископ

 

 

 

ВЕЛИЧАЙШИЙ СВЯТОЙ, КОТОРОГО ЗНАЕТ ВЕСЬ МИР, О НЕМ МОЖНО ГОВОРИТЬ БЕСКОНЕЧНО. К СОЖАЛЕНИЮ, ПРАВОСЛАВНЫЕ ХРИСТИАНЕ РОССИИ УЗНАЛИ ЕГО, В БОЛЬШИНСТВЕ СВОЕМ, С 15 СЕНТЯБРЯ 2010 ГОДА. ДО ЭТОГО ВРЕМЕНИ, КОГДА В МОСКВУ ПРИВЕЗЛИ ЕГО ДЕСНИЦУ, ЭТОТ ВЕЛИКИЙ СВЯТОЙ, БЫЛ У НАС НЕ ОЧЕНЬ ИЗВЕСТЕН. СЛАВА БОГУ, ТЕПЕРЬ О НЕМ ЗНАЮТ, ПРАКТИЧЕСКИ, ВСЕ. НА НАШЕМ САЙТЕ МЫ МОЛИМСЯ СВЯТИТЕЛЮ СПИРИДОНУ ТРИМИФУНТСКОМУ МОЛИТВОЙ ПО СОГЛАШЕНИЮ. ПЕРЕЙДИТЕ НА СООТВЕТСТВУЮЩУЮ СТРАНИЦУ И ПРИСОЕДИНЯЙТЕСЬ К НАМ. ЗДЕСЬ. 
МОЛИМ БОГА ЗА ТЕХ ЛЮДЕЙ, КОТОРЫЕ ОРГАНИЗОВАЛИ НАШУ ВСТРЕЧУ С ЧУДЕСНОЙ ДЕСНИЦЕЙ СПИРИДОНА ТРИМИФУНТСКОГО И ОТКРЫЛИ ЕГО ДЛЯ ВСЕХ НАС, РОССИЙСКИХ ПРАВОСЛАВНЫХ ХРИСТИАН.
СЕГОДНЯ НИЧЕГО БОЛЬШЕ РАЗМЕЩАТЬ НА САЙТЕ НЕ БУДУ. ТОЛЬКО ОТМЕЧАЕМ ДЕНЬ СПИРИДОНА ТРИМИФУНТСКОГО И РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО, ПО КАТАЛИЧЕСКОМУ КАЛЕНДАРЮ. СЕЙЧАС РАЗМЕЩУ НА СТРАНИЦЕ НАШЕГО САЙТА «МЕСТО ОТДЫХА» В РАЗДЕЛЕ «ОТ НАШИХ ЧИТАТЕЛЕЙ ВСЕМ», ОЧЕНЬ ИНТЕРЕСНЫЕ МАТЕРИАЛЫ, КОТОРЫЕ ПОМОГУТ ЛИКВИДИРОВАТЬ ПРОБЕЛЫ ЗНАНИЙ В ОЧЕНЬ ВАЖНЫХ ПОНЯТИЯХ НАШИХ ДВУХ РЕЛИГИЙ: ХРИСТИАНСТВА И КАТАЛИЦИЗМА. КОРОТКО И ОЧЕНЬ ДОХОДЧИВО. ГЛАВНОЕ, ЧТО НАМ НИЧЕГО НЕ МОЖЕТ МЕШАТЬ ОТМЕТИТЬ ДЕНЬ РОЖДЕСТВА ХРИСТОВА И СЕГОДНЯ. С РОЖДЕСТВОМ. ЧИТАТЬ ЗДЕСЬ. (АДМИН).

 

 

ЖИТИЕ

[spoiler]

Свя­ти­тель Спи­ри­дон Три­ми­фунт­ский ро­дил­ся в кон­це III ве­ка на ост­ро­ве Кипр. О его жиз­ни све­де­ний со­хра­ни­лось ма­ло. Из­вест­но, что он был пас­ту­хом, имел же­ну и де­тей. Все свои сред­ства он от­да­вал на нуж­ды ближ­них и стран­ни­ков, за это Гос­подь воз­на­гра­дил его да­ром чу­до­тво­ре­ния: он ис­це­лял неиз­ле­чи­мо боль­ных и из­го­нял бе­сов. По­сле смер­ти же­ны, в цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра Кон­стан­ти­на Ве­ли­ко­го (306–337), он был из­бран епи­ско­пом го­ро­да Три­ми­фун­та. В сане епи­ско­па свя­ти­тель не из­ме­нил сво­е­го об­ра­за жиз­ни, со­еди­нив пас­тыр­ское слу­же­ние с де­ла­ми ми­ло­сер­дия. По сви­де­тель­ству цер­ков­ных ис­то­ри­ков, свя­ти­тель Спи­ри­дон в 325 го­ду при­ни­мал уча­стие в де­я­ни­ях I Все­лен­ско­го Со­бо­ра. На Со­бо­ре свя­ти­тель всту­пил в со­стя­за­ние с гре­че­ским фило­со­фом, за­щи­щав­шим ари­е­ву ересь. Про­стая речь свя­ти­те­ля Спи­ри­до­на по­ка­за­ла всем немощь че­ло­ве­че­ской муд­ро­сти пе­ред Пре­муд­ро­стью Бо­жи­ей: «Слу­шай, фило­соф, что я бу­ду го­во­рить те­бе: мы ве­ру­ем, что Все­мо­гу­щий Бог из ни­че­го со­здал Сво­им Сло­вом и Ду­хом небо, зем­лю, че­ло­ве­ка и весь ви­ди­мый и неви­ди­мый мир. Сло­во это есть Сын Бо­жий, Ко­то­рый со­шел ра­ди на­ших гре­хов на зем­лю, ро­дил­ся от Де­вы, жил с людь­ми, по­стра­дал, умер для на­ше­го спа­се­ния и за­тем вос­крес, ис­ку­пив Сво­и­ми стра­да­ни­я­ми пер­во­род­ный грех, и со­вос­кре­сил с Со­бою че­ло­ве­че­ский род. Мы ве­ру­ем, что Он Еди­но­су­щен и Рав­но­че­стен со От­цем, и ве­ру­ем это­му без вся­ких лу­ка­вых из­мыш­ле­ний, ибо тай­ну эту по­стиг­нуть че­ло­ве­че­ским ра­зу­мом невоз­мож­но».
В ре­зуль­та­те бе­се­ды про­тив­ник хри­сти­ан­ства сде­лал­ся его рев­ност­ным за­щит­ни­ком и при­нял Свя­тое Кре­ще­ние. По­сле раз­го­во­ра со свя­тым Спи­ри­до­ном, об­ра­тив­шись к сво­им дру­зьям, фило­соф ска­зал: «Слу­шай­те! По­ка со­стя­за­ние со мною ве­лось по­сред­ством до­ка­за­тельств, я вы­став­лял про­тив од­них до­ка­за­тельств дру­гие и сво­им ис­кус­ством спо­рить от­ра­жал все, что мне пред­став­ля­ли. Но ко­гда, вме­сто до­ка­за­тель­ства от ра­зу­ма, из уст это­го стар­ца на­ча­ла ис­хо­дить ка­кая-то осо­бая си­ла, до­ка­за­тель­ства ста­ли бес­силь­ны про­тив нее, так как че­ло­век не мо­жет про­ти­вить­ся Бо­гу. Ес­ли кто-ни­будь из вас мо­жет мыс­лить так же, как я, то да уве­ру­ет во Хри­ста и вме­сте со мною да по­сле­ду­ет за этим стар­цем, уста­ми ко­то­ро­го го­во­рил Сам Бог».
На том же Со­бо­ре свя­ти­тель Спи­ри­дон явил про­тив ари­ан на­гляд­ное до­ка­за­тель­ство Един­ства во Свя­той Тро­и­це. Он взял в ру­ки кир­пич и стис­нул его: мгно­вен­но вы­шел из него вверх огонь, во­да по­тек­ла вниз, а гли­на оста­лась в ру­ках чу­до­твор­ца. «Се три сти­хии, а пл­ин­фа (кир­пич) од­на, – ска­зал то­гда свя­ти­тель Спи­ри­дон, – так и в Пре­свя­той Тро­и­це – Три Ли­ца, а Бо­же­ство Еди­но».
Свя­ти­тель с боль­шой лю­бо­вью за­бо­тил­ся о сво­ей пастве. По его мо­лит­ве за­су­ха сме­ня­лась обиль­ным жи­во­тво­ря­щим до­ждем, а непре­рыв­ные до­жди – вёд­ром (тёп­лой, су­хой по­го­дой), ис­це­ля­лись боль­ные, из­го­ня­лись де­мо­ны.
Од­на­жды к нему при­шла жен­щи­на с мерт­вым ре­бен­ком на ру­ках, про­ся за­ступ­ни­че­ства свя­то­го. По­мо­лив­шись, он вер­нул мла­ден­ца к жиз­ни. Мать, по­тря­сен­ная ра­до­стью, упа­ла без­ды­хан­ной. Но мо­лит­ва угод­ни­ка Бо­жия вер­ну­ла жизнь и ма­те­ри.
Как-то, спе­ша спа­сти сво­е­го дру­га, окле­ве­тан­но­го и при­го­во­рен­но­го к смер­ти, свя­ти­тель был оста­нов­лен в пу­ти неожи­дан­но раз­лив­шим­ся от на­вод­не­ния ру­чьем. Свя­той при­ка­зал по­то­ку: «Стань! Так по­веле­ва­ет те­бе Вла­ды­ка все­го ми­ра, дабы я мог пе­рей­ти и спа­сен был муж, ра­ди ко­то­ро­го спе­шу». Во­ля свя­ти­те­ля бы­ла ис­пол­не­на, и он бла­го­по­луч­но пе­ре­шел на дру­гой бе­рег. Су­дья, пре­ду­пре­жден­ный о про­ис­шед­шем чу­де, с по­че­том встре­тил свя­то­го Спи­ри­до­на и от­пу­стил его дру­га.
Из­ве­стен из жиз­ни свя­ти­те­ля и та­кой слу­чай. Как-то он за­шел в пу­стую цер­ковь, по­ве­лел воз­жечь лам­па­ды и све­чи и на­чал бо­го­слу­же­ние. Про­воз­гла­сив «Мир всем», он и диа­кон услы­ша­ли в от­вет свер­ху раз­дав­ше­е­ся ве­ли­кое мно­же­ство го­ло­сов, воз­гла­ша­ю­щих: «И ду­хо­ви тво­е­му». Хор этот был ве­лик и слад­ко­глас­нее вся­ко­го пе­ния че­ло­ве­че­ско­го. На каж­дой ек­те­нии неви­ди­мый хор пел «Гос­по­ди, по­ми­луй». При­вле­чен­ные до­но­сив­шим­ся из церк­ви пе­ни­ем, к ней по­спе­ши­ли на­хо­див­ши­е­ся по­бли­зо­сти лю­ди. По ме­ре то­го, как они при­бли­жа­лись к церк­ви, чу­дес­ное пе­ние все бо­лее и бо­лее на­пол­ня­ло их слух и услаж­да­ло серд­ца. Но ко­гда они во­шли в цер­ковь, то не уви­де­ли ни­ко­го, кро­ме епи­ско­па с немно­ги­ми цер­ков­ны­ми слу­жи­те­ля­ми, и не слы­ха­ли уже бо­лее небес­но­го пе­ния, от че­го при­шли в ве­ли­кое изум­ле­ние.
Свя­той Си­ме­он Ме­та­фраст, опи­са­тель его жи­тия, упо­доб­лял свя­то­го Спи­ри­до­на пат­ри­ар­ху Ав­ра­аму в доб­ро­де­те­ли го­сте­при­им­ства. «На­доб­но знать и то, как он при­ни­мал стран­ни­ков», – пи­сал близ­кий к мо­на­ше­ским кру­гам Со­зо­мен, при­во­дя в сво­ей «Цер­ков­ной ис­то­рии» уди­ви­тель­ный при­мер из жиз­ни свя­ти­те­ля. Од­на­жды по на­ступ­ле­нии Че­ты­ре­де­сят­ни­цы в его дом по­сту­чал­ся стран­ник. Ви­дя, что пут­ник очень утом­лен, свя­той Спи­ри­дон ска­зал до­че­ри: «Об­мой-ка но­ги это­му че­ло­ве­ку да пред­ло­жи ему по­есть». Но вви­ду по­ста не бы­ло сде­ла­но нуж­ных за­па­сов, ибо свя­ти­тель «вку­шал пи­щу толь­ко в опре­де­лен­ный день, а в про­чие оста­вал­ся без пи­щи». По­это­му дочь от­ве­ти­ла, что в до­ме нет ни хле­ба, ни му­ки. То­гда свя­той Спи­ри­дон, из­ви­нив­шись пе­ред го­стем, при­ка­зал до­че­ри под­жа­рить быв­шее в за­па­се со­ле­ное сви­ное мя­со и, уса­див за стол стран­ни­ка, при­нял­ся за тра­пе­зу, убеж­дая то­го че­ло­ве­ка под­ра­жать се­бе. Когда же последний, называя себя христианином, отказался, святитель не стал возражать, заметив: «Слово Божие изрекло: для чистых все чисто» (Тит.1:15).
Дру­гая ис­то­рия, со­об­щен­ная Со­зо­ме­ном, так­же весь­ма ха­рак­тер­на для свя­ти­те­ля: у свя­то­го был обы­чай из со­бран­но­го уро­жая од­ну часть раз­да­вать бед­ным, а дру­гую от­да­вать нуж­да­ю­щим­ся в долг. Сам он лич­но ни­че­го не да­вал, а про­сто по­ка­зы­вал вход в кла­до­вую, где каж­дый мог взять, сколь­ко нуж­но, и по­том воз­вра­тить та­ким же об­ра­зом, без про­вер­ки и от­че­та.
Из­ве­стен так­же рас­сказ Со­кра­та Схо­ла­сти­ка о том, как во­ры ре­ши­ли по­хи­тить овец свя­то­го Спи­ри­до­на: глу­бо­кой но­чью за­бра­лись они в ов­чар­ню, но тут же неви­ди­мой си­лой ока­за­лись свя­зан­ны­ми. Ко­гда на­ста­ло утро, свя­той при­шел к ста­ду и, уви­дев свя­зан­ных раз­бой­ни­ков, по­мо­лив­шись, раз­вя­зал их и дол­го уго­ва­ри­вал оста­вить без­за­кон­ный путь и до­бы­вать про­пи­та­ние чест­ным тру­дом. По­том, по­да­рив им по ов­це и от­пус­кая их, лас­ко­во ска­зал: «Пусть же не на­прас­но вы бодр­ство­ва­ли».
Ча­сто упо­доб­ля­ют свя­то­го Спи­ри­до­на про­ро­ку Илии, ибо так же по мо­лит­ве его во вре­мя за­сух, ча­сто угро­жав­ших ост­ро­ву Кипр, шел дождь: «Рав­но­ан­гель­на Спи­ри­до­на зрим, ве­ли­ка­го чу­до­твор­ца. Неко­гда стра­на от без­до­ж­дия и за­су­хи вель­ми по­стра­да: бысть глад и яз­ва, и мно­гое мно­же­ство лю­дей ум­ро­ша, мо­лит­ва­ми же свя­ти­те­ля сни­де с небе­се на зем­лю дождь: лю­дие же, из­бав­ль­ше­ся от бед­ствия, бла­годар­ствен­но взы­ва­ху: Ра­дуй­ся, ве­ли­ко­му про­ро­ку упо­до­би­вый­ся и дождь, отъ­ем­лю­щий глад и неду­ги, бла­говре­мен­ный низ­вел еси».
Все жи­тие свя­ти­те­ля по­ра­жа­ет уди­ви­тель­ной про­сто­той и си­лой чу­до­тво­ре­ния, да­ро­ван­ной ему от Гос­по­да. По сло­ву свя­ти­те­ля про­буж­да­лись мерт­вые, укро­ща­лись сти­хии, со­кру­ша­лись идо­лы. Ко­гда в Алек­сан­дрии пат­ри­ар­хом был со­зван Со­бор ра­ди со­кру­ше­ния идо­лов и ка­пищ, по мо­лит­вам от­цов Со­бо­ра па­ли все идо­лы, кро­ме од­но­го, са­мо­го по­чи­та­е­мо­го. Пат­ри­ар­ху в ви­де­нии бы­ло от­кры­то, что идол этот остал­ся для то­го, чтобы быть со­кру­шен­ным свя­ти­те­лем Спи­ри­до­ном Три­ми­фунт­ским. Вы­зван­ный Со­бо­ром свя­ти­тель сел на ко­рабль, и в тот мо­мент, ко­гда ко­рабль при­стал к бе­ре­гу и свя­ти­тель сту­пил на зем­лю, идол в Алек­сан­дрии со все­ми жерт­вен­ни­ка­ми по­верг­ся в прах, чем воз­ве­стил пат­ри­ар­ху и всем епи­ско­пам при­бли­же­ние свя­ти­те­ля Спи­ри­до­на.
В пра­вед­но­сти и свя­то­сти про­жил свя­той Спи­ри­дон зем­ную жизнь и в мо­лит­ве пре­дал ду­шу свою Гос­по­ду (ок. 348 го­да). В ис­то­рии Церк­ви свя­ти­тель Спи­ри­дон по­чи­та­ет­ся вме­сте со свя­ти­те­лем Ни­ко­ла­ем, ар­хи­епи­ско­пом Мир­ли­кий­ским.
Мо­щи его по­ко­ят­ся на ост­ро­ве Кор­фу в церк­ви его име­ни (кро­ме дес­ной ру­ки, ко­то­рая в Ри­ме).

[/spoiler]

МОЛИТВЫ

[spoiler]

Тропарь святителю Спиридону Тримифунтскому, чудотворцу

глас 1
Собо́ра Пе́рваго показа́лся еси́ побо́рник и чудотво́рец,/ Богоно́се Спиридо́не о́тче наш. /Те́мже ме́ртву ты во гро́бе возгласи́в/ и змию́ в зла́то претвори́л еси́,/ и внегда́ пе́ти тебе́ святы́я моли́твы,/ а́нгелы, сослужа́щия тебе́, име́л еси́, свяще́ннейший./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Кондак святителю Спиридону Тримифунтскому, чудотворцу

глас 2
Любо́вию Христо́вою уязви́вся, свяще́ннейший,/ ум впери́в заре́ю Ду́ха,/ де́тельным виде́нием твои́м дея́ние обре́л еси́, Богоприя́тне,/ же́ртвенник Боже́ственный быв,// прося́ всем Боже́ственнаго сия́ния.
Молитва святителю Спиридону Тримифунтскому, чудотворцу
О, вели́кий и пречу́дный святи́телю Христо́в и чудотво́рче Спиридо́не, Керки́рская похвало́, всея́ вселе́нныя свети́льниче пресве́тлый, те́плый к Бо́гу моли́твенниче и все́м к тебе́ прибега́ющим и с ве́рою моля́щимся скоропредста́тельный засту́пниче! Ты́ ве́ру правосла́вную на Нике́йстем Собо́ре посреде́ отце́в пресла́вно изъясни́л еси́, триеди́нство Святы́я Тро́ицы чуде́сною си́лою показа́л еси́ и еретико́в до конца́ посрами́л еси́. Услы́ши на́с, гре́шных, святи́телю Христо́в, моля́щихся тебе́, и си́льным твои́м предста́тельством у Го́спода изба́ви на́с от вся́каго зла́го обстоя́ния: от гла́да, пото́па, огня́ и смертоно́сныя я́звы. Ты́ бо во вре́менней жи́зни свое́й от все́х си́х бе́дствий избавля́л еси́ люде́й твои́х: от наше́ствия ага́рян и от гла́да страну́ твою́ сохрани́л еси́, царя́ от неисце́льнаго неду́га изба́вил и мно́гия гре́шники к покая́нию приве́л еси́, ме́ртвых пресла́вно воскреша́л еси́, за свя́тость же жития́ твоего́ А́нгелы, неви́димо в це́ркви пою́щия и сослужа́щия тебе́, име́л еси́. Си́це у́бо просла́ви тебе́, ве́рнаго Своего́ раба́, Влады́ка Христо́с, я́ко вся́ та́йная челове́ческая дея́ния дарова́ тебе́ разуме́ти и облича́ти непра́ведно живу́щия. Мно́гим, в ску́дости и недоста́точестве живу́щим, ты́ усе́рдно помога́л еси́, лю́ди убо́гия изоби́льно во вре́мя гла́да напита́л еси́ и и́на мно́га зна́мения си́лою в тебе́ живу́щаго Ду́ха Бо́жия сотвори́л еси́. Си́це и на́с не оста́ви, святи́телю Христо́в, помина́й на́с, ча́д свои́х, у Престо́ла Вседержи́теля и умоли́ Го́спода, да пода́ст мно́гих на́ших грехо́в проще́ние, безбе́дное и ми́рное житие́ да да́рует на́м, кончи́ны же живота́ непосты́дныя и ми́рныя, и блаже́нства ве́чнаго в бу́дущем ве́це сподо́бит на́с, да вы́ну возсыла́ем сла́ву и благодаре́ние Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху Свято́му, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[/spoiler]

КАНОН СВЯТИТЕЛЮ СПИРИДОНУ, ЕПИСКОПУ ТРИМИФУНТСКОМУ, ЧУДОТВОРЦУ

[spoiler]

глас 2
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.
Припев: Святи́телю, о́тче Спиридо́не, моли́ Бо́га о на́с.
Кро́тких зе́млю дости́г, о́тче, я́ко кро́ток, и ми́лостив, и чи́ст бы́в, настоя́щую се́рдца моего́ укроти́ бу́рю, я́ко да, в тишине́ боже́ственней бы́в, песносло́влю тя́.
Де́лании боже́ственными ду́шу, о́тче, очи́стив, богови́ден, Спиридо́не, бы́л еси́ и Боже́ственнаго Ду́ха пресве́тлым обогати́лся еси́ осия́нием; те́м озаря́еши чи́сто блажа́щия тя́.
От па́ствы, я́коже Дави́д, тя́ восприе́м, Соде́тель слове́сныя тя́ поста́ви па́ствы па́стыря всеизя́щнейша, простото́ю и кро́тостию сия́юща и беззло́бием, преподо́бне па́стырю, украша́ема.
Богоро́дичен: Пресвята́я Де́во Чи́стая, просвети́ и освяти́ помышле́ния и ду́шу мою́, молю́ся, о́блаки разоря́ющи неве́жества моего́ и тму́ отъе́млющи грехо́вную, я́ко да по до́лгу ублажа́ю Тя́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
У́м тво́й безстра́стием просвети́в и боже́ственным смире́нием украси́вся, дарова́ния Ду́ха прия́л еси́ отгони́ти ду́хи и реши́ти неду́ги ве́рно чту́щих тя́, свяще́ннейше.
Зми́я началозло́бнаго уби́в, нра́в сребролю́бный попра́в, ми́луя тре́бующаго, святи́телю, зми́я преложи́л еси́ в злату́ю у́тварь свяще́нными твои́ми моли́твами, о́тче преподо́бне.
Возше́л еси́ на го́ру безстра́стия, вше́л еси́ во хра́м боговиде́ния, в скрижа́ли же се́рдца твоего́ прия́л еси́ зако́н спаси́тельный, я́ко свяще́ннейший и уго́дник при́сный Влады́ки Твоего́.
Богоро́дичен: Уврачи́ стру́пы души́ моея́, у́м мо́й, омраче́нный нераде́нием, Богоневе́сто, озари́, да пою́: не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Непоро́чная, и не́сть чи́сты, па́че Тебе́, Влады́чице.
Седа́лен, гла́с 8.
От па́ствы ове́ц предста́тельствовати Христо́ве Це́ркви вручи́вся, па́стырь богопроизведе́н ты́, Спиридо́не, возсия́л еси́, злосла́вия во́лки отгна́л еси́ словесы́ твои́ми, на благоче́стия па́жити сию́ воспита́в. Те́мже посреде́ богоно́сных отце́в ве́ру утверди́л еси́ му́дростию Ду́ха, иера́рше блаже́нне, моли́ Христа́ Бо́га, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творцу́, я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Всепе́тая, беззако́ния мя́ су́ща скве́рное оби́телище и де́монов игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, светоно́сная, нетле́нная. Отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би и све́та невече́рняго, моли́твами Твои́ми.
Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
У́гльми Честна́го разже́гся Ду́ха, страсте́й удобопопаля́емую ве́щь, всеблаже́нне, поже́гл еси́, ми́р же огнесия́ньми доброде́телей твои́х, Спиридо́не, просвети́л еси́.
Умертви́в твоя́ плотска́я движе́ния, богодохнове́нне, ме́ртвыя возста́вил еси́ животво́рным твои́м приглаго́ланием. Те́мже молю́ тя́: умерщвле́нную ду́шу мою́, о́тче, оживи́.
Повину́ющися, ме́ртвая тебе́ гла́с, о́тче, даде́ и ре́чная стремле́ния твои́ми удержа́шася повеле́нии: яви́лся еси́ бо, блаже́нне, чудоде́латель, Боже́ственную благода́ть прие́мь.
Богоро́дичен: Проро́цы Твоего́ та́инства глубину́ провозвести́ша недомы́сленную: еди́на бо родила́ еси́, Чи́стая, Недоразумева́емаго, воплоще́нна за милосе́рдие неисповеди́мое.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.
Река́ су́щих в тебе́ дарова́ний вся́кое напоя́ет, преподо́бне, се́рдце, все́м да́рует бога́тно здра́вие, вся́ Бо́га к сла́ве возставля́ет, тебе́ просла́вльшаго и чудоде́йствы вся́кими почествова́вшаго.
Тя́ ца́рь земны́й, блаже́нне, Царя́ Небе́снаго я́ве позна́ и́скренняго раба́ и дарова́ний Боже́ственных испо́лненнаго, внегда́ приити́ тебе́ к нему́ вели́каго врача́ к Бо́гу возвеща́я.
Авраа́мову страннолю́бному нра́ву ты́ уподо́бився, все́м до́ма твоего́ вхо́ды отве́рзл еси́, и все́м вся́к бы́л еси́, и промышля́я су́щими во обстоя́нии, Спиридо́не блаже́нне.
Богоро́дичен: Но́ва на́м породила́ еси́ Младе́нца, пре́жде веко́в, Отрокови́це, рожде́нна от Отца́ Безнача́льна. Его́же умоли́, я́ко Сы́на и Бо́га Твоего́, уще́дрити Богоро́дицу Тя́, Пречи́стая, душе́ю чи́стою возвеща́ющия.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.
Зла́то, я́ко ка́л, тебе́ вмени́ся, па́че зла́та безстра́стием сия́ющу и обогати́вшуся, преподо́бне, дарова́нии всезлаты́ми Ду́ха.
Чи́сто служа́ Влады́це Твоему́, мно́жество име́л еси́, преподо́бне, послу́шающее Тебе́ а́нгельских си́л, неви́димыми гла́сы, свяще́ннейше.
Пресла́вное, всему́дре, житие́ твое́ ми́ру тя́ пресла́вна, о́тче, соде́ла. Те́мже боже́ственную па́мять твою́, ра́дующеся, соверша́ем, пою́щии Тя́.
Богоро́дичен: Небе́с ши́рши чре́во Твое́ бы́сть, Неискусому́жная, Бо́га вмести́вшее, нигде́же вмести́маго, Всесвята́я Де́во Богоневе́сто.
Конда́к, гла́с 2.
Любо́вию Христо́вою уязви́вся свяще́ннейший, у́м впери́в заре́ю Ду́ха, де́тельным виде́нием твои́м дея́ние обре́л еси́, богоприя́тне, же́ртвенник Боже́ственный бы́в, прося́ все́м Боже́ственнаго сия́ния.
И́кос:
Из чре́ва освяще́ннаго иера́рха Госпо́дня, восхва́лим ны́не Спиридо́на, благода́ти скрижа́ли прие́мшаго Боже́ственныя сла́вы, и в чудесе́х пресла́внаго все́й тва́ри, и я́ко те́пла и самови́дца Боже́ственнаго осия́ния, я́ко ни́щих предста́теля и согреша́ющих душево́дца: то́й бо Боже́ственна престо́лу Христо́ву же́ртва бы́сть, прося́ все́м Боже́ственнаго сия́ния.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.
Моисе́ево незло́бие, Дави́дову кро́тость, И́ова Авси́тидскаго непоро́чное стяжа́в, Ду́ха бы́л еси́ жили́ще, поя́, свяще́ннейше: Сы́й благослове́н и препросла́влен.
Ороше́ния на главу́ твою́ во вре́мя жа́твы небеса́ иска́паша, бу́дущее прозна́меноваша: Бо́г бо, я́коже рече́, боже́ственную па́мять твою́, преподо́бне, просла́ви, ве́рныя освяща́я хода́тайством твои́м.
В собо́ре отце́в тя́ Бо́г прославля́ет, на суде́ словеса́ твоя́ сохра́нша, блаже́нне, я́же ве́рою прине́сл еси́, безслове́снейшаго А́рия обуя́ющая я́ве и упраздня́ющая сего́ противле́ние.
Богоро́дичен: Гро́зд возрасти́ла еси́ неизрече́нным сло́вом, я́ко лоза́, Де́во, Еди́наго невозде́ланнаго, вино́ источа́юща, вся́ веселя́щее, вся́ освяща́юща земны́я и вся́ко пия́нство лю́тых отъе́млюща.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Пе́щь страсте́й боже́ственными одожде́ньми Боже́ственнаго Ду́ха погаси́л еси́ и ро́су источи́л еси́ неду́гов, о́тче, зно́й отъе́млющую ве́рно к тебе́ приходя́щих всегда́, блаже́нне Спиридо́не пребога́те.
Беззло́бив, пра́в, кро́ток же, и ми́лостив, и незлопа́мятлив бы́л еси́, любо́вен, страннолю́бец, иера́рх свяще́ннейший, му́дростию укра́шен, преподо́бне, Правосла́вия. Те́мже тя́ ве́рою почита́ем.
Дре́вле тебе́ гла́с, я́ко жива́, уме́ршая вопро́шшу ти́, о́тче, даде́. О, чудесе́ изря́дна! О, пресла́внаго та́инства! О, благода́ти, ю́же получи́л еси́, житие́м украша́емь а́нгельским, досточу́дне!
Богоро́дичен: Стра́сти моего́ се́рдца исцели́ ми́лостию Твое́ю, Всепе́тая, у́м мо́й умири́, и ду́шу мою́ просвети́, и ходи́ти мя́ возблагопу́тстви на стези́ спаси́тельныя, я́ко да при́сно пою́ Тя, Всепе́тая.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.
Безнача́льна Роди́теля Сы́на я́сно пропове́дал еси́, Единосу́щна Отцу́ и Соприсносу́щна, посреде́ богоно́сных отце́в возвели́чився, и беззако́ннующих загради́л еси́ уста́, святи́телю всеблаже́нне.
Многосве́тлое со́лнце, отце́в украше́ние, иере́ев сла́ва, а́нгелов совсе́льниче, твою́ светоно́сную па́мять ра́достно ны́не соверша́ющия, све́та сподо́би невече́рняго моли́твами твои́ми.
Боже́ственная селе́ния, гра́д небе́сный, пра́зднующих кра́сный ли́к освяще́нную ду́шу твою́ и доброде́тельми укра́шенную, всеблаже́нне, прия́т во гла́се ра́дования.
Богоро́дичен: Ве́лие та́инство па́че ума́ Рождества́ Твоего́ удивля́ет а́нгелы, Богора́дованная, наслажда́ет преподо́бных собо́р, свяще́нныя же весели́т отцы́, боже́ственно пою́щия тя́, наде́жду ду́ш на́ших.
Свети́лен.
Тя́ от безслове́сныя па́ствы преведе́ в слове́сную Ду́х, богоно́се, я́коже Моисе́я и Дави́да, и́хже уподо́бился еси́ нра́ву, Спиридо́не, све́те вселе́нныя.
Богоро́дичен: Су́щих от Бо́га ми́ру пода́нных благи́х Ты́ вина́ была́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не уми́лостиви о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

[/spoiler]

АКАФИСТ СВЯТИТЕЛЮ СПИРИДОНУ ТРИМИФУНТСКОМУ, ЧУДОТВОРЦУ

[spoiler]

Кондак 1
Препросла́вленный от Го́с­по­да свя­ти́­те­лю и чу­до­тво́р­че Спиридо́не! Ны́­не всечестну́ю па́­мять твою́ пра́зднующе, я́ко мно́­го могу́щему споспе́шествовати нам о просла́вльшем тя Хрис­те́, уми́ль­но во­пи­е́м ти: из­ба́­ви нас от вся́­ких бед и зол, да с благодаре́нием зо­ве́м ти:
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Икос 1
От ю́нос­ти укра­ше́н­ный все́­ми доброде́тельми, жи­ти­е́м сво­и́м А́н­ге­лом подража́вый, ты, свя­ти́­те­лю Спиридо́не, вои́стину по­ка­за́л­ся еси́ друг Хрис­то́в; мы же, зря́ще тя, не­бе́с­на­го че­ло­ве́­ка и зем­на́­го А́н­ге­ла, со благогове́нием уми́ль­но во­пи­е́м ти:
Ра́­дуй­ся, у́ме, созерца́яй та́й­ны Пре­свя­ты́я Тро́ицы; ра́­дуй­ся, обогати́выйся Ду́­ха пресве́тлым осия́нием.
Ра́­дуй­ся, све­ти́ль­ни­че многосве́тлый; ра́­дуй­ся, ум твой без­стра́­сти­ем просвети́вый.
Ра́­дуй­ся, измла́да и́стинную простоту́ и безмо́лвие воз­лю­би́­вый; ра́­дуй­ся, укра­ше́­ние це­ло­му́д­рия.
Ра́­дуй­ся, люб­ве́ неистощи́мая струя́; ра́­дуй­ся, я́ко страннолю́бию Авраа́ма подража́л еси́.
Ра́­дуй­ся, я́ко всем любвеоби́льно вхо́ды до́­ма сво­его́ отверза́л еси́; ра́­дуй­ся, ни́­щих пред­ста́­те­лю.
Ра́­дуй­ся, пред ни́мже благогове́ют лю́­дие; ра́­дуй­ся, я́ко ты еси́ обита́лище Пре­свя­та́­го Ду́­ха.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 2
Ви́­дя­ще о́стров Кипр и вся хри­сти­а́н­ския стра­ны́ нетле́нныя мо́­щи твоя́, свя­ти́­те­лю, от ни́х­же ис­те­ка́­ют оби́льная ис­це­ле́­ния, воз­ра́­до­ва­ша­ся; и мы, почита́юще тя я́ко преоби́льнаго ис­то́ч­ни­ка бла­го­да́­ти, низпо́сланнаго свы́­ше нам, во­пи­е́м к Верхо́вному По­да́­те­лю Не­бе́с­ных и зем­ны́х благ: Алли­лу́иа.
Икос 2
Ра́­зум Бо­же́ст­вен­ный имы́й, а́ще сый па́стырь безслове́сных ове́ц, ты произволе́нием Пас­ты­ре­на­ча́ль­ни­ка Хри­ста́ из­бра́н был еси́ в па́стыря ове́ц слове́сных. Ве́рнии же, ра­зу­ме́в­ше тя до́браго па́стыря, неусы́пно о ста́де сво­е́м пеку́щагося, воспева́ху:
Ра́­дуй­ся, архиере́е Бо́­га Вы́ш­ня­го, в хирото́нии восприя́вый оби́ль­но Боже́ственную бла­го­да́ть; ра́­дуй­ся, све­ти́ль­ни­че многосве́тлый, горя́й и светя́й.
Ра́­дуй­ся, ве́р­ный де́­ла­те­лю в вертогра́де Христо́вом; ра́­дуй­ся, па́­сты­рю, на па́жити ве́­ры и бла­го­че́с­тия па́ству свою́ вос­пи­та́­вый.
Ра́­дуй­ся, сия́ньми доб­ро­де́­те­лей тво­и́х мир просвеща́вый; ра́­дуй­ся, Пре­сто́­лу Христо́ву Боже́ственную Же́ртву приноси́вый.
Ра́­дуй­ся, иера́рше, разуме́нием Пра­во­сла́­вия укра­ше́н­ный; ра́­дуй­ся, апо́стольскаго уче́ния ис­по́л­нен­ный, ве́р­ных струя́ми спаси́тельнаго уче́ния напая́яй.
Ра́­дуй­ся, я́ко и му́д­рых озари́л еси́; ра́­дуй­ся, я́ко и про́стых серд­ца́ обнови́л еси́.
Ра́­дуй­ся, сла́­во пра­во­сла́в­ных и Це́рк­ве непоколеби́мое утвер­жде́­ние; ра́­дуй­ся, укра­ше́­ние отце́в, сла́­во и по­хва­ло́ иере́ев благогове́йных.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 3
Си́­лою Вы́ш­ня­го, осени́вшею тя, свя­ти́­те­лю Спиридо́не, богому́др ты по­ка­за́л­ся еси́ и, сжа́вши дла́­нию гли́ну, тро́ичность Лиц всем очеви́дно уясни́л еси́; те́м­же лжему́дрии фило́софи, собра́вшиися на Со­бо́­ре, ужасо́шася, ве́рнии же непостижи́маго просла́виша Бо́­га, умудри́вшаго тя во спа­се́­ние, во­пию́­ще Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 3
Име́юще тя в помышле́ниих сво­и́х вси отцы́ Собо́ра про́ста, неиску́сна в кни́жнем уче́нии, моли́ша тя, о́т­че Спиридо́не, не препира́тися сло­ве­сы́ с вити́ею, мня́щимся му́дру бы́­ти. Ты же, свя­ти́­те­лю, ре́вностию по Бо́­зе распаля́емый, ве́руя, я́ко про́поведь Хри­сто́­ва не в препре́тельных му́дрости челове́ческия словесе́х, но в яв­ле́­нии ду́­ха и си́­лы, прему́дре того́ обличи́в, вразуми́л и на путь и́с­тин­ный наста́вил еси́. Вси, ви́­дев­ше чу́­до сие́, взыва́ху:
Ра́­дуй­ся, све́­те пра­во­сла́вныя му́дрости; ра́­дуй­ся, я́ко глаго́лемых бы́­ти му́д­рых совопро́сников посрами́л еси́.
Ра́­дуй­ся, ис­то́ч­ни­че, бла­го­да́­тию оби́льный; ра́­дуй­ся, не­по­ко­ле­би́­мый сто́л­пе, тве́рдо содержа́щий су́­щих в ве́­ре.
Ра́­дуй­ся, омрача́яй всепа́губную е́ресь; ра́­дуй­ся, чрез него́же попра́но бысть безу́мие.
Ра́­дуй­ся, я́ко персть зем­на́я пропове́да твои́ма рука́ми Свя­ту́ю Тро́ицу; ра́­дуй­ся, я́ко из гли́ны изве́л еси́ огнь и во́­ду во утвер­жде́­ние догма́та Свя­ты́я Тро́ицы.
Ра́­дуй­ся, я́ко про­све­ти́л еси́ лю́­ди сла́­ви­ти Сло́­во, вои́стину Единосу́щное Пребезнача́льному Отцу́; ра́­дуй­ся, я́ко зми́еву гла­ву́ па́губныя а́риевы е́реси порази́л еси́.
Ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю поже́рта бысть зло́ба; ра́­дуй­ся, неве́рнаго мудреца́ совопро́сника к и́стинней ве́­ре обрати́вый.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 4
Жизнь проводя́ в убо́жестве и нищете́, ни́щим и бе́дным был еси́ пита́тель и помо́щник и, люб­ве́ ра́­ди к ни́щим, зми́я в зла́то преложи́л еси́ и дал еси́ о́ное тре́бующему твоея́ по́­мо­щи. Ди­вя́­ще­ся о чудеси́ сем, бла­го­да́р­ствен­но во­пи­е́м к Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 4
Слы́шано бысть всем и всю́ду, я́ко святи́тель Спиридо́н вои́стину есть жи­ли́­ще Свя­ты́я Тро́ицы: все­ли́­ся бо в нем Бог Оте́ц, Бог Сло́­во и Бог Дух Свя­ты́й. Се­го́ ра́­ди ты сло­ве­сы́ и дея́ньми про­по­ве́­дал еси́ всем христиа́ном воплоще́ннаго и́с­тин­на­го Бо́­га, во­пию́­щим:
Ра́­дуй­ся, сло­ве́с Бо́­жи­их таи́н­ни­че; ра́­дуй­ся, до­мо­строи́­тель­ство Бо́­жие о спа­се́­нии ми́­ра уясни́вый.
Ра́­дуй­ся, я́ко научи́л еси́ не испы́товати е́же есть пре­вы́­ше ра́­зу­ма и му́дрости челове́ческия; ра́­дуй­ся, непостижи́мую де́йствующую в те­бе́ си́­лу Бо́­жию яви́­вый.
Ра́­дуй­ся, я́ко уста́ми тво­и́ми провеща́ Сам Бог; ра́­дуй­ся, я́ко вси послу́шаху те­бе́ в сла́­дость.
Ра́­дуй­ся, мглу идолослуже́ния раз­гна́­вый; ра́­дуй­ся, я́ко мно́гих к и́стинней ве́­ре приве́л еси́.
Ра́­дуй­ся, я́ко главы́ не­ви́­ди­мых зми́ев порази́л еси́; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю прославля́ется ве́­ра христиа́нская.
Ра́­дуй­ся, я́ко све́т­ло озаря́еши всех ублажа́ющих тя; ра́­дуй­ся, по­бо́р­ни­че хри­сти­а́н­ския ве́­ры и Пра­во­сла́­вия.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 5
Бо­же́ст­вен­на­го Ду́­ха пре­ис­по́л­нен был еси́, свя­ти́­те­лю Спиридо́не, ра́­ди доброде́тельнаго жи­тия́ тво­его́; зане́ кро́ток, ми́лостив, чист се́рд­цем, терпели́в, непамятозло́бив, страннолю́бец был еси́: се­го́ ра́­ди Тво­ре́ц и в чудесе́х пресла́вна по­ка­за́ тя. Мы же, прославля́я Бо́­га, просла́вльшаго тя, во­пи­е́м Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 5
Равноа́нгельна Спиридо́на зрим, вели́каго чудотво́рца. Не́­ког­да страна́ от бездо́ждия и за́сухи вельми́ по­стра­да́: бысть глад и я́зва, и мно́гое мно́­жест­во лю­де́й умро́ша, мо­ли́т­ва­ми же святи́теля сни́­де с не­бе­се́ на зе́м­лю дождь; лю́­дие же, из­ба́вль­ше­ся от бе́дствия, бла­го­да́р­ствен­но взыва́ху:
Ра́­дуй­ся, ве­ли́­кому проро́ку Илии́ уподо́бивыйся; ра́­дуй­ся, я́ко дождь, отъе́млющий глад и не­ду́­ги, бла­го­вре­́мен­не низве́л еси́.
Ра́­дуй­ся, па́­ки мо­ли́т­ва­ми свои́ми не́­бо заключи́вый; ра́­дуй­ся, я́ко немилосе́рдаго купца́ лише́нием име́ния наказа́л еси́.
Ра́­дуй­ся, я́ко тре́­бую­щим пи́щу оби́ль­но дарова́л еси́; ра́­дуй­ся, я́ко любоблагоутро́бие Бо́­га к лю́­дем подвиза́еши.
Ра́­дуй­ся, взе́мляй не́­мо­щи немощны́х; ра́­дуй­ся, богоблагода́тный че­ло­ве́­ком по­мо́щ­ни­че.
Ра́­дуй­ся, боля́щим здра́­вие по­да­ва́­яй; ра́­дуй­ся, его́­же тре­пе́­щут де́­мо­ни.
Ра́­дуй­ся, безчи́сленных чу­де́с ис­то́ч­ни­че.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 6
Заве́са ветхозаве́тной ски́нии закрыва́ше во Свя­та́я Свя­ты́х ковче́г, ма́нну и скрижа́ли. И храм твой, свя­ти́­те­лю Спиридо́не, име́ет ра́ку твою́, я́ко ковче́г, свя­ты́я мо́­щи твоя́, я́ко ма́нну, се́рд­це твое́, я́ко скрижа́ли Бо­же́ст­вен­ныя бла­го­да́­ти, на ни́х­же зрим начерта́нную песнь: Алли­лу́иа.
Икос 6
Наро́д Ки́пра не́­ког­да за умноже́ние беззако́ний наказа́ Гос­по́дь безпло́дием зем­ли́, ег­да́ же при­и́де к свя­то́­му Спиридо́ну зна́емый земледе́лец, прося́ по́­мо­щи, даде́ ему́ свя­ты́й зла́то; мину́вшу же бе́дствию, земледе́лец о́ный возврати́ па́­ки зла́то. И — о чудесе́! — зла́то змий бысть. Про­слав­ля́ю­ще Бо́­га, ди́в­на­го во свя­ты́х Сво­и́х, во­пи­е́м:
Ра́­дуй­ся, я́ко Моисе́ю, чу­де́с­но преложи́вшему жезл в зми́я, подража́л еси́; ра́­дуй­ся, человеколюби́вый па́­сты­рю, избавля́яй от бед сло­ве́с­ныя о́в­цы ста́да сво­его́.
Ра́­дуй­ся, оби́ль­но всех все́­ми бла́гами обогаща́яй; ра́­дуй­ся, я́ко Илия́, бе́дных пита́вый.
Ра́­дуй­ся, немилосе́рдых к милосе́рдию обраща́яй; ра́­дуй­ся, достоподража́емый приме́р люб­ве́ для че­ло­ве́­ков, в ми́­ре живу́щих.
Ра́­дуй­ся, ве́р­ных и не­ве́р­ных в бе­да́х уте­ше́­ние; ра́­дуй­ся, дре́­во сенноли́ственное, град и стра­ну́ осеня́ющее.
Ра́­дуй­ся, сла́­во и по­хва­ло́ керки́рян; ра́­дуй­ся, над вла́гою и су́шею, зно́ем и хла́дом бла­го­да́­тию Бо́­жиею влады́чествуяй.
Ра́­дуй­ся, уста́вы зем­ли́ мо­ли́т­вою пременя́яй; ра́­дуй­ся, бу́дущая, я́ко нас­тоя́­щая, прови́девый.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 7
Хода́тай пред Го́с­по­дем за всех яви́л­ся еси́, свя­ти́­те­лю Спиридо́не: се­го́ ра́­ди и мы при­бе­га́­ем под кров твой, и́щуще спа­се́­ния, вси бо по­мо́щ­ни­ка те­бе́ и́ма­мы во всех ну́ж­дах, во вре́­мя гла́­да, смер­то­но́с­ныя я́з­вы и во вся годи́ны бед и ис­ку­ше́­ний. Се­го́ ра́­ди бла­го­да́р­ствен­но во­пи­е́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 7
Но́вое чу́­до ви́­дим и боголе́пное: ег­да́ ты, о́т­че, ше́ствовал из­ба́­ви­ти непови́нно осужде́ннаго на смерть, бу́рный пото́к прегради́ путь те­бе́; ты же и́ме­нем Всемогу́щаго Бо́­га повеле́л ему́ ста́ти и преше́л еси́ со спу́тники чрез ре́­ку, я́ко по су́ху. Сла́­ва о сем чудеси́ распространи́ся всю́ду, и вси просла́виша Бо́­га, во­пию́­ще к те­бе́:
Ра́­дуй­ся, я́ко иногда́ Иису́с Нави́н чрез Иорда́н ре́­ку по су́ху преше́дый; ра́­дуй­ся, ре́чная устремле́ния гла́сом сво­и́м укроти́вый.
Ра́­дуй­ся, я́ко тру́дный путь предприя́л еси́, дви́жимый милосе́рдием; ра́­дуй­ся, я́ко клевету́ разруши́л еси́ и непови́ннаго от уз темни́цы и напра́сныя сме́р­ти изба́вил еси́.
Ра́­дуй­ся, жи́з­ни по Бо́­зе бла­ги́й поспе́шниче; ра́­дуй­ся, непови́нно угнете́нных защи́тителю.
Ра́­дуй­ся, уста́вов ес­тест­ва́ во́днаго премени́телю; ра́­дуй­ся, я́ко судию́ вразуми́л еси́ и от уби́йства спасл еси́.
Ра́­дуй­ся, и́с­тин­ное ис­прав­ле́­ние душ; ра́­дуй­ся, ди́в­ная си́­ло, пото́ки удержава́ющая.
Ра́­дуй­ся, услажда́ющий серд­ца́ че­ло­ве́­ков, к те­бе́ при­те­ка́ю­щих; ра́­дуй­ся, человеколю́бию Авраа́ма под­ра­жа́­те­лю.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 8
Стра́нник и пришле́ц был еси́ на зем­ли́, я́ко­же и про́чии челове́цы. Оба́­че из чре́­ва ма́­те­ре Всеве́дущий вели́каго уго́дника и чудотво́рца по­ка­за́ тя, свя­ти́­те­лю Спиридо́не: бе́сы бо изгоня́еши, вся́­кую бо­ле́знь и я́зву исцеля́еши, помышле́ния лю­де́й зри́ши, те́м­же и ди́вен во свя­ты́х по­ка­за́л­ся еси́. Мы же, возсыла́юще мо­ли́т­ву ко Благода́телю всех Бо́­гу, во­пи­е́м Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 8
Весь мир у́жасом мно́гим содрогну́ся, ег­да́ услы́ша, я́ко смерть, по гла́су тво­ему́, возвраща́ет из гробо́в мертвецы́ своя́, и возо­пи́:
Ра́­дуй­ся, уме́ршую дщерь свою́, да яви́т вруче́нное ей со­кро́­ви­ще, к жи́з­ни воззва́вый; ра́­дуй­ся, ско́рбную вдо­ви́­цу, на сохране́ние зла́то вда́вшую, уте́шивый.
Ра́­дуй­ся, уме́р­шее от­ро­ча́ из ме́рт­вых воскреси́вый; ра́­дуй­ся, я́ко ма́­терь его́, внеза́пно от ра́­дос­ти уме́ршую, оживи́вый.
Ра́­дуй­ся, я́ко упо­до́­бил­ся еси́ Илии́, мо­ли́т­ва­ми сы́­ну саре́птския жены́ жизнь возврати́вшему; ра́­дуй­ся, я́ко и Елисе́ю, возбуди́вшему от сме́р­ти от­ро­ча́, подража́л еси́.
Ра́­дуй­ся, па́­сты­рю, преи́скренне лю́бящий че­ло­ве́­ки; ра́­дуй­ся, жене́ блудни́це, сле­за́­ми но́зе твои́ омы́вшей, гре­хи́ и́ме­нем Бо́­га отпусти́вый.
Ра́­дуй­ся, свя­ту́ю ре́в­ность верхо́внаго апо́стола стяжа́вый; ра́­дуй­ся, я́ко нераска́янная гре́шница, по глаго́лу тво­ему́, в тя́жких бо­ле́з­нех у́мре.
Ра́­дуй­ся, зем­ли́ пло­до­но́­сие мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми испроси́вый; ра́­дуй­ся, не­пре­ло́ж­ное воскресе́ния че­ло­ве́­ков увере́ние.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 9
Ду́­ха Бо­же́ст­вен­на­го осия́ньми озаре́н был еси́, свя­ти́­те­лю Спиридо́не, име́л бо еси́ ду́­ха пре­му́д­ро­сти, я́ко му́дрыми сло­ве­сы́ безу́мных обуи́л еси́ и посреде́ отце́в ве́­ру утверди́л еси́; ду́­ха ра́­зу­ма, я́ко умы́ омраче́нныя озари́л еси́; ду́­ха стра́ха Бо́­жия, я́ко вы́­ну де́лании богоуго́дными ду́­шу очи́с­тил еси́. Те́м­же, пред­ста́в Пре­сто́­лу Вы́ш­ня­го, с со́нмом А́н­ге­лов вос­пе­ва́­еши Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 9
Жезл па́стыря слове́сных ове́ц от Пас­ты­ре­на­ча́ль­ни­ка Го́с­по­да Иису́­са при­е́мый, свя­ты́й Спиридо́н не премени́ жи­тия́ сво­его́: нестяжа́телен, кро́ток, люб­ве́ ра́­ди вся терпя́й, не постыде́ся пещи́ся и о ста́де безслове́сных ове́ц. Вся сия́ возбужда́ют нас сла́­ви­ти Бо́­га и взыва́ти те­бе́:
Ра́­дуй­ся, сла́­ву ми́­ра се­го́ я́ко су́етную пре­зре́­вый; ра́­дуй­ся, мзду мно́гу на Небесе́х стяжа́вый.
Ра́­дуй­ся, кра́с­ная ми́­ра се­го́ в уме́ты вмени́вый; ра́­дуй­ся, со­су́­де Не­бе́с­ных благ.
Ра́­дуй­ся, святе́йшая па́жите киприо́тов; ра́­дуй­ся, я́ко те­бе́ ра́­ди Бог хи́щников ове́ц тво­и́х неви́димыми у́зами связа́.
Ра́­дуй­ся, та́тем оте́­чес­кое вразумле́ние препода́вый; ра́­дуй­ся, по милосе́рдию тво­ему́ за проведе́нную без сна нощь овна́ им да­ро­ва́­вый.
Ра́­дуй­ся, непослуша́нием ко́злища, я́ко бы ра́­зум иму́щаго, купца́, утаи́вшаго це́ну его́, обличи́вый; ра́­дуй­ся, утаи́вшаго сре́бренники твоя́ к по­кая­нию приведы́й.
Ра́­дуй­ся, я́ко стра́с­ти корыстолю́бия увеща́нием сво­и́м ис­це­ли́л еси́ его́.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 10
Спаса́яй ду́­ши па́ствы, Бо́­гом те­бе́ вве́ренныя, ты, свя­ти́­те­лю Спиридо́не, произволе́нием Бо́­жи­им, зван был еси́ яви́­ти сла́­ву твою́, па́­че же сла́­ву И́с­тин­на­го Бо́­га, и в ины́я стра­ны́, да всю́ду сла́вят И́мя Бо́­жие, во­пию́­ще: Алли­лу́иа.
Икос 10
Ско́­рый помо́щник и засту́пник во вся́­ких ну́ж­дах и ско́р­бех, свя­ты́й Спиридо́н, по повеле́нию ца­ре́­ву, я́ко­же и про́чии па́стыри, при­и́де во град Антиохи́ю, иде́­же бе одержи́мый боле́знию царь Константи́н; святи́тель главы́ его́ косну́ся и со­тво­ри́ здра́ва. Се­му́ чудеси́ ди­вя́­ще­ся, во­пи­е́м ти:
Ра́­дуй­ся, его́­же в со́нном виде́нии А́н­гел, я́ко це­ли́­те­ля, яви́ ца­рю́; ра́­дуй­ся, Бо­же́ст­вен­ныя ра́­ди люб­ве́ тру́дный путь в ста́­рос­ти восприя́вый.
Ра́­дуй­ся, ца­ре́­ву рабу́, уда́рившему тя в лани́ту, по за́поведи Спа­си́­те­ля, другу́ю подста́вивый; ра́­дуй­ся, сто́л­пе сми­ре́­ния.
Ра́­дуй­ся, мо­ли́т­ва­ми свои́ми сле́з­но прося́щему ца­рю́ здра́­вие да­ро­ва́­вый; ра́­дуй­ся, я́ко уничиже́нием сво­и́м раба́ вразуми́л еси́ и неми́лостивый нрав его́ премени́л еси́.
Ра́­дуй­ся, я́ко благоче́стию и милосе́рдию ца­ря́ научи́л еси́; ра́­дуй­ся, я́ко, ненави́дяй зем­на́я со­кро́­ви­ща, зла́то ца­ря́ отве́ргл еси́.
Ра́­дуй­ся, я́ко ученика́ сво­его́ Трифи́ллиа от пристра́стия к земны́м бла́гам отврати́л еси́ и сосу́дом бла­го­да́­ти Бо́­жия соде́лал еси́; ра́­дуй­ся, я́ко прише́дшу те­бе́ в Александри́ю, и́до­ли па­до́­ша.
Ра́­дуй­ся, ему́­же и бе́си повину́ются; ра́­дуй­ся, я́ко от идолослуже́ния мно́гих отврати́л еси́.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 11
Пе́­ние а́н­гель­ское бысть, ег­да́ во хра́­ме приноси́л еси́, свя­ти́­те­лю Спиридо́не, вече́рния мо­ли́т­вы Твоя́, и не бе́ша сослужа́щии те­бе́. Жи́телие же гра́­да, ди́в­ное пе́­ние слы́­шав­ше, внидо́ша в храм и, никого́ же ви́­дев­ше, с Го́рними си́лами воспева́ху: Алли­лу́иа.
Икос 11
Светоза́рное со́лн­це ми́рови, собесе́дник А́н­ге­лов был еси́ на зем­ли́, свя­ти́­те­лю Спиридо́не; преда́в же дух твой в ру́­це Бо́жии, пре­се­ли́л­ся еси́ в Го́рняя се­ле́­ния, моля́ся за мир пред Пре­сто́­лом Влады́ки. Мы же, живу́щии на зем­ли́, во­пи­е́м ти:
Ра́­дуй­ся, я́ко те­бе́, еще́ жи́ву су́щу, сослужа́ху А́нгели; ра́­дуй­ся, псалмопе́ние Арха́нгелов слы́шавый.
Ра́­дуй­ся, ви́димый о́б­ра­зе на́­ше­го преображе́ния; ра́­дуй­ся; я́ко недоста́вшу еле́ю в хра́­ме Бог те­бе́ ра́­ди с избы́тком лампа́ды напо́лни тем.
Ра́­дуй­ся, лампа́до Бо­же́ст­вен­на­го сия́ния; ра́­дуй­ся, со­су́­де бла­го­да́­ти Бо­жией, оби́ль­но, подо́бне еле́ю, наполня́ющей ду́­шу твою́.
Ра́­дуй­ся, неизсяка́емый ис­то́ч­ни­че, при́с­но источа́ющий всем то́­ки бла­го­да́­ти; ра́­дуй­ся, о не́м­же изумля́ются А́нгели.
Ра́­дуй­ся, преслуша́ние диа́кона в хра́­ме наказа́вый; ра́­дуй­ся, тщесла́вившагося сво­и́м гла́сом, и гла́­са и язы́ка лиши́вый.
Ра́­дуй­ся, я́ко, во вре́­мя зно́я, вне­за́­пу роса́, снизше́дшая Свы́­ше, свя­ще́н­ную твою́ гла­ву́ прохлади́; ра́­дуй­ся, в зна́мении сем бли́зость преставле́ния сво­его́ прови́девый.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 12
По­кро́в и при­бе́­жи­ще бы́вый всем к те­бе́ при­те­ка́ю­щим ве́р­ным еще́ в жи­тии́ тво­е́м, ты, свя­ти́­те­лю, не оста́вил еси́ нас си́­рых и по тво­е́м успе́нии; Бог, побежда́ющий ес­тест­ва́ чин, со­хра­ни́ святы́е мо́­щи твоя́ нетле́нными во укреп­ле́­ние пра­во­сла́вныя ве́­ры и бла­го­че́с­тия, в зна́­ме­ние без­сме́р­тия, Его́­же про­слав­ля́ю­ще, во­пи­е́м: Алли­лу́иа.
Икос 12
Вос­пе­ва́­ем тя, свя­ти́­те­лю Бо́­жий, я́ко удиви́л еси́ мир чу­де­сы́, истека́ющими от свя­ты́х мо­ще́й тво­и́х. Вси бо с ве́­рою приходя́щии и лобыза́ющии их получа́ют вся бла­го­по­треб­ная проси́мая. И мы, да́вшаго те­бе́ кре́­пость, венча́вшаго тя вен­це́м не­тле́­ния и де́йствующаго то­бо́ю Бо́­га про­слав­ля́ю­ще, во­пи­е́м ти:
Ра́­дуй­ся, во вре́­мя гла́­да корабе́льником яви́­вый­ся и пи́щу доста́вити повеле́вый; ра́­дуй­ся, сле­пы́м, с ве́­рою прите́кшим к свя­ты́м моще́м тво­и́м, зре́­ние да­ро­ва́­вый.
Ра́­дуй­ся, от не­ис­це́ль­ныя бо­ле́з­ни о́трока исцели́вый; ра́­дуй­ся, бе́са из жены́ изгна́вый и здра́ву ю сотвори́вый.
Ра́­дуй­ся, воз­бра́н­ный вое­во́­до Керки́ры; ра́­дуй­ся, я́ко по́лчища злочести́вых ага́­рян изгна́л еси́ и корабли́ их в пучи́не потопи́л еси́.
Ра́­дуй­ся, его́­же ви́деша окруже́ннаго со́нмом А́н­ге­лов, в десни́це меч держа́вша и в тре́пет вра­го́в приве́дша; ра́­дуй­ся, созда́ти се­бе́ храм, во е́же соверша́ти в нем литурги́ю на пре́сном хле́­бе, воево́де возбрани́вый.
Ра́­дуй­ся, воево́ду лати́нскаго лю́тою сме́р­тию порази́вый; ра́­дуй­ся, мо́лниею изо­бра­же́­ние его́ в до́­ме в Вене́ции соже́гший.
Ра́­дуй­ся, отсту́пльства и лжемудрова́ния За́пада посрами́вый; ра́­дуй­ся, еди́ную пра­во­сла́в­ную ве́­ру бы́­ти и́стинную и спаси́тельную для че­ло­ве́­ков утверди́вый.
Ра́­дуй­ся, Спиридо́не, пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че.
Кондак 13
О пре­чу́д­ный свя­ти́­те­лю Хрис­то́в, о́т­че Спиридо́не! Ны́нешнее на́­ше мо­ле́­ние при­е́м, из­ба́­ви нас от всех бед и на­па́с­тей, укре­пи́ на вра­ги́ стра­ну́ на́­шу, да́­руй нам ос­тав­ле́­ние пре­гре­ше́­ний и из­ми́ от ве́ч­ныя сме́р­ти всех во­пию́­щих о те­бе́ к Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м икос 1-й «От ю́нос­ти укра­ше́н­ный…» и кондак 1-й «Препросла́вленный от Го́с­по­да…».
Мо­ли́т­ва
О ве­ли́­кий и пре­чу́д­ный свя­ти́­те­лю Хрис­то́в и чу­до­тво́р­че Спиридо́не, Керки́рская по­хва­ло́, всея́ вселе́нныя све­ти́ль­ни­че пре­све́т­лый, те́п­лый к Бо́­гу мо­ли́т­вен­ни­че и всем к те­бе́ при­бе­га́ю­щим и с ве́­рою мо­ля́­щим­ся скоропредста́тельный зас­ту́п­ни­че! Ты ве́­ру пра­во­сла́в­ную на Нике́йстем Со­бо́­ре посреде́ отце́в пресла́вно изъясни́л еси́, триеди́нство Свя­ты́я Тро́ицы чуде́сною си́­лою показа́л еси́ и еретико́в до кон­ца́ посрами́л еси́. Услы́­ши нас, гре́ш­ных, свя­ти́­те­лю Хрис­то́в, мо­ля́­щих­ся те­бе́, и си́льным тво­и́м пред­ста́­тель­ством у Го́с­по­да из­ба́­ви нас от вся́­ка­го зла́­го обстоя́ния: от гла́­да, по­то́­па, ог­ня́ и смер­то­но́с­ныя я́з­вы. Ты бо во вре́­мен­ней жи́з­ни свое́й от всех сих бе́дствий избавля́л еси́ лю­де́й тво­и́х: от на­ше́ст­вия ага́­рян и от гла́­да стра­ну́ твою́ сохрани́л еси́, ца­ря́ от неисце́льнаго не­ду́­га изба́вил и мно́­гия гре́ш­ни­ки к по­кая­нию приве́л еси́, ме́рт­вых пресла́вно воскреша́л еси́, за свя́тость же жи­тия́ тво­его́ А́н­ге­лы, неви́димо в це́рк­ви пою́щия и сослужа́щия те­бе́, име́л еси́. Си́­це у́бо просла́ви те­бе́, ве́рнаго Сво­его́ раба́, Вла­ды́­ка Хрис­то́с, я́ко вся та́йная челове́ческая дея́ния да­ро­ва́ те­бе́ ра­зу­ме́­ти и облича́ти непра́ведно живу́щия. Мно́гим, в ску́дости и недоста́точестве живу́щим, ты усе́рд­но помога́л еси́, лю́­ди убо́гия изоби́льно во вре́­мя гла́­да напита́л еси́ и и́на мно́га зна́­ме­ния си́­лою в те­бе́ живу́щаго Ду́­ха Бо́­жия сотвори́л еси́. Си́­це и нас не оста́­ви, свя­ти́­те­лю Хрис­то́в, помина́й нас, чад сво­и́х, у Пре­сто́­ла Вседержи́теля и умо­ли́ Го́с­по­да, да по­да́ст мно́гих на́­ших гре­хо́в про­ще́­ние, без­бе́дное и ми́­рное жи­тие́ да да́­ру­ет нам, кон­чи́­ны же жи­во­та́ непосты́дныя и ми́рныя, и бла­же́н­ства ве́ч­на­го в бу́дущем ве­це спо­до́­бит нас, да вы́­ну возсыла́ем сла́­ву и благодаре́ние Отцу́ и Сы́­ну и Ду́ху Свя­то́­му, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.
Мо­ли́т­ва вто­рая
О все­бла­же́н­ный свя­ти́­те­лю Спиридо́не, ве­ли́­кий уго́д­ни­че Хрис­то́в и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че! Пред­сто­я́й на Не­бе­си́ Пре­сто́­лу Бо́­жию с ли́ки А́н­гел, при́­зри ми́лостивым о́ком на пред­стоя́­щия зде лю́­ди и про­ся́­щия си́льныя твоея́ по́­мо­щи. Умо­ли́ благоутро́бие Человеколю́бца Бо́­га, да не осу́дит нас по беззако́ниим на́­шим, но да сотвори́т с на́­ми по ми́­лос­ти Свое́й. Ис­про­си́ нам у Хри­ста́ и Бо́­га на́­ше­го ми́­рное и безмяте́жное жи­тие́, здра́­вие душе́вное и теле́сное, зем­ли́ благопло́дие и во всем вся́­кое изо­би́­лие и благоде́нствие, и да не во зло обрати́м бла­га́я, да́руемая нам от ще́драго Бо́­га, но во сла́­ву Его́ и в прославле́ние тво­его́ за­ступ­ле́­ния! Из­ба́­ви всех ве́­рою не­сум­не́н­ною к Бо́­гу приходя́щих от вся́­ких бед ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных, от всех томле́ний и диа́­воль­ских наве́тов. Бу́­ди печа́льным уте́­ши­тель, не­ду́­гую­щим врач, в на­па́с­тех помо́щник, наги́м по­кро­ви́­тель, вдови́цам засту́пник, си́­рым защи́тник, мла­де́н­цем пита́тель, ста́рым укрепи́тель, стра́нствующим путево́ждь, пла́вающим ко́рм­чий и ис­хо­да́­тай­ствуй всем, кре́пкия по́­мо­щи твоея́ тре́­бую­щим вся, я́же ко спа­се́­нию, по­ле́з­ная. Я́ко да, тво­и́ми мо­ли́т­ва­ми нас­тав­ля­еми и соблюда́еми, дости́гнем в ве́чный по­ко́й и ку́п­но с то­бо́ю про­сла́­вим Бо́­га, в Тро́­ице Свя­те́й сла́­ви­ма­го, От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

[/spoiler]

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *